Millainen on Allah?

tunnemmekoHänet

Allahin lähettiläs (rauha hänelle): "Kun Allah loi luomukset, Hän kirjoitti valtaistuimessaan: 'Minun armoni ylittää minun vihani'".
(Bukhari, vol 9, kirja 93, Hadith 545)

Jumala rakastaa meitä. Jumala on lähellä meitä. Hän kuulee meidät ja näkee meidät. Hänen edessä voimme olla niin heikkoja, haavoittuvaisia, erehtyväisiä kuin olemme. Hän ei hylkää meitä virheidemme ja puutteidemme takia. Hän ei unohda meitä, vaikka me unohtaisimme Häntä.

4

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muitaJumalan

      Muita Jumalan ominaisuuksia Jumalan viimeisessä ilmoituksessa kerrottuna:

      1) Hän on antelias ja antaa paljon hyvää ihmisille.
      ”Jumala totisesti antaa runsaita armolahjoja ihmisille”
      (2:243)

      2) Hän tietää kaiken ja näkee kaiken.
      ”Jumala tuntee totisesti näkymättömät asiat taivaassa ja maan päällä; Jumala näkee, mitä te teette.” (49:18)

      3) Voimme aina turvautua Hänen puoleensa ja pyytää Häneltä apua.
      ”Sinua ainoata palvelemme, Sinua huudamme avuksi.”
      (1:4)

      • tyetyeyey

        On muitakin ominaisuuksia, joita allahista löytyy:

        Ylpeys

        allahista:
        koraani 59:23 Hän on Jumala, ja paitsi Häntä ei ole muuta jumaluutta, kuningas, pyhä, rauhantuoja, turvanantaja, kaiken suojelija, kaikkivoipa, korkein, kaiken suuruuden alkulähde (proud). Kunnia Jumalalle ainoastaan! Hän on korkealla kaiken yläpuolella, mitä he Hänen rinnalleen asettavat.
        Suomalaisesta koraanista ei löydy sanaa, joka kuitenkin alunperin kuuluu sinne, eli kun tekstissä sanotaan, että allah on kaiken suuruuden alkulähde, niin se tarkoittaa oikeasti sanaa ylpeä (proud).

        Ylpeys on oikeastaan yksi allahin nimistä, sillä hänellä on koraanin mukaan 99 eri nimeä.
        Yksikään kristitty ei voi sanoa omasta Jumalastamme, että Hän on ylpeä, (suom. negatiivisella tavalla).

        Koraani 16:23. Epäilemättä Jumala tietää, mitä te salaatte ja mitä te ilmaisette. Totisesti, Hän ei rakasta ylpeitä.

        Eli koraanin mukaan allah on itse ylpeä, mutta hän ei rakasta ylpeitä. Eli vihaako allah itseään?

        Mitä koraani sanoo ylpeydestä saatanan kohdalla?
        Koraani 2:34 Ja kun Me sanoimme enkeleille: »Kumartukaa maahan Ihmisen (Aadamin) edessä», heittäytyivät he maahan kaikki paitsi Saatana. Hän kieltäytyi ylpeyksissään ja joutui jumalattomien lukuun.

        Koraani 7:13. Silloin sanoi Hän: »Syöksy alas täältä! Sinun ei sovi olla ylpeä. Pois täältä! Totisesti kuulut viheliäisiin.»

        Allah heitti saatanan alas taivaasta, koska tämä ei suostunut alistumaan Adamille. Raamatun mukaanhan Adam ei koskaan ollut taivaassa, vaan hänet luotiin maan päällä. Koraani 7: 11-12

        Koraani 16:29. Sentähden astukaa sisään helvetin porteista ja pysykää siellä ikuisesti. Totisesti, tukala on niiden tyyssija, jotka ovat ylpeitä.»

        Koraani 39:60. Ylösnousemuspäivänä olette näkevä ne. jotka Jumalasta valheita puhuivat: heidän kasvonsa mustuvat. Eikö helvetissä riittäisi tilaa ylpeille?

        Kaikki ylpeät siis joutuvat helvettiin, joten allahin täytyy myös olla siellä.

        Mitä raamattu sanoo Jumalasta?
        Matt 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

        Viettelykset:

        allahista:

        Koraani 25:20. Emme sinun edelläsikään lähettänyt yhtään sananjulistajaa, joka ei olisi nauttinut ravintoa tai kulkenut toreilla. Me olemme myös tehnyt jotkut teistä koetukseksi toisille, nähdäksemme, pysyttekö lujina. Herrasi on alati näkevä.

        Suomalaisessa koraanissa on taas sana viettelys muutettu sanaksi koetus.
        Allah siis luo viettelyksiä ihmisten keskelle.

        Koraani 22:52. Ennen sinua, oi Muhammed, emme ole lähettänyt ainoatakaan lähettilästä tai profeettaa, joiden tarkoitusperiä ei saatana olisi sotkenut. Mutta Jumala tekee tyhjäksi saatanan sekaantumiset. Jumala vahvistaa tunnusmerkkinsä, sillä Jumala on tietävä, viisas.

        Suomalaisessa koraanissa on taas poistettu sana, joka viittaa siihen, että allah on viettelysten lähettäjä.

        Saatanasta:

        Koraani 7:27. Te ihmisen (Aadamin) lapset, älkää antako Saatanan vietellä teitä samalla tavalla, kuin hän aiheutti teidän (ensimmäisten) vanhempainne karkoituksen paratiisista, riistäen heiltä (viattomuutensa) verhon näyttääkseen heille heidän hävettävät ominaisuutensa. Katso, hän ja hänen joukkonsa näkevät teidät sieltä käsin, missä te ette heitä näe. Katso, me olemme asettanut pahat henget niiden liittolaisiksi, jotka eivät usko.
        Taas suomenkielisestä tekstistä ei voida lukea, mitä alunperin siinä on ollut, eli Adamilta ja Eevalta vietiin vaatteet paratiisissa, (viattomuuden verho=vaatteet)

        Koraanin mukaan siis saatana kuiski Adamin ja Eevan korviin, että olette ilman vaatteita, ja muhammedin tarinan mukaan heiltä näin hävisivät vaatteet päältä.
        Eivät he raamatun mukaan olleet vaatetettuina paratiisissa, vaan he olivat Jumalan edessä alastomina, eivätkä sitä hävenneet. Tämä on yksi niistä Muhammedin satutehtaasta tulleista tarinoista, jotka ovat varastettu raamatusta joita hän on itse värittänyt ja lopulta myöskin keksinyt.

        Viettelijä, (eksyttäjä itse)

        allahista:
        Koraani 11:34. Eikä minun neuvomiseni teitä hyödytä, vaikkapa miten pyrkisin teitä neuvomaan, jos Jumala tahtoisi eksyttää teidät tieltä. Hän on teidän Herranne, ja hänen luokseen on teidän jälleen palattava.»

        saatanasta:
        Koraani 15:39-40. Hän sanoi: »Herra, koska olet aiheuttanut lankeemukseni, aion kaunistaa tekoni ihmisille maan päällä ja saattaa heidät kaikki lankeamaan paitsi Sinun vilpittömiä palvelijoitasi.»
        Eli tässäkin lauseessa allah ensin viettelee (eksyttää) saatanan, joka sitten taas omalta osaltaan viettelee ja eksyttää ihmisen.

        Raamatusta voimme taas lukea omasta Jumalastamme 1 Jaak. 13” Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.”


    • Anonyymi

      Allahin 99 nimeä kertovat millainen on Allah - Armelias Armahtaja

      Tyyni, Kärsivällinen
      Elättäjä, Suojelija
      Mahtavin, kaikkeen kykenevä
      Rukouksiin Vastaaja, Pyyntöjen täyttäjä
      Ylistetty, Palvomisen Arvoinen

    • Anonyymi

      Allahin sanoma naisille:
      Oi sinä oikeauskoinen nainen, katso miestä tuntematonta silmiin, naura sielusi kyllyydestä, älä peitä päätäsi turhaan: olen antanut sinulle kauneutesi äläkä anna kenenkään kertoa sinulle kuinka sinun tulisi elää. Mikään mies, mikään mahti ei jää minulta näkemättä, joka sinua haluaa vahingoittaa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe