Nyt löytyi Uberin sivuilta tuotteet. UberX ja Uber Black aloittavat heinäkuussa. UberPop ei siis tule enää näillä näkymin.
UberX ja Uber Black Hki
30
4214
Vastaukset
- UberRosvoaaKuskeilta
Haluaako joku vielä maksaa uberille 25% bruttoansioista? Kulujen jälkeen siitä ei sitten jääkkään enää mitään. Maksat ammattiauton vakuutukset alkaen 3000€/vuosi, maksat 10% ALV:n, maksat yrittäjäeläkevakuutuksen n 10.000€/vuosi, verot n 30% tuloista, polttoaineet, renkaat, huollot, pesut, auton kuoletukset jne jne. Vieläkö kiinnostaa?
- joo.oo
Eiköhän se jokaisen asia ole millä haluaa tulla toimeen, työttömänä saa sen 32 euroa päivässä mahdollisia asumistukia, että siitä sitten laskemaan mikä kannattaa ja mikä ei, varsinkin jos vielä katsotaan mitä työpaikkoja on vapaana ja mihin ilman isompaa koulutusta tai osaamista pääsee.
- Mulkeroinen
Periaatteessa työn vastaanottaminen yleensä kannattaakin, koska sitä kautta saa rahan lisäksi ainakin suhteita ja mahdollisuuden nousta ylöspäin. Uberin ajamisesta ei saa kuin peräpukamat ja tyypin 2 diabeteksen, eli aika sitä vastoin aika kannattaa käyttää mieluummin vaikka vallankumouksesta haaveilemiseen. Nyky-Suomi on aivan perseestä.
- UberRosvoaaKuskeilta
Minä vaan sitä meinasin, kun uber veloittaa sen 25% kuskien bruttoansioista, että jääkö siitä enää kulujen jälkeen mitään muuta, kuin ajamisen ilo? 25% on aivan sikamainen veloitus, katteet hukkuu siihen. Menkää ajamaan johonkin muualle, ei rosvota niin raskaasti.
- joku.uu
UberRosvoaaKuskeilta kirjoitti:
Minä vaan sitä meinasin, kun uber veloittaa sen 25% kuskien bruttoansioista, että jääkö siitä enää kulujen jälkeen mitään muuta, kuin ajamisen ilo? 25% on aivan sikamainen veloitus, katteet hukkuu siihen. Menkää ajamaan johonkin muualle, ei rosvota niin raskaasti.
Tietenkin tuohon vaikuttaa se että millä välityskeskuksella lopulta sitä ajoa sitten riittää. Saako uberilla jatkuvaa ajoa ja menettää 25% tuloista vai ottaako jonkun toisen ja menettää 15% ja saa yhden kyydin viikossa vai tappelee asiakaista ehkä jonkun perinteisemmän firman puikoissa, maksaa mahdollisesti osakkeesta ja useamman satasen välityskeskukseen kuulumisesta.
- UberRosvoaaKuskeilta
joku.uu kirjoitti:
Tietenkin tuohon vaikuttaa se että millä välityskeskuksella lopulta sitä ajoa sitten riittää. Saako uberilla jatkuvaa ajoa ja menettää 25% tuloista vai ottaako jonkun toisen ja menettää 15% ja saa yhden kyydin viikossa vai tappelee asiakaista ehkä jonkun perinteisemmän firman puikoissa, maksaa mahdollisesti osakkeesta ja useamman satasen välityskeskukseen kuulumisesta.
Niin. Ehkä saat ajaa enemmän kyytejä Uberilla, en tuohon osaa vastata. Sitä mä vaan, että jääkö sulle mitään itselle, kun maksat sikamaisen suuren rosvotun kyytipalkkion? Jos nyt hieman vaivautuisit ottamaan selvää taksialan kustannuksista, huomaisit itsekin, ettei katteet kummosia ole. Kuvitellaan, että ajaisit vaikka 5000€ kuukaudessa, maksat uberille siitä 1250€, tuntuuko kohtuulliselta? Taksihelsinki veloittaa osakkeenomistajilta kuukaudessa pari sataa, vaikka ajaisit 20.000€ kuukausittaista liikevaihtoa. Uber ei ole enää se entinen Uber, josta ei maksettu veroja tai mitään muitakaan maksuja uberin etukäteen veloittaman 25 prosentin lisäksi. Nyt joudut maksamaan kaiken, mitä muutkin taksit. On selkeästi menty nyt siihen, että toimijat vetävät sen suurimman potin TEKEMÄTTÄ MITÄÄN ja kaikki veloitetaan kuskien selkänahasta, tätä te rassukat oikein ette ymmärrä. Tähän samaan lankeavat kaiberi, fixutaksin ja mitä lie niitä tuleekaan, näiden kaikkien kuskit. Vaan jos ette ymmärrä mitä tarkoitan, ette sitten vaan ymmärrä, ei voi mitään.
Uberihan on arvostettu, HYVIN TUOTTAVA firma, rahat menevät muutaman omistajan taskuun ulkomaille jättämättä mitään suomalaiselle yhteiskunnalle. Sinne sitten vaan uberille itselleen tuottoa kattamaan nälkäpalkalla, tervemenoa! 😂😂 - TyötönHakija
UberRosvoaaKuskeilta kirjoitti:
Niin. Ehkä saat ajaa enemmän kyytejä Uberilla, en tuohon osaa vastata. Sitä mä vaan, että jääkö sulle mitään itselle, kun maksat sikamaisen suuren rosvotun kyytipalkkion? Jos nyt hieman vaivautuisit ottamaan selvää taksialan kustannuksista, huomaisit itsekin, ettei katteet kummosia ole. Kuvitellaan, että ajaisit vaikka 5000€ kuukaudessa, maksat uberille siitä 1250€, tuntuuko kohtuulliselta? Taksihelsinki veloittaa osakkeenomistajilta kuukaudessa pari sataa, vaikka ajaisit 20.000€ kuukausittaista liikevaihtoa. Uber ei ole enää se entinen Uber, josta ei maksettu veroja tai mitään muitakaan maksuja uberin etukäteen veloittaman 25 prosentin lisäksi. Nyt joudut maksamaan kaiken, mitä muutkin taksit. On selkeästi menty nyt siihen, että toimijat vetävät sen suurimman potin TEKEMÄTTÄ MITÄÄN ja kaikki veloitetaan kuskien selkänahasta, tätä te rassukat oikein ette ymmärrä. Tähän samaan lankeavat kaiberi, fixutaksin ja mitä lie niitä tuleekaan, näiden kaikkien kuskit. Vaan jos ette ymmärrä mitä tarkoitan, ette sitten vaan ymmärrä, ei voi mitään.
Uberihan on arvostettu, HYVIN TUOTTAVA firma, rahat menevät muutaman omistajan taskuun ulkomaille jättämättä mitään suomalaiselle yhteiskunnalle. Sinne sitten vaan uberille itselleen tuottoa kattamaan nälkäpalkalla, tervemenoa! 😂😂Tuo pani kyllä ajattelemaan. Taidan jatkaa työnhakua ja unohtaa oman taksin.
- prosentti
Eikös Hut veloita autoilijaltayli 30%. Autoilijoiden omistama yhtiö on laskenut, että vielä kannattaa. Tässä on vielä sekin pointti, että tämä prosentti otetaan nykytaksasta seuraavat 3,5 vuotta. Muilla varmaan hinnat voivat nousta, mutta näillä ei. Näin laskee pääkaupunkiseudun autoilijat.
Lisäksi kentän ajoista luvattiin isot prosentit (nykytaksasta) ja sen päälle maksaa kaikki Finnavian kulut ilman oikeutta siirtää hintoihin.
Taitaa loppujen lopuksi Uberin prosentti olla hyvinkin kilpailukykyinen, varsinkin kun summa mistä se otetaan voin nousta merkittävästi.
Taisi pääkaupunkiseudun taksiyrittäjien laskutaito pettää, tai katteet olivat todella suuria. - Fnxjfkfkfkfkfkr
joo.oo kirjoitti:
Eiköhän se jokaisen asia ole millä haluaa tulla toimeen, työttömänä saa sen 32 euroa päivässä mahdollisia asumistukia, että siitä sitten laskemaan mikä kannattaa ja mikä ei, varsinkin jos vielä katsotaan mitä työpaikkoja on vapaana ja mihin ilman isompaa koulutusta tai osaamista pääsee.
Tuollahan monen köyhän eläkeläisenkin on tultava toimeen. Eläkeläisillä on kaiken lisäksi suuret lääkekulutkin. Luuletko tienaavasi uberilla enemmän?
- Huts
prosentti kirjoitti:
Eikös Hut veloita autoilijaltayli 30%. Autoilijoiden omistama yhtiö on laskenut, että vielä kannattaa. Tässä on vielä sekin pointti, että tämä prosentti otetaan nykytaksasta seuraavat 3,5 vuotta. Muilla varmaan hinnat voivat nousta, mutta näillä ei. Näin laskee pääkaupunkiseudun autoilijat.
Lisäksi kentän ajoista luvattiin isot prosentit (nykytaksasta) ja sen päälle maksaa kaikki Finnavian kulut ilman oikeutta siirtää hintoihin.
Taitaa loppujen lopuksi Uberin prosentti olla hyvinkin kilpailukykyinen, varsinkin kun summa mistä se otetaan voin nousta merkittävästi.
Taisi pääkaupunkiseudun taksiyrittäjien laskutaito pettää, tai katteet olivat todella suuria.Ei muuten veloita! Ota asioista selvää
- SuoleenMeni
prosentti kirjoitti:
Eikös Hut veloita autoilijaltayli 30%. Autoilijoiden omistama yhtiö on laskenut, että vielä kannattaa. Tässä on vielä sekin pointti, että tämä prosentti otetaan nykytaksasta seuraavat 3,5 vuotta. Muilla varmaan hinnat voivat nousta, mutta näillä ei. Näin laskee pääkaupunkiseudun autoilijat.
Lisäksi kentän ajoista luvattiin isot prosentit (nykytaksasta) ja sen päälle maksaa kaikki Finnavian kulut ilman oikeutta siirtää hintoihin.
Taitaa loppujen lopuksi Uberin prosentti olla hyvinkin kilpailukykyinen, varsinkin kun summa mistä se otetaan voin nousta merkittävästi.
Taisi pääkaupunkiseudun taksiyrittäjien laskutaito pettää, tai katteet olivat todella suuria.Hatustako tuon 30% repäisit? Ai niin, täähän onkin suoli24, harvemmin täällä pysytään totuudessa....
- prosentti
Eli eikös Hut luvannut Kelakyydeistä noin 25% alennusta. Siihen lisäksi n. 6% välityspalkkio. Bruttomyynnistä häbisi siis reilu 30%.
- OtaSelvää
prosentti kirjoitti:
Eli eikös Hut luvannut Kelakyydeistä noin 25% alennusta. Siihen lisäksi n. 6% välityspalkkio. Bruttomyynnistä häbisi siis reilu 30%.
Eikös ja eikös. Ota selvää!
- kukavieeniten
Ottaako noin koville, kun Uberin välistäveto onkin kohtuullinen taksareiden oman yhtiön toimintaan verrattuna ? Buaaah
- Tottuutta
kukavieeniten kirjoitti:
Ottaako noin koville, kun Uberin välistäveto onkin kohtuullinen taksareiden oman yhtiön toimintaan verrattuna ? Buaaah
Totuuus on toinen. Totuus ei ole suoli24.
- joku.uu
UberRosvoaaKuskeilta kirjoitti:
Niin. Ehkä saat ajaa enemmän kyytejä Uberilla, en tuohon osaa vastata. Sitä mä vaan, että jääkö sulle mitään itselle, kun maksat sikamaisen suuren rosvotun kyytipalkkion? Jos nyt hieman vaivautuisit ottamaan selvää taksialan kustannuksista, huomaisit itsekin, ettei katteet kummosia ole. Kuvitellaan, että ajaisit vaikka 5000€ kuukaudessa, maksat uberille siitä 1250€, tuntuuko kohtuulliselta? Taksihelsinki veloittaa osakkeenomistajilta kuukaudessa pari sataa, vaikka ajaisit 20.000€ kuukausittaista liikevaihtoa. Uber ei ole enää se entinen Uber, josta ei maksettu veroja tai mitään muitakaan maksuja uberin etukäteen veloittaman 25 prosentin lisäksi. Nyt joudut maksamaan kaiken, mitä muutkin taksit. On selkeästi menty nyt siihen, että toimijat vetävät sen suurimman potin TEKEMÄTTÄ MITÄÄN ja kaikki veloitetaan kuskien selkänahasta, tätä te rassukat oikein ette ymmärrä. Tähän samaan lankeavat kaiberi, fixutaksin ja mitä lie niitä tuleekaan, näiden kaikkien kuskit. Vaan jos ette ymmärrä mitä tarkoitan, ette sitten vaan ymmärrä, ei voi mitään.
Uberihan on arvostettu, HYVIN TUOTTAVA firma, rahat menevät muutaman omistajan taskuun ulkomaille jättämättä mitään suomalaiselle yhteiskunnalle. Sinne sitten vaan uberille itselleen tuottoa kattamaan nälkäpalkalla, tervemenoa! 😂😂Yksi isoin asia tietenkin on siinä ettei uudet kuskit pääse ajamaan näihin perinteisiin välityskeskuksiin ja esim. auton ja muut vaatimukset on isommat, renkinä tietenkin mutta jos saa huonoimmat vuorot ja muuta niin onko sitten tuotto muutaman tunnin tolpalla seisomisen jälkeen sen paremmat kun vetää uuberilla kokoajan ajoa hieman halvemmilla hinnoissa ja isommalla välityskuluilla. lopulta varmaan aika samoissa lukelmissa ellei jopa uberin eduksi. Riippuu tosiaan mitä kuluttajat tekee. Edelleen myös tuntuu että porukoilla on isot odotukset siihen että pitäisi iso elanto autolla ajamisesta saada, puhutaan kuitenkin alasta johon ei vaadita isompaa koulutusta. Tässä nykyisessä työllisyystilanteessa mennään vääjämättä siihen että palkat jakantuu useamman tekijän kesken.
- UberRosvoaaKuskeilta
joku.uu kirjoitti:
Yksi isoin asia tietenkin on siinä ettei uudet kuskit pääse ajamaan näihin perinteisiin välityskeskuksiin ja esim. auton ja muut vaatimukset on isommat, renkinä tietenkin mutta jos saa huonoimmat vuorot ja muuta niin onko sitten tuotto muutaman tunnin tolpalla seisomisen jälkeen sen paremmat kun vetää uuberilla kokoajan ajoa hieman halvemmilla hinnoissa ja isommalla välityskuluilla. lopulta varmaan aika samoissa lukelmissa ellei jopa uberin eduksi. Riippuu tosiaan mitä kuluttajat tekee. Edelleen myös tuntuu että porukoilla on isot odotukset siihen että pitäisi iso elanto autolla ajamisesta saada, puhutaan kuitenkin alasta johon ei vaadita isompaa koulutusta. Tässä nykyisessä työllisyystilanteessa mennään vääjämättä siihen että palkat jakantuu useamman tekijän kesken.
Sun täytyy sit varmaan mennä Uberille ”vetään keikkaa”, jos sitä niin mainiona pidät. Tunnut kovasti ylistävän sitä, eikä suuret välityspalkkiotkaan sua hirvitä. Maallikko on AINA maallikko, sanoi kokeneempi mitä vaan. Ilmeisesti into kadottaa järjellisen ajattelun kokonaan?
Amalla osakkeen johonkin isoon välityskeskukseen olisi paljon järkevämpää, ostohinta palautuisi htkessä.... - UbberRosvoaaKuskeilta
UberRosvoaaKuskeilta kirjoitti:
Sun täytyy sit varmaan mennä Uberille ”vetään keikkaa”, jos sitä niin mainiona pidät. Tunnut kovasti ylistävän sitä, eikä suuret välityspalkkiotkaan sua hirvitä. Maallikko on AINA maallikko, sanoi kokeneempi mitä vaan. Ilmeisesti into kadottaa järjellisen ajattelun kokonaan?
Amalla osakkeen johonkin isoon välityskeskukseen olisi paljon järkevämpää, ostohinta palautuisi htkessä....Ostamalla osakkeen.... korjaus
- RomullaAjetaan
Näitä on hyvä ajaa 2 000,- Korealaisella pommikoneella. Asiakkaat tykkää.
- kaunisneitokainen
Mielummin uber autoon kuin läskin taksikuskin skodaan, yäk
- Hahahahahahahss
Uberin kuskithan ovat hoikkia kuten uber timo, hienolla autollaan.
- ViidenTähdenTaxari
UberX määrittelee millainen auton on oltava. Täältä löytyy ohjeet:
https://www.uber.com/fi/drive/helsinki/vehicle-requirements/- Premium
Kas, näköjään Maybach kelpaa. Vähän jo jännittikin, että pääsenköhän autollani mukaan
- ToyotasOnRomu
Äitisi ns. poikaystävän vanha Toyota Coralla ei siis kelpaakkaan. Iso harmi sinulle. Buuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaah.
- Hehheh
Kuunnelkaa uber Timoa .Siinä on mies joka on tehnyt jo kauan hyvää bisnestä.Vanhempi mies ja tienannut jätti omaisuuden ja ajelee komealla autolla.
- Lasse776
Naureskelkaa vaan. Uberilla on iso kassa markkinointiin ja voi polkea hinnoilla kilpailijat ulos markkinoilta.
- 12plus
Uber näyttää herättävän aika paljon kiinnostusta, näköjään kesäkuun 24 koulutustilaisuudesta 21 oli loppuunvarattu jo alkukuusta.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/668470-uber-alkaa-varustaa-kuskejaan-ylihuomenna-kuljettajakoulutus-lahes-loppuun-buukattu- ViidenTähdenTaxari
Palstan asiantuntijoiden mukaan tämä ei ole mahdollista koska taksikuskeja ei ole YHTÄÄN VAPAANA ja töitä löytyisi HETI monille.
No, jälkimmäinen väittämä on kyllä totta. - SulleEiOleTöitä
ViidenTähdenTaxari kirjoitti:
Palstan asiantuntijoiden mukaan tämä ei ole mahdollista koska taksikuskeja ei ole YHTÄÄN VAPAANA ja töitä löytyisi HETI monille.
No, jälkimmäinen väittämä on kyllä totta.Sinulle ei löydy töitä mistään. Suojatyöpaikatkin ovat liian vaikeita sinulle. Jatka vaan pullojen keräilyä.
- Anonyymi
Lentokentältä - Marskille 26 euroa, huh, huh. Kyllä oli halpa, pystyykö nämä muut samaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804073Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303139- 1502524
- 141825
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281472Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 74999
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39953Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852