wankkeli moottorin korjaus

rx8

Olen tuon mazdan rx8 ajatellut ostaa, mutta ainoa asia mikä vielä epäilyttää on huollot. Korjaajo/buildaako joku täällä suomessa noita autoja jos vikaa ilmenisi jota ei itse saisi selvitettyä.

3

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZOG-935

      Kannattaa opetella kaikki huoltotoimenpiteet itse. Perushuollot sikakalliita maahantuojalla, mutta RX8 on helppo itse huoltaa. Etenkin tulpat ja puolat sekä myös muut kuluvat osat esim. jarrupalat, jarrulevyt yms. kannattaa tilata ulkomailta. Jos moottorissa vikaa, niin ainakin Kanusmotor/Krister osaa korjata. Kannattaa opetella wankkelin käyttö etukäteen, niin ei tule ongelmia. Itse olen käyttänyt vain ja ainoastaan RX8:iin tarkoitettua dexelian öljyä. Kone tulisi ajaa aina lämpimäksi, kun sen on kerran käynnistänyt. Öljyä kuluu ja pitää kulua noin 1l/2000-3000km. Öljynkulutus riippuu ajotavasta. Lämpimänä Wankelia on hyvä kierrättää 'piippaukseen 'asti ainakin kerran ajon aikana. Itse ajan vain kesäisin, mutta ei tuo ole ollenkaan yhtä paha ruostumaan, kuin kutonen. Kylmillä kelelillä wankkeli kerää kondenssikosteutta öljyyn , joka ilmenee vaaleana vaahtona. Vaahto häviää kun ajaa pidempään tai on lämmintä. Se ei siis tarkoita vesivuotoa. Eipä wankkelissa kansipahvia olekkaan, mikä voisi vuotaa.

    • rx8

      Kiitoksia nopeasta vastauksesta!

      Nopealla googlauksella en löytänyt mitään tietoa Kanusmotorista eli tiedätkö itse asiasta enemmän :)

    • ZOG-935

      Tuo on kilpatalli ja ajelevat RX7 ja RX8 autoilla. Ainakin FB sivut löytyy. Vaihdatin oman koneeni siellä muutama vuosi sitten. Laitoin tehdasuuden koneen. Tekee myös rebuilt koneita.
      Nyt on oma RX8 juuri merkkipajalla. Vaihtavat 14v vanhaan autoon alatukivarret ja jonkun polttoainesäiliön tiivisteen tehdastakuuna. Mazda pitää aika hyvää huolta asiakkaistaan. Tosin en ole merkkikorjaamossa käyttäny autoa vuosiin. Öljyt suodattimen vaihdan keväisin nekin itse, kun on vain 20 minuutin homma. Aiemmin vein jonnekin pikkupajalle omat öljyt ja suodattimen. Suodatin on ihan hyllykamaan vaikka motonetista. Puolat tulpa, jarrupalat ja levyt olen myös itse vaihtanut sekä suodattimet (moottorin ja kabiinin raitisilma). Kuskin oven lukosta kannattaa vaihtaa lukon jousi uuteen, (ks. netistä ongelma. Sama myös 6:ssa) ennen kuin menee poikki. Hirvee homma repiä oviverhoilut pois, kun ovea ei saa auki. Moottorin kumityynyt olen myös itse vaihtanut. Ajovalopolttimot pitää vaihtaa pyöräkotelon kautta. Vähän työläs homma ja kannattaa varata muovisia kiinnitysklipsejä , kun sisälokasuojaa avatessa ainakin yksi hajoaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3003
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2082
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1224
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe