Eli tarviiko mun vielä suorittaa perusvaihe ja syventävä vaihe? Kortin olen siis jo puolvuotta sitte saanu, mut noi 2 vielä tekemättä. 1.7 tulee uus lakimuutos voimaan missä Ajokorttiopetus muuttuu yksivaiheiseksi
Kolmivaiheinen ajo-opetus jää pois. Jako perus-, harjoittelu- ja syventävään vaiheeseen poistuu. Jatkossa kaikki koulutus annetaan ennen tutkintoa ja hyväksytyn tutkinnon jälkeen saa heti varsinaisen ajokortin.
Lakimuutos. Tarviiko enää suorittaa?
4
2191
Vastaukset
- Korttihanduun
Siis harjoittelu ja syventävä suorittamatta.
- Asiastaperilläoleva
Hyvä kysymys. Tilanteessasi sinun tulee suorittaa riskientunnistuskoulutus, korvaa nykyisen harjoittelu- ja syventävän vaiheen, sekä pimeän opetuksen. Koulutus on laajuudeltaan 4 teoriaa ja 4 ajoa. Koulutus tulee suorittaa kahden vuoden kuluessa ajokortin saannista.
Mikäli olet suorittanut perusvaiheessa pimeän, ja sinulla on siitä todistus, hyväksiluetaan opetuksesta yksi ajotunti. Eli uuden lain mukainen, että kaikki opetus on ennen inssiä koskee siis heitä, jotka menevät 1.7. alkaen inssiin.
Hintaluokka riskientunnistuksessa vastaa nykyistä syventävää, eli säästät tässä harjoitteluvaiheen ja pimeän opetuksen hinnan.
Olen liikenneopettaja mutten jaksa täällä mainostaa työnantajaani.
Aiheesta lisää https://www.trafi.fi/tieliikenne/haluan_ajokortin/kuljettajantutkinto_uudistuu - äly_hoiiii
Mulla on ajokortin suorittaminen kesken. Ehdin kesäkuussa jo suorittaa liukkaan radan mutta nyt kun ajokortin suorittaminen venyy heinäkuulle, minun pitää suorittaa riskientunnistuskoulutus ja siihen liittyvä sama liukkaan rata minkä olen pari viikkoa sitten suorittanut. Ja tietty pitää maksaa ratamaksu uudelleen tuo rata-ajelu on pois muusta ajo-opetuksesta ellen itse osta lisätunteja. Ihan kaistapäistä ettei tuota vähän aikaa sitten suoritettua liukkaan rataa voida hyväksilukea.
- Asiastaperilläoleva
Niimpä. Trafi kuitenkin päätti näin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942513Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1422304Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki132098- 1711570
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381277- 92916
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä193898- 187889
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala451796- 53713