Liikennevalot Pernontiellä

Bsbsbwbws

Pernontien ja matarakadun liikennevaloristeys. Pernontietä ajaville valot vaihtuvat vähän väliä punainaiseksi n. 5-10 sekunnin ajaksi ilman että risteävää liikennettä olisi. Pernontien kevyenliikenteen väylällä koko ajan vihreä valo.

Mikä idea valoissa? Ajonopeus ei vaikuta, vaikka ajat 40 kmh, joutuu lähes aina pysähtymään.

Ei mitään järkeä valoissa.

7

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sokfilo

      Valot ovat luotuja vaihtumaan. Kun ensin näkee punaista on syytä ajatella keltaista ja lopulta koittaa aika jolloin on vihreää.

      Sokratesin filosofiaa.

    • Kaikkivalotärsyttäviä

      Kuulin et ois joku pikkupoika joskus jääny rekan alle siin ja kuollu ja sen takii valot on semmoset mut ei varmuut asiaa

      • Ndkdddndd

        Monessa muussakin risteyksessä on tullut ruumiita mutta ei valoja ole muutettu sekopäisiksi. Mitä järkeä vaihtaa valot punaiselle 2-3 sekunnin ajaksi kun risteävää tiellä ei ketään?


    • btd45yg33r

      Siinä jäi tosiaan ajat sitten lapsi auton alle ja kuoli. Hänen muistokseen vissiin nuo valot ovat sitten toimineet vuosikymmenet täysin päin helvettiä!

    • Anonyymi

      Ja vuosi on nyt 2024 sama meno valoilla jatkuu. Yritäppä siinä säästää luontoa/polttoainetta kun valot vilkuttelee miten sattuu ja näkevät pieniä vihreitä miehiä. Kiva kun joka raskas yhdistelmäajoneuvo pysäytetään siihen ylämäkeä kohden ilman että misteen suunnasta ei ketään tule.

      • Anonyymi

        Paljon olen ajanut Suomen teitä ristiin rastiin ja missään en ole nähnyt yhtä erikoisesti toimivia valoja. Vaihtuvat punaiselle muutamaksi sekunniksi vaikka risteävää tietä ei ole tulossa autoja tai kevyttä liikennettä. Ajonopeudella ei ole merkitystä,

        Miksi?


    • Anonyymi

      Tuo valojen jatkuva vaihtuminen on johtanut myös siihen, että etenkin iltaisin lasketellaan surutta punaisista läpi. Laitoin palautetta kaupungille mikäli valot voisi edes yöksi sammuttaa, mutta siihen ei vastattu ikinä mitään. Eli tuskin haluavat niitä sammuttaa lainkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe