Allergiaoireiden pelko

Bevita

Hei.
Olen 35 v.nainen ja keväällä alkoi iho-oireet.
Olin allergiatestissä (iGE) ja se oli ihan ok eli ei viitannut allergiaan.
Tarkempia yksittäisiä allergiakokeita ei otettu, joskus n.10 vuotta sitten on otettu kun minulla oli useampikin anafylaktinen reaktio.
Itse miettinyt että koska oireita keväällä/kesällä ollut niin tämä siitepölystä varmaankin (nuhaa, silmien vuotamista, aivastelua, nokkosrokkoa jne.)
Kuitenkin iho-oireet aiheuttivat sellaisen asian että olen syönyt yksipuolisesti oireiden pelossa ja se taas ei elimistölle hyväksi..

Onko kellään ollut vastaavaa?
Olen kyllä miettinyt josko menisin esim.tk:n psykologin kanssa juttelemaan.

Asiallisia vastauksia kiitos jos joku olisi kokenut esim.vastaavaa.

1

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allergia

Hei,tilanteeni ei nyt ole täysin samanlainen,olen allergiatestissä todettu vaikeasti allergiseksi pölypunkille ja varastopunkille.Saan niistä lieviä iho oireita ja erittäin pahoja hengitystie oireita.En uskalla olla syömättä anti histamiinejä koska punkkeja on lähes kaikkialla ja joudun olemaan päivittäin paljon tekemisissä ihmisten kanssa.Pelkään että jos en ota anti histamiinejä alkaa kauhea aivastelu,yskiminen,silmien ja nenän kutina ja näitä oireita ei saa loppumaan jos ne alkaa.Sitten syön koko ajan lääkettä.Mutta ruoka aine jutut on erilaiset kun niistä voi saada voimakkaan reaktion eikä niihin auta antihistamiinit.Olisi varmaan hyvä jos voisit jonkun kanssa tosiaan keskustella..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 504
      7558
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2640
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1907
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1768
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1367
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1183
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe