Varasijoilla odottelevat (Yliopisto)

Odottelija

Tänne varasijoilla olijat. Itse jäin odotteleen 9. varasijalle Yhteiskuntatieteelliseen (Politiikka ja sosiologia). Jännän äärellä et pääseekö sitä..Mitä veikkaatte onko mahiksia nousta vielä tuosta?

152

29713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhauttaa

      Sijalla 32, Oulun Yliopisto / yleinen kasvatustiede. Eipä taida olla mahdollisuuksia?

    • Jännää

      Mikä yliopisto AP? Itse Lapissa sama ala 10. varasija

    • Aijuska

      UEF terveyden edistämine varasija 14. yhden pykälän noussut 2 päivän aikana :(

    • Outoa

      Mielenkiintosta. Oon ite myös varasijalla 9 (poltiikkatieteet ja sosiologia)...miten tää on mahollista :O Ootko siis hakenu lapin yliopistoo?

      • Odottelija2018

        Oon hakenut myös lappiin ja joo oon kans sijalla 9. Outoa kyllä.


      • Odottavanaikaonpitkä

        Ootko yhteispiste vai koepistejonossa? Oon tosiaan käsittänyt et niillä on omat jononsa. Paljon sait viimeisestä tehtävästä pisteitä? Itselle tuli 14. Eikö sen avulla ratkaista jos on tasapisteet niin et kuka pääsee? Korjatkaa jos oon väärässä.


    • mitähäh

      mistä tietää kummassa jonossa on ja omat pisteet? Opintopolussa mulla näkyy vain varasija ei pisteitä.

    • justme1995

      Tänään tuli Kuopiosta itselleni tieto maisterihaun varasijasta 1. Osaisiko joku selventää, kuinka yliopistot menettelevät tapauksissa, joissa saman sijan jakavat useampi? Tiedän varmaksi neljän henkilön olevan Opintopolun mukaan 1. varasijalla.

      Silmät itketty jo päästä harmituksesta, kun en taaskaan pärjännyt ja päässyt sisään heittämällä.

      • Eivoikestää

        Mihin maisteriohjelmaan hait? Itsekkin odottelen kuumeisesti tuloksia, mutta ei ole vielä mitään kuulunut.


    • minäkinkö

      häh? miten voi olla samalla varasijalla monta ihmistä?

      • Asiavarmistettu

        Tasapisteet. Eli kaikki valitaan siltä varasijalta jos esim. varasija 9 hyväksytään. Aloituspaikkojen päälle voi tulla myös useampi paikka lisää juuri tällä periaatteella.


    • harrihöyläsoikkeli

      Itse varasijalla 1 Kasvatustieteiden tiedekunta Käsityön aineenopettajan koulutukseen, onko muita samalle alalle pyrkiviä?

    • Blaablaa

      Täällä yksi 1. Varasijalla Kuopioon terveyshallintotieteeseen. Voi elämä!

    • Blaablaa

      Täällä yksi 1. Varasijalla Kuopioon jonottaja. Voi elämä!!

    • Jfkkfnfngcnkf

      Varasija kolme, Turun yliopiston historia.

      Helsinki ja turku ei ole julkaissut tuloksia. Liikkuukohan nuo varasijat vielä...?

    • JännittääKauheesti

      Täällä kans varasija 25 Jyväskylään ja 33 Ouluun tkt.
      Tulispa noi loputkin kohteet, toivo elää vielä.

    • ymp123

      Varasija 330 Biologia Helsinki, ei mitään jakoa :D osaisko joku täällä sanoa miten varasijat elävät yleensä?

    • Lensu66

      Matikkaa turun yliopistoon varasijalla 28 (oon ensikertalainen) onko toivoa??
      Ja osaaks joku selittää mul miten nää jonot toimii siis et oks ensikertalaisil oma jono ja oon sit siinä 28. Vai ollaaks kaikki samas jonos?? Mä sain pitkäst matikast M mut mul on se 6 vaihtoehtona

    • Hkyxx

      Onko teillä muilla varasijanumero? Mulla lukee vain, että varasijalla.

    • Farmasia

      Varasijalla 1 Farmasiaan.. Elääköhän tulokset vielä ennen 28.6?

      • Kyselijä

        Onks kyseessä sen pf-haun varasija vai "normaalin" haun? Pf-haussa saattaa varasijoilta pääseminen olla melko tiukilla.


      • öllölöö

        Mihin kaupunkiin? Mulla Kuopiossa vieläkin kaikki kesken :/


      • Odotteleva

        Varasijalla 1 oleva, paljonko sulla on pisteitä? Hki vai Kuopio?


    • lensu66

      Hei tyypit muistattekste ku olin varasijalla 28. Matikkaan niin nyt päääääääääsin!!!!!!

    • aaaaaaa

      Onnea matikasta!

      Onko tänään tullu jo paljon tuloksia?

      • sitssevastvalka

        En haluis lannistaa, mut matikkaan on aika helppo päästä sisään, mutta tosi vaikea ulos. Vuosikurssiltani vamistui 20 %.


    • Itse olen varasijalla 1 Koulutuskeskus Salpauksen sirkuslinjalle. Tällä hetkellä näyttää siltä etten pääse kouluun, koska nuo paikat on niin haluttuja.. harmittaa ihan sikana, koska pääsykokeet olivat parhaat ikinä ja porukka siellä oli niin mahtavaa, unelmakoulu todellakin.

      No, onneksi pääsin myös sairaanhoitajaksi Lamkiin ja olen iloinen siitä paikasta. Harmittaa silti sirkuskoulu koska halusin molempiin kouluihin yhtä paljon:(

      • Aappuaa

        Ehkäpä saat sairaanhoitajana paremmin töitä kuin sirkuspellenä.


    • EiooVarasuunnitelmaa

      16. varasija varhaiskasvatus puolelle Ouluun sanoo opintopolku tällä hetkellä. Onkohan mitään mahdollisuuksia päästä moiselta varasijalta kouluun?

    • Toivotontapausko

      Onkohan toivo jo menetetty? oon varasijalla 1. Tällä hetkellä eli onhan sitä 8 sijaa tultu jo alas, mutta pahalta alkaa näyttään jos 15 on ottanut paikan jo sitovasti vastaan ja 35 paikkaa vain on tarjolla...:/ Mitä luulette pääseekö sitä vielä? Tosin jonojakin on 4 eri lajia ja itse mennään surkeimmassa jonossa...

    • Lispetti75

      Voiko varasijoilta vielä vai pitääkö odotella heinäkuulle?

    • LapinSosiologi

      Hallintotieteisiin mätkähti 200 varasija et se meni siinä :D Politiikkatieteis lappiin edennyt 12. toista toiseksi. Mites otitteko paikat jo vastaan 9 sijan ihmiset :D? Onko mahkuja viellä edetä noi vikat 2 !

      • Eeeh

        Taidetaan olla eri jonossa kun oon vasta 5. Varasijalla sinne lappiin


    • Usktiet

      Uskontotieteitä päässyt kukaan varasijan kautta Helsingissä? Jono ei omalla kohdalla ole liikkunut mihinkään ja tulokset tuli pari päivää sitten. Onko aika heittää jo lusikka nurkkaan?

      • hakupalvelux

        Varasijalta pääsyn deadline on muistaakseni heinäkuun lopussa eli en heittäisi vielä.


    • Historia

      Varasija 12 historian opintoihin jyväskylässä. Mitkähän mahollisuudet päästä sisään? Tietääkö kukaan mistä näkis paljonko on tarvinnu pisteitä että on päässy sinne?

      • Yhdyssana

        Ne näkyy sitten siinä tuloskirjeessä, joka tulee sähköpostiin, kun kaikki tulokset on valmiina. Siis kaikki yhteishakutulokset, ei pelkästään sun hakukohteiden.


    • Apuapapua

      5. varasijalla sosionomiksi Ouluun. Onkohan mulla minkälaiset mahollisuudet päästä sisään?

      • marcel

        no ainakin paremmat tsäänssit ku mulla, 137 varasija


      • Ouluunsos

        Viime vuonna itse pääsin varasijalta 3 ja tuttu pääsi sijalta 4, että sullakin hyvät mahdollisuudet vielä :)


    • Hämmentynytjonottaja

      Mitenköhän toi ensikertalaiskiintiö huomioi varasijan? Itse olen ei-ensikertalainen ja varasijalla 1.

    • Ei-ensikertalainen

      Argh, varasijalla 3. mutta logopediaan, johon otetaan tosi vähän ja kaikki paikan saaneet varmasti pitävät siitä kiinni kynsin hampain. Minäkin olen ei-ensikertalainen. Se tarkoittaa, että jos ensikertalainen peruu paikan, hänen tilalleen otetaan ensikertalaisten jonosta seuraava ensikertalainen, vaikka tämän pisteet olisivat huonommat kuin sinun.

    • jaaaamn

      Mä odottelen Jamkin päivätoteutuksen toimintaterapiaan pääsyä varasijalta 2. On jo varma paikka Jamkissa sairaanhoitajana mutta tota vielä odottelen :)

    • varasija

      Mihinköhän aikoihin tuo opintopolku päivittyy varasijojen osalta? Olen käsittänyt, että opintopolku ei päivittyisi reaaliajassa.

      • Typeräätouhua

        Tänään opintopolun chatissa sanottiin tiukkaan sävyyn, että varasijat päivittyy vasta seuraavan kerran maanantaina..Tilannetta kuulemma rauhoitetaan. Ihme hommaa kun tässä mielenterveys jo aika koetuksella kun 1. varasijalla pyörinyt jo monta päivää...Eli ne ei päivity reaali aikaisesti!


      • varasija

        Eikä! On kyllä perseestä! Miksi ihmeessä? Mä olen kanssa 1. varasijalla ja ihan hermoraunio ollut jo pari päivää :D


      • Hermoheikko
        varasija kirjoitti:

        Eikä! On kyllä perseestä! Miksi ihmeessä? Mä olen kanssa 1. varasijalla ja ihan hermoraunio ollut jo pari päivää :D

        Mihin oot varasijalla 1?


      • jaaaamk

        Kauheeta odotusta, ite oon 2. varasijalla Jamkiin


    • Ärsyttäää

      Varasija 10. Kasvatustieteisiin helsinkiin. Kyllä tässä epätoivo isker! Toinen välivuosi edessä...

    • Odotteleva

      Onko varasijat liikkuneet eilisen jälkeen yhtään?

    • Mitentämäetenee

      Huhuu? Onko varasijat päivittyny kellään? Erityisesti yliopiston puolella?

    • Vive

      Varasijat päivittyy vasta maanantaina seuraavan kerran. Siitä eteenpäin kerran päivässä

    • Kasvatustieteet

      16. Varasija Jyväskylän varhaiskasvatukseen... Ei taida olla mahiksia :(

    • oijoikuolilähellä

      Voi hyvä luoja, jos alan opintojen painotettu keskiarvoni olisi ollut 0,06 parempi kuin mitä se oli, niin olisin saanut samat pisteet kuin alin sisään hyväksytty. Voisi sanoa, että hiukan pienestä jäi nyt kiinni, että hengaan varasijoilla :D

    • LapinSosiologi

      Jos joku ei viellä katsonut niin kannattaa tutustua Opintopolun PDF tuloskirjeeseen, sieltä näkee missä jonossa on milläkin sijalla. Itse luulin ensin edenneeni 10 sijaa mutta selvisi että siirryin vain toiseen jonoon (2sijalle). Nyt toisena ensikertalaisten koepistejonossa, veikkaan etten pääse mutta kuumotukset päällä.

    • Varasikailija

      Mihin kellonaikaan varasijat tulevat päivittymään?

    • Uppistaup

      Samaa mietin, ei varmaan koko ajan päivity, ehkä kerran päivässä? Mutta moneltako?

      • Tittelintyyre

        "Maanantaista alkaen kerran päivässä, aamuisin" vastasi Opetushallituksen viestinnästä Jenni, kun mesessä kyselin..


    • Mitenhänkäy

      Moneltahan tuo Opintopolku päivittyy aamuisin? Onko kenenkään varasija muuttunut?

    • Hämmentynytjonottaja

      Täälläkin jännitellään... Kertokaa jos jollain näkyy muutosta varasijassa. :)

    • Hermoraunio

      Kellään päivittyny varasijat??

    • varasijalla

      Varasija 7 Helsingin yliopisto. Itselläni ei ole tapahtunut mitään muutosta varasijan suhteen (tulosten julkistamisen jälkeen).

    • Hämmentynytjonottaja

      Joo. Eipä muutu ei. Jännäilyksi menee tämäkin kuukausi.

    • Lähellävain

      Aamulla heti klo 0800 jälkeen oli päivittynyt varasijat. Liikettä on, mutta liian hitaasti ja väärissä kohteissa ;D

    • Mikähomma

      Miten voi olla mahollista että oon tippunu 7 sijaa alemmaksi jonossa?!?!

      • Näin

        Jos oot aluksi ollut esim koepistejonossa varasijalla ja siellä on kaikki paikat nyt mennyt täyteen niin sut on siirretty yhteispistejonoon.


      • niintaimmm

        Tai voi myös olla että kaukaisemmat varasijapaikat ovat lähteneet pois kun ovat saaneet sen ykköspaikkansa tulokset. Usein kauempana varasijoilla olevilla tapahtuu muutoksia enemmän ja 1-4 varasijoilla olevat ei liiku mihinkään.


      • Mikähomma

        Käsittääkseni tossa pitäs olla vaan yks jono, pääsykoetta ei tuohon kohteeseen ollu johon tällä hetkellä jonotan.


      • Mikähomma
        niintaimmm kirjoitti:

        Tai voi myös olla että kaukaisemmat varasijapaikat ovat lähteneet pois kun ovat saaneet sen ykköspaikkansa tulokset. Usein kauempana varasijoilla olevilla tapahtuu muutoksia enemmän ja 1-4 varasijoilla olevat ei liiku mihinkään.

        Miten voi vaikuttaa mun sijoitukseen niin että siirryn kauemmas jos joku mun jälkeen oleva lähtee jonosta?🤔


    • varasijalla

      Onko muilla Helsingin yliopiston varasijat liikkuneet?

    • plaaahhh

      Ei ole! 2. varasijalla ja tässä taidetaan pysyä.

    • Hämmentynytjonottaja

      Varasija 1 on ja pysyy täällä. Vähän alkaa tuntua, että ei tuo enää muuksi muutu.

    • Varasijalla

      Mä olen alkanut miettiä päivittyykö sijat ollenkaan yliopiston suhteen (vai vasta esim. 10.7 jälkeen). Ilmeisesti amk sijat elää ja Lapin yliopiston ja ehkä opettajapuolen?!

      • Iloisestiyllättynyt

        Sain opiskelupaikan (Jyväskylän yliopisto)!!! Olin 1. varasijalla ja tänään oli päivittynyt!


      • varasijalla

        Onnea! :)


    • Aurinkoinen94

      Oon 1.varasijalla ranskaan Helsingin yliopistoon. Mulla on jo opiskelupaikka ranskan kielessä toisessa yliopistossa ja oon siis näin ei-ensikertalaisesksi laskettavana. Onko mulla vielä mahollisuuksia päästä sisään opiskelemaan Helsingin yliopistoon?

    • miettelijäääs

      Miten käytännössä varasijat voisivat enää muuttua? Eikö suurin osa ole varmaankin ottanut paikan jo vastaan?

      • Saapasnähdä

        Mulla oli eilisen päivän ja tämän aamun välillä muuttunu sijoitus sijalta 17 sijalle 14, vahva epäilys kyllä että montaa sijaa ei ei tosta enää nousta.


    • Höhh

      Eipä taida varasijat enää muuttua. Muita sunnitelmia siis syksyksi!

    • Asdfghjkll

      Varasija 3 edelleen. Ens talvi jatketaan siis töiden merkeissä avoimessa opintoja täydentäen. Oishan se kiva ollut 20 työvuoden jälkeen lähteä opiskelemaan, mutta ei kai se vuoteen kaadu, joten ens vuonna uusi haku.

    • Ekalla_varasijalla

      Varasijat päivittyy edelleen, ainakin Tampereen yliopiston. Viime viikolla noustiin yksi sija, tänään toinen. Ei kannata vielä luopua toivosta! :)

    • Hämmentynytjonottaja

      Itse en jaksanut tänään enää katsoa opintopolkua, mutta tänään tulikin sitten sähköpostia koululta, eli varasija sittenkin liikahti kohdallani tänään ja kouluun siis olen nyt menossa. Tsemppiä odotukseen, toivoa on vielä, jotkut varmasti mietiskelevät ratkaisujaan tuonne 10.7. asti.

      • Toivoaonvielä

        Onnea Hämmentynytjonottaja! Minne pääsit sisälle? Entä Helsingin teologiseen jonottajat, onko tapahtunut mitään edistystä?


      • entiedä
        Toivoaonvielä kirjoitti:

        Onnea Hämmentynytjonottaja! Minne pääsit sisälle? Entä Helsingin teologiseen jonottajat, onko tapahtunut mitään edistystä?

        edistyksestä, mutta paikan vastaanottaneita on nyt 143. Tälle päivälle päivitystä ei ole vielä tapahtunut


      • Näkee

        Mistä näet että paikan on vastaanottanut 143?


      • Vipusesta

        Laitoin tänne linkin Vipuseen muutama päivä sitten, josta voi seurata tilastoja. Se ei kuitenkaan toiminut joten kokeillaan nyt lyhennetyllä: https://goo.gl/JkqUBB

        huom. valitkaa suodattimista "syksy", kyseessä on koulun alkamiskausi, ei syksyn yhteishaku. Nuo tilastot päivittyvät tuolla kerran päivässä


      • Näkee

        En kyllä vieläkään tiedä mistä näet tuon 143? Valitsin syksyn alkamiskaudeksi ja näyttää vain että koko Helsingin yliopistoon paikan ovat vastaanottaneet 3298, mutta muuta ei pääse näkemään. Eli erittelyä mihin tiedekuntiin nuo hajaantuvat.


      • Vipusesta
        Näkee kirjoitti:

        En kyllä vieläkään tiedä mistä näet tuon 143? Valitsin syksyn alkamiskaudeksi ja näyttää vain että koko Helsingin yliopistoon paikan ovat vastaanottaneet 3298, mutta muuta ei pääse näkemään. Eli erittelyä mihin tiedekuntiin nuo hajaantuvat.

        Ne on valittava myös valita suodattimista.. Helpoiten niin, että valitset ensin korkeakoulun ja sen jälkeen hakukohde


      • Odotellaanedelleen

        Mistä tiedät onko opintopolku päivittynyt vielä tänään?


      • Näkee

        Näin tein, valitsin yliopiston ja hakukohteen, mutta näkyy edelleen vain aloituspaikat ja hakijamäärä, mutta ei yhtään paikan vastaanottanutta!


      • Vipusesta
        Näkee kirjoitti:

        Näin tein, valitsin yliopiston ja hakukohteen, mutta näkyy edelleen vain aloituspaikat ja hakijamäärä, mutta ei yhtään paikan vastaanottanutta!

        Outoa, olisko mennyt jossain kohtaan pieleen ? Minulla näkyy tiedot kaikkien hakukohteiden osalta, tässä Helsingin teologian. https://i.imgur.com/tvM4BcY.png


      • palkinsiirtelijä
        Näkee kirjoitti:

        Näin tein, valitsin yliopiston ja hakukohteen, mutta näkyy edelleen vain aloituspaikat ja hakijamäärä, mutta ei yhtään paikan vastaanottanutta!

        Yhteensä-rivin alla on sellainen palkki, joka ei näy, ennen kuin viet hiiren sen kohdalle. Siirrä palkkia, niin pitäis alkaa näkymään oikealla.


      • Näkyy

        Kiitos! Nyt näkyy! :)


    • Odotellaanedelleenm

      Mistä näkee onko opintopolku päivittynyt?

      • varasija

        Ei mistään. Täällä moni on kirjottanut että varasija on muuttunut 08.00-aikoihin, eli todennäköisesti silloin päivittyy joka päivä.


    • Odotellaanedelleenmn

      Viikonloppuisin tuskin päivittyy?

      • päivittyy

        Päivittyy!


    • varasijaalaspäin

      Hmm.. olin tippunut maisterihaussa yhden varasijan ALASPÄIN. Mitenköhän tuo on mahdollista..? Laitoin kyllä viestiä hakupalveluunkin, mutta en ole vielä saanut vastausta.

      • varasijaalaspäin

        Tämä selvisi. Joku ehdollisesti valittu oli toimittanut todistuksensa ja mennyt mun varasijalle, jolloin tipuin alemmas. Jotenkin kuvittelin, että ne ehdollisesti hyväksytytkin olisi alun alkain sijoiteltu jo jonoon ja menettäneet sitten paikkansa, jos eivät määräaikaan mennessä toimita liitteitä. Mut ilmeisesti nämä hengaavat sivussa ja tukitaan sitten opiskelupaikoille/jonoon sitä mukaan kun liitteet saapuvat. Mites ne, jotka on jo valittu opiskelijaksi ja sitten tulisi monta ehdollisesti valittua lisäksi paremmilla pisteillä kuin alin hyväksytty?


    • mitenmeneeo

      Onkos kukaan päässyt enää varasijoilta sisään?

    • LaskinIhanItse

      Huomenna on jännä päivä. Huomisen jälkeen voi varasijat liikkua vähän kun huominen on viimeinen päivä vastaaottaa valituilla :o. Omassa hakukohteessani on vielä 13 vastaanottamatta! Miksi noinkin moni odottaa viimeseen asti? Ihmetyttää :o No, jännä nähdä, moniko 13:sta jättää vastaanottamatta :) Joka tapauksessa yhteensä satoja paikkoja on kaikista korkeakouluista vastaanottamatta, joten varmasti jotku varasijat etenee huomiset jälkeen :)

      • hmmmmh

        Tarkottaakohan nuo Vipusessa näkyvät paikan vastaanottaneet myös niitä jotka ovat ehdollisesti vastaanottaneet ja jonottavat toiseen vaihtoehtoon? Vai ovatko ehdollisesti vastaanottaneet noita vastaanottamattomia paikkoja vielä?


      • varasijalla

        Olen miettinyt tätä samaa. Mä luulisin etteivät vielä näy vastaanottaneina, jos jonottavat vielä johonkin toiseen kouluun ensisijaisesti.


      • varasija21

        Luulisin myös näin! Tänään sitten päätösten aika että ottavatko paikan vastaan vai jäävätkö jonottamaan ensisijaiseen paikkaansa vielä loppukuuksi. Luulisin että jokunen ensikertalainen voisi jäädäkin jonottamaan, mutta ei ensikertalaiset varmaan tänään ottaisivat paikan vastaan.


      • LaskinIhanItse

        Tätä kyllä itsekin pohdin, että onko ne ehdollisesti vastaanottaneet kuinka näkyvissä. Huomenna se selvinnee, samat 13 oli vieläkin paikan ottamatta kun äsken katsoin, jos huomenna siirtyy 13 tai edes sillä 10:llä sijalla niin vois aatella et ne ehdollisesti vastaanottaneet on mukana vastaanottaneissa. Itse oon huomannut ei ensikertalaisten jonossa, että yhtäkkiä vastaanottaneita oli kaksi vähemmän! :o saishan nää varmaan selville ku kysyis.. huh, kuinka epätoivosta vieläkin toivoa pääsevänsä sisään :(


    • Ilonpäivä

      Tänään ensimmäiseltä varasijalta sisään Tampereen yliopistoon. Hurraa! :)

      • varasija1

        Onnea! Mille alalle pääsit?


      • Ilonpäivä

        Yhteiskuntatutkimukseen


    • Varasijalla

      Toivottavasti ehtivät tänään jo päivitellä varasijat. On tämä jännittävää. 😀

    • varasija1

      Vieläkin 1. varasijalla Jyväskylään. Nyt jännittää!

      • Myösvarasija1

        Sama tilanne myös minulla, 1. varasijalla Jyväskylään.


      • varasija1

        Minne alalle?


    • varasijalla

      Ei vielä varasijat päivittyneet, vaikka seitsemän jätti ilmeisesti vastaanottamatta paikkaa. Mites muilla?

      • hmmmh

        Taitaa olla päivittyneet, ei vaan omasta jonosta päässyt. Teologiseen jätti 7 ottamatta paikkaa vastaan, ilmeisesti ensikertalaisia kaikki.


      • Varasijalla

        Voipi hyvin olla ettei riittänyt :(. Tuolla näytti vain noin puolet olevan ei ensikertalaisia, jotka eivät vastaanottaneet paikkaansa. Tuolta vipusesta pystyi myös katsomaan sen.


      • varasija2
        Varasijalla kirjoitti:

        Voipi hyvin olla ettei riittänyt :(. Tuolla näytti vain noin puolet olevan ei ensikertalaisia, jotka eivät vastaanottaneet paikkaansa. Tuolta vipusesta pystyi myös katsomaan sen.

        Kuinka näkee ton ensikertalaisuuden? Mikä suodatin?


      • varasijalla

        Suodatin: ensikertalaisena kohdeltu


    • satiainen6789

      Metropolian YAMK-linjalle ollaan top 4-sijoilla ja neljä paikkaa näyttäisi jääneen tuon vipusen taulukon mukaan jääneen yli. Tuonne kai kaikki on samassa jonossa, joten kaipa tuo nyt sitten ihan hyvältä näyttää. Opintopolussa lukee vain että valinta on vielä kesken, odotellaan nyt sitten vain vielä.

      • Tietämätön123

        Miten saatte tuon vipusen toimiin? Mulla näyttää ihan mitä sattuun ja samat lukemat ollut jo monta viikkoa..Oliko siihen joku niksi et miten näkee ajantasaiset luvut paikan vastaanottaneista?


    • åkesöle
    • åkesöle

      Siis kopio tuo koko linkki, muuten ei toimi.

    • jou

      Ei ole vipunen vielä päivittänyt tietoja kaikkien koulutusalojen kohdalta... 1. varasijalla ollaan ja toivo alkaa pikkuhiljaa hiipumaan. Haku kuitenkin vielä kesken opintopolun mukaan.

    • Varasijalltasisään

      Olin varasijalla 4 ja tänään sain tiedon että pääsin sisään. (Vaasan amk sairaanhoitaja)
      JEEEEE!

    • Toiveikass

      Ovatko monet varasijalaiset saaneet opiskelupaikkaa 10.7 klo 15 jälkeen (yliopistoihin)?

      • Toivoonmenetettyjo

        En oo saanut..Alkaa toivo jo pikkuhiljaa hiipumaan. Miten on ylipäätänsä enään mahdollista edes saada paikkaa?


      • jeeeemaaaaaliii
        Toivoonmenetettyjo kirjoitti:

        En oo saanut..Alkaa toivo jo pikkuhiljaa hiipumaan. Miten on ylipäätänsä enään mahdollista edes saada paikkaa?

        Onhan se mahdollista ettei kaikki varasijoilla hengailevat enää ole kiinnostuneita tai eivät vaan hoksaa että tulivatkin valituiksi. Näitä tapauksia on linjasta riippuen 0-muutama, joten ei sen varaan voi enää laskea.


      • Anonyymi

        Joo, tippui päivässä 16 sijaa ja nyt pääsin alunperin 74. varasijalta Lut kauppikseen!


    • Karutulos

      Kävin pintopolussa ja tilanne edelleen kesken,mutta tiedoissa näkyy ainoastaan varasija ei enään varasijoja täytetään 31.7asti. Ei taidaolla enään mahkuja....

      • Toiveikass

        Minulla lukee vielä varasijan numero sekä tilanne kesken.


    • LaskinIhanItse

      Mulle oli tullu aamulla spostia että on valittu kouluun, en ehtiny aamulla edes käydä opintopolussa katsoos onko päivittyny. Ja Tampereen Yliopistoon, eli kyllä sinnekin vielä vähän liikkuu jono :)

    • Juuh

      Kylläpä ottaa päähän. 1. Varasijalta 19. varasijalle... mahdollisuudet kuolivat siihen.

      • varasijalla

        Laskiko sulla varasijat? Mulla ei ole mitään muutosta siiten kesäkuun.


      • Juuh

        Laski ensin varasijat, kunnes kiintiö tietystä jonosta tuli ilmeisesti täyteen ja jouduin toiseen jonoon...


    • kössikkä

      Opetushallinon tietopalveluiden tilastossa näkyy valittujen ja vastaanottaneiden määrä olevan sama eli kaikki 30 paikkaa. Ovatko paikan vastaanottaneet hyväksyneet paikan sitovasti vai mahdollisesti ehdollisesti ? Miten on mahdollista jos tarjolla on tietty määrä paikkoja ja silti valittuja voi olla enemmän kuin aloituspaikkoja?

      • Dkfk

        Jos on saman verran pisteitä saanut useampi, niin otetaan kaikki.


    • Hkdkdhk

      Onko kukaan päässyt varasijalta?

      • Toiveikass

        En ole. Vipusen mukaan jonkin verran jätti hyväksymättä oman paikkansa, ja olisi sen mukaan voinut olettaa saavansa paikan. En tiedä montako jonoa varasijalaisille on, kun ei ainakaan oma varasija ole liikkunut, vaikka ilmeisesti niitä paikkoja vapautui.


    • plaahhh

      Omaan hakukohteeseen on ensikertalaisia päässyt varasijoilta ainakin 30 ja ei-ensikertalaisia ei yhtään. Kurja juttu tämä että on eri jonot :/

      • eireilua

        Täällä sama. Olen ollut koko ajan 1.varasijalla jonossani.


    • hernis

      Mulla edelleen 1. varasija ja vipusen mukaan kaikki paikat täytetty. Mitä tässä nyt viekä odotellaan?

      • maybeee

        Luulen, että ehdollisena paikan vastaanottaneet (jonottavat ylempään hakutoiveeseen varasijalla) näkyvät paikan vastaanottaneissa. Tällöin jos he saavat paikan vastaan ylemmästä voit saada vielä paikan.


      • toivotontapaus2018
        maybeee kirjoitti:

        Luulen, että ehdollisena paikan vastaanottaneet (jonottavat ylempään hakutoiveeseen varasijalla) näkyvät paikan vastaanottaneissa. Tällöin jos he saavat paikan vastaan ylemmästä voit saada vielä paikan.

        Mutta eikö niiden jotka sai 28.6. Mennessä paikan niin pitänyt jo ottaa se paikka vastaan?


      • maybeee
        toivotontapaus2018 kirjoitti:

        Mutta eikö niiden jotka sai 28.6. Mennessä paikan niin pitänyt jo ottaa se paikka vastaan?

        Joo, mutta paikan on voinut ottaa vastaan niinkin, että odottaa ylempään hakutoiveeseen jos on sielä varasijoilla. Tällöinhän he voivat vapauttaa täyttyneet paikat myöhemmin.


    • jpogropqepkoq

      Näin se on eli ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Osaan tutkinnoista vaaditaan myös joidenkin liitteiden toimittamista joten jos joku jättää sen tekemättä, voi paikkoja vielä aueta.

    • elina6

      Jos tätä ketjua seuraa joku varasijalta päässyt, joka ei halua saamaansa opiskelupaikkaa: olkaa kilttejä ja hylätkää paikkanne mahdollisimman pian!

      Olisi ikävää jos joku jäisi turhaan ulos, koska paikkaa tarjottaisiin pari kertaa sellaiselle, joka ei sitä halua, eikä sitä ehdittäisi tarjota 31.7. mennessä sellaiselle, joka sen haluaa.

    • Polku9

      Onko jollain kokemuksia polkuopinnoista? Onko hyvät mahdollisuudet päästä kouluun jos 60op kasassa.

    • siellä_aloittava

      Olisitko tulossa Rovaniemelle? Pidän sinulle peukkuja! :)

    • Anonyymi

      Jäin Turkuun Englantia lukemaan varasijalle 3 (9. ensikertalaisille). Onko kellään mitään kokemusta kuinka paljon varasijoilta keskimäärin otetaan sisälle? Ja otetaanko opiskelijoita sen mukaan sisälle onko ensikertalainen vai ei, eli olenko oikeasti varasijalla 9?

    • Anonyymi

      Jaa-a. Kolmessa hakukohteessa tilanne on näin: 12. varasija ja 36/40 paikkaa vastaanotettu, 7. varasija ja 24/32 paikkaa vastaanotettu ja 2. varasija ja 27/30 paikkaa vastaanotettu.
      Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. Pari viikkoa tässä ehkä vielä joutuu kärvistelemään epätietoisuudessa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe