Suosi suomalaista, mutta mistäs saa kotimaista polttoainetta? Onko sellaista saatavilla tai edes suunnitteilla? Fischer-Tropsch prosessillhan voisi tehdä vaikkapa puusta bensiiniä vastaavaa polttoainetta, ja kriisinkin tullessa olisi suomi paljon omavaraisempi. Jostakin rasvastahan tehdään jo, mutta ongelma onkin ettei rasvaa ole riittävästi kotimaassa.
Kotimaisuus
6
330
Vastaukset
- Eivielätänään
Siinä lienee sama juttu kuin kotimaisessa kahvissa. Raaka-aina tulee muualta. Nesteen polttoaineissa taitaa olla suurin kotimaisuusaste.
Onhan noita öljyn vaihtoehtoja, vastassa vain on hinta. Ja sitä kautta kannattavan liiketoiminnan edellytykset ovat aika ohuessa. - A3gtron
Kotimaista biokaasua saa muutamalta kymmeneltä tankkausasemalta. Hinnat 1.20 - 1.48 €/kg joka vastaa bensan hintaan verrattuna 0.75 - 0.95 €/l.
Pääosin kotimaista E85 polttoainetta saa myös useilta kymmeniltä asemilta. - DGC
Neste MyDiesel tehdään jätteistä ja tähteistä, mutta en osaa sanoa missä maassa nämä jätteet syntyvät. Toisin kuin öljyä, tuohon prosessiin kelpaavaa raaka-ainetta löytyy myös Suomesta, joten eiköhän niitäkin liene mukana, ehkä jopa suurilta osin.
- Hiks
Eikös 85 etanooli ole pääosin kotimaista.
- 106E85
Ja eikös tää asia käsitelty jo aikaisemmin ketjussa?
- Pönttöön
106E85 kirjoitti:
Ja eikös tää asia käsitelty jo aikaisemmin ketjussa?
Klapei ja palikoita sitten eli hanki häkäpönttöauto, niin saat taatusti 100& kotimaista polttoainetta kun ostat paikalliselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713879- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1221580
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181076Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016