Jopas on jotakin. Turun tuomiokirkkoon on tuotu yksisarvinen ja naiset kantoivat sitä. Lopun alkua sanon minä.
http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/3998199/Lukijalta Mita seuraavaksi
Turku on synnin pesä
13
231
Vastaukset
- synnin_pesä
Eipä taida arkkipiispaa ainakaan kiinnostaa puuttua tähän. Tärkeämpää on pyrkiä estämään evankeliumin asiaa...
- evankeljumiahan.tuo
Kyllä toi yksisarvinen on ainakin naisten mieleen.
- Hyvä_Turku
evankeljumiahan.tuo kirjoitti:
Kyllä toi yksisarvinen on ainakin naisten mieleen.
Kyllähän tuo ihan hyvältä näyttää. Taidan siirtää paperini Turkuun:)
- Eikiitosjeesus
Synti on ihan turha käsite yksinkertaisten ihmisten syyllistämiseen, sanon minä.
Hmm.. Mielenkiintoisaa.
Kirkkoon päässyt yksisarvinenhan oli ihan sivuosassa tuossa Tuula Okkolan mielensäpahoituskirjoituksessa. Pääasia, eli se iso ongelma, oli jalkapallon katsominen kirkossa. Alttarikin oli tilaisuudessa huonosti näkyvillä, kun valkokangas oli tiellä.
No, pallojen kanssa pelailu ei taida olla yhtään ristiriidassa kristinuskon kanssa. Siellä, missä futis on elämääkin suurempi juttu, on samassa asemassa tyypillisesti myös kristinusko. Ihmiset jopa rukoilevat Jumalaa suosimaan omaa joukkuettaan.
Tuulan kertoman mukaan Futiskirkossa oli ihan Futisehtoollinenkin järjestetty. Luulisi tuon pyhittävän spesiaalitapahtuman. Vaan eipä tietenkään pyhitä, kun se alttari oli piilossa, ja siten kirkko tietenkin menetti asemansa kristinuskolle pyhitettynä mestana. Vai menettiköhän kirkko asemansa sittenkin siksi, että ihmisiä syyllistettävien saarnojen sijaan kirkossa olikin nyt jotain maallista elämää?
(Kerrottakoon varalta, etten itse ole lainkaan futiksesta kiinnostunut.)- tois.pualt.jokke
En minäkään syntinä pidä jalkapalloa tai sen katsomista vaikka kirkossa. Tuula Okkolalle se näyttää olevan koska hän on viidesläinen/vapaakirkollinen. Itse en ole jalkapallofani mutta suon sen ilon mielihyvin muille. Toi yksisarvis -juttu on minusta huvittava. Olen näköjään jäänyt paljosta vaille.
- lehtien.lukija
tois.pualt.jokke kirjoitti:
En minäkään syntinä pidä jalkapalloa tai sen katsomista vaikka kirkossa. Tuula Okkolalle se näyttää olevan koska hän on viidesläinen/vapaakirkollinen. Itse en ole jalkapallofani mutta suon sen ilon mielihyvin muille. Toi yksisarvis -juttu on minusta huvittava. Olen näköjään jäänyt paljosta vaille.
Tuula Okkola on tullut aikaisemmin tunnetuksi homovihamielisistä kirjoituksistaan. Nyt niitä ei kai enää julkaista ja hän on löytänyt uuden kohteen kitinälleen.
Näköjään ei saada kirkkoon väkeä muuten.
Ehkä pappien pitäisi alkaa saarnoissaan moittimaan yksittäisiä seurakuntalaisia nimeltä mainiten ja sormella osoitellen: että sinäkin olet sellainen ja sellainen!
Näin kun on joskus muinoin kuulema tehty.
Kyllä tulisi väkeä katsomaan!- uskon.yksisarviseen
Yksisarviset sopivat hyvin kirkkoon. Onhan siellä muutakin hömppää.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksisarvinen Tuula Okkola kirjoittaa..."Mutta mitä sanotaankaan kirkkojärjestyksen 14:2 pykälässä: ”Uusi kirkko on vihittävä Jumalalle pyhitetyksi huoneeksi. Kun kirkko on vihitty, sitä saa käyttää vain sen pyhyyteen soveltuviin tarkoituksiin.” Tämä on lahjomattoman selvää tekstiä."
Teksti on lahjomattoman selvää tekstiä, valitettavasti se mitä kukakin ymmärtää pyhyyteen sopivalla saattaakin olla jo vähän vähemmän selvää.- HMM___
Minä kyllä voisin mennä kirkkoon katsomaan kun vähäpukeiset kauniit naiset kantavat yksisarvista. Se tuo ainakin minulle eroottisia mielikuvia. Eivät kai ne syntiä ole?
HMM___ kirjoitti:
Minä kyllä voisin mennä kirkkoon katsomaan kun vähäpukeiset kauniit naiset kantavat yksisarvista. Se tuo ainakin minulle eroottisia mielikuvia. Eivät kai ne syntiä ole?
Eroottiset mielikuvat ja himoiten katsominen...ovatko nne eri asioita?
- Hgfdss
Kiitos vihjeestä. Sinne siis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425821Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714555Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464332SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564101SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt873700Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään593219SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502413Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?342305Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422059En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha81134