Olisi tarkoitus tehdä ulkolaatikkoon kansi filmivanerista. Kumpi puoli kannattaa laittaa ylöspäin - sileä vai karhea?
Filmivaneri/vesivaneri - kumpi puoli säätä vasten?
2
3263
Vastaukset
- lodjuakehiin
Sileä puoli ylös ja karhea puoli alas.
Itse tein kymmenisen vuotta sitten säilytyslaatikon 50x50 kestopuusoiroista ja 30 mm:n vesivaneri kanneksi päälle. Pitkät sivut yhtenäisinä, mutta lyhyistä sahasin päistä pienet palat (25x50) pois. Porasin soirojen päihin reiät, joiden läpi kierretanko, jolla kiristin soirot yhteen laatikoksi. Näin muodostui ilmava laatikko, joka tuulettuu, mutta vesi ei pääse sisään. Muutamana ensimmäisenä vuotena kierretankojen muttereita joutuu kiristelemään ja sahaamaan kierretankojen päistä ylimääräiset pois, mutta pikkuhiljaa puut ovat tiivistyneet ja sekin vaihe on jäänyt pois.
Kannen olen maalannut Uulan ovi- ja ikkunamaalilla (jäi mökin värikokeiluista yli), rikoin sileää pintaa hieman hiekkapaperilla, hioin reunat sileäksi ja käsittelin ne vernissalla ja maalasin kannen kahteen kertaan.
Hyvin on kestänyt säät jo liki kymmenen vuotta.- Matti6969
OK. Kiitos vastauksesta ja vinkeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368