Nimellinen ero ei ratkaise hekilökohtaisia ongelmia.
Henkilö voi erota Adventtikirkon jäsenyydestä sillä se on helppoa.
Mutta henkinen ero adventismista on vaikeaa koska se sitoo ihmisen, sitovan hengen ja lojaalisuuden takia.
Kannattako edes erota adventtikirkon jäsenyydestä jos se on niin kertakaikkisen vaikeaa henkisesti?
Saat hyvän omantunnon kun testamenttaat omaisuutesi Adventtikirkolle.
Raha tuottaa iloa silloin monille ahkerille pastoreille joka motivoi hyvin.
Adventistina Sinulla on loistava tulevaisuus sapatin Herran luona Tutkivalla Tuomiolla.
Älä eroa Adventtikirkosta
26
375
Vastaukset
"Kannattako edes erota adventtikirkon jäsenyydestä jos se on niin kertakaikkisen vaikeaa henkisesti?"
Ei kannata. Kärsi vaan ristiriitaa sydämessäsi totuuden ja SDA:n opetuksen välillä. Se on hyvä.- Kysynvaan
Ai sinun epäraamatullinen ateistinen totuus vai yleinen kristillinen totuus? Vai mikä totuus?
- Sivustaseuraaja
Kysynvaan kirjoitti:
Ai sinun epäraamatullinen ateistinen totuus vai yleinen kristillinen totuus? Vai mikä totuus?
Exap on katkera entinen adventisti joka täällä latkeruuttaan jakaa päivät päästään. Hedelmistään puu tunnetaan.
- Sivustaseuraaja
Sivustaseuraaja kirjoitti:
Exap on katkera entinen adventisti joka täällä latkeruuttaan jakaa päivät päästään. Hedelmistään puu tunnetaan.
Anteeksi katkeruuttaan jakaa.
- Lähdesinäkin
En yhtään kadu eroa adventismista.Se oli ensiaskel eheytymiseen ja rauhaan.
- Ex-adventisti
Eroaminen adventtikirkosta 15 vuoden jäsenyyden jälkeen oli elämäni paras ratkaisu. Ehdottomasti!
Ainoa asia mikä jäi harmittamaan pitkäksikin aikaa olis se, että miten saatoin olla niin petetty ja sokea, että liityin ylipäätään adventtikirkkoon ja olin sen jäsen vielä niin kauan. Yhteisöstä kun vielä alkoi paljastumaan kaikenlaista mätää yhä runsaammin. Olisihan niiden hälytyskellojen pitänyt soida jo paljon aikaisemmin.
Ihan liian kauan olin jäsenenä adventtikirkossa!
Elämästäni meni 15 vuotta lähes hukkaan. Se harmittaa ajoittain vieläkin. Tosin adventtikirkosta eroamisen jälkeen tunne oli sanoin kuvaamattoman helppottunut. - sdaguy1
No lienee parempi, että vaikutat nyt maailmassa.
- tuleekovarmasti
Sinä vaikutat amerikkalaisessa uususkonnillisessa sapatti SDA järjestössä odotellen sunnuntai pedonmerkin tulemusta.
- ojastaallikkohon
Ex-adventisti kirjoitti:
Eroaminen adventtikirkosta 15 vuoden jäsenyyden jälkeen oli elämäni paras ratkaisu. Ehdottomasti!
Ainoa asia mikä jäi harmittamaan pitkäksikin aikaa olis se, että miten saatoin olla niin petetty ja sokea, että liityin ylipäätään adventtikirkkoon ja olin sen jäsen vielä niin kauan. Yhteisöstä kun vielä alkoi paljastumaan kaikenlaista mätää yhä runsaammin. Olisihan niiden hälytyskellojen pitänyt soida jo paljon aikaisemmin.
Elämästäni meni 15 vuotta lähes hukkaan. Se harmittaa ajoittain vieläkin. Tosin adventtikirkosta eroamisen jälkeen tunne oli sanoin kuvaamattoman helppottunut.Elämästäni meni 15 vuotta lähes hukkaan. Se harmittaa ajoittain vieläkin
Sen kyllä huomaa. Ex-adventisti kirjoitti:
Elämästäni meni 15 vuotta lähes hukkaan. Se harmittaa ajoittain vieläkin. Tosin adventtikirkosta eroamisen jälkeen tunne oli sanoin kuvaamattoman helppottunut."Eroaminen adventtikirkosta 15 vuoden jäsenyyden jälkeen oli elämäni paras ratkaisu. Ehdottomasti!
Elämästäni meni 15 vuotta lähes hukkaan. Se harmittaa ajoittain vieläkin. Tosin adventtikirkosta eroamisen jälkeen tunne oli sanoin kuvaamattoman helppottunut."
Sulosanoja, näin juuri jokainen tervejärkinen tekee. Eroaa huijauksesta.
Itse en ole eronnut, mutta eipä täällä suoli24:lläkään kukaan ole minua tervejärkiseksi tituloinut, joten ihan samalla linjalla mennään.Sivustaseuraaja kirjoitti:
Joo, latkeruutta jaetaan.
Mutta parempi sanoa totuus, kuin puolustaa SDA-huijausta.Sivustaseuraaja kirjoitti:
Anteeksi katkeruuttaan jakaa.
Et saa anteeksi, koska en ole jakamassa katkeruuttani. Olen paljon onnellisempi ilman adventtikirkon typeriä harhaoppeja. En ole suinkaan katkera, vaan hyvin kiitollinen että pääsin eroon moisesta huijauksesta, ja toivon että joku muukin tulisi järkiinsä.
Lähdesinäkin kirjoitti:
En yhtään kadu eroa adventismista.Se oli ensiaskel eheytymiseen ja rauhaan.
"En yhtään kadu eroa adventismista.Se oli ensiaskel eheytymiseen ja rauhaan."
Niinpä.- eijäsenkoskaan
Exap kirjoitti:
"Eroaminen adventtikirkosta 15 vuoden jäsenyyden jälkeen oli elämäni paras ratkaisu. Ehdottomasti!
Elämästäni meni 15 vuotta lähes hukkaan. Se harmittaa ajoittain vieläkin. Tosin adventtikirkosta eroamisen jälkeen tunne oli sanoin kuvaamattoman helppottunut."
Sulosanoja, näin juuri jokainen tervejärkinen tekee. Eroaa huijauksesta.
Itse en ole eronnut, mutta eipä täällä suoli24:lläkään kukaan ole minua tervejärkiseksi tituloinut, joten ihan samalla linjalla mennään."Itse en ole eronnut, mutta eipä täällä suoli24:lläkään kukaan ole minua tervejärkiseksi tituloinut, joten ihan samalla linjalla mennään."
Miten voit esiintyä entisenä adventistina ja neuvoa sitten muita eroamaan mutta itse et ole eronnut?
Vai haluatko olla jotenkin muotojumalinen ja et näin uskalla? eijäsenkoskaan kirjoitti:
"Itse en ole eronnut, mutta eipä täällä suoli24:lläkään kukaan ole minua tervejärkiseksi tituloinut, joten ihan samalla linjalla mennään."
Miten voit esiintyä entisenä adventistina ja neuvoa sitten muita eroamaan mutta itse et ole eronnut?
Vai haluatko olla jotenkin muotojumalinen ja et näin uskalla?En ole kehottanut ketään eroamaan - en täällä, enkä "oikeassa elämässä". Olen vain koettanut tuoda esiin, että kannattaisi ajatella omilla aivoillaan, eikä seurata adventistisopulilaumaa.
Olen mielenkiinnolla odottanut, koskahan Timppa-setä haluaa erottaa minut a-kirkosta. Jätettäneen hänelle se ilo. Siihen asti olen jäsen. Pakollinen osa jäsenmaksustakin on niin kovin edullinen. Nolla euroa ensimmäiseltä 1000 vuodelta.Exap kirjoitti:
En ole kehottanut ketään eroamaan - en täällä, enkä "oikeassa elämässä". Olen vain koettanut tuoda esiin, että kannattaisi ajatella omilla aivoillaan, eikä seurata adventistisopulilaumaa.
Olen mielenkiinnolla odottanut, koskahan Timppa-setä haluaa erottaa minut a-kirkosta. Jätettäneen hänelle se ilo. Siihen asti olen jäsen. Pakollinen osa jäsenmaksustakin on niin kovin edullinen. Nolla euroa ensimmäiseltä 1000 vuodelta.Tuo toimii samalla testinä, erotetaanko Adventtikirkosta sillä perusteella, että ei maksa kymmenyksiä ja esittää julkisesti Adventtikirkon opista selvästi poikkeavia käsityksiä.
Veikkaan, että jäsenmäärän ylläpito painaa enemmän vaa’assa ja potkuja ei ole odotettavissa.
Tilanne olisi toinen, jos olisit Adventtikirkon riittävän näkyvä työntekijä, joko aktiivisesti tai eläkkeellä. Vähäisemmistäkin soraäänistä on jaeltu puhekieltoja ja erottamisia.
Minuahan ei olisi ikinä erotettu, vaan jouduin eroamaan itse. Ja sittenkin se oli uskomattoman hankalaa. Näin oli, vaikka kerroin lopulta aivan avoimesti, että en usko sanaakaan koko opinkohtien listasta. Enkä ollut maksanut kymmenyksiäkään pitkiin aikoihin.
Jos jäsenellä on akateeminen tutkinto tai jopa tohtorin paperit, erottamiskynnys on korkeampi. Sama juttu seuraa varakkuudesta tai julkisesta näkyvyydestä, kunhan kyseinen jäsen on kohtuullisen hiljaa “vääristä” mielipiteistään.- Cycl0ne
"Tuo toimii samalla testinä, erotetaanko Adventtikirkosta sillä perusteella, että ei maksa kymmenyksiä ja esittää julkisesti Adventtikirkon opista selvästi poikkeavia käsityksiä.."
Adventtikirkon virallinen kanta on, että kymmenykset eivät ole pakollisia. Eli voit olla jäsen ihan hyvillä mielillä.
Tuo julkisesti 'väärien oppien' opettaminen taas on hankalampi tapaus. Syy on tämä: siinä missä kymmenykset ovat yksityisiä, niin puhuminen on usein julkista toimintaa. Pohtiminen on sallittua, mutta seurakunnassa tulee kuitenkin liikkua aina suhteellisen perustasolla, jotta jokaisella on mahdollista pysyä kärryillä. Kansalla ei ole vaan mahdollisuutta eikä resurssejä käsitellä mitään vähänkään vaativampaa filosofista pohdiskelua maailmasta saatikka Raamatusta. Cycl0ne kirjoitti:
"Tuo toimii samalla testinä, erotetaanko Adventtikirkosta sillä perusteella, että ei maksa kymmenyksiä ja esittää julkisesti Adventtikirkon opista selvästi poikkeavia käsityksiä.."
Adventtikirkon virallinen kanta on, että kymmenykset eivät ole pakollisia. Eli voit olla jäsen ihan hyvillä mielillä.
Tuo julkisesti 'väärien oppien' opettaminen taas on hankalampi tapaus. Syy on tämä: siinä missä kymmenykset ovat yksityisiä, niin puhuminen on usein julkista toimintaa. Pohtiminen on sallittua, mutta seurakunnassa tulee kuitenkin liikkua aina suhteellisen perustasolla, jotta jokaisella on mahdollista pysyä kärryillä. Kansalla ei ole vaan mahdollisuutta eikä resurssejä käsitellä mitään vähänkään vaativampaa filosofista pohdiskelua maailmasta saatikka Raamatusta."Adventtikirkon virallinen kanta on, että kymmenykset eivät ole pakollisia. Eli voit olla jäsen ihan hyvillä mielillä."
Hehee... Kymmenykset eivät ole pakollisia, mutta melkoisen moni adventistinen huuhaajulistaja opettaa että niiden maksamatta jättäminen on VARASTAMISTA Jumalalta !!!
Joten valitan, menee aika monen adventistisaarnaajan tekstit siis ristiin virallisen opetuksen kanssa...- Cycl0ne
Se on valitettavaa, että näin tapahtuu.
Cycl0ne kirjoitti:
Se on valitettavaa, että näin tapahtuu.
Ei se oikeastaan ole sikäli valitettavaa, ettö sehän on advenhtikirkon olemassaolon ehto, että näin saarnataan.
Jos saarnattaisiin totuutta, eli että kymmenysjärjestelmä kuului vanhaan liittoon EIKÄ uuteen liittoon, ja että kymmenykset tulee AINA ja POIKKEUKSETTA maksaa ainoastaan maan antimista, eikä KOSKAAN rahapalkasta (kuten se VT:ssä täysin päivänselvästi asia lukee), niin a-kirkkohan menisi selvitystilaan alta aikayksikön.
Joten siksi on kirkon kannatlta tärkeää julistaa valhetta ja harhaoppia tässäkin asiassa.
- toden.totta
Aivan niin, ei ero ratkaise henkilökohtaisia ongelmia. Siksi jotkut jää siinä oville ruikuttamaan, eikä pääse eroon, ei sitten millään. Heille jää ellenlevy soimaan, eli tinnittämään korviin.
Näkeehän se täälläkin palstalla olevilla. Tinnittää niin heitä hirviästi ja käsi jää kahvoihin kiinni.
Ikäväähän se on heitinpuolelta, exankin kannattaisi käydä kallonkutistajalla, että saisi lääkkeensä.- Pitkä-prosessi
Lahkon aivopierut/aivopesu ovat niin voimakkaita, että siitä jää pakostakin arvet.
Paras vaihtoehto on olla koskematta tikullakaan koko lahkoon/paskaan. Välttyy paljolta harmilta ja tuskalta. Säästyt hyväksikäytöltä ja lahkon pastoreiden huijauksilta.
- totuuden.puolesta
Mitkähän ovat olleet syinä Adventtikirkosta erotetuille vain painaako erottamatta jättämisessä enemmän vaakakupissa varakkuus, koulutus ja maksukyky Kirkolle?
- Kyllä-jäsen-tietää
"...vai painaako erottamatta jättämisessä enemmän vaakakupissa varakkuus, koulutus ja maksukyky Kirkolle?"
Luonnollisesti lahkossa katsotaan läpi sormien, jos kohde on kiltisti maksanut kymmenykset ja on hyvin koulutettu hyvätuloinen, runsaskätinen pastoreiden helpon elämän rahoittaja.
Ei sellaista 'kultakimpaletta' kovin heppoisin perustein eroteta, vaikka olisikin käynyt kuksimassa adventtikirkon johtajan vaimoa ja tytärtä samaan aikaan.
Syyllinen on ehdottomasti silloin pastorin vaimo ja tytär, jotka ovat vietelleet tarkoituksellisesti rakkaan seurakunnan uskonveljen hänen heikkona hetkenään.
Jep. Lupaan, että en eroa Adventtikirkosta enää koskaan.
- Kirjakääröt
Jaak.2:3 Biblia (1776) Ja te katsoisitte sitä, joka kiiltävissä vaatteissa on, ja sanoisitte hänelle: istu tässä tyvästi; ja köyhälle sanoisitte: seiso sinä siellä, taikka istu tässä minun jaloissani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733350
- 463112
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512351Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3411999- 1401759
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161575Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan121432Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121269- 451204
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii671120