Päätyykö bi-nainen aina lopulta heterosuhteeseen?

Pelokastyttö

Tiedän että tämä koetaan varmaan tosi provosoivana kysymyksenä, mutta en tarkoita loukata ketään. Olen onnellisessa parisuhteessa elämäni naisen kanssa elävä lesbo. Kumppanini biseksuaalisuus kuitenkin pelottaa minua kamalasti. Näin kolmenkympin tienoilla olen alkanut huomata oikeastaan kaikkien tuntemieni bi-naisten päätyneen heterosuhteeseen. Mietin, onko siihen jokin syy.. Tarjoaako heterosuhde/heteroseksi /mies jotain sellaista, mitä nainen ei koskaan voi tarjota?

Mulla oli itselläkin pari mieskokeilua, mutta tajusin nopeasti ettei se kolahda mulle yhtään. Tiedän olevani vähän epäreilu kun epäilen kumppaniani, mutta olen entistenkin suhteiden jäljiltä todella hajalla ja en kaipaa enää epävarmuutta elämääni. Kumppanini väittää haluavansa olla kanssani aina, mutta mä pelkään olevani vain vaihe ennen sitä unelmien heterosuhdetta.

Eli onko kenelläkään ajatuksia : valitseeko bi-nainen aina lopulta miehen? Jos näin, miksi? Voiko nainen edes tarjota bi-naiselle kaikkea?

10

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VoiSua

      Voi että, missä tilanteessa olet.. Itse olen käynyt treffeillä/tapaillut naisia, joiden kanssa asiat ovat sujuneet kivasti, mutta selvittyä, että ovatkin bissejä, eivätkä lesboja, olen jättänyt heidät juurikin mainitsemastasi syystä. Lesbonaisen kanssa olen parisuhteessa nyt, eikä tuollaisia asioita tarvitse miettiä. Itsekin olen siis lesbo. Paljon peukkuja sinulle. Jokainenhan oman valintansa tekee, myös kumppanin suhteen.

    • xxxxxxxxxx

      Miksi valitsisi. Joo mies voi antaa jotain sellaista, jota nainen ei, mutta ei bi nainankaan sitä välttämättä halua. Eli minä en valitsi sen vuoksi miestä. Minusta turhaan pelkäät, että naisesi sen vuoksi sinut jättäisi / pettäisi. Tietysti, jos asiat muutoin ovat pielessä, hän voi lähteä ja löytää uuden suhteen, miehen tai naisen.
      Koitan siis sanoa, että yhtälailla lesbo näisystävä voi pettää ja ottaa toisen. Onko sillä sitten lopulta väliä, loppuuko suhde toisen naisen vai miehen kanssa? Toisaalta ymmärrän huolesi. Toisaalta taas en. Joo mies voi antaa jotain mitä nainen ei, mutta myös nainen voi antaa paljonkin sellaista, mitä mies ei voi antaa. Älä turhaan pelkää, minä en vaihtaisi hyvää suhdetta mieheen enkä naiseen, olisin sen kanssa, jonka kanssa on hyvä olla.

    • jnjg

      Mä seurustelin bi-naisen kanssa 2,5 vuotta. Erottiin ja hän otti toisen naisen jälkeeni. Hän sanoi tykkäävänsä molemmista, mutta naisen kanssa kuulma pääsee henkisesti paljon lähemmäksi ja seksi on paljon parempaa, läheisempää. Miehen kanssa jotenki orgasmikeskeisempää ja kyllähän se toinen nainen paremmin tietää, mitä nainen haluaa kuin mies. Tottakai miehessä omat hyvät puolensa varmasti, mutta sinuna en olisi ollenkaan huolissani.

    • Itseluottamusta

      Inkkarijuttu : Ihmisen sisimmässä taistelee Hyvä- ja Pahasusi ja se voittaa kumpaa ruokit.

      Mieti miten voit parantaa itseluottamustasi ja miten voit olla maailman paras tyttis sun tyttöystävälle.

      Jokainen on yksilö eli ei voi päätellä binaiset sitä ja tätä.

      Ainakin mun exbissejä pidin niin hyvin, etteivät semmosta kohtelua tu koskaan löytämään miehiltä.

      Jos joku on lähtevää sorttia, niin sehän menee. Kyttäää sitten merkkejä tai ei kyttää.

    • Ei välttämättä päädy. Voi olla niin, ettei ihmiselle, joka pitää sekä miehistä että naisista tai myös esimerkiksi muunsukupuolisistakin ole ollenkaan väliä sukupuolella, vaan se ihmisen persoona ja ajatukset yms. on ratkaisevassa asemassa ihastumisessa ja siinä tunteeko seksuaalista vetoa. Bi/pan -nainen tai joka ylipäänsä tuntee olevansa jossain seksuaalisuuden keskivaiheilla voi olla yhdessä miehen, naisen tai itsensä muunsukupuoliseksikin kokeman henkilön kanssa eikä tyylilläkään välttämättä ole väliä, maskuulininen, poikamainen, naisellinen eikä aina ole väliä silläkään jos ihminen sanoo tutustumisen edetessä olevansa transsukupuolinen tai mies sanoo olevansa transvestiitti. Mulle tällaisilla seikoilla ei ole kauhesasti väliä, ainoastaan vaan iällä(ei alaikäisiä, eikä täysikäisistäkään mua tosi paljon nuorempia tai tosi monta vuotta vanhempia).

      Se että bi-naisten ja muiden keskivaiheilla olevien pelätään pettävän helpommin perustuu ainakin osittain vain ennakkoluuloihin ja stereotypioihin ja nämä asiat ovat vielä tänä päivänäkin aika sitkeässä. Tosin jos lesbonaisella on ollut huonoja kokemuksia joistain binaisista, hän helposti olettaa että muutkin binaiset ovat samanlaisia tai ei uskalla ryhtyä suhteeseen naisen kanssa, jos tämä on bi, vaikka muuten tästä pitäisikin ja tuntisi että hän saattaisi olla se oikea.

      • Tässä olikin kaikki aika hyvin kiteytettynä Norpalla. Sen verran vielä sanoisin, että vaikka pelkäät rakkaasi mieltymysten muuttuvan ajan kuluessa, niin kellä tahansa meistä ne saattavat muuttua monenkin asian suhteen. Jotkut eivät kestä siippansa lihomista tai vanhenemista tai saavat yllättävän fiksaation sinisilmäisistä ihmisistä, vaikka se oma on ruskeasilmäinen (tämä viimeinen on kieltämättä outo tapaus, mutta sattuu myös olemaan totta ja edelleen sitä on vaikeaa uskoa). En ole bi-seksuaalina ja naisena koskaan harkinnutkaan jättäväni ketään jonkun muun ihmisen vuoksi, vaan erotilanteessa kyseessä ovat aina olleet ihmissuhteen sisäiset asiat. Siksi otaksun, että jos se suhde hajoaa jonkin tällaisen seikan takia, niin taustalla ehkä on kuitenkin lopulta jokin muu asia. Ja mitä mieltymyksiin tulee, niin vaikka nuorempana olin biasoitunut miehiin, niin asia on vuosien (n. 15v.) aikana vähitellen kääntynyt toisinpäin. Tämä vastauksena siihen kysymykseesi, että päädymmekö lopulta miehiin. ;)


    • Tuubis

      Yleensä kyllä erot liittyy vallan muuhun kuin haluun vaihtaa nyksä muuhun sukupuoleen.

      Jos erossa kyse on ollut jollain tavalla bisseyteen liittyvä, niin hökoht mun omat nais suhteet on kariutunut siihen, että mun tyttöystävät ei ole itse päässyt yli siitä pelosta ettei pysty antaa mitä tarvitsen vaikka olen ollut itse 100% tyytyväinen. En tiedä onko kyse ollut siis pelosta vai huonosta itsetunnosta vai mistä mutta mä itse en ole enkä voi kuvitella tilannetta että jättäisin naiseni hänen naiseuden vuoksi tai että haluisinkin miehen. Se ei vaan mene niin. Tietty jollain saattaa mennä, mutta enemmän mä tunnen esim pettäviä heteroita ja lesboja kuin bissejä.
      Typerää kariuttaa suhde tommosiin mutta tietty jos ei pääse yli nii eipä siinä sit mitään...

      Vielä: Mä olen itse ajan myötä tullut varmemmaksi että mun oikea on nainen, vaikka menneisyydessä miehiä ja naisia on ollut. Enemmän viime aikoina naisia kylläkin. Että ennustaisin itse omalla kohdalla tämän perusteella että en tule "päätymään" heterosuhteeseen.
      Ja milloin voi sanoa että "päätyy"? Senhän kertoo se vihonviimeinen kumppanivalinta vasta... vai mitä? Voi olla että se tulee vasta joillain vanhainkodissa ja sekö on sitten se lopullinen tuomio ja mittaa kuin hyvä bi olitkaan. .. tää on niin älytöntä kyllä kysellä mihin kukakin mahdollisesto päätyy ja koska, kun jokainen on yksilö ja elämä menee jokaisen kohdalla eri tavalla.

    • Vainmietin

      Itse olen lesbo ja lähinnä biseksuaalin kanssa seurustelussa mietityttää se, että perheen perustaminen on yhä edelleen tässä yhteiskunnassa helpompaa heteroparille. Jos haluaa esimerkiksi lapsia ja on mahdollisuus olla onnellisessa suhteessa miehenkin kanssa, niin miksi ei valitsisi sitä..? Olen itse lesbona tehnyt surutyöni sen kanssa, että pienituloisena ihmisenä toiveeni lapsesta voi kariutua hoitojen kalliuteen. Tiedän että en voisi olla onnellinen miehen kanssa, joten mitä ikinä tuleekin vastaan, aion kestää sen naiseni rinnalla ja tukena. Mutta eikö biseksuaalille olisi parempi vaihtoehto vain jättää naiset ja etsiä mies, heti kun syrjintä tai sukulaisten mielipiteet tai taloudellisesti kuormittavat lapsettomuushoidot käyvät liian raskaaksi? En pidä sitä mitenkään tuomittavana, että valitsee helpomman elämän jos se on vaihtoehto. En vain näistä syistä oikein tiedä kannattaako biseksuaaliin sitoutua...

      • Damaste

        Eron syy ei ole bisselle muiden mielipiteet ja heteroelämän helppous varmastikaan jos rakastaa toista. Biseksuaalina joutuu tekemään aivan helvetisti töitä jos haluaa elää heterosuhteessa (mikäli suku ja kumppani tietää) ja myös homosuhteessa (mikäli kumppani ja suku tietää). Homoseksuaalille ja heterolle on vaikea ymmärtää että biseksuaalisuus herättää epäluuloa IHAN KAIKISSA paitsi biseksuaaleissa, varsinkin jos puoliso on epävarma itsestään tai ei ole luottamussuhdetta.
        Ihan sama onko kumppani homo vai hetero, kumppani miettii tasan varmasti että lähteekö tuo toisen sukupuolen edustajan matkaan kuitenkin. Biseksuaalina on vaikea olla yhtään missään suhteessa missä toinen osapuoli ei ole tarpeeksi itsevarma ja luota kumppaninsa rakkauteen. Ja niinkuin sanottu, kukaan ei lähde suhteesta vain sukupuolen takia tai jokin seksuaalinen suuntautuminen määritä sitä...syyt on muualla jos niin käy.

        Plus joku potentiaalinen "vaihtoehto" ei myöskään ole syy lähteä suhteesta, itse asiassa enemmän kumppanivaihtoehtoja on heteroilla ja homoseksuaaleilla, koska bissenä huomaa todella varhain sen että ei vaan kelpaa kovin monelle vaikka itsellä kuinka sydän kultaa olisi ja kuinka paljon tahansa toisesta haluaisi välittää, jos se toinen ei näe kuin oman pelkonsa.


      • Vahvavaikkaepävarma
        Damaste kirjoitti:

        Eron syy ei ole bisselle muiden mielipiteet ja heteroelämän helppous varmastikaan jos rakastaa toista. Biseksuaalina joutuu tekemään aivan helvetisti töitä jos haluaa elää heterosuhteessa (mikäli suku ja kumppani tietää) ja myös homosuhteessa (mikäli kumppani ja suku tietää). Homoseksuaalille ja heterolle on vaikea ymmärtää että biseksuaalisuus herättää epäluuloa IHAN KAIKISSA paitsi biseksuaaleissa, varsinkin jos puoliso on epävarma itsestään tai ei ole luottamussuhdetta.
        Ihan sama onko kumppani homo vai hetero, kumppani miettii tasan varmasti että lähteekö tuo toisen sukupuolen edustajan matkaan kuitenkin. Biseksuaalina on vaikea olla yhtään missään suhteessa missä toinen osapuoli ei ole tarpeeksi itsevarma ja luota kumppaninsa rakkauteen. Ja niinkuin sanottu, kukaan ei lähde suhteesta vain sukupuolen takia tai jokin seksuaalinen suuntautuminen määritä sitä...syyt on muualla jos niin käy.

        Plus joku potentiaalinen "vaihtoehto" ei myöskään ole syy lähteä suhteesta, itse asiassa enemmän kumppanivaihtoehtoja on heteroilla ja homoseksuaaleilla, koska bissenä huomaa todella varhain sen että ei vaan kelpaa kovin monelle vaikka itsellä kuinka sydän kultaa olisi ja kuinka paljon tahansa toisesta haluaisi välittää, jos se toinen ei näe kuin oman pelkonsa.

        Aiheesta keskusteluja seuranneena omaan korvaani kalskahtaa, quuernaisena ja mielenterveyskuntoutujana, tuo toistuva, usein hiukan ableistisen kuuloinen, epävarmuuden stigmatisointi. Harvoin ihmiset ovat yksiselitteisesti joko epävarmoja tai itsevarmoja, kaikilla on epävarmuuksia ja se on luonnollista. Epävarmuus usein kumpuaa traumaattisista kokemuksista tai myös joissakin tapauksissa mielenterveyden ongelmista, joista toisen syyllistäminen on yksinkertaisesti julmaa.

        Siksi tuo "riittävän itsevarma seurustelemaan biseksuaalin kanssa" on vähän ongelmallinen. Koen itse olevani suuren osan ajasta upea, itsevarma ja rohkea nainen, juurikin siksi että välillä taistelen rampauttavien epävarmuuksieni ja traumojen kanssa. Olen itse lesbo ja seurustelen vakavasti biseksuaalin naisen kanssa, jota rakastan ja johon luotan täysin. Silti kärsin välillä riittämättömyyden tunteista ja peloista liittyen hänen biseksuaalisuuteensa. Se ei tarkoita että jättäisin hänet tai syyttäisin häntä pettäjäksi, ne ovat vain epävarmuuksia, joita on muodossa tai toisessa kaikissa suhteissa ja joita terveet parit käsittelevät puhumalla. Onneksi kumppanini on viisas nainen, joka ei ole kertaakaan syyllistänyt minua epävarmuuksistani tai kieltäytynyt puhumaan niistä. Me puhumme myös hänen epävarmuuksistani, joten se on vain tasapuolista. Aiemmissa suhteissani biseksuaalin kanssa näin ei ole ollut, vaan epävarmuutta on pitänyt salailla ja peitellä kumppanin hyvän mielen vuoksi. Niistä suhteista olen lähtenyt, eikä se ole johtunut biseksuaalisuudesta vaan siitä ettei terveessä suhteessa omaa haavoittuvuutta tarvitse kätkeä rakkaimmalta, silloinkaan kun se on vaikeaa.

        Olen sitä mieltä, että toisen leimaaminen epäluotettavaksi tai pettäjäksi biseksuaalisuudesta johtuen on bifobista ja väärin. Toisaalta olen myös sitä mieltä että toisen epävarmuuksien stigmatisointi, silloinkin kun ne kumpuavat kumppanin biseksuaalisuudesta, on yhtälailla väärin ja ableistista. Onhan ihmisillä epävarmuuksia muihinkin asioihin liittyen, kuten painoon tai varallisuuteen tms., ja niissäkin oletetaan hyvän kumppanin osaavan tukea ennemmin kuin syyllistää. Aikuiset järkevät ihmiset pystyvät käymään näistä epävarmuuksista tervettä ja suhdetta kasvattavaa keskustelua.

        Viestinä muille biseksuaalin kanssa seurusteleville lesboille: kohdelkaa kumppanianne oikeudenmukaisesti ja älkää tuomitko turhien stereotypioiden pohjalta. Olkaa myös armollisia omille epävarmuuksillenne ja puhukaa niistä. Jos pystytte käymään nekin keskustelut, tiedätte löytäneenne tyypin, josta kannattaa pitää kiinni. Luottamus kasvaa ajan kanssa, mutta ei itsestään, vaan keskustellen ja avoimuudella. Näin on tapahtunut jopa niin syvästi traumatisoituneelle ihmiselle kuin minä. Juuri keskustelujen, tuen ja jaetun haavoittuvuuden kautta tiedän itse löytäneeni elämäni rakkauden. Voimaa ja lämpöä aloittaneelle ja kaikille oman epävarmuuden kanssa kamppaileville!


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe