Hei! Olen sairastanut diabetestä noin 13 vuotta. Nyt jalkaterissäni ja varpaissa on alkanut ajoitain sellainen oire että ne niinkuin kuumottaa. Onko aihetta huoleen ja täytyykö kääntyä lääkärin puoleen?
Jaloissa kuumotusta...
5
3901
Vastaukset
- creature
jos ei se talvisajasta tai kengistä tai niiden yhtenäisyydestä johdu, niin kannattaa kysyä, kun seuraavan kerran olet lääkärin luona...
mulla kuumottelee jalkoja talvisin aina. - lääkäriin
Ota yhteys lääkäriin pikaisesti.Isälläni oli samanlaisia oireita ja kun ei ajoissa mennyt lääkäriin niin lopputulos oli todella ikävä.Kysymys on sinulla nyt melko varmasti verenkierrosta ja ne ongelmat diabeetikolla alkavat juuri sieltä varpaista ja jalkateristä.Sua voidaan vielä IHAN VARMASTI AUTTAA, mutta älä viivyttele yhtään.
Nyt sitten USKOT mua!!!! - Antsu1
Kun en yhtään tiedä oletko nuori/vanha, 1-tyyyppiläinen/2-tyyppiläinen tai millainen sokeritasapaino sinulla on, niin toteaisin vain, että kysymys voi olla myös neuropatiasta.
Niin ja milloin sitä kuumotusta ym. tunnet, illalla nukkumaan käydessä, liikkuessa, ihan sattumanvaraisesti ym. ym.?
Kyllä kannattaa lääkäriltä kysellä, niin ja tietysti huolehtia, että verensokeritaso olisi mahdollisimman hyvä.
Itselläni ns. levottomat jalat olivat eka merkki alkavasta neuropatiasta. Toisaalta verenkiertohäiriöt ilmenivät katkokävelynä ja mieluuminkin jalkaterien kylmyytenä.
t. nm. "kokemusta kummastakin" - ruskeasilmäinenN
Pyydä ajoissa lääkäriltä lääkitys moiseen. Voin lohduttaa että kivut tulevat sitten tulevaisuudessa olemaan "helvetilliset"
- 749cc
18 vuoden kokemus hermovauriokivusta. Kipulääkitys tällä hetkellä sillä tasolla, ettei varaa lisätä. Menkää ajoissa lääkäriin, jos sokeritasapainossa häiriöitä, raajoissa tuntopuutoksia, voimattomuutta ym. oireita. Tämän asian kanssa ei todella ole leikkimistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819