Ohoi, Oululaiset ja muutkin asiasta tietävät. Lomalla olisi tarkoitus kiertää Perämeri ja kiinnostaisi käydä katsastamassa tuo Ulkokrunnin luontopolku samalla. Näyttää että Pihjalakarin puolella olisi mahdollisuus maihinnousuun, mutta millaisella veneellä sinne käytännössä pääsee? Vene vaatii vettä alleen 1,7m, joten onko mitään järkeä yrittää rantaan muuten kuin jollan kanssa?
Perämeren Ulkokrunni
8
1279
Vastaukset
- Tarpeellinentietosieltä
googleta:Ohjeita kävijöille-Krunnit.
- Pukseri
Missä kohtaa kysytty asia mainitaan?
- vkg
Olipas huono neuvo.
- Len-Setä
Oululaiset, tai Perämeren alueen veneilijät muutenkaan, eivät lue tämän tason sontafoorumeita. Ainoastaan me Kaunissaaren keskilaiturin porukat osaamme kommentoida kotinurkkiemme tilanteita täällä. Kehoittaisin soittamaan Krunnin vartijalle tai kysymään asiaa paikallisissa FB-ryhmissä.
- Nuttula
Uteliaisuudesta lueskelin netistä tuota Krunniasiaa. Jännittävä ja mielenkiintoinen kohde, mutta ainakaan merikortin perusteella en lähtisi kölivenettä tuonne rantaan työntämään. En edes lähelle. On mahtavan kivikkoiset vedet perämerellä näköjään muutenkin. Taidanpa ottaa omaankin ohjelmaan tuon Krunnin kun tulee tuonne asiaa jollan kanssa.
- sailmanne
1,7 metrin syväyksellä voit unohtaa rantautumisen Krunneille.Soutuveneellä ja jollalla pääset Krunnin rantaan.
- Anonyymi
Metrin syväys normaalilla vedenkorkeudella on juuri ja juuri siinä rajoilla, että Pihlajakariin voi yrittää.
- Anonyymi
Ainakin tuo Kalevan artikkeli löytyy aiheesta ja aivan lopusta lainattua:
"Ulkokrunnilla saa vierailla Pihlajakarilla maihin nousten 15.7.–31.8. välisenä aikana. Vierailusta tulee ilmoittaa alueen vartijalle etukäteen"
https://www.kaleva.fi/iin-edustan-krunneilta-loytyy-perameren-luontoaarr/2892285
Rantautumaan pääsee tosiaan lähinna jollalla ja purjeveneen voutuu jättämään kauas joten perämoottori jollassa hyvä olla tai sitten kunnon soutuvene. Isommalla veneellä, syväys siis alle metri, kannattaa tarkistaa vedenkorkeus sillä se vaihtelee perämerellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078