Eli tarviiko mun vielä suorittaa perusvaihe ja syventävä vaihe? Kortin olen siis jo puolvuotta sitte saanu, mut noi 2 vielä tekemättä. 1.7 tulee uus lakimuutos voimaan missä Ajokorttiopetus muuttuu yksivaiheiseksi
Kolmivaiheinen ajo-opetus jää pois. Jako perus-, harjoittelu- ja syventävään vaiheeseen poistuu. Jatkossa kaikki koulutus annetaan ennen tutkintoa ja hyväksytyn tutkinnon jälkeen saa heti varsinaisen ajokortin.
Lakimuutos. Tarviiko enää suorittaa?
4
2046
Vastaukset
- Korttihanduun
Siis harjoittelu ja syventävä suorittamatta.
- Asiastaperilläoleva
Hyvä kysymys. Tilanteessasi sinun tulee suorittaa riskientunnistuskoulutus, korvaa nykyisen harjoittelu- ja syventävän vaiheen, sekä pimeän opetuksen. Koulutus on laajuudeltaan 4 teoriaa ja 4 ajoa. Koulutus tulee suorittaa kahden vuoden kuluessa ajokortin saannista.
Mikäli olet suorittanut perusvaiheessa pimeän, ja sinulla on siitä todistus, hyväksiluetaan opetuksesta yksi ajotunti. Eli uuden lain mukainen, että kaikki opetus on ennen inssiä koskee siis heitä, jotka menevät 1.7. alkaen inssiin.
Hintaluokka riskientunnistuksessa vastaa nykyistä syventävää, eli säästät tässä harjoitteluvaiheen ja pimeän opetuksen hinnan.
Olen liikenneopettaja mutten jaksa täällä mainostaa työnantajaani.
Aiheesta lisää https://www.trafi.fi/tieliikenne/haluan_ajokortin/kuljettajantutkinto_uudistuu - äly_hoiiii
Mulla on ajokortin suorittaminen kesken. Ehdin kesäkuussa jo suorittaa liukkaan radan mutta nyt kun ajokortin suorittaminen venyy heinäkuulle, minun pitää suorittaa riskientunnistuskoulutus ja siihen liittyvä sama liukkaan rata minkä olen pari viikkoa sitten suorittanut. Ja tietty pitää maksaa ratamaksu uudelleen tuo rata-ajelu on pois muusta ajo-opetuksesta ellen itse osta lisätunteja. Ihan kaistapäistä ettei tuota vähän aikaa sitten suoritettua liukkaan rataa voida hyväksilukea.
- Asiastaperilläoleva
Niimpä. Trafi kuitenkin päätti näin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1212779- 872451
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651890- 1761830
- 561817
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581596Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461586- 1231403
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3991337Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281289