Oijojiijojiiii, ny toruus esillehen,

kaikkivaltiahas

Suomessa maataloustuet alkoi apunlantamiljardista.

"Vuonna 1956 yleislakon, suurlakon aikaan, miksi sitä nyt kukin haluaa nimittää, demarit teki esityksen, ettei leivän hintaa nostettaisi vaan valtion varoista maksettaisiin maataloudelle tukea.
Siihen tarkoitukseen osoitettiin miljardi markkaa (apulanta miljardi) jaettavaksi peltopinta-ala perusteisesti. Se oli suurin silloisen keskipinta-alan (8-12 ha) tiloilla.
Silloin alkoi ns. pinta-ala lisän maksu.
Kyllä minä pidän tätä maataloustukien alkuna. On huomioitava, että esitys tuli nimenomaan demareilta, olihan se vaihtoehto leivän hinnan nousulle.
Epäilijöitä kun aina on, niin tämän asian voi kyllä käydä tarkastamassa eruskunnan pöytäkirjoista.
Kekkonen oli kyllä silloin "remmissä", mutta ei suinkaan maataloustukien alulle pania."

65

1567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menipohjajopalta

      Jopas ne vinkujat paljastui. Antakie, ruokka halvall antakieee,, ei ole vara osta leippää, antakie tukee tuottajill.

    • hesanpellejä

      Historia aina opettaa.

    • dfsuhfduiiodfd

      fdoifdpfdpofd

      • sdidspoddpåds

        dsyu9oidssdds


      • dsijsijdsoöössd
        sdidspoddpåds kirjoitti:

        dsyu9oidssdds

        uhdpiosdjposd


      • 8w9oweopowepw
        dsijsijdsoöössd kirjoitti:

        uhdpiosdjposd

        d8eu9wepowepoöew


      • dsidsjpsdpdsökds
        dsijsijdsoöössd kirjoitti:

        uhdpiosdjposd

        udfihosdidsoidsodsds


      • dshuisdoisdiodsio
        dsijsijdsoöössd kirjoitti:

        uhdpiosdjposd

        gduishsdiosd


      • wesrdtfyugjik
        dshuisdoisdiodsio kirjoitti:

        gduishsdiosd

        esrdyghujil


      • sdisdopposdsd
        dsijsijdsoöössd kirjoitti:

        uhdpiosdjposd

        sopkdsåpsdp


      • dxfcghjvbknlmö
        dsidsjpsdpdsökds kirjoitti:

        udfihosdidsoidsodsds

        zrexdtfchyvbjnklmö,


      • tfyugihowepjk
        sdisdopposdsd kirjoitti:

        sopkdsåpsdp

        tfyughoidjpoölsd


      • esxtrdyugojik

        esrdtguoji


      • fdfdfdffgfffg
        sdisdopposdsd kirjoitti:

        sopkdsåpsdp

        ijfdjfdofdof


      • estrdyugoijl

        estrdguojiökl


      • xcfvgubhyjnmklö

        edyfgtuoji


      • ghhhhhhhhhhhjjj
        dxfcghjvbknlmö kirjoitti:

        zrexdtfchyvbjnklmö,

        uiuuuuuuuuuuuuuuuu


      • 8eru8oroiodf

        we979ewew8uu9weew


      • dsiudsodsopdpåspds
        dshuisdoisdiodsio kirjoitti:

        gduishsdiosd

        dudi9s0oåpsd¨åpsd


      • redcfvgthbnjmkl

        sedrtyghujiköl


      • rfcytgvuyhojikplö
        dsiudsodsopdpåspds kirjoitti:

        dudi9s0oåpsd¨åpsd

        trsdyufgiohjpkålä


      • wqgweoiweoiwop
        fdfdfdffgfffg kirjoitti:

        ijfdjfdofdof

        giuwhiowejweå


      • dsgydsoiuoisdoisd
        dshuisdoisdiodsio kirjoitti:

        gduishsdiosd

        ygiioudshpidspods


      • sertdyugojiöl
        dshuisdoisdiodsio kirjoitti:

        gduishsdiosd

        hhiooooooooooooooo


      • fhuifiofdoidfiofd

        hioiodfpodfpodf


      • qawesedgtfhjnk
        wesrdtfyugjik kirjoitti:

        esrdyghujil

        qewarsdtfgyhujlk


      • sdhusiodpposdsd
        wesrdtfyugjik kirjoitti:

        esrdyghujil

        u7hoipjosdäsd


      • drtfyghujilkmö
        dsidsjpsdpdsökds kirjoitti:

        udfihosdidsoidsodsds

        trdytfygiuhijkö


      • f9ifppfpfpååfåf
        dsidsjpsdpdsökds kirjoitti:

        udfihosdidsoidsodsds

        iufhilfjlf


      • dssd8sd9opsdsd

        hjsdoåsdp


      • sdiojdsauyguauias
        rfcytgvuyhojikplö kirjoitti:

        trsdyufgiohjpkålä

        jjjjjjjjjjjjjjjjjjjsdpodsds


      • dsiopposdpoåsds

        opdskkkkkkkk


      • uhoiopjojoojo
        8w9oweopowepw kirjoitti:

        d8eu9wepowepoöew

        yughoijopö


      • rdhujmkghjbjk
        dxfcghjvbknlmö kirjoitti:

        zrexdtfchyvbjnklmö,

        edrtgfyhujnmk


      • fcyvgbhnjtgyhujn
        f9ifppfpfpååfåf kirjoitti:

        iufhilfjlf

        yhinujomkplö,


    • dsidoiodopdsds

      diudiospds

      • dsiodsoidpoodssd

        sduhisdosd


      • VALIOPOIKOTTIIN

        ON MERKILLISTÄ KUINKA YRITTÄJÄPORUKKA ( VILJELIJÄT ) ARVOSTELEVAT MUITA SIITÄ OIKEUDESTA MIKÄ ON KIRJATTU PERUSTUSLAKIIN JA JOTA VALTIO NOUDATTAA
        TOISAALTA

        HEIDÄN ( VILJELIJÄT ) OIKEUS ON KIRJOITETTU MARKKINALAKIIN JA SITÄ HE EIVÄT NOUDATA

        MITÄ SIIS VOIMME PÄÄTELLÄ VILJELIJÖISTÄ

        YKSINKERTAISIN JÄI PITÄMÄÄN TILAA JOLLA EI OLE MUUALLA MENESTYMISEN MAHDOLLISUUKSIA KUIN MAATALOUDESSA

        ONKO SIIS VILJELIJÄ NORMAALIN IHMISEN JA KEHITYSVAMMAISEN IHMISEN JOKIN VÄLIMUOTO

        VILJELIJÄT OMISTAVAT VIELÄ ITSE VALION JOKA ON MARKKINOINTI ORGANISAATIO MELKEIN 2 MILJARDIN EURON LIIKEVAIHDOLLA
        KUITENKIN VILJELIJÖILLE TILITETÄÄN VAIN ALLE MILJARDI LIIKEVAIHDOSTA TUOTTEEN RAAKAAINEEN MUODOSSA ( 42 % ) LIIKEVAIHDOSTA

        MITEN HEIDÄN OMAKAAN VIRMA EI MAKSA VILJELIJÄLLE KULUJA KATTAVAA HINTAA
        SIIS EDES ITSEOMISTAMANSA VIRMA


    • sdisdodosiposdds

      udshoidsjåds

      • apinaolet

        näyttää olleen sinulle järkyttävä tapahtuma


      • hesanvinkujat

        Antakiee leippä halvall, eir ole vara ostahan.


      • ds9disidspådsåds

        idjdpsoådsspd


      • dsiodsp0dp0dfip0f
        ds9disidspådsåds kirjoitti:

        idjdpsoådsspd

        usdhhisdisdosd


      • fdijdfspoåspsdsd

        fgifpgåpgfågpf


      • szfdxcgvrftgh
        fdijdfspoåspsdsd kirjoitti:

        fgifpgåpgfågpf

        esdtrftygyhuiijk


      • TUETPOIS

        ON MERKILLISTÄ KUINKA YRITTÄJÄPORUKKA ( VILJELIJÄT ) ARVOSTELEVAT MUITA SIITÄ OIKEUDESTA MIKÄ ON KIRJATTU PERUSTUSLAKIIN JA JOTA VALTIO NOUDATTAA
        TOISAALTA

        HEIDÄN ( VILJELIJÄT ) OIKEUS ON KIRJOITETTU MARKKINALAKIIN JA SITÄ HE EIVÄT NOUDATA

        MITÄ SIIS VOIMME PÄÄTELLÄ VILJELIJÖISTÄ

        YKSINKERTAISIN JÄI PITÄMÄÄN TILAA JOLLA EI OLE MUUALLA MENESTYMISEN MAHDOLLISUUKSIA KUIN MAATALOUDESSA

        ONKO SIIS VILJELIJÄ NORMAALIN IHMISEN JA KEHITYSVAMMAISEN IHMISEN JOKIN VÄLIMUOTO

        VILJELIJÄT OMISTAVAT VIELÄ ITSE VALION JOKA ON MARKKINOINTI ORGANISAATIO MELKEIN 2 MILJARDIN EURON LIIKEVAIHDOLLA
        KUITENKIN VILJELIJÖILLE TILITETÄÄN VAIN ALLE MILJARDI LIIKEVAIHDOSTA TUOTTEEN RAAKAAINEEN MUODOSSA ( 42 % ) LIIKEVAIHDOSTA

        MITEN HEIDÄN OMAKAAN VIRMA EI MAKSA VILJELIJÄLLE KULUJA KATTAVAA HINTAA
        SIIS EDES ITSEOMISTAMANSA VIRMA


    • sdhdsoiosdisd

      sduodisiodsds

      • erstdhujkl

        esrdtfyghukl


    • oooooooh

      totuus ei pala tulessakaan

    • wearsdtyghujimkl

      rweastdyufgiohj

    • sdy8sdopdsåpdsds

      dhoiipsdopoåsd

    • didsopdopopdds

      d9dsip0ådpds

    • fdofdkopfdpåådfppådf

      odfopdfpåfdpååpdf

    • muistakaase

      Asiattomat viestit poistetaan!

    • VALIOPOIS

      ON MERKILLISTÄ KUINKA YRITTÄJÄPORUKKA ( VILJELIJÄT ) ARVOSTELEVAT MUITA SIITÄ OIKEUDESTA MIKÄ ON KIRJATTU PERUSTUSLAKIIN JA JOTA VALTIO NOUDATTAA
      TOISAALTA

      HEIDÄN ( VILJELIJÄT ) OIKEUS ON KIRJOITETTU MARKKINALAKIIN JA SITÄ HE EIVÄT NOUDATA

      MITÄ SIIS VOIMME PÄÄTELLÄ VILJELIJÖISTÄ

      YKSINKERTAISIN JÄI PITÄMÄÄN TILAA JOLLA EI OLE MUUALLA MENESTYMISEN MAHDOLLISUUKSIA KUIN MAATALOUDESSA

      ONKO SIIS VILJELIJÄ NORMAALIN IHMISEN JA KEHITYSVAMMAISEN IHMISEN JOKIN VÄLIMUOTO

      VILJELIJÄT OMISTAVAT VIELÄ ITSE VALION JOKA ON MARKKINOINTI ORGANISAATIO MELKEIN 2 MILJARDIN EURON LIIKEVAIHDOLLA
      KUITENKIN VILJELIJÖILLE TILITETÄÄN VAIN ALLE MILJARDI LIIKEVAIHDOSTA TUOTTEEN RAAKAAINEEN MUODOSSA ( 42 % ) LIIKEVAIHDOSTA

      MITEN HEIDÄN OMAKAAN VIRMA EI MAKSA VILJELIJÄLLE KULUJA KATTAVAA HINTAA
      SIIS EDES ITSEOMISTAMANSA VIRMA

      • eiviljelijätvaan

        Osuuskunnat omistavat Valion!


      • VAIVILJELIJÄT
        eiviljelijätvaan kirjoitti:

        Osuuskunnat omistavat Valion!

        KUKAS OSUUSKUNNAT OMISTAVAT- - - TYÖNTEKIJÄTKÖS


      • EITIEDÄOMISTAJIA
        eiviljelijätvaan kirjoitti:

        Osuuskunnat omistavat Valion!

        Uusien yrittäjien perhedyttämispäivässä omistajille avataan Valion toimintaa ja kerrotaan maitosektorin ajankohtaisista asioista. Sen lisäksi tapaaminen tarjoaa yrittäjille keskustelumahdollisuuden Valion toimivan johdon ja hallinnon kanssa.

        http://www.maitojame.fi/articles/uudet-omistajat-valion-vieraina/9158362

        TAIDAT OLLA VITUN TYHMÄ-TYHMEMPI KUIN PULLASUTI -SITÄ SENTÄÄN VOI KÄYTTÄÄ PULLAN SUTIMISEEN MUTTA MIHIN SUA VOI KÄYTTÄÄ


    • Anonyymi

      Demarit ne uikutti antakiee leippäää

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe