Ruohonleikkuu bisnes

Moi, olen 16 vuotias poika. Haluaisin leikata piha/mökki nurmikkoa ja tienata vähän rahaa kesällä.
Onko teillä vinkkejä miten kylä/kaupunki saisi tietää että minä leikkaan ruohoa?

Eli miten saisin ennemmän työtä?:D

3

341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NickNailer

Ikävä tuottaa pettymys, mutta periaatteessa ruohonleikkuu on nuorelta työntekijältä kielletty.

Nuoreksi työntekijäksi katsotaan alle 18 vuotias.

Työsuojelumääräykset: Nuoret työntekijät eivät saa työskennellä sellaisillako neilla, joissa on erityinen leikkautumisen tai puristumisen vaara.

Ainoa mahdollisuus olisi käyttää sellaista ruohonleikkuria, jossa ei ole em. vaaroja. Sellaista leikkuria en ainakaan minä muista koskaan nähneeni.

Olen pahoillani puolestasi.

• dropper2

Uskon että verottaja ei saa koskaan tietää että leikkaan ruohoa ja niille keille leikkaan ei kiinnosta minkä ikäinen olen.

• NickNailer
        dropper2 kirjoitti:

Uskon että verottaja ei saa koskaan tietää että leikkaan ruohoa ja niille keille leikkaan ei kiinnosta minkä ikäinen olen.

Varmaankin noin käy siihen asti, kunnes tai jos jotain tapahtuu.

Jos jotain käy, niin sitten jälkikäteistarkastelussa nurmikon leikkaus katsotaan työsuhteeksi, varusteiden mahdollinen puute: lasit, kuulosuojaimet, turvakengät jne. lasketaan työn teettäjän syyksi sen lisäksi, että 16 vuotiaan ei olisi pitänyt antaa leikata ollenkaan.

Hypoteettinen esimerkki: leikkaat jalkasi. Seuraus työn teettäjälle: työsuojelurikos, veropetos (ellei ole alle 50 € per työsuhde).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3394
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2602
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2496
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1730
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1395
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      975
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      945
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      26
      751
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      704
    Aihe