Onko alkava Parkinson sairaus

Juha544

Epäilen alkavaa Parkinson sairautta. Minulla on ollut kädessä ja jalassa erittäin voimakkaita vajaan minuutin kestäviä vapinakohtauksia noin kerran kuukausessa. Lisäksi lähinnä oikea käteni tuntuu heikolta ja kun esim otan astioita kaapista tai puen paitaa päälleni tuntuu se hankalalta. , olo on voimaton.Ikään kuin käsivarsissani olisi lihasjännitystä ja lisäksi käsi kipeytyy päivän mittaan sitä käyttäessä. Kipu pahenee iltaa kohti. Lisäksi minulla on sormissa parestesiatuntemuksia ja pistelyä. Muualla kehossa on neulanpistoja ja lihasnykäyksiä päivittäin useasti. Kirjoiruskyky on tallella samoin kun hajuaisti mutta esim tietokoneen käyttö tuntuu jotenkin hankalalta. Mitään jatkuvaa vapinaa minulla ei ole. Öisin oireet on poissa ja mietin varastoituuko minulla dopamiinia yöllä joka pitää oireet pois.

Kävin neurologin tutkimuksessa ja edellä mainituilla oireilla en saanut mitään diagnoosia. Lisäksi muut neurologin tekemät kokeet menivät kohtuu hyvin. Lisäksi kävin magneettikuvassa ja ENMG tutkimuksessa, joiden tulokset olivat normaalit.

Mietin nyt pitäisikö ehdottaa lääkärille parkinson lääkkeen kokeilua ja vaikuttaako se oireisiini jotenkin. Lääkäri varmaan joutuu pohtimaan onko eettisesti oikein määrätä lääkettä kun diagnoosia ei ole ja minulle taas lääke voisi antaa aika paljon helpotusta pitkäksi aikaa jos kyseessä on parkinson. Lääkkeenhän voi lopettaa jos vastetta ei tule.

Tunnistaako kukaan tilannettani tai oireitani ja miten minun tulisi edetä asiassa?

1

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parkinsoni

      Itselläni juuri samat oireet. En suosittele lääkityksen aloitusta ennen kuin sinulla oikeasti diagnisoidaan tuo sairaus. Lääkkeillä voi olla aika pahatkin haittavaikutukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe