Muistelisin että oli jotain juttua että kun on pitkäaikaistyötön / peruspäiväraha päivät täynnä ja jos pääsee töihin niin saa 3kk asumistuen vaikka palkka juoksee. Eli mulla pian 500päivää täynnä peruspäivärahalla, sitten työmarkkinatuelle. Miten on tuleeko tuo ekstra asumistuki jo nyt jos työllistyn vai odottelenko, että päivät täynnä? Pitkäaikaistyötön käsittääkseni meinaa, että 12kk putkeen työtön.
Odotan mielelläni kuukauden vielä jos tarpeen, tuo "bonusraha" tulisi tarpeeseen. Melkein 400€ ekstraa kolmen kuukauden ajan! Kyllähän tämmöinen kannustaa töihin ihan eri tavalla!
3kk ekstra asumistuki?
1
319
Vastaukset
- DiuDiuDiu
Ei se ihan noin mene, vaan enemmänkin niin että jos pääset töihin vaikka 1.9.2018 ja olet saanut täyttä asumistukea 1.1.2018 alkaen koska tulona on vain työmarkkinatuki niin voit katkaista sen asumistuen päättymään 31.12.2018 niin todennäköisesti liikamaksua ei peritä sinulta takaisin koska vuositulosi jäävät sen verran alhaisiksi että liikamaksun määrä on niin pieni ettei Kela sitä vaadi takaisin. Eli käytännössä saat 3kk ylimääräisen asumistuen kun vähän viivyttelet sen katkaisemisessa ja pidät huolen siitä että vuositulosi jäävät kohtuullisiksi työllistymisen jälkeen sille vuodelle mille olet nostanut asumistukea.
Suurin osa ihmisistä tyytyy nostamaan vain 1kk ylimääräisen asumistuen, eli jos työllistyvät 1.9.2018 niin ilmoittavat syyskuun aikana asiasta Kelaan ja asumistuki päättyy 30.9.2018.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282631- 1272293
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1152004- 1291983
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121723Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161471258Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291142Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901105Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901080Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361019