Saanko ohjausta parannuksen tekoon?

21vuotta-tytär

Minulla on todella vakava kysymys uskovilta (lestadiolaisilta) parannuksesta.
Minulle on opetettu, jo kotona, sekä myös Rauhanyhdistyksellä, että Parannuksen armo on armoa, johon ei ihminen pysty vaikuttamaan.

Olen kuitenkin ymmärtänyt senkin, että pitää tietää mihin parannus tehdään.
Raamatussa, sen Uuden Testamentin osassa se tehtiin aina Jeesukseen, henkilökohtaisena valintana, ja opetuslapsetkin vain tottelivat Häntä, kun Jeesus pyysi mukaansa.

Hän ei saarnannut mitään, sanoi ainoastaan, - seuraa minua?
Eikö seuraajalla ollutkin oma tahto tehdä se, vaikka usein saarnataan, että se on omavanhurskautta?

Oliko silloin parannuksen tekijät omavanhurskaita, kuten nytkin kun vielä ottavat kasteen päällensä?

Voiko joku paremmin Raamattua tunteva auttaa minua, olen tienhaarassa.

21

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietotuusjaelämä

      Yksinkertaista, usko vain ja ainostaan Jeesukseen ja Hänen sanaansa niin pelastut. Miksi? Koska Jeesus itse sen todisti. Hän on ainoa nimi taivaan alla jossa on pelastuksemme. Hän on totuus, muita ei ole.

      • Sellainen pikkuvirhe muuten vahvassa todistuksessasi toki on, että jeesusta ei koskaan ollut olemassakaan.

        Ensimmäiset tarinat jeesuksestasi sävellettiin vuosikymmeniä mainitun jonglöörin väitetyn ristinkuoleman jälkeen.

        Merkillepantavaa on, että väitetyistä ihmeteoista huolimatta yksikään aikalainen ei kirjoittanut muistiin yhtään mitään.


    • Hankala_pals-

      ta kysyä, koska täällä ei monesti uskovaisia käy,

      Erityisempää ohjausta ei parannuksen tekoon tarvita.

      Jos Jumala on herättänyt sinussa synnintunnon ja haluat vapahduksen, kuulet vain synninpäästöln joltakulta uskovaiselta ihmiseltä. Syntien anteeksiantajana ei suinkaan ole ihminen, vaan itse Jumala. Tämä on yksinkertaista.

      Saat uskon lahjan. Uskot mihin? Siihen, että Jeesus Kristus on sovittanut sinunkin syntisi. Sitten lähdet kulkemaan Jumalan joukon mukana. Monta vaivaa ja vastusta tulee, mutta valittunsa Jumala vie perille.

      • avaaja

        Kukaan ei ole antanut tukea parannuksen kohteesta, Jeesuksesta?
        Ikään kuin parannus vain tehdään?, mutta mihin tai keneen on auki, ja siksi kysynkin.

        Minua Jeesus on puhutellut, ja tulen tekemään parannuksen Rauhanyhdistyksen opista Jeesukseen, joka on oma, Pyhän Hengen auttama ratkaisu, ja lupaan olla uskollinen Jeesukselle, joka on jo sovittanut syntini.

        Ongelmana on myös kaste, missä otan sen, sillä vain vapaissa suunnissa se on mahdollisuutta, pitää pyytää apua sieltä.

        Synnintunnolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan haluan itselleni Jeesuksen rauhan.


      • Tietotuusjaelämä

        Sellaiset "uskovaiset" jotka uskovat oman lahkonsa oppeja eivät ole uskovaisia lainkaan. Heillä on uskonnollisen järjestönsä harhaopit eikä sellainen voi antaa kenenkään syntejä anteeksi. Vl-liikkeessä on vain tuo käytäntö joka on lähimmisten pettämistä.


    • vloulaisista

      ""Jos Jumala on herättänyt sinussa synnintunnon ja haluat vapahduksen, kuulet vain synninpäästöln joltakulta uskovaiselta ihmiseltä.""

      Raamattu ja Jumalan sana ei välttämättä vaadi tätä, vaan Jumalan sana puhuu sydämen nöyrtymisestä Jumalan edessä ja syntinsä tunnustamista Hänelle ja pyytämistä Kristuksen tähden Häneltä anteeksi.

      1. Joh. 1:9
      Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

      • YLIVIESKA

        Googleta Heikki Saari vastaus löytyy


    • Tässäpä_sinulle

      ohjeita:

      http://www.luterilainen.com/fi/kristinoppi/neljäs-luku,-sakramenteista/pyhän-kasteen-merkityksestä-eli-oikeasta-käytöstä

      Todellinen ja oikea parannus ei oikeastaan ole muuta kuin katumusta ja vaivaa synnin tähden ja sitten sen uskomista, että Jeesus on sovittanut meidänkin syntimme.

      • Surffimies

        Mitäs siinä hupsuttelet? Tuohon et usko itsekään senkin uskovainen.


    • Keskitysleiriläinen

      "Minulle on opetettu, jo kotona, sekä myös Rauhanyhdistyksellä, että Parannuksen armo on armoa, johon ei ihminen pysty vaikuttamaan."

      Kukaan ei tiedä, voiko ihminen itse vaikuttaa millään tavalla iankaikkisuusosaansa. Puhujat saarnaavat, että Jumala on jo ennen ihmisen syntymää nähnyt hänen kaikki tulevat päivänsä. Tällöin kaikki olisi ennalta määrättyä. Näinollen olisi turhaa järjestää mitään hengellisiä tilaisuuksia, koska ne pelastuvat kuitenkin, jotka on ennalta nähty pelastuvien joukossa.

      • Olet liikuttavan oikeassa.
        Jumala on valinnut ne, ennen syntymää, jotka Raamatussa manitaan ja nyt Jumala ei valiste ketään, vaan valta on Jeesuksella.

        Nyt on oma tahto ja usko Jeesus Messiaaksi, joka aiheuttaa sen, että lupaa lähteä seuraamaan Jeesusta, elämäntehtävänä sekä Herranaan. Se vaatii parannuksen, jolloin saa uudestisyntyä Häneen Hengessä.

        Seurakunnan kokoukset ovat todella turhia, jos joutuu kuuntelemaan noin tyhmiä juttuja ja vakuuttua siitä, että kaikki on ennelta määrätty, on spiritismiä, epäjumalien palvontaa, samalla tavalla kun horoskoopit.


      • Kortit.kertoo.kohtalon

        Mikäs horoskooppien vastustaja se siinä alkoi vinkua?


    • Raamatusta

      5. Moos. 11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
      5. Moos. 30:15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
      5. Moos. 30:19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.

      • Mitä ymmärrät tuolla kopioinnilla?


    • Raamatusta

      Joh.
      28. Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
      29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

      • miksiettejoherää

        Etkö ymmärrä mitä siinä lukee!

        siinä EI lue, että Jumala tekee uskon, vaan että se on sitä Jumalan tekojen tekemistä kun uskotte Häneen!!

        oliko vaikeaa?

        oli tietekin kun koko elämä on kuunneltu fraaseja joilla on pönkitetty isien harhaluuloja uskaltamatta koskaan itse mitään tutkia ja arvioida.


    • Tietotuusjaelämä

      Jokaisen pitää tietää se että ihminen on itse vastuussa omasta uskostaan koska vain se johtaa joko pelastukseen tai kadotukseen. Sinä ihminen olet itse henkilökohtaisessa vastuussa siitä oletko uskonut vain ja ainoastaan Jeesuksen sanaan ja opetuksiin. Sinä menet tuomarin eteen ratkaisun paikalle jossa sinulle maksetaan viimeinen palkka. Sinä olet siinä tilanteessa yksin ja vastaat ketä olet uskonut.
      Kun olet elossa, ratkaisu on tehtävä eläessä, muuten se on myöhäistä kun kuolleetkin herätetään ja he saavat palkkansa tekojensa mukaan.

    • saarnasetä

      Nyt tulet vain meidän lestadiolaisten hoitokokoukseen kiireesti, otat selvää missä paikkakuntasi lähin rukoussali sijaitsee. Saavuttuasi luoksemme, vanhin esihoitajamme ottaa sinut vastaan hellään huomaansa salimme peräkammarissa. Yleensä hänen antamansa ensihoidon jälkeen parannettava on saanut armon tältä Jumalan vt. edustajalta. Ollos tervetullut Jumalan siunaamaan joukkoomme, hallelujaa, hallelujaa, hallelujaa.

      • avaaja

        En oikein tuota etsi?


      • yksikirjoittaja
        avaaja kirjoitti:

        En oikein tuota etsi?

        Täällä on ns. trolleja pilaamassa keskustelua
        hatarilla ja perusteettomilla tiedoilla.


      • Ylivieska

        Heikki Saari


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe