Honda FRV, vm 2005. Moottorihäiriön varoitusvalo paloi. Koodi viittasi EGR-venttiiliin. Huoltoliike putsasi EGR-venttilin mutta valo syttyi jonkin päivän kuluuta uudelleen. Sen jälkeen tilasin uuden venttiilin. Se vaihdettiin. Pian valo syttyi uudelleen. Pakoputkisto korjattiin ja valo kuitattiin pois. Auto sai leiman. Taas valo syttyi. Siinä se on nytnököttänyt. Auto toimii erinomaisesti, ja olen ajanut jo 5000 sillä valon syttymisen jälkeen.
Mistä ihmeestä on kysymys?
EGR-venttiili uusittiin, mutta häiriövalo palaa
12
5619
Vastaukset
- semmosta
Hmm. Et kertonut onko bensa vai diesel?
Oletan, että diesel.
Katsopa vaikka noita sivuja, esim. tuolta oikealta selaa alspäin noita lastutustarinoita. EGR aina jumissa, plus DPF-jos on. Sullakin on katti ainakin tukossa. Sen voisi avata ja tyhjätä ja hitsata kiinni. Poistaa ohjelmalla koko egr. jne.
http://www.optimoiautosi.fi/text/details/id/33- Ihmeissäni
Ei bensa on. EGR:n voisi tosiaan poistaa.
- eionnistuhuijaus
Ihmeissäni kirjoitti:
Ei bensa on. EGR:n voisi tosiaan poistaa.
Minulla on toinen merkki, mutta ei siitä voi EGR:ää poistaa. Tulpata ehkä.
Tietokoneboxi tekee säännöllisiä tarkistusohjelmia. Tärkeimmistä asioista koko ajan, EGR:n se testaa minulla muutaman sadan kilometrin välein.
Jos se boksi ei saa EGR:stä ikkunaan sopivia arvoja silloin, niin se sytyttää vikavalon. eionnistuhuijaus kirjoitti:
Minulla on toinen merkki, mutta ei siitä voi EGR:ää poistaa. Tulpata ehkä.
Tietokoneboxi tekee säännöllisiä tarkistusohjelmia. Tärkeimmistä asioista koko ajan, EGR:n se testaa minulla muutaman sadan kilometrin välein.
Jos se boksi ei saa EGR:stä ikkunaan sopivia arvoja silloin, niin se sytyttää vikavalon.Kuten kirjoitit niin EGR tulpataan, ei fyysisesti poisteta. Ammattimaiset ohjelmoijat poistavat tuon myös softasta, joten ei tule mitään häiriövaloja. Sama koskee myös diesel autojen dpf-pönttöä, sen saa disabloitua softasta ongelmitta.
- 23r2r
hyvin monessa autossa egr virtausta seurataan, jos sitä ei ole tulee vikavalo. eli tulppaaminen ei välttämättä ole hyvä ratkaisu....toki jos aina edes katsastukseen viitsii vian kuitata pois jolloin voi mennä pitkäänkin ennenkuin auton ecu hoksaa ettei se toimikaan. softan puukotuksella pääsee tuostakin.
- Greisii
Kakkia röörit täynnä anna monoa motarilla humina hondaan.
- erggi
Ettei olisi imusarjan kanavat tukossa kuten itselläni oli, siellä ei kiertänyt kyllä mikään kun karstaa täynnä. Vikakoodi oli EGR low flow detected tai vastaava ja itse venttiilille pitäisi kyllä olla omat koodinsa.
- jeejee123
vaiha egr venan ohjainsolenoidi nii alkaa vorkkiin.
- Hond
Missä tuo solenoidi sijatsee, onnistuuko vaihtaa tavan tallaajalla? Omassa Accord 2001 1.8 autossa palaa jatkuvasti häiriövalo.
- Anonyymi
Meneekö katsastuksesta läpi, jos vikavalo on juuri kuitattu? Autolla pääsee noin 20 km, kun valo sytyy uudestaan ja koodi p0401. Egr virtauksen puute.
- Anonyymi
Mahtaa olla motor niin karstainen ettei mää läpi, kun sekoittaa myös päästöt?
- Anonyymi
ERG-venttiili kierrättää pakokaasuja ja siis myös ilkaa imusarjan puolella. Pakaosarjan puhdistus ei asiaa auta, ei auta myöskään huminaa pönttöön huutelu tai silmät ummessa tehty osien vaihtaminen.
Järkevä tempu on ottaa imusaja irti ja puhdistaa se. Kannattaa myös kurkata siihen torveen, mistä pakosarjasta virtaa pakokaasu ERG-venttilille. Tukos voi olla silläkin puolella. Jossakin on myös kuumalanka-anemometri (virtausta mittaava lanka), sekin voi olla ottanut kipeää, joten se pitää tarkastaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399