EGR-venttiili uusittiin, mutta häiriövalo palaa

Ihmeissäni

Honda FRV, vm 2005. Moottorihäiriön varoitusvalo paloi. Koodi viittasi EGR-venttiiliin. Huoltoliike putsasi EGR-venttilin mutta valo syttyi jonkin päivän kuluuta uudelleen. Sen jälkeen tilasin uuden venttiilin. Se vaihdettiin. Pian valo syttyi uudelleen. Pakoputkisto korjattiin ja valo kuitattiin pois. Auto sai leiman. Taas valo syttyi. Siinä se on nytnököttänyt. Auto toimii erinomaisesti, ja olen ajanut jo 5000 sillä valon syttymisen jälkeen.

Mistä ihmeestä on kysymys?

12

4429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • semmosta

      Hmm. Et kertonut onko bensa vai diesel?

      Oletan, että diesel.

      Katsopa vaikka noita sivuja, esim. tuolta oikealta selaa alspäin noita lastutustarinoita. EGR aina jumissa, plus DPF-jos on. Sullakin on katti ainakin tukossa. Sen voisi avata ja tyhjätä ja hitsata kiinni. Poistaa ohjelmalla koko egr. jne.

      http://www.optimoiautosi.fi/text/details/id/33

      • Ihmeissäni

        Ei bensa on. EGR:n voisi tosiaan poistaa.


      • eionnistuhuijaus
        Ihmeissäni kirjoitti:

        Ei bensa on. EGR:n voisi tosiaan poistaa.

        Minulla on toinen merkki, mutta ei siitä voi EGR:ää poistaa. Tulpata ehkä.

        Tietokoneboxi tekee säännöllisiä tarkistusohjelmia. Tärkeimmistä asioista koko ajan, EGR:n se testaa minulla muutaman sadan kilometrin välein.
        Jos se boksi ei saa EGR:stä ikkunaan sopivia arvoja silloin, niin se sytyttää vikavalon.


      • eionnistuhuijaus kirjoitti:

        Minulla on toinen merkki, mutta ei siitä voi EGR:ää poistaa. Tulpata ehkä.

        Tietokoneboxi tekee säännöllisiä tarkistusohjelmia. Tärkeimmistä asioista koko ajan, EGR:n se testaa minulla muutaman sadan kilometrin välein.
        Jos se boksi ei saa EGR:stä ikkunaan sopivia arvoja silloin, niin se sytyttää vikavalon.

        Kuten kirjoitit niin EGR tulpataan, ei fyysisesti poisteta. Ammattimaiset ohjelmoijat poistavat tuon myös softasta, joten ei tule mitään häiriövaloja. Sama koskee myös diesel autojen dpf-pönttöä, sen saa disabloitua softasta ongelmitta.


      • 23r2r

        hyvin monessa autossa egr virtausta seurataan, jos sitä ei ole tulee vikavalo. eli tulppaaminen ei välttämättä ole hyvä ratkaisu....toki jos aina edes katsastukseen viitsii vian kuitata pois jolloin voi mennä pitkäänkin ennenkuin auton ecu hoksaa ettei se toimikaan. softan puukotuksella pääsee tuostakin.


    • Greisii

      Kakkia röörit täynnä anna monoa motarilla humina hondaan.

    • erggi

      Ettei olisi imusarjan kanavat tukossa kuten itselläni oli, siellä ei kiertänyt kyllä mikään kun karstaa täynnä. Vikakoodi oli EGR low flow detected tai vastaava ja itse venttiilille pitäisi kyllä olla omat koodinsa.

    • jeejee123

      vaiha egr venan ohjainsolenoidi nii alkaa vorkkiin.

      • Hond

        Missä tuo solenoidi sijatsee, onnistuuko vaihtaa tavan tallaajalla? Omassa Accord 2001 1.8 autossa palaa jatkuvasti häiriövalo.


    • Anonyymi

      Meneekö katsastuksesta läpi, jos vikavalo on juuri kuitattu? Autolla pääsee noin 20 km, kun valo sytyy uudestaan ja koodi p0401. Egr virtauksen puute.

      • Anonyymi

        Mahtaa olla motor niin karstainen ettei mää läpi, kun sekoittaa myös päästöt?


      • Anonyymi

        ERG-venttiili kierrättää pakokaasuja ja siis myös ilkaa imusarjan puolella. Pakaosarjan puhdistus ei asiaa auta, ei auta myöskään huminaa pönttöön huutelu tai silmät ummessa tehty osien vaihtaminen.

        Järkevä tempu on ottaa imusaja irti ja puhdistaa se. Kannattaa myös kurkata siihen torveen, mistä pakosarjasta virtaa pakokaasu ERG-venttilille. Tukos voi olla silläkin puolella. Jossakin on myös kuumalanka-anemometri (virtausta mittaava lanka), sekin voi olla ottanut kipeää, joten se pitää tarkastaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe