Missä päin Kuopiossa olisi sorsia ja poikueita jotka ovat niin kesyjä että voi käydä syöttelemässä lasten kanssa?
Vastaukset 9
- duck.tales
Kuopionlahden sorsat kesyjä ovat. Tulevat syömään kädestä ja noukkivat kengännauhoja. Jopa pelkkä sormikin kelpaa, onneksi niillä ei ole teräviä hampaita. Käykää viihdyttämässä itseänne ja laittamassa ylijäämäruoka kiertoon.
- N88bs
Paitsi että vääränlaisen ravinnon syöttäminen, mukaan lukien leipä, on sorsille vahingollista. Lisäksi holtiton ruokkiminen, jossa maahan jää syömätöntä tavaraa, lisää rottien ja muiden tuholaisten määrää.
- syömääään
Kokeile mitä syövät. Olen nähnyt että syövät mm. siemeniä, jauhelihaa, puurohiutaleita, hedelmää, makaroonilaatikkoa ja suklaata. Vie monipuolista ruokaa, ei pelkkää ruoka-avun ylijäämäleipää. Ja leipäkin on hätävarana ihan ok mutta pitää olla täysjyväleipää josta saavat niitä jyviä. Maahan jää harvoin ylimääräistä tavaraa. Siitä pitävät huolen lopuksi ruokintapaikan putsaavat varikset, naakat ja lokit, joille kyllä kelpaa sitten kaikki mikä jäi sorsilta yli.
- Vitulous
Sitten lokakuun räntäsateessa käykää syöttämässä myös, kun ne ressukat eivät osaa etelään lähteä.
Olette kesällä kesyttäneet ja opettaneet ihmisten tavoille.- antti_p
Niin kauan kuin vedet ovat sulana löytävät kyllä ravintoa luonnostakin. Lokitkin lähtevät vasta kun alkaa tulla niin kylmä että järvet jäätyvät. Sorsa on laiska lintu. Se liikkuu aina lähimpään sulaan paikkaan. Siksi sorsat uivat talven Maljapurossa ja jos se jäätyy, ovat rottatunnelissa linja-autoaseman alla. Raukat. Mutta selviävät kyllä kun ovat syksyllä syöneet itsensä pullukoiksi.
- kansalainen111
Kiitos nopeista vastauksista.
- source.code
Sorsien syöttäjä... sehän on ohjelmoija...
- Rikipulla
Petosella Litmasenlammella on sorsia ja kesyjä, pikkusillalta tai sit rannalta voi syöttää
- marjapuuro
Eikös siinä ole kielto kyltit? Voi saada sakot jos syöttää väärässä paikassa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3011238Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3091183Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50958- 87924
- 106909
- 101889
- 111742
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh13604- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577