Kamppailulajien vetäjien moraali.

Kukkahattutäti.

Mitä mieltä olette tästä että erään kamppailulaji/kamppailu-urheilu seuran vetäjät iskevät alkeiskurssin neitoja? Myös seuran saunaillat ovat vähintäänkin kyseenalaisia. Minun mielestäni alkoholinhöyryiset orgiat eivät sovi kamppailulajien, saati minkään muunkaan urheilun luonteeseen.

79

17100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikerinsilmä

joskus joku on sanonut että naistenkanssa on ihan eri lähitaistelu tekniikat.

• Nuori-S

Valitettavasti todella monessa seurassa, jossa on lapsia/ nuoria vietetään saunailtoja, joissa viina virtaa ja suhteita syntyy. Pahinta on, että heitellään "valmentaja"porukoissa vitsiä kuormasta syömisestä- odotellaan vain, että täytetään 16v ja sitten ei voi laki enää puuttua tapahtumiin. Tosimiehet mustissa vöissään, kaukana Nuoren Suomen julkaisema tieto, miten välttää seksuaalinen häirintä. Aikuiset naiset tehkööt mitä lystäävät, mutta nuoret tytöt on herkkiä idealisoimaan vetäjät ja sehän imartelee.

Olisi mielenkiintoista, jos joku tekisi lopputyönään tutkimuksen seksuaalisen häirinnän ilmenemisestä kanmppailulajeissa; voisi hyvinkin olla järkyttävää luettavaa. Siinä olisi jollekin melkoinen aihe.

• KLO90

Omassa seurassani on tiukasti se periaate, että jos alkoholia nautitaan esim. saunaillassa niin tilaisuus on automaattisesti K-18 eli yhtään alaikäistä ei ole paikalla.

Tietysti on myös saunailtoja missä on myös junnuja paikalla, mutta niissä juodaan pelkästää limujuomia
        ;)

• Kepa_

Ihmisiä ne vetäjätkin vaan ovat

• Kuormastasyöjä

Kyllähän noita ihmissuhdejuttuja tulee näissä hommissa siinä missä muissakin sosiaalisissa piireissä. Tässäkin kannattaa tehdä jonkinlaista jakoa tosin.

Itsellä on kokemusta tällaisesta toiminnasta, vetäjänkin asemassa. Olen seurustellut kahden harrastajan kanssa jotka ovat olleet samoja ikiä itseni kanssa. Olemme tavanneet harrastuksen kautta ja meininki on ollut ihan tosi mielellä. Tällainen suhde riippuu paljon henkilöistä, mutta itselle siitä oli suuri taakka että oli näinkin paljon yhteistä ajanvietettä. Harrastusasiat menevät liikaa vapaa-ajalle ja ihmissuhdeasiat harrastuksiin. Tänä päivänä en henkilökohtaisesti tällaiseen ole enää valmis lähtemään.

Toinen asia on se, että vetäjä käyttää asemaansa hyväkseen (aikaisemmassakin esimerkissä asemalla on toki "ihannointi" vaikutus luonnollisesti...) ja iskee ketjussa teinejä tai ketä hyvänsä siinä mielessä että saa yhteen perjantai-iltaansa vauhtia... Tässä ei ole mitään järkeä ja ei ole mielestäni vetäjältä lainkaan suotavaa.

Esimerkiksi tällaista jakoa kannattaapi vähän funtsia, ettei tule heti mielleyhtymä seksuaaliseen häirintään jos vetäjällä on jonkun knassa peliä...

• Varjo

Missä tämäkin on yleistä ja missä ei. Sanoisinko että kysymys on taas enemmän henkilöistä kuin lajista, mihinkään lajiin ei tietääkseni kuulu alkoholi.

Tässäkin asiassa yksilön käytös on avaintekija, mitenkään vähemmän paheksumatta moista toimintaa.

• karateka-n

meidän seurassa ei ole tuollaista! Tuohan on aivan järkyttävää!!! Paha siinä on mennä sanomaan näille vetäjille mitään, kun hehän "omistavat" seuran. Hakeutukaa ihmeessä muuallle! Suomessa on varmasti paljon seuroja joissa lajin harrastaminen on pääasia...ainakin toivon näin! Ja jos joku noista vetäjistä sattuu lukemaan niin VEDÄ ITTES JOJOON! OLET HÄPEÄKSI KOKO BUDOKULTTUURILLE!!!!!!!!!!

• jes.

Vai että budokulttuurille.. joku kiihko feministi kirjottamas kenties? Ja niihin sauna-iltoihin ei ole pakko mennä ja varmasti naiset tietävät mitä tekevät jos jotain pelii siellä on jonkun vetäjän kanssa.

• karateka-n
        jes. kirjoitti:

Vai että budokulttuurille.. joku kiihko feministi kirjottamas kenties? Ja niihin sauna-iltoihin ei ole pakko mennä ja varmasti naiset tietävät mitä tekevät jos jotain pelii siellä on jonkun vetäjän kanssa.

mikä feministi on? En ole sellainen, koska en kannata feminististä periaatetta. Varmaan kuulut näihin asemaansa väärinkäyttäviin ihmisiin. Ihan rauhassa vaan. Onneksi ei tarvitse sun tunnellais käydä. Vai oletkohan vaan joku yksinäinen ukko, jota vituttaa kun naisetkin harrastaa itsepuolustuslajeja...kato on tollasille idiooteillekin vastusta. Voi, voi poika parka, kun elämä on kovaa.

• Ymmärrän kiinnostumisen kyllä, jos on suunnilleen samaa ikäluokkaa oppilas kuin opettaja, mutta siinä vaiheessa menee multa yli, kun alkaa kolmikymppiset iskeä niitä 15 vuotiaita.
      Ihan sama mitä vyöarvoa edustaa, tai oliko kyseessä nyt se alkeiskurssi, mutta alaikäisiin ei yhdelläkään järkevällä opettajalla pitäisi sekaantua.
      Alkoholiin en itse ole seuran saunailloissa törmännyt, ja meillä on omassa seurassa myös pyyhepakko, joten niistä ei ihan mitään alkoholin höyrysiä orgioita saa tehtyä ;)
      Saunaillat on ihan fiksuja, jos niissä on tietyt säännöt ja ne pidetään urheiluhenkisesti ilman alkoholia ja kaveri hengessä.
      On surullista, jos seurassa on opettajia, jotka käyttävät asemaansa hyväksi hakiessaan seuraa. Sillä ainahan se opettaja on ihailun kohteena, kun se osaa ne asiat paljon paremmin kuin oppilaat.
      Aloittajan kanssa olen täysin samaa mieltä siitä, etteivät "alkoholinhöyryiset orgiat" todellakaan kuulu urheiluleireille tai muihinkaan urheilu tapahtumiin.

• sfrkkhkhk

Olen tottunut täysin erilaisiin tapoihin.
        Opettajat ja opilaat eivät edes sauno samaan aikaan.
        Opettajalla on muiden mustavöisten kanssa oma saunavuoro. Oppilaat saunoo keskenenään.
        Opettaja ei ryyppää oppilaiden kanssa. Jos ryyppää, niin vain vanhimpien jotka ovat luottohenkilöitä ja edistyneitä lajissaan. En kerro lajia, mutta lajin harrastajat kyllä tietävät.

• karateka-n

samaa mieltä!

• Viper

Et ole ehkä koskaan kuullutkaan seksuaalisesta vapaudesta? Vai oletko joku helvetin helluntailainen jolle pienikin seksuaalisuus on kauhistuksen paikka?

Vetäjät ovat ihmisiä siinä missä muutkin, toki heidänkin on noudatettava rikoslain 20. lukua, joka määrittelee lapsen seksuaalisen hyväksikäytön ja sen yrityksenkin rikokseksi. En millään muotoa hyväksy pedofiliaa, mutta en myöskään hyväksy maamme uskontotalibanien moraalisaarnoja mistään aiheesta.

Ja alkoholista... Suomalaiseen elämänmenoon nyt kuuluu alkoholin käyttö. Saunaillan luonne on se, että saunotaan, juodaan olutta ja otetaan rennosti. Missä se ongelma on?

Orgiat... joopa joo. Totta kai urheiluseuroissa nussitaan lapset halki poikki ja pinoon. C'moon. Kyseessä ei sentään ole mikään Toivolinna, vaan urheiluseurat. Lasten raiskaaminen on jotakin mikä lienee suomessa seurakuntien "yksinoikeus", onneksi.

Tiesitkö muuten, että Jeesus liikkui suurimman osan elämäänsä karvaisten miesten seurassa ja käytti Maria Magdalenan seksipalveluja siinä missä muutkin juutalaiset? Siinäpä sinulle miettimistä. Sellainen mieskö on Jumalan poika? Jeesus myös sai nautinnollisen selkäsaunan oikein ruoskan kanssa, hyi, sehän on BDMS-leikki.

• Bushido

Täysin luonnolinen asia, mutta ei sitä pidä lajiympyröihin sotkea. Kamppailuopettaja, joka ei elä niinkuin opettaa on pelkkä egotrippari. Pitkässä juoksussa kuvatunkaltainen ei arvonnousua oppilaiden silmissä tuo. Tietysti, jos käyttää mafiametoodeja "ellette tee niin haluan, tulee turpaan" homma toimii (näyttää eräissä lajiessa toimivan) aikansa.

• ibid

Alkuperäisen viestin kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä siitä, ettei vetäjien tule käyttää hyväkseen omaa asemaansa. Toisin sanoen viekoitella pikkutyttöjä yhden illan huviksi. Mutta mielestäni sama koskee kaikkia vanhempia ihmisiä suhteissaan nuorempiin.

Mutta niistä saunailloista. Ei niistä meillä päin ainakaan ole orgiat mieleen tullut.. Meilläpäin järjestetään myös kahdenlaisia saunailtoja: ikärajattomia ja k-18 -saunailtoja. Olutta vain jälkimmäisissä. Ja ikäraja pitää: 17-vuotias mustavyö ei saanut osallistua :)

Jotenkin tuntuu vähän järjettömältä tuo meuhkaaminen. Aikuiset ihmiset saavat varmasti keskenään ottaa olutta ja harrastaa vaikka minkälaisia suhteita. Vedetään raja siihen, ettei alaikäiset joudu näihin kuvioihin, eikä paheksuta juhlimiskulttuuria yleensä.

• Ihastunut

nimittäin, olen rakastunut ohjaajaani tulen palavasti, mutta hän ei tiedä sitä. En voi olla poissa yhdestäkään harjoituksesta ja päivisin vain haaveilen hänestä. Olen mustasukkainen ryhmässäni kaikille muille jotka saavat huomiota häneltä. Haluaisin jotenkin ilmaista asian mutta en kehtaa enkä ole teini enää, joten kysymys ei ole nuoresta hupakosta. Joskus olen yrittänyt ottaa selvää hänen siviilisuhteistaan mutta en ole onnistunut saamaan mitään selville.
      Hän vain on upea, mielleyttävä ja hyvän näköinen!!!

• Varjo

Vetäjän kannalta tapauksesi on kauhea, toivotaan ettei ole kovin yleistä, huh...

Itse toimin vetäjänä, joten ainakin omalta kannaltani tarkastellen ajatus tälläisestä on todellakin outo tai huono - harjoitusten vetäjä vetää treenejä, ei solmi ihmissuhteita.

• Imppu

Oletko kauankin harrastanut kamppailulajeja? Toivottavasti oikea treeni-into ja aito kiinnostus lajia kohtaan ovat kuitenkin päämotiivisi käydä harjoituksissa.

• Kamppailija

Tuollainen ilmiö varmasti on olemassa jossain, mutta sitä ei kannata mennä yleistämään kaikkiin kamppailulajeihin/-seuroihin. Luulen, että kyseenalaisia valmentaja-valmennettava -suhteita löytyy lähes kaikista urheilulajeista.

• Juitsika

oikein mättää? En usko, että kukaan vetäjä treeneissä ahdistelee ja lirkuttelee alkeiskurssilaisia. Yleensä ämmät tyrkyttää itseään saunailloissa ja muissa illanvietoissa. Jos ikää on naisella jo liki 30v, niin sitä kiimaisempia ne on käymään päälle. Alkoholia nauttineena ämmät muuttuu suorastaan raiskaajiksi. No jos sitten vetäjäkin hieman rentoutuu, niin mikä ihme se on on, jos homma karkaa käsistä. Sitä sattuu. Kyllä niitä on kuultu hiihtäjienkin leireiltä, miten valmentajat saa polkea akkoja kokoajan, kun hormoonit hyrrää siihen malliin, ettei minkään maailman munat riitä tyydyttämään. Ei tämä ole mikää kamppailulajien yksityisongelma.

• kateellinen

on se kumma että, että aina on muut ihmiset heti tuomitsemassa kahden aikuisen ihmisen välistä kanssakäymistä.
      jos ei harrastustensa parista löydä kumppaniaan/kumppaniehdokkaita niin mistä sitten, savuisesta baaristako.
      onhan se selvä että kamppailulajiseurassa vetäjä on alfayksilö, joka tottakai on kaikille naisihmisille tavoiteltavampi partneriehdokas kuin joku pahnanpohjimmainen harrastaja. jos nyt sitten ohjaajalla on onni löytää harrastustensa(ohjaajat harvoin tekevät päätyökseen ohjaamista)parista tulevien lastensa äiti, niin heti on pillunkateelliset puutteessa elävät pikku runkkarit kieltämässä ja mustamaalamassa tilannetta jollain lailla likaiseksi ja hyväksikäytöksi ym.
      on se niin kumma.

• Budoka-nainen

Pitkin tätä keskustelua on osasta puheenvuoroja tullut sellainen vaikutelma, että jotkut naiset harrastavat kamppailulajeja pelkästään munankipeyttään. Muistuttaisin kuitenkin, että on suuri joukko naiskamppailijoita, jotka ihan oikeasti haluavat kehittyä lajissaan/lajeissaan.
      Kumman kaan jujutsu-jakso oli hauska, mutta onneksi on olemassa muitakin motiiveja kuin vetäjän kellistäminen :).

• kiyai

Niin että missäs lajissa tuommoista on tapahtunut? Pistäkää nimettömänä vaikka verkon kautta noottia lajin/järjestön vastaavalle ja kehottakaa puuttumaan asiaan jos se noin kovasti nyppii.

Aikuiset ihmiset tehkööt kuitenkin keskenään mitä ikinä lystäävät, alaikäisiin kajoamisesta tai alaikäisille viinan tarjoamisesta voipi tehdä rikosilmoituksen.

• Reenaaja

En tiedä kuinka totta tämä on ,mutta kaikkea harrastanut kamppailulajien valmentajani kertoi joskus....

että Ju-Jutsu leirillä joku tai jotku naiset olisivat saaneet vyöarvoja yksin kertaisesti antamalla pillua vetäjille. Sekä leirillä jolla on runsaasti oppilaita ,ja yhdellä opettajalla ei ole kovinkaan paljon aikaa yhdellä oppilaalle, olisivat joku tai jotku naispuoliset henkilöt saaneet lisäohjausta pientä korvausta vastaan.

Suhtautukaa miten tykkäätte mutta kyllä tällästäkin on voinu tapahtuu.

• on.

ihmetyttänyt erään naisharrastajan vyöarvo suhteessa taitoihin, muutoin kun kaikki ovat suunnilleen 'omalla' tasollaan.

No, vuosien varrella tuo on selvinnyt...

Henkilökohtaisesti en kehtaisi kantaa kupeillani vyötä, jonka vähimmäisvaatimuksiin en yllä.

• FKB
        on. kirjoitti:

ihmetyttänyt erään naisharrastajan vyöarvo suhteessa taitoihin, muutoin kun kaikki ovat suunnilleen 'omalla' tasollaan.

No, vuosien varrella tuo on selvinnyt...

Henkilökohtaisesti en kehtaisi kantaa kupeillani vyötä, jonka vähimmäisvaatimuksiin en yllä.

...tämä tapaus?

• ole jj,
        FKB kirjoitti:

...tämä tapaus?

mutta enempiin lajiuteluihin en vastaa.

• Kukkahattutäti.

Näissä saunailloissa ei todellakaan ole koko sakki yli 18v. Ja alkoholia silti käytetään, ei minun mieleästäni siinä tapauksessa olisi mitään ongelmaa jos yli 18v ja alle 18v pitäisivät erilliset saunaillat tai vaihtoehtoisesti alkoholia ei käytettäisi jos alle 18v on paikalla.

• Upe

...tällaista tapahtuu?

• Hämmästynyt

Aika erikoisia tarinoita täällä. Itse olen harjoitellut kamppaililajeja yli 10 vuotta, muutama tauko välissä, ja tunnen kaikki seurani ohjaajat. Yhtään ko. saunailtaa ei ole ollut ja suurin osa ohjaajista seurustelee/on naimisissa, eivätkö koskaan yritä syödä "kuormasta". Toki asiakasystävällisiä ja ulospäinsuuntautuneitahan he ovat, muttei se tee kenestäkään minkään sukupuolen hyväksikäyttäjää; edes näillä sivuilla. Olisiko "kukkahattujen" nyt syytä vilkaista peiliin ja miettiä, miten/miksi tällaista on tapahtunut.
      On kunniatonta syyttää ohjaajia moisesta toiminnasta, jos sellaista ei ole 110 % varmuudella tapahtunut, ja aina tulee ottaa huomioon myös taustat, esim. ohjaajien perhe, vaimo ja lapset - miten tällaiset jutut vahingoittavat heitä tai aiheuttavat mielipahaa. Onhan tapauksia, joissa yksinäisen naisen mieli saa vallan, ja eksyy kuvittelemaan sitä sun tätä, ja lopulta luullaan kaiken olevan todellista.

• Vielä hämmästyneempi

Hyvä Hämmästynyt. Minkäköhän takia kuvittelet että se on aina naisen mieli, joka eksyy kuvittelemaan sitä sun tätä? Itse olen ollut tilanteessa, jossa miespuolinen valmentaja kanssani juteltuaan sai päähänsä kiinnostua minusta "sillai", vaikka itse en kyseistä mieshenkilöä pitänyt normaalia juttuseuraa kummempana. Enkä todellakaan antanut ymmärtää olevani hänestä millään tavalla kiinnostunut, kunhan juttelin.

Siinäpä hän sitten *kuvitteli* mitä kuvitteli, laitteli vihjailevaa sähköpostia ja soitteli perääni, vaikka olin häntä kohtaan viileä, korkeintaan neutraalin kohtelias. Onneksi se vonkaaminen sitten loppui, kun en antanut minkäänlaista vastakaikua. Hieman kiusallista se oli joka tapauksessa, vaikka en nyt sentään siitä mitään *traumoja* saanutkaan.

Jotta eipäs yleistetä kaikkea naisten viaksi, herra hämmästynyt sovinisti! Mielikuvitus se on miehilläkin, olipahan sitten hankkinut kuinka monta dania tahansa kupeilleen.

Alkaa vain hiukan kyrsiä pitkän linjan harrastajanaisena tuo ainainen "munan perässä ne vain salilla juoksee" paskanjauhaminen.

• Budoka-nainen
        Vielä hämmästyneempi kirjoitti:

Hyvä Hämmästynyt. Minkäköhän takia kuvittelet että se on aina naisen mieli, joka eksyy kuvittelemaan sitä sun tätä? Itse olen ollut tilanteessa, jossa miespuolinen valmentaja kanssani juteltuaan sai päähänsä kiinnostua minusta "sillai", vaikka itse en kyseistä mieshenkilöä pitänyt normaalia juttuseuraa kummempana. Enkä todellakaan antanut ymmärtää olevani hänestä millään tavalla kiinnostunut, kunhan juttelin.

Siinäpä hän sitten *kuvitteli* mitä kuvitteli, laitteli vihjailevaa sähköpostia ja soitteli perääni, vaikka olin häntä kohtaan viileä, korkeintaan neutraalin kohtelias. Onneksi se vonkaaminen sitten loppui, kun en antanut minkäänlaista vastakaikua. Hieman kiusallista se oli joka tapauksessa, vaikka en nyt sentään siitä mitään *traumoja* saanutkaan.

Jotta eipäs yleistetä kaikkea naisten viaksi, herra hämmästynyt sovinisti! Mielikuvitus se on miehilläkin, olipahan sitten hankkinut kuinka monta dania tahansa kupeilleen.

Alkaa vain hiukan kyrsiä pitkän linjan harrastajanaisena tuo ainainen "munan perässä ne vain salilla juoksee" paskanjauhaminen.

"Alkaa vain hiukan kyrsiä pitkän linjan harrastajanaisena tuo ainainen "munan perässä ne vain salilla juoksee" paskanjauhaminen."

Siinä oli asiaa! Olen täysin samoilla linjoilla.   

• karateka-n

yhdyn tähän viestiin kanssa 110%. Just hyvin tyypillistä, että miehet on niitä uhreja joita me naiset viettelemme ajattelematta heidän vaimojaan ja lapsiaan. Voi perkele mikä sovinistisika!!!!!!!!!!!!

• johon kalikka kalahtaa!
        karateka-n kirjoitti:

yhdyn tähän viestiin kanssa 110%. Just hyvin tyypillistä, että miehet on niitä uhreja joita me naiset viettelemme ajattelematta heidän vaimojaan ja lapsiaan. Voi perkele mikä sovinistisika!!!!!!!!!!!!

Turha sovinistella! Varmaan löytyy miehistä jos naisistakin, mutta sanoisinko nyt n. 15 vuoden kokemuksella asiaa sekä harjoittelijana että ohjaajana katsoneena, että 95 % asialla on aina halukkaat naiset"!!! Pahoittelen, jos tuli mielipahaa kaikille naissukukuntaa edustaville, menkää itseenne ja kurkatkaa peiliin joskus jonkun muunkin asian vuoksi kuin oman ulkonäön.
        Ps. naiset usein meikkaa harjoituksiin tullessaan - miksi? Normaali nainen/harjoittelija ottaa meikit pois ennen harjoitusta....?

• Imppu
        johon kalikka kalahtaa! kirjoitti:

Turha sovinistella! Varmaan löytyy miehistä jos naisistakin, mutta sanoisinko nyt n. 15 vuoden kokemuksella asiaa sekä harjoittelijana että ohjaajana katsoneena, että 95 % asialla on aina halukkaat naiset"!!! Pahoittelen, jos tuli mielipahaa kaikille naissukukuntaa edustaville, menkää itseenne ja kurkatkaa peiliin joskus jonkun muunkin asian vuoksi kuin oman ulkonäön.
        Ps. naiset usein meikkaa harjoituksiin tullessaan - miksi? Normaali nainen/harjoittelija ottaa meikit pois ennen harjoitusta....?

"Ps. naiset usein meikkaa harjoituksiin tullessaan - miksi? Normaali nainen/harjoittelija ottaa meikit pois ennen harjoitusta....?"
        Mistä lajista/lajeista nyt on kyse? Kukaan tuntemani vakavasti otettava ja tosissaan lajiaan harrastava nainen ei meikkaa treeneihin! Joku alkeiskurssin teini voi näin vielä tehdäkin, mutta pitempään treenanneet eivät.
        Taidat kertoa nyt omista fantasioistasi, etkä todellisuudesta...

• Ohjaaja
        Imppu kirjoitti:

"Ps. naiset usein meikkaa harjoituksiin tullessaan - miksi? Normaali nainen/harjoittelija ottaa meikit pois ennen harjoitusta....?"
        Mistä lajista/lajeista nyt on kyse? Kukaan tuntemani vakavasti otettava ja tosissaan lajiaan harrastava nainen ei meikkaa treeneihin! Joku alkeiskurssin teini voi näin vielä tehdäkin, mutta pitempään treenanneet eivät.
        Taidat kertoa nyt omista fantasioistasi, etkä todellisuudesta...

No kyllä ne jotkut vanhemmatkin harrastajat "ehostavat" itseään reeneihin. Eikä siinä mitään pahaa minun mielestäni ole, kukin tyylillään.
        Näin ohjaajan vinkkelistä on kyllä sanottava, että aika usein niitä ehdotuksia tulee naisharrastajilta. Saunailloissa, tekstareissa, maileissa. Joskus hienovaraisia joskus hieman suorasukaisempia.
        Kontrolloitu väkivalta on tietyn naistyypin mielestä seksikästä. Kun siihen lisätään vielä tuo "alfauros" ja "lauman johtaja" aspekti niin ei liene ihme, että sellaista tapahtuu.
        Enkä nyt aliarvioi naisia enkä todellakaan väitä, että kaikki harrastajat noin ajattelevat. Onhan se kuitenkin taivaan tosi, että tietty miestyyppi esim. menee sekaisin vähän isommasta rintavarustuksesta. Ihmisten pariutumisvietit ovat kovin erilaisia ja kuten totesin tiettyyn naistyyppiin vetoaa tuo kamppailuohjaaja.
        Tämä kaikki siis ihan ilman sovinismia ja useamman vuoden kokemuksella.

• päivää!
        Ohjaaja kirjoitti:

No kyllä ne jotkut vanhemmatkin harrastajat "ehostavat" itseään reeneihin. Eikä siinä mitään pahaa minun mielestäni ole, kukin tyylillään.
        Näin ohjaajan vinkkelistä on kyllä sanottava, että aika usein niitä ehdotuksia tulee naisharrastajilta. Saunailloissa, tekstareissa, maileissa. Joskus hienovaraisia joskus hieman suorasukaisempia.
        Kontrolloitu väkivalta on tietyn naistyypin mielestä seksikästä. Kun siihen lisätään vielä tuo "alfauros" ja "lauman johtaja" aspekti niin ei liene ihme, että sellaista tapahtuu.
        Enkä nyt aliarvioi naisia enkä todellakaan väitä, että kaikki harrastajat noin ajattelevat. Onhan se kuitenkin taivaan tosi, että tietty miestyyppi esim. menee sekaisin vähän isommasta rintavarustuksesta. Ihmisten pariutumisvietit ovat kovin erilaisia ja kuten totesin tiettyyn naistyyppiin vetoaa tuo kamppailuohjaaja.

Että ihan "alfauros" ja "laumanjohtaja"... Voi hellanlettas kuinka joku taas kuvittelee liikoja itsestään. Tosiasiahan on, että jotkut miesohjaajat ovat saaneet ns. lutkan ja helpon panon maineen. Sellaisia ei kunnioiteta ja sellaisia voidaankin lähestyä seksuaalisilla viesteillä.

• karateka-n
        johon kalikka kalahtaa! kirjoitti:

muuten meikkaakin! Oon aina ihmetellykkin, et minkä takia harkoissa kun kuitenkin urheillaan pitää olla meikit.. No nytpähän tuokin selvisi :)

• Imppu
        Ohjaaja kirjoitti:

"No kyllä ne jotkut vanhemmatkin harrastajat "ehostavat" itseään reeneihin. Eikä siinä mitään pahaa minun mielestäni ole, kukin tyylillään."
        Treeneihin meikkaaminen ei todellakaan ole ok! On melko ärsyttävää saada puku täyteen jotain pakkelia. Sitä paitsi, ei ne ympäri naamaa levinneet meikit tee kenestäkään sexympää. Onneksi tämän on moni nainen tajunnut.
        En tiedä, että voiko jossain lajissa patsastella ja pippailla siihen malliin, että meikki ei ole pahasta, mutta kontaktilajeissa tämä ei onnistu.

• tiikerinsilmä
        päivää! kirjoitti:

Että ihan "alfauros" ja "laumanjohtaja"... Voi hellanlettas kuinka joku taas kuvittelee liikoja itsestään. Tosiasiahan on, että jotkut miesohjaajat ovat saaneet ns. lutkan ja helpon panon maineen. Sellaisia ei kunnioiteta ja sellaisia voidaankin lähestyä seksuaalisilla viesteillä.

ellei äijä oo ukkomies niin kyllä varmaan 75% miehistä on ns. "lutkia"

• karateka-n
        Imppu kirjoitti:

"No kyllä ne jotkut vanhemmatkin harrastajat "ehostavat" itseään reeneihin. Eikä siinä mitään pahaa minun mielestäni ole, kukin tyylillään."
        Treeneihin meikkaaminen ei todellakaan ole ok! On melko ärsyttävää saada puku täyteen jotain pakkelia. Sitä paitsi, ei ne ympäri naamaa levinneet meikit tee kenestäkään sexympää. Onneksi tämän on moni nainen tajunnut.
        En tiedä, että voiko jossain lajissa patsastella ja pippailla siihen malliin, että meikki ei ole pahasta, mutta kontaktilajeissa tämä ei onnistu.

kuitenkin on valkoisia!!! Pitäs olla kielto, ettei meikit päässä niin kuin ei korutkaan ole dojolle asiaa. Millähän joku nusta kajaali viivakin puvusta lähtee?

• Imppu
        karateka-n kirjoitti:

kuitenkin on valkoisia!!! Pitäs olla kielto, ettei meikit päässä niin kuin ei korutkaan ole dojolle asiaa. Millähän joku nusta kajaali viivakin puvusta lähtee?

Sitä paitsi, jos jonkun muijan itseluottamus ei riitä edes siihen, että olisi naama puhtaana treeneissä, niin miten hänestä voisi tulla hyvä kamppailija? Olen valitettavasti nähnyt joittenkin lajien treeneissä melko korkeavöisiäkin naisia (olemukseltaan lähinnä eksyneitä pikkutyttöjä), joilla on tyyliin iltameikit treeneissä. Säälittävää.

• ohjaaja
        Ohjaaja kirjoitti:

On todellakin totta, että 95 % ohjaajista on miehiä, ja yleensä samassa prosenttisuhteessa tulee ongelmia naisten puolelta (ellei kyseessä ole homot). En nyt halua survaista kenenkään varpaille, mutta mistä helvetistä se johtuu, että naissukupuoli nostaa täällä itsensä arvoon arvaamattomaan: sädekehä pään päällä, ilman meikkiä mennään (ainakin kauppa-autolle), välttykalsarit jalassa (stringit kuitenkin vaikka pakarat ois ruvella) ja "Herra" mielessä. Voi sun pieksut! Ilmeisesti täällä rehvastelee muutama sovinistiämmä, okey, olkaa sitten niitä. Yleisesti ottaen kuitenkin, naissukupuoli se on, joka palvelujaan tarjoaa, milloin mistäkin syystä.

• tatuoitu
        Imppu kirjoitti:

Sitä paitsi, jos jonkun muijan itseluottamus ei riitä edes siihen, että olisi naama puhtaana treeneissä, niin miten hänestä voisi tulla hyvä kamppailija? Olen valitettavasti nähnyt joittenkin lajien treeneissä melko korkeavöisiäkin naisia (olemukseltaan lähinnä eksyneitä pikkutyttöjä), joilla on tyyliin iltameikit treeneissä. Säälittävää.

hormoni kaljupää.

• Budoka-nainen
        ohjaaja kirjoitti:

On todellakin totta, että 95 % ohjaajista on miehiä, ja yleensä samassa prosenttisuhteessa tulee ongelmia naisten puolelta (ellei kyseessä ole homot). En nyt halua survaista kenenkään varpaille, mutta mistä helvetistä se johtuu, että naissukupuoli nostaa täällä itsensä arvoon arvaamattomaan: sädekehä pään päällä, ilman meikkiä mennään (ainakin kauppa-autolle), välttykalsarit jalassa (stringit kuitenkin vaikka pakarat ois ruvella) ja "Herra" mielessä. Voi sun pieksut! Ilmeisesti täällä rehvastelee muutama sovinistiämmä, okey, olkaa sitten niitä. Yleisesti ottaen kuitenkin, naissukupuoli se on, joka palvelujaan tarjoaa, milloin mistäkin syystä.

Haluaisitko sitten, että me naisetkin olisimme sitä mieltä, että kaikki naiskamppailijat ovat itseään tyrkyttäviä meikkipellejä ja lutkia? Käsittämätöntä...
        "Ilmeisesti täällä rehvastelee muutama sovinistiämmä, okey, olkaa sitten niitä. Yleisesti ottaen kuitenkin, naissukupuoli se on, joka palvelujaan tarjoaa, milloin mistäkin syystä."
        Miten niin sovinistiämmä? Sovinistithan pyrkivät syrjimään ja alistamaan naisia. Me tänne kirjoitelleet taas koetamme paikata naiskamppailijoitten mainetta. Ok, kyllä niitä munanperässäjuoksijoita on, samoin kuin asemaansa väärinkäyttäviä vetäjiä, mutta tällaisten ongelmatyyppien takia ei kannata lähteä yleistämään.

• Imppu
        tatuoitu kirjoitti:

hormoni kaljupää.

...niin meni todella paljon metsään. Kunnioitan kaikkia tosissaan treenaavia kamppailijoita sukupuoleen katsomatta. Pidän myös siitä, että naiset huolehtivat ulkonäöstään, mutta meikki ei todellakaan kuulu tatamille.

• ramba
        ohjaaja kirjoitti:

*reps*

Kukatahansa mies joka kuvittelee olevansa joku "alfauros" on minusta ainakin kaikkea muuta. Joillekin sitä vaan nousee kusi päähän. Huvittavaa miten jotkut miehet kuvittelevat että heistä ollaan heti jotenkin "siinä mielessä" kiinnostuneita jos joku tulee vaikka juttelemaan! :D

• kamu
        Ohjaaja kirjoitti:

just noin se on Ville, puhut asiaa. Alfauros...

• musashi

Oletteko koskaan huomanneet että kamppailulajien pariin hakeutuu kamppailijamiehistä kiinnostuneita naisia, muiden joukossa. He saavat hyvät vibat lyhyttukkaisista ja treenatuista hikisistä miehistä jotka muksivat toisiaan.

• Dana
        musashi kirjoitti:

Oletteko koskaan huomanneet että kamppailulajien pariin hakeutuu kamppailijamiehistä kiinnostuneita naisia, muiden joukossa. He saavat hyvät vibat lyhyttukkaisista ja treenatuista hikisistä miehistä jotka muksivat toisiaan.

Entäs kamppailulajeihin hakeutuvat miehet sitten? Saavatko he hyvät vibat lyhyttukkaisista ja treenatuista hikisistä miehistä jotka muksivat toisiaan?

• TKD nainen
        Budoka-nainen kirjoitti:

"Alkaa vain hiukan kyrsiä pitkän linjan harrastajanaisena tuo ainainen "munan perässä ne vain salilla juoksee" paskanjauhaminen."

Siinä oli asiaa! Olen täysin samoilla linjoilla.   

Mennessäni treenaamaan ei mielessäni käy ajatustakaan mahdollisista "munista".
        Ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Puhutte asiaa hyvät naiset! Eivät kamppailulajit ole vain miesten juttu. Löytyy sitä sisua naiseltakin ja enemmänkin ehkä kuin miehiltä.

• naisten puolesta
        Imppu kirjoitti:

...niin meni todella paljon metsään. Kunnioitan kaikkia tosissaan treenaavia kamppailijoita sukupuoleen katsomatta. Pidän myös siitä, että naiset huolehtivat ulkonäöstään, mutta meikki ei todellakaan kuulu tatamille.

Jotkut eivät tule kuule suoraan mistään kotisohvalta, niin kuin varmaan luulet senkin luuseri! Minun treeneissäni käy monia naisia, joilla on meikki naamassa ja
        VAIN SIKSI, ETTÄ HEILLÄ ON AIVAN HELVETIN MOINEN KIIRE MM. KOULUSTA, TYÖPAIKALTA TAI MISTÄ VAIN JA TE ÄIJÄTTE ETTE VOI TAJUTA SITÄ!!!
        Miksi te luulette naisten meikkaavan? Siksi, että he ovat mielestään rumia?
        EI VAAN SIKSI ETTÄ ON TUOLLAISIA SOVINISTEJA, JOILLE ON PAKKO YRITTÄÄ NÄYTTÄÄ NÄTTIÄ NAAMAA, ETTEI KAIKKI ÄIJÄT HUUDA TÖRKEYKSIÄ VAIN JOS SATTUU OLEMAAN VÄHEMMÄN KAUNIS ILMAN MEIKKIÄ!!!
        Ja te nähtävästi oletatte, että naisilla on meikinpoisto aineet joka paikassa mukana, häh?
        Eivät ne meikit leviä kuin jokisen eväät senkin torvet!
        Teinä sitten lopettaisin tuon sovinisteilyn tähän paikkaan, ettei vahingossa joku samaan seuraan kuuluva nainen tule ja pistä teitä lasarettiin pariksi kuukaudeksi.

• TKD nainen
        ohjaaja kirjoitti:

Oo... vai tuota mieltä sitä ollaan...
        *virnistää*
        Huoriksi nimitit sitten yleisesti kaikki naiset... tiekkö... mun tekisi mieli nyt ihan oikeasti lyödä sua.
        Miksi naiset käyvät salilla? Hmm... miksihän? Miksi he eivät esim mene baariin ja katsele sieltä miehiä tai miksi he eivät mene lenkkiradoille vaan juuri kamppailulaji saleihin? Tätä sopiikin miettiä...
        Mutta vastaus on hyvin, hyvin yksinkertainen:
        Jotteivät kadulla kävelevät raiskaajat saisi niin helppoa saalista. Ja miksi raiskaajat ovat yleensä miehiä? Hmm... siksi että heillä on suuruudenhulluus kihonnut päähän.
        Ja miksi naisia pidetään itsensä tyrkyttäjinä? Hmm... koska miehet pitävät enemmän tiukka peppuisista ja rintavista naisista, joilla on kauniit kasvot ja hyvin esillä oleva kroppa. Ja eivät kaikki naiset ole tuollaisia kiiltokuvia, joten ulkonäköä on tapana paikata ja ihan vain teidän herrojen mieliksi...
        Niin, että kukakohan tässä on kukakin ja miksi?

• Imppu
        naisten puolesta kirjoitti:

Jotkut eivät tule kuule suoraan mistään kotisohvalta, niin kuin varmaan luulet senkin luuseri! Minun treeneissäni käy monia naisia, joilla on meikki naamassa ja
        VAIN SIKSI, ETTÄ HEILLÄ ON AIVAN HELVETIN MOINEN KIIRE MM. KOULUSTA, TYÖPAIKALTA TAI MISTÄ VAIN JA TE ÄIJÄTTE ETTE VOI TAJUTA SITÄ!!!
        Miksi te luulette naisten meikkaavan? Siksi, että he ovat mielestään rumia?
        EI VAAN SIKSI ETTÄ ON TUOLLAISIA SOVINISTEJA, JOILLE ON PAKKO YRITTÄÄ NÄYTTÄÄ NÄTTIÄ NAAMAA, ETTEI KAIKKI ÄIJÄT HUUDA TÖRKEYKSIÄ VAIN JOS SATTUU OLEMAAN VÄHEMMÄN KAUNIS ILMAN MEIKKIÄ!!!
        Ja te nähtävästi oletatte, että naisilla on meikinpoisto aineet joka paikassa mukana, häh?
        Eivät ne meikit leviä kuin jokisen eväät senkin torvet!
        Teinä sitten lopettaisin tuon sovinisteilyn tähän paikkaan, ettei vahingossa joku samaan seuraan kuuluva nainen tule ja pistä teitä lasarettiin pariksi kuukaudeksi.

A) En ole sovinisti, kannatan tasa-arvoa.
        B) Tuntemani tosissaan harrastavat naiset poistavat
        meikit ennen treenejä.
        C) Moni nainen on viehättävä meikittäkin.
        D) Minulla ja kavereillani ei ole tapana huudella naisille törkeyksiä.
        E) Olet käsittämättömän agressiivinen kamppailulajien harrastajaksi, mikäli nyt sellainen olet.

• árgon
        Dana kirjoitti:

Entäs kamppailulajeihin hakeutuvat miehet sitten? Saavatko he hyvät vibat lyhyttukkaisista ja treenatuista hikisistä miehistä jotka muksivat toisiaan?

Minä saan mielettömät vibat kun naiset tissit heiluen laittavat toisiaan pataan, harva asia voi olla sitä seksikkäämpää, naruhyppely lämppärinä on myös must :P

• kysyn vaan

Moraaliahan voi olla monenlaista-täällä ihmetellään, onko joku ..piip...jotain, mutta entä se toinen puoli. Moraaliin kuuluu myös vahvasti nuhteeton tausta! Mitenkähän on, onkos kaikkien seurojen vetäjillä puhtaat paperit rikosoikeudellisesti, sillä mielestäni yksikään rikostaustan omaava ohjaaja ei saisi olla/toimia ohjaajana missään seurassa! Luurangot pois kaapeista ja rikolliset ohjaajat pois seuroista.

• mönkijä

Jos joku kysyy kyseenalaisesta moraalista (ohjaajien taustat), se hienosti sivuutetaan ja unohdetaan. Mistä muuten johtuu? Joku on ennekin täällä kysellyt ohjaajien taustasta, varsinkin rikollisesta sellasesta, ja heti viestit joko poistetaan tai siirrytään sievästi keskustelemaan vasemman jalan varpaankynsistä.
        Ottakaa nyt ihmeessä kantaa tuohon, että jos ohjaajalla on rikollinen tausta, niin mitä sitten? En ainakaan haluaisi minkään sortin rikollisen (en entisen enkä nykyisen) opettavan yhtään mitään omille lapsilleni!

• mönkijä kirjoitti:

Jos joku kysyy kyseenalaisesta moraalista (ohjaajien taustat), se hienosti sivuutetaan ja unohdetaan. Mistä muuten johtuu? Joku on ennekin täällä kysellyt ohjaajien taustasta, varsinkin rikollisesta sellasesta, ja heti viestit joko poistetaan tai siirrytään sievästi keskustelemaan vasemman jalan varpaankynsistä.
        Ottakaa nyt ihmeessä kantaa tuohon, että jos ohjaajalla on rikollinen tausta, niin mitä sitten? En ainakaan haluaisi minkään sortin rikollisen (en entisen enkä nykyisen) opettavan yhtään mitään omille lapsilleni!

Totta. Jostain syystä näyttää olevan, että opettajat on siviilielämässäkin nostettu niin korkealle jalustalle, ettei heidän taustaansa haluta kajota. Muuta selitystä en tälle huomiolle pysty keksimään, kuin sokean arvostuksen, joka ei huomioi ihmisen vikoja.

Mielipiteeni rikollisesta taustasta riippuu mielestäni vähän siitä, minkälainen rikos on kyseessä. Väkivaltarikollista ei tietenkään saisi päästää minkään lajin pariin, opettamisesta nyt puhumattakaan.
        Se on mielestäni eriasia, jos on kyse esim. kakskymmentävuotta sitten tapahtuneesta suklaapatukoiden pöllimisestä (okei, huono esimerkki, myönnetään. Mutta en parempaakaan tähän hätään keksinyt, joten toivottavasti idean pystyy ymmärtämään).

• kpa
        Fella kirjoitti:

Totta. Jostain syystä näyttää olevan, että opettajat on siviilielämässäkin nostettu niin korkealle jalustalle, ettei heidän taustaansa haluta kajota. Muuta selitystä en tälle huomiolle pysty keksimään, kuin sokean arvostuksen, joka ei huomioi ihmisen vikoja.

Mielipiteeni rikollisesta taustasta riippuu mielestäni vähän siitä, minkälainen rikos on kyseessä. Väkivaltarikollista ei tietenkään saisi päästää minkään lajin pariin, opettamisesta nyt puhumattakaan.
        Se on mielestäni eriasia, jos on kyse esim. kakskymmentävuotta sitten tapahtuneesta suklaapatukoiden pöllimisestä (okei, huono esimerkki, myönnetään. Mutta en parempaakaan tähän hätään keksinyt, joten toivottavasti idean pystyy ymmärtämään).

Ohjaajat ovat ihmisiä siinä missä muutkin, mutta valitettavasti piirit ovat niin pienet, varsinkin Suomessa, että kelvottomatkin henkilöt voivat saavuttaa kovankin arvon jossain lajissa/lajeissa. Samalla paskan jauhamisen määrä on sanoinkuvaamatonta. Joku voi olla hyvä ohjaaja, mutta ihmisenä suorastaan vittumainen.

• Mokia
        Fella kirjoitti:

Näinhän se on, että ohjaajat nostetaan arvoon arvaamattomaan. Tiedän esim. thainyrkkeily- ja vapaapainipuolella ohjaajia, jotka ovat syyllistyneet rikoksiin, mm. väkivalta-, omaisuus- ja huumausainerikoksiin. Mielestäni, jos tällaista löytyy taustaulta, olisi siirryttävä siististi sivuun ja lopetattava budo-/taistelulajien ohjaaminen! Ilmi se tulee kuitenkin, ja silloin on enää paha puolustella.
        Mielestäni seurojen ohjaajilta tulisi vaatia nuhteettomuustodistukset.

• hmmm
        Mokia kirjoitti:

Näinhän se on, että ohjaajat nostetaan arvoon arvaamattomaan. Tiedän esim. thainyrkkeily- ja vapaapainipuolella ohjaajia, jotka ovat syyllistyneet rikoksiin, mm. väkivalta-, omaisuus- ja huumausainerikoksiin. Mielestäni, jos tällaista löytyy taustaulta, olisi siirryttävä siististi sivuun ja lopetattava budo-/taistelulajien ohjaaminen! Ilmi se tulee kuitenkin, ja silloin on enää paha puolustella.

Tarkoitatko tuossa vapaapainilla pellepainia, siis tätä showpainia? Vai olympialaisten oikeaa vapaapainia?

• argon
        Mokia kirjoitti:

Mitäs väliä taustalla on? Jos sattuu saamaan hyvän valmentajan niin aivan sama mitä se "vapaa-aikanaan" puuhastelee, MT:ssä KB:ssä yms. ei muutenkaan ole tarkoituksena päästä hengelliseen yhteyteen pingpongiin ja kumarrella sen kuvalle vaan saada vastustajan jalat veteliksi, valmentajan tehtävä on auttaa tässä mahdollisimman hyvin ja kaikki muu on epäolennaista.

• Hämmentynyt
        argon kirjoitti:

Mitäs väliä taustalla on? Jos sattuu saamaan hyvän valmentajan niin aivan sama mitä se "vapaa-aikanaan" puuhastelee, MT:ssä KB:ssä yms. ei muutenkaan ole tarkoituksena päästä hengelliseen yhteyteen pingpongiin ja kumarrella sen kuvalle vaan saada vastustajan jalat veteliksi, valmentajan tehtävä on auttaa tässä mahdollisimman hyvin ja kaikki muu on epäolennaista.

Niinhän se on että eduskunnassakin pärjää suurimmat rikolliset. No eipä mitää, kyllähän se kuullostaa hyvältä, jos ohjaajana ja esikuvana pokkeroi vapaa-ajallaan ryöstöjä ja varkauksia tehtaileva, huumeita diilaava ja vähän itsekin kamassa touhuava budoesikuva. Nää on varmaan sit niitten seurojen hemmoja, joissa ohjaaja ei aina tuu paikalla, kun ei pääse ilmeisesti putkasta ulos tai istuu kakkuu vankilassa.
        Sithä voidaa laskee pedofiilit kouluihin ja lastentarhoihin opettajiks, jos tällasilla asioilla ei oo mitää väliä!
        Totta vitussa tollasilla asioilla on väliä - mielestäni minkäänlaisten kamppailu- ja budolajien opettajiksi ei sovi rikollista taustaa omaamat henkilöt (kuten myöskään pedot ei sovi kouluihin/lastentarhoihin), olipa rötökset tehty sitte nuoruudessa, lähimenneisyydessä tai parhaillaan.

• Panomies

tehty tutkimuksia kamppailulajien harrastajien panotaidoista ja loppu tulos on ollut se, että huhuissa on vinha perä. Yllättäen sumomiehet oli kovia panemaan ja se johtuu noista sumo asennoista, mitkä saa alapäässä, munien kohdalla veret virtaamaan kovemmin ja se parantaa panokykyä ratkaisevasti. Karatessa on samanlaisia asentoja. Jos noista asennoista ei ole mitään hyötyä taisteluissa, niin naisia riittää kuitenkin. Se on pääasia. Tosi asia on myös, että naiset aistii todellisen panomiehen ja siksi näiden miesten kimpussa on kokoajan naisia. Ei siinä ole mistään muusta kysymys. Lisäksi vetäjillä on usein rautainen urheilijan kunto verrattuna, nyt esim. alkeiskursille tulevaan yliopisto humanistiin, joka on pelkkää luuta ja nahkaa. Urheilijat vetää puoleensa naisia se on luonnon valinta. Siitä ei kannata olla yllättynyt. Paljon on paitoja liikenteessä tekstillä: "KARATEKA:s Do It Better". Nämä tekstit ei ole tuon Japanilaistutkimuksen mukaan tuulesta temmattuja.

• Sitä minä vaan mietin, että kaikissa näissä viesteissä on annettu ymmärtää opettajan olevan mies.
        Kumma kun ei naisia ole tässä asiassa samalla lailla huomioitu. Kyllähän niitä naisiakin ylemmistä vöistä löytyy.

Muuten tämän viestiketjun sisältöön voisi sanoa, että jos täysikäset ryyppää ja saunoo porukalla, niin siittä vaan. Mutta jos porukassa on alaikäsiä mukana, niin siinä vaiheessa viinan pitää poistua kuvioista.
        Samaten seurustelunkin kanssa. Täysikäset tehkööt keskenään mitä huvittaa, alaikäsiin ei pitäsi sekaantua.
        Ja tottahan se kyllä on, että aina löytyy harrastajista niitä teini tyttöjä, jotka tyrkyttää itteäsä kaikille ylemmille vöille. Siinä vaan pitäsi ylemmän vyön olla sen verran vastuuntuntosempi, ettei siihen 13-vuotiaaseen sekaannu.

• 2 dn. musta vyö
        Fella kirjoitti:

Sitä minä vaan mietin, että kaikissa näissä viesteissä on annettu ymmärtää opettajan olevan mies.
        Kumma kun ei naisia ole tässä asiassa samalla lailla huomioitu. Kyllähän niitä naisiakin ylemmistä vöistä löytyy.

Muuten tämän viestiketjun sisältöön voisi sanoa, että jos täysikäset ryyppää ja saunoo porukalla, niin siittä vaan. Mutta jos porukassa on alaikäsiä mukana, niin siinä vaiheessa viinan pitää poistua kuvioista.
        Samaten seurustelunkin kanssa. Täysikäset tehkööt keskenään mitä huvittaa, alaikäsiin ei pitäsi sekaantua.
        Ja tottahan se kyllä on, että aina löytyy harrastajista niitä teini tyttöjä, jotka tyrkyttää itteäsä kaikille ylemmille vöille. Siinä vaan pitäsi ylemmän vyön olla sen verran vastuuntuntosempi, ettei siihen 13-vuotiaaseen sekaannu.

Olen 14 ja se joka niistä seurani ylemmistä vöistä koittaa käydä käsiksi huomaa olevansa teho-osastolla hengityskoneessa, ennen kuin on päässyt kahta metriä lähemmäksi.
        Sitähän varten siellä treenataan! Jottei jäisi ihan täysin alakynteen.

Meillä naisia on ainakin enemmän kuin miehiä.

• 2 dan. musta vyö
        Fella kirjoitti:

Sitä minä vaan mietin, että kaikissa näissä viesteissä on annettu ymmärtää opettajan olevan mies.

Olen 14 ja se joka niistä seurani ylemmistä vöistä koittaa käydä käsiksi huomaa olevansa teho-osastolla hengityskoneessa, ennen kuin on päässyt kahta metriä lähemmäksi.
        Sitähän varten siellä treenataan! Jottei jäisi ihan täysin alakynteen.

Meillä naisia on ainakin enemmän kuin miehiä.

• miesten mies

hikiset budomiehet ovat seksikkäitä myös miesten
      silmissä.

budolajit on seksikkäitä siksi meitä pervoja on niin paljon budolajeissa.

hahaahaaa!

• Visitor

TÄäl on nyt jääny hyvä tappelu ihan kesken!

• Visiittori

nii o.

• nii onkii

Olen samaa meiltä, hyvä tappelu jäi kesken. Mutta kumma juttu, aina ku joku sörkkäsee ohjaajien oikeeta taustaa siitä et onko rikosrekisterii vai ei, ni jutut loppuu ku kanan lento. Mitä tästä voimme päätellä, no tietty sitä, että täällä rellestää rikollisen taustan omaamat ohjaajat, jotka sit pelkää, et niiden lusimiset kaivetaan esiin. Tiedän ainakin yhden uudehkon "kerhon" stadissa, jossa sais varmaa novellin aikaseks ohjaajien pikku rötöksistä, menneistä, meneillään olevista ja tulevista. Hiio hei! Mut onneksi setä-poliisi valvoo ja tutkii, ja yllätys yllätys, yhtenä kauniina päivän vaparihäkissä istuuki joku ihan sisäpuolella vuoden kaks. Mut onha se hyvä harjotella tota häkissä painimista - ei tuu sit yllätyksiä.

• flamm'ee
        nii onkii kirjoitti:

Olen samaa meiltä, hyvä tappelu jäi kesken. Mutta kumma juttu, aina ku joku sörkkäsee ohjaajien oikeeta taustaa siitä et onko rikosrekisterii vai ei, ni jutut loppuu ku kanan lento. Mitä tästä voimme päätellä, no tietty sitä, että täällä rellestää rikollisen taustan omaamat ohjaajat, jotka sit pelkää, et niiden lusimiset kaivetaan esiin. Tiedän ainakin yhden uudehkon "kerhon" stadissa, jossa sais varmaa novellin aikaseks ohjaajien pikku rötöksistä, menneistä, meneillään olevista ja tulevista. Hiio hei! Mut onneksi setä-poliisi valvoo ja tutkii, ja yllätys yllätys, yhtenä kauniina päivän vaparihäkissä istuuki joku ihan sisäpuolella vuoden kaks. Mut onha se hyvä harjotella tota häkissä painimista - ei tuu sit yllätyksiä.

No jos joku nimeää henkilön ja esittää negatiivisia väitteitä hänen taustastaan niin enköhän tuon pyri moderoimaan.. Kaikkea ei pysty tarkistaan ja huhuista ei ole kuin haittaa. Julkiset anonyymifoorumit eivät ole oikein hyvä kanava taustojen selvittelyille. Vaikka toisaalta olisikin esim. aloittelevan ja seuraa valitsevan harrastajan näkökulmasta ajatellen kiva tietää etukäteen jos potentiaalisen tulevan seuran vetäjä onkin joku rasisti / hihhuli / väkivaltarikollinen tms.. Niin siis siltikkään se ei tällä palstalla ainakaan tule onnistumaan.

• Narane

Minusta tässä keskustelussa ei pitäisi pistää kaikkea suurennuslasin alle ja yleistää asioita, joita ei useimmissa kamppailulajeissa tapahdu.
      Yleistätte hyvin paljon, mikä on ymmärrettävää, koska osalle teistä se on hyvinkin yleistä.
      Ajatellaanpas kuitenkin...

Jotkut vetäjät ovat moraalittomia ja siksi käyttävät opetus aikansa muuhunkin kuin itse asiaan, mutta vetäjissä on sekä naisia, että miehiä, joten ei vedetä hernettä nenään heti.

Jotkut oppilaat ovat siellä vain katselemassa vastakkaista sukupuolta, mutta se ei kai tarkoita, että he eivät saisi kokeilla lajia myös ja ehkä kunnon opetuksessa kiinnostuisivatkin lajista enemmän kuin siitä vastakkaisesta sukupuolesta.

Saunailloissa pitäisi jokaisen järki kulkea ja jos oma polla ei säteile pitäisi jonkun järkevän laittaa hommalle piste. Ne jotka arvostelevat tässä suhteessa muita voisivat yrittää pysäyttää tapahtuman ensin.

Meikeistä sen verran, että pitäisiköhän miestenkin sitten jättää käymättä suihkussa ja lakata ajamasta partaa ennen treenejä. Asiahan ajaisi saman, mutta vain miehistä katsoen. Ja taitaa aika lailla kiinnostaa tuo naisten katselu, jos kerran huomaa meikit naamalla. Enkä nyt sano, että olisi oikein tulla meikeillä paikalle, mutta jos ei ehdi niitä poiskaan ottaa ei pitäisi asiasta nostaa numeroa.
      Ja ystävällisesti voi asiasta huomauttaakin nuorille taistelijattarille, vai mitä?

Luurankoja kaapista ei aina kannata vetää, kuten täällä on todettu. Ei ainakaan ennen kuin tietää mitä tonkii ja miksi. Yksityisasiat ja menneisyys eivät välttämättä kuulu ihan kaikille. Vetäjätkin ovat vain ihmisiä. Ja jos et usko niin ryhdy vetäjäksi ja kokeile kuinka käy, kun ensimmäinen saa tietää sinun käyneen linnassa joskus vuonna 1985 pikkuisesta rötöksestä, jonka teit juovuksissa ja sen jälkeen olet jättänyt niin juopottelun kuin varkaudetkin.
      Ketään ei kuitenkaan kiinnosta millainen äiti Teresa tänä päivänä olet. Vain se mitä ennen teit.

Ja lopetukseksi...

Kamppailulajien tarkoitus on ollut alusta asti oppia puollustautumaan ja taistelemaan.
      Koreassa, kuten muuallakin on kamppailulajit yleensä armeijan käytössä, joten jos te jotkut niin kovasti kaipaatte meikitöntä, moraalista ja ehkä jopa vakavamielistä toimintaa, (ja varsinkin saunatonta) niin menkää Koreaan ja ilmoittautukaa armeijaan.
      Siellä saatte taekwon-do opetusta seitsemän kertaa päivässä ja kokeneena vakuutan, että se on todella on niin tiukkaa ja osaavaa kuin vain voi uneksia.

• minä

Ei niissä meikeissa minun mielestäni mitään muuta pahaa ole, kuin että ne tahraavat toisten vaatteet.

• Marko W.

Kirjoitit:
        "Luurankoja kaapista ei aina kannata vetää, kuten täällä on todettu. Ei ainakaan ennen kuin tietää mitä tonkii ja miksi. Yksityisasiat ja menneisyys eivät välttämättä kuulu ihan kaikille. Vetäjätkin ovat vain ihmisiä. Ja jos et usko niin ryhdy vetäjäksi ja kokeile kuinka käy, kun ensimmäinen saa tietää sinun käyneen linnassa joskus vuonna 1985 pikkuisesta rötöksestä, jonka teit juovuksissa ja sen jälkeen olet jättänyt niin juopottelun kuin varkaudetkin.
        Ketään ei kuitenkaan kiinnosta millainen äiti Teresa tänä päivänä olet. Vain se mitä ennen teit."

Kyllä sillä kuitenkin on merkitystä, mitä on tehnyt. Jos on vaikka pahoinpitelyjä, varkauksia tai huumetuomioita, mielestäni kyseinen ihminen ei sovi kamppailulaji-/budo-opettajaksi, vaikka voissa paistaisi. Mutta sehän on vain minun mielipiteeni, enkä halua loukata ketään.

• Tseiba

Sinulla oli paljon hyviä pointteja kirjoituksessasi.
        Tuosta meikkiasiasta olen kuitenkin jyrkästi eri mieltä.
        "Meikeistä sen verran, että pitäisiköhän miestenkin sitten jättää käymättä suihkussa ja lakata ajamasta partaa ennen treenejä. Asiahan ajaisi saman, mutta vain miehistä katsoen. Ja taitaa aika lailla kiinnostaa tuo naisten katselu, jos kerran huomaa meikit naamalla. Enkä nyt sano, että olisi oikein tulla meikeillä paikalle, mutta jos ei ehdi niitä poiskaan ottaa ei pitäisi asiasta nostaa numeroa."
        Oletko siis sitä mieltä, että miesten perushygienian hoito on verrannollista naisten meikkaamiseen? Perushygienian hoito kuuluu tietysti kaikille, mutta meikkaaminen ei ole mikään itsestäänselvyys. Jos tiedän, että en ehdi pestä meikkejä pois ennen treenejä, niin sitten en meikkaa sinä päivänä. Sitä paitsi meikkaamisen trreneissä huomaa kyllä siitäkin, että gi (siis puku) on täynnä meikkivoide-, ripsari- etc. tahroja. Lisäksi treeneihin meikkaaminen vie uskottavuutta siltä, että siellä ollaan harjoittelemassa eikä keikistelemässä. Joku kuitenkin pitää minua jonain ns. rekkalesbona tämän puheenvuoron jälkeen, mutta sellainen en ole. Olen naisellinen nainen, joka haluaa treenata kunnolla ja keskittyä olennaiseen.

• Narane
        Tseiba kirjoitti:

Sinulla oli paljon hyviä pointteja kirjoituksessasi.
        Tuosta meikkiasiasta olen kuitenkin jyrkästi eri mieltä.
        "Meikeistä sen verran, että pitäisiköhän miestenkin sitten jättää käymättä suihkussa ja lakata ajamasta partaa ennen treenejä. Asiahan ajaisi saman, mutta vain miehistä katsoen. Ja taitaa aika lailla kiinnostaa tuo naisten katselu, jos kerran huomaa meikit naamalla. Enkä nyt sano, että olisi oikein tulla meikeillä paikalle, mutta jos ei ehdi niitä poiskaan ottaa ei pitäisi asiasta nostaa numeroa."
        Oletko siis sitä mieltä, että miesten perushygienian hoito on verrannollista naisten meikkaamiseen? Perushygienian hoito kuuluu tietysti kaikille, mutta meikkaaminen ei ole mikään itsestäänselvyys. Jos tiedän, että en ehdi pestä meikkejä pois ennen treenejä, niin sitten en meikkaa sinä päivänä. Sitä paitsi meikkaamisen trreneissä huomaa kyllä siitäkin, että gi (siis puku) on täynnä meikkivoide-, ripsari- etc. tahroja. Lisäksi treeneihin meikkaaminen vie uskottavuutta siltä, että siellä ollaan harjoittelemassa eikä keikistelemässä. Joku kuitenkin pitää minua jonain ns. rekkalesbona tämän puheenvuoron jälkeen, mutta sellainen en ole. Olen naisellinen nainen, joka haluaa treenata kunnolla ja keskittyä olennaiseen.

Tarkoitin nyt lähinnä juuri sitä, että meikeistä kuuluisi huomauttaa asiallisesti, jos ne haittaavat tai jos puku niistä likaantuu.
        Itselleni ei ole koskaan käynyt niin, mutta itse en treeniin meikkaakaan ja katson kyllä vähän ihmeissäni niitä tyttökä, jotka tulevat meikeillä treeneihin, mutta heillä on yleensä ollut jokin syy. Ja suurin osa valittelee sitä, etteivät muistaneet asiaa ennen kuin salilla.
        Meillä osalla miehistä on tapana jättää perushygienia ja parran ajo jonnekin vuosien päähän ja siksi käytin sitä vertauksena.
        En toki tarkoittanut sitä tosissani.

• Narane
        Marko W. kirjoitti:

Kirjoitit:
        "Luurankoja kaapista ei aina kannata vetää, kuten täällä on todettu. Ei ainakaan ennen kuin tietää mitä tonkii ja miksi. Yksityisasiat ja menneisyys eivät välttämättä kuulu ihan kaikille. Vetäjätkin ovat vain ihmisiä. Ja jos et usko niin ryhdy vetäjäksi ja kokeile kuinka käy, kun ensimmäinen saa tietää sinun käyneen linnassa joskus vuonna 1985 pikkuisesta rötöksestä, jonka teit juovuksissa ja sen jälkeen olet jättänyt niin juopottelun kuin varkaudetkin.
        Ketään ei kuitenkaan kiinnosta millainen äiti Teresa tänä päivänä olet. Vain se mitä ennen teit."

Kyllä sillä kuitenkin on merkitystä, mitä on tehnyt. Jos on vaikka pahoinpitelyjä, varkauksia tai huumetuomioita, mielestäni kyseinen ihminen ei sovi kamppailulaji-/budo-opettajaksi, vaikka voissa paistaisi. Mutta sehän on vain minun mielipiteeni, enkä halua loukata ketään.

Olet oikeassa, myönnän asian.
        Toisaalta, mistä sitä tietää mitä vetäjä on tehnyt, ennen kuin kuulee tai etsii itse tiedon jostakin. Ja voiko tietoon luottaa, vai ovatko nekin jotain tuulesta temmattuja juttuja.
        Enkä usko, että moisia tehnyttä ihmistä otettaisiin kamppailulajin vetäjäksi ja jos otettaisiin saattaisivat oppilaat kadota tiedon levitessä muualle.
        Tästä on vaikea päästä yhteisymmärrykseen, mutta tuskin monessa lajissa vetäjänä on rikosrekisterin omaava ihminen.

• Narane
        minä kirjoitti:

Ei niissä meikeissa minun mielestäni mitään muuta pahaa ole, kuin että ne tahraavat toisten vaatteet.

Jos sinusta asia on niin, niin se on sitten niin, mutta muutamien mukaan meikit eivät leviä niin kuin ehkä luullaan ja koska omat vaatteeni ovat aina treenien jälkeen veressä en välitä liiemmin meikkitahroista. Puku vain pyykkiin ja katsomaan josko saisin veren vuodon loppumaan nenästäni / polvestani / kädestäni / korvastani / ym...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      360
      3085
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      302
      1482
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1145
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1052
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe