Vaeltavatko enkelit keskuudessamme? Millaisessa muodossa - ihmisruumiissa? Henkiolentoina?
Kertokaapa mielikuvianne/kokemuksianne enkeleistä.
Kiitos mahdollisista vastauksistanne =)
Enkeli?
5
484
Vastaukset
- Pähkylä
Raamattu kertoo, että Jumalan enkelit ovat "palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä" (Hepr. 1:14)
- jli
Jos haluat lukea lisää, mitä Raamattu opettaa tästä aiheesta:
http://www.nic.fi/~jlindell/enkeli.htm
Hei ava, pitkästä aikaa ;)
Enkelit... niin
Jumalaa palveleva henkiolento
joka toimii Hänen sanansaattajanaan
ja joskus myös tapahtumien ja näkyjen tulkitsijana.
ja Raamattu puhuu myös vihamielisistä enkeleistä
joilta Kristus on riistänyt vallan.
Itse en ole enkelikokemusta saanut
mutta lukenut olen ihmisitä jotka ovat kohdanneet
enkeleitä, useat kertovat että kokemus on valoisa
ja rohkaiseva johonkin elämäntilanteeseen sillä hetkellä tai tulevaan.
Ihmisen on luonut enkelistä kauniin naishahmo - kuvan (varmaan siksi koska nainen on äiti ja suojelusenkeli monesti kuvaa sitä) mutta Raamattu ei niin kerro,
vaan siellä enkeli ilmestyi yleensä mieshahmossa
ja jopa valtavan kokoisina taisteluenkeleinä.
Enkeleitä ei meidän tulisi palvoa, eikä etsiä enkelikokemuksia, sillä myös sielunvihollinen
osaa pukeutua valkeudenenkeliksi ja eksyttää
ihmisiä poispäin Jumalasta.
Jumalan sanansaattajat palvovat ja ylistävät Jeesusta Kristusta ja ovat meille tukena apuna ja varjeluksena.
...ja kaikki enkelit seisoivat piirissä
valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
sanoen:
"Amen! Ylistys ja kirkkaus
ja viisaus ja kiitos ja kunnia
ja voima ja väkevyys
meidän Jumalallemme
aina ja ikuisesti, amen!"
Ilm.7:11-12
mitä kokemuksia sinulla ava
on enkeleistä?- Maria ensimmäinen
joukossamme, keskellämme, rinnallamme. Jokaisella meistä on oma suojelusenkeli, ei välttämättä ole sama koko elämän ajan ja saattaa olla useampikin joskus jollakin. Mutta enkelit ovat elävämpiä kuin me ihmiset. Sitten näette tämänkin kun teistä tämä aika jättää.
Jokaiselle annetaan mahdollisuus tulla uskoon, eli tietoisuuteen Jumalasta ja kaikesta siihen liittyvästä.
Miksi ette ihmiset ole valmiita ottamaan vastaan sitä lahjaa jonka Jumala teille ojentaa? Hänen seurakuntansa jäsenyyttä, ikuisiksi ajoiksi. Minä otin hänet vastaan ja tiedän paljon sellaisia asioita joihin pimeydessä kulkeva ei pysty uskomaan. - a.v.a
Kiitos kaikille tähän asti vastanneille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171021124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102468Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2161958Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231743- 721080
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491054Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75895Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57872En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43852Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä88823