Enkeli?

a.v.a

Vaeltavatko enkelit keskuudessamme? Millaisessa muodossa - ihmisruumiissa? Henkiolentoina?

Kertokaapa mielikuvianne/kokemuksianne enkeleistä.

Kiitos mahdollisista vastauksistanne =)

5

593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pähkylä

Raamattu kertoo, että Jumalan enkelit ovat "palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä" (Hepr. 1:14)

• Hei ava, pitkästä aikaa ;)

Enkelit... niin
      Jumalaa palveleva henkiolento
      joka toimii Hänen sanansaattajanaan
      ja joskus myös tapahtumien ja näkyjen tulkitsijana.

ja Raamattu puhuu myös vihamielisistä enkeleistä
      joilta Kristus on riistänyt vallan.

Itse en ole enkelikokemusta saanut
      mutta lukenut olen ihmisitä jotka ovat kohdanneet
      enkeleitä, useat kertovat että kokemus on valoisa
      ja rohkaiseva johonkin elämäntilanteeseen sillä hetkellä tai tulevaan.

Ihmisen on luonut enkelistä kauniin naishahmo - kuvan (varmaan siksi koska nainen on äiti ja suojelusenkeli monesti kuvaa sitä) mutta Raamattu ei niin kerro,
      vaan siellä enkeli ilmestyi yleensä mieshahmossa
      ja jopa valtavan kokoisina taisteluenkeleinä.

Enkeleitä ei meidän tulisi palvoa, eikä etsiä enkelikokemuksia, sillä myös sielunvihollinen
      osaa pukeutua valkeudenenkeliksi ja eksyttää
      ihmisiä poispäin Jumalasta.

Jumalan sanansaattajat palvovat ja ylistävät Jeesusta Kristusta ja ovat meille tukena apuna ja varjeluksena.

...ja kaikki enkelit seisoivat piirissä
      valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
      sanoen:

"Amen! Ylistys ja kirkkaus
      ja viisaus ja kiitos ja kunnia
      ja voima ja väkevyys
      meidän Jumalallemme
      aina ja ikuisesti, amen!"
      Ilm.7:11-12

mitä kokemuksia sinulla ava
      on enkeleistä?

• Maria ensimmäinen

joukossamme, keskellämme, rinnallamme. Jokaisella meistä on oma suojelusenkeli, ei välttämättä ole sama koko elämän ajan ja saattaa olla useampikin joskus jollakin. Mutta enkelit ovat elävämpiä kuin me ihmiset. Sitten näette tämänkin kun teistä tämä aika jättää.
      Jokaiselle annetaan mahdollisuus tulla uskoon, eli tietoisuuteen Jumalasta ja kaikesta siihen liittyvästä.
      Miksi ette ihmiset ole valmiita ottamaan vastaan sitä lahjaa jonka Jumala teille ojentaa? Hänen seurakuntansa jäsenyyttä, ikuisiksi ajoiksi. Minä otin hänet vastaan ja tiedän paljon sellaisia asioita joihin pimeydessä kulkeva ei pysty uskomaan.

• a.v.a

Kiitos kaikille tähän asti vastanneille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66