wankkeli moottorin korjaus

rx8

Olen tuon mazdan rx8 ajatellut ostaa, mutta ainoa asia mikä vielä epäilyttää on huollot. Korjaajo/buildaako joku täällä suomessa noita autoja jos vikaa ilmenisi jota ei itse saisi selvitettyä.

3

1325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZOG-935

Kannattaa opetella kaikki huoltotoimenpiteet itse. Perushuollot sikakalliita maahantuojalla, mutta RX8 on helppo itse huoltaa. Etenkin tulpat ja puolat sekä myös muut kuluvat osat esim. jarrupalat, jarrulevyt yms. kannattaa tilata ulkomailta. Jos moottorissa vikaa, niin ainakin Kanusmotor/Krister osaa korjata. Kannattaa opetella wankkelin käyttö etukäteen, niin ei tule ongelmia. Itse olen käyttänyt vain ja ainoastaan RX8:iin tarkoitettua dexelian öljyä. Kone tulisi ajaa aina lämpimäksi, kun sen on kerran käynnistänyt. Öljyä kuluu ja pitää kulua noin 1l/2000-3000km. Öljynkulutus riippuu ajotavasta. Lämpimänä Wankelia on hyvä kierrättää 'piippaukseen 'asti ainakin kerran ajon aikana. Itse ajan vain kesäisin, mutta ei tuo ole ollenkaan yhtä paha ruostumaan, kuin kutonen. Kylmillä kelelillä wankkeli kerää kondenssikosteutta öljyyn , joka ilmenee vaaleana vaahtona. Vaahto häviää kun ajaa pidempään tai on lämmintä. Se ei siis tarkoita vesivuotoa. Eipä wankkelissa kansipahvia olekkaan, mikä voisi vuotaa.

• rx8

Kiitoksia nopeasta vastauksesta!

Nopealla googlauksella en löytänyt mitään tietoa Kanusmotorista eli tiedätkö itse asiasta enemmän :)

• ZOG-935

Tuo on kilpatalli ja ajelevat RX7 ja RX8 autoilla. Ainakin FB sivut löytyy. Vaihdatin oman koneeni siellä muutama vuosi sitten. Laitoin tehdasuuden koneen. Tekee myös rebuilt koneita.
      Nyt on oma RX8 juuri merkkipajalla. Vaihtavat 14v vanhaan autoon alatukivarret ja jonkun polttoainesäiliön tiivisteen tehdastakuuna. Mazda pitää aika hyvää huolta asiakkaistaan. Tosin en ole merkkikorjaamossa käyttäny autoa vuosiin. Öljyt suodattimen vaihdan keväisin nekin itse, kun on vain 20 minuutin homma. Aiemmin vein jonnekin pikkupajalle omat öljyt ja suodattimen. Suodatin on ihan hyllykamaan vaikka motonetista. Puolat tulpa, jarrupalat ja levyt olen myös itse vaihtanut sekä suodattimet (moottorin ja kabiinin raitisilma). Kuskin oven lukosta kannattaa vaihtaa lukon jousi uuteen, (ks. netistä ongelma. Sama myös 6:ssa) ennen kuin menee poikki. Hirvee homma repiä oviverhoilut pois, kun ovea ei saa auki. Moottorin kumityynyt olen myös itse vaihtanut. Ajovalopolttimot pitää vaihtaa pyöräkotelon kautta. Vähän työläs homma ja kannattaa varata muovisia kiinnitysklipsejä , kun sisälokasuojaa avatessa ainakin yksi hajoaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      124
      4437
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      156
      3747
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      103
      3496
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      40
      2848
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      136
      1796
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      38
      1592
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      25
      1258
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1221
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1163
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1150
    Aihe