tässä taas vietetty. Kyllä menee monimutkaiseksi seksuaalisen suuntautumisen ilmeneminen. Helppoa oli ennen kun oli vain miehiä ja naisia , heteroita. Nykyään termistö vaan lisääntyy kaikenlaisilla variaatioilla.MYKISTYTTÄVÄÄ.
Aromanttinen on henkilö, joka ei koe seksuaalista eikä romanttista vetovoimaa. Demiseksuaali on henkilö joka tuntee seksuaalista vetovoimaa vain ihmisiin, joihin hänellä on vahva tunneside. Harmaaseksuaali voi tuntea fyysistä vetovoimaa, muttei koe sitä merkityksellisenä, eli käytännössä harrastaa vain platonisia ihmissuhteita.
Sateenkaari päiviä
47
541
Vastaukset
- ValintaPitääOlla
Ainakaan minua ei kiinnosta yhtään, miten ihmiset hoitavat omia intiimejä suhteitaan. Tehkööt, mitä haluavat, kunhan toimivat tasa-arvoisesti ja täysi-ikäisten aikuisten kesken ja yhteisten sopimusten mukaisesti.
- Twelvepoints
Täyskymppikommentti.
- TietämätönOon
Elämässä voi olla erilaisia vaiheita. Itse olen ihastunut ja rakastunut vain muutaman kerran elämässäni.
Kun luin aloitusviestiä, tuli mieleen, että pitäisikö valita uusia kuvioita ja nimityksiä omalle seksuaalisuudelle, kun en ole, enkä aio tulevaisuudessakaan rakastella kenenkään muun kanssa kuin oman kumppanin kanssa sitoutuneessa parisuhteessa. Tiedän, että koen vahvaakinvetovoimaa, jos vielä tapaan Hänet, eli sen oikean ihmisen - RealistiN
Elämän rikkaus on sen moninaisuus. Muiden eriävät seksuaaliset taipumukset eivät ole minulta mitenkään pois, joten suotakoon kaikkien olla sitä mitä ovat, ilman pilkkaa ja tuomitsemista. Vain oman kumppanini s-suuntautumisella on itselleni merkitystä.
Entisaikaan muiden kun heteroiden piti pitää seksuaalinen suuntautumisensa salassa vankeustuomion pelossa, onneksi se aika on jo takana päin. - Shame
Meetoo-kampanjan velloessa hillittömänä syyllistettiin mediassa useita miehiä väitettyje, vuosien takaisten tapahtumien vuoksi. Naistoimittajien muodosrama kansantuomioistuin tuhosi Suomessakin ilman oikeudenkäyntiä tai todisteita monien syytettyjen uran.
Meetoon lieveilmiönä maikkari esitti vakavia, ilmeisen perusteltuja väitteitä naisten joukkùelajeissa tapahtuneista ja tapahtuvista vanhempien lepakkopelureiden harjoittamasta nuorten tulokkaiden ahdistelusta, painostamisesta ja yrityksistä tuhota nuorten naisten seksuaali-identiteetti. Tämä uutinen vaiettiin valtamediassa, mm Ylessä ja Hesarissa kouliaaksi, eikä siihen ole koskaan palattu, vaikka kyseessä on meetoo vouhotusta monin verroin merkittävämpi ja ajankohtaisempi asia. Lesboakkojen tuohut siis saavat urheilussa siis jatkua kenenkään siihen mitenkään puuttumatta.
Sellaista on sananvapaus ja tasa-arvo suvakkilepakkomedoan aikana Suomessa.- RealistiN
Saman sukupuolen välinen ahdistelu on kuitenkin marginaalista verrattuna vastakkaisten sukupuolten välisiin tapauksiin. Veikkaan että näitä on kymmeniä tuhansia ellei satojakin tapauksia joista on vaiettu myös me too kampanjan aikana, valitettavasti.
- Yksikinonliikaa
RealistiN kirjoitti:
Saman sukupuolen välinen ahdistelu on kuitenkin marginaalista verrattuna vastakkaisten sukupuolten välisiin tapauksiin. Veikkaan että näitä on kymmeniä tuhansia ellei satojakin tapauksia joista on vaiettu myös me too kampanjan aikana, valitettavasti.
Hävytöntä vähättelyä!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miten kehtaat!!! - Puurotvellitsekaisin
Jos "yksikin on liikaa" kun puhutaan saman sukupuolisista, niin miksi kautta aikain tapahtuvasta vastakkaisen sukupuolen häirinnästä ja hyväksikäytöstä on oltu tähän asti hiiren hiljaa?
- RealistiN
Yksikinonliikaa kirjoitti:
Hävytöntä vähättelyä!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miten kehtaat!!!No, mielestäni on hyvinkin valitettavaa, että seksuaalisesti alisteisessa asemassa olevat eivät uskalla tilanteestaan puhua, edustavatpa he mitä suuntausta tahansa.
Matkani varrella on törmännyt useampaankin jotka tyrmäävät näyttävän voimakkaasti poikkeavuudet, vain peitellääkseen ja pitääkseen näin salassa omansa, valitettavasti, sillä eniten he itse siitä kärsivät. - tyhmääää
"Tämä uutinen vaiettiin valtamediassa, mm Ylessä ja Hesarissa..."
Ei vaiettu. Lukisit muutakin kuin mv-lehteä. - KuukkeliLöytääPaljon
Esimerkiksi Keski-Suomalainen on käsitellyt aihetta mielestäni aika monipuolisesti https://www.ksml.fi/aiheet/Seksuaalinen_häirintä
mv, yle ja hesari eivät ole ainoita totuuksia
- Pakkastalvet
Totta pakiset. Lepakkoyhteisö jyllää monissa joukkuelajeissa. Ärsyttää näitten marginaalityypeistä elämöinti, joka on paljolti samojen idelogiapiirien elämöintiä kuin näkevät kaikkialla rasismia jotka heitä vastustavat tai kyseenalaistavat.
Aika ennen tätä transujen ynnä mahotonta homppelointia oli mukavan seesteistä. Aika jolloin presidentit olivat Kekkosia! - sairastatouhua
Kai ne tavoittelee sitä että jokainen vastaantuleva olisi valmis ottamaan molon poskeen , että ei vähemmistö tunne itseään syrjityksi.
- Fobiaonoire
Taaas yksi jolla on puurot ja vellit pahasti sekaisin. Ja ilmoittaa sen vielä julkisestikin kaikelle kansalle.
- nyt-JOKIN-pahasti-pieles
Alottajalle ihmetykseen:
Onkohan yhteiskuntaamme tullu hulluksi,
ainaki vaikutaa nyt siltä,- pysy_metsässä
Juu, esim. sinun möläytys laittaa ajattelemaan että onko tosiaan jo vuosi 2018....
Mielestäni olkoot mitä tyyppiä hyvänsä kunhan jättävät lapset ja eläimet rauhaan.
Lapset ja nuoret vähän säälittää, voivat olla ymmällään näiden nimitysten viidakossa.
Ehkä heterous tuntuu heistä tylsältä näiden värikkäiden moniseksuaalien kulkueita katsellessa.- näin.on
Plussan pistäisin jos voisin!
- RealistiN
Luulen ennemminkin mummeleiden ja pappojen olevan ymmällään, nuoret ovat onneksi suvaitsevaisempia ja elävät ajassa, eivätkä viime vuosituhannella.
Suvaitsevaisuus näkyi tukijoiden määrässä pride tapahtumassa. - kaikkimahtuvattänne
RealistiN kirjoitti:
Luulen ennemminkin mummeleiden ja pappojen olevan ymmällään, nuoret ovat onneksi suvaitsevaisempia ja elävät ajassa, eivätkä viime vuosituhannella.
Suvaitsevaisuus näkyi tukijoiden määrässä pride tapahtumassa.Ei ymmärtäminen ole välttämättä iästä kiinni. En ole nuori enää ja silti ymmärrän ja hyväksyn ihmisten erilaisuuden tässäkin asiassa. Jokaisella on oikeus olla juuri sellainen kuin on.
RealistiN kirjoitti:
Suvaitsevaisuus näkyi tukijoiden määrässä pride tapahtumassa.En ole ihan samaa mieltä kanssasi.
Elämänkokemus auttaa vanhempia ihmisiä, tietävät mitä ovat.
Nuoret ovat helpommin vietävissä, nämä värikkäät kulkueet vetoavat herkässä iässä oleviin.
Minäkin hyväksyn erilaisuuden, tunnen homopareja ja yhden lesboparin. Eivät he minun hyväksymistäni kaipaa, elävät ihan normaalisti arkeaan pitämättä kovaa meteliä suuntautumisestaan. Silti eivät salaile tai peittele homouttaan.
- Yökyöpä
Kovaa älämölöä osa vihervassareista pitää noitten transtyyppien oikeuksista. Se mitä luin jostain Henrysta, joka ottanut brassilaisen persiin kohotuksen ahtamalla yli 4kg rasvaa kannikoihin. Kysyn vaan, mitä oikeuksia tyyppi tarttee?!
- perusoikeuksia
samoja perusoikeuksia kuin joku Sillanpää joka on vetänyt jotain mömmöä nenäänsä, tai juoppo joka vetää viinaa kitusiinsa, tai tupakoitsija joka vetää savua keuhkoihinsa
- vanhanaikainen
Aromanttinen, Demiseksuaali, Harmaaseksuaali. Kuka näitä termejä keksii ja kehittää.
- Ounouu
Mikähän seksuaali minäkin olen, romantico seksual.
- TodellaSairasta
Ounouu kirjoitti:
Mikähän seksuaali minäkin olen, romantico seksual.
Sairastahan tuo kaikki. Tulisi liian pitkä kirjoitus mutta miettikää jos siellä on Helsingin pormestari kärjessä. Kertoo aika paljon tästä yhteiskunnasta sen tulevaisuudesta
- Shame
Halua naimisiin koirani kanssa, koska rakastan sitä.
Minulla pitää olla vapaus päättää haluistani ja toteuttaa ne vapaana yhteiskunnan kahlitsevista asenteista ja ennakkoluuloista.
Vaadin tasa-arvoa lajien väliselle rakkaudelle! Se, joka ei tätä minulle myönnä on suvaitsematon, rasisti, natsi ja mv-lehden aivopesemä paikoilleen jämähtänyt rajakki. Eiköhän kaikkia ole ennenkin ollut, mutta nyt on tullut kaikki enemmän tietoisuuteemme ja se on hyvä asia. Säälittää ajatella miten raskasta on, ja varsinkin on ennen ollut, elämä kun on pitänyt asioita salata ja jopa pelätä "erilaisuuden" paljastumista. Tuo erilaisuus ei ehkä ole edes oikea termi, heterothan ovat muiden ryhmien mielestä erilaisia, sallitaan siis kaikkien kukkien kukkia.
- Shame
Yle käsitteli naisurheilijoiden kokemaa lesboahdistelua lyhyesti yhdessä uutislähetyksessä sen jälkeen kun maikkari oli tuonut asian julki. Siis juuri ja juuri sen verran kuin oli pakko, jotta ei vouda syyttää täydellisestä sensuurista.
Yhtään ahdisteluun ja painostukseen syyllistynyttä tai siitä epäiltyä ei mainittu nimeltä. Kenenkään valmentajan, seura- tai liittojohtajan eroa ei vaadittu eikä ketään syytetty minkäänlaisista laiminlyönneistä tai huolimattomuudesta.
Viikkoksusia kestäneeseen meetoo-vouhotukseen verrattuna tämä aihe siis vaiettiin kuoliaaksi, vaikka ahdistelu ja painostus ovat ilmeisen yleistä ja uhrit pääosin lapsia tai nuoria.
Tällaista on suvaitsevaisuus ja sananvapaus Suomessa sateenkaaripropagandan vääristämänä.- llmt
Ja tämä sama oli pakko oksentaa vielä kerran......
- Bengalitikku
Mä mietin asiaanäinpäin. Onko kukaan tullut edes aiemmin ajatelleeksi, että alaikäisten harrasteryhmässä voisi joutua ahdistelluksi tai painostetuksi.
Mielestäni Shame toi, no omalla tavallaan, tasapuolisuuden nimissä tämänkin näkökannan.
Kuullut olen, että työelämässäkin moista ehdottelua palkitsemislupauksineen on ollut - mies miehelle.
Juju on siinä, ettemme ole tulleet ajatelleeksi.
Aikuinen osaa vetäytyä, mutta miten lapsi tai nuori siis ihminen, joka on keskenkasvuinen.
Tämä pätee oli suuntautuminen mikä vain.
Voi olla, että nykyvuodet vaikuttavat ylikorostuneelta, kun se idis olisi, että jokainen voisi elää omanlaisensa elämän.
Miten paljon ennen oli kulissiavioliittoja, itsemurhia, maastapakoa jne.
Voin myöntää, että tämä minulle, heterolle, on ollut kasvamisen, ymmärtämisen ja hyväksymisen paikka.
Joten toistan: suon jokaiselle hyvän elämän laisenaan. Ehkä päästään alleviivaamisesta eroon vielä ja kukin voi olla laisensa.
Silloin oltaisiin normitilassa. Ei vielä. - silkkisaara
Kuulutettiin, kuinka asetetaan ministeri Terhon toimesta tutkijat selvittämään naisjoukkueiden sisäistä seksuaalista painostusta . Mitään ei ole asiasta kuulunut. Yritetään ,että asia unohdettaisiin ja sama painostus saisi jatkua.
Niin. Ihmeitten aika on aina ja kehitys kehittyy, aloittaja. .)) Kyllä minullekin homo. hetero ja hutero olisivat luokitteluksi riittäneet. Hutero-luokkaan voisivat kuulua nämä uudet yrittäjät ja monineuvoiset...))
Taitaa myös olla niin, että meidän heteroiden on nyt viisasta asettua kaappiin ja pysyä siellä hiljaa. Ettei vain tulla loukanneeksi ketään..))- Liikekannallepanot
Pitkään valmisteltu retkue. Koko maan kuplapopula haalittu kasaan
On hieno asia, että ollaan saatu uusi karnevaalihomma Suomeen. vappuna onkin niin kauhean kylmää joskus. Pienissä hepeneissä ei kukaan viitsisi auton lavalla pahemmin hihhuloida, mutta näin lämpiminä päivinä se on niin iloista ja ihanaa.
On hauskaa pukea hauska värikäs hattu päähän ja vaeltaa rimpsuissa ja rämpsyissä hetki lippuja heilutellen kaupungilla samanhenkisessä porukassa. ehdottomasti pitää vaatteessa lukea mikä on se lahko, johon kuuluu.
Asia on nyt hyvin kohillaaan kun kauppamiehet ja liikkeet ovat keksineet kulkueen ja sateenkaaren myös markkinointiin ja imagojuttuihinsa, toimii sillai hyvin, että tavallinen duunari voi rauhassa boikotoida juuri noita sateenkaarifirmoja.
Mutta, että kelakin on lähtenyt mukaan, outoa ja omituista, mutta onhan se toisaalta hyvä, ettei kelassa ainakaan syrjitä ketään, vaan jaetaan auvoisesti kaikille rahaa.
Ehkä ensi vuonna myös maatalous ja teollisuusministeriökin osallistuvat syrjinnän vastaisiin karnevaaleihin.
Se on myös hyvä, että veronmaksajilta keräämillä varoilla myös yle voi mainostaa ko karnevaaleja monta päivää. kyllä nyt syrjintä vähenee.- tavisvalkoinenhetero
epäilen näiden 100000 marssijan joukossa olleen aika paljon veronmaksajia
vapun kännitapahtuma ei sovi kaikille, eli oikeasti tällainen koko perheen tapahtuma missä
lapsetkin oppivat hyväksymään erilaisuutta jo pienestä on kiva, vähentää varmaan kiusaamista, eikä sitten tarvitse vanhempana mieltänsä niin pahoittaa jos kaikki muut eivät ole syntyneet samanlaisiksi kuin he itse ovat
osoitus hyväksynnästä ja syrjinnän vähenemisestä on osallistujamäärän suuri kasvu vuosi vuodelta
...
- MikäOnTotuus
Päivi Räsänen uskaltaa olla eri mieltä.
http://www.paivirasanen.fi/blogi/- Flodencee
Päivi Räsäsellä on varmaan tietoa lääkärinä sairaalan hierarkiassa lesbot ovat pitäneet omaa nöyryytystään nuorille, hoitajille. Esimiesasemassa oleva lesbo voi nöyryyttää alaistaan ja "kasvattaa"nöyrän palvelijan , nuori hoitaja yrittää pitää kiinni työpaikastaan ja alistuu lesbon uhriksi.
- Bengalitikku
Minusta mikään poliittinen puolue ei saisi käyttää etuliitettä kristillis- .
- puuropuurona
Flodencee kirjoitti:
Päivi Räsäsellä on varmaan tietoa lääkärinä sairaalan hierarkiassa lesbot ovat pitäneet omaa nöyryytystään nuorille, hoitajille. Esimiesasemassa oleva lesbo voi nöyryyttää alaistaan ja "kasvattaa"nöyrän palvelijan , nuori hoitaja yrittää pitää kiinni työpaikastaan ja alistuu lesbon uhriksi.
itse olen naispuolisena heterona elänyt koko reilun 60 vuoden ikäni, eikä yksikään nainen ole koskaan yrittänyt ahdistella seksuaalisesti, muutama on suoraan kysynyt seksuaalista suuntautumistani ollessani paikassa missä homoseksuaalit olivat enemmistönä, mutta useampi mies kyllä on tupannut ihan liian liki kyselemättä yhtään mitään muuta kuin p.ll.a
ei homoseksuaalien intresseissä ole ahdistella heteroita, aivan kuin ei heteroakaan kiinnosta lähestyä homoja
mielestäni on hyvä että lesbot ja heterot saavat olla näkyvästi sitä mitä ovat, silloin ei pääse syntymään väärinkäsityksiä ja turhia lähentymisehdotuksia puolin eikä toisin, sillä niitähän varmaan syntyy kaapissaolojen seurauksena - Yksikinonliikaa
puuropuurona kirjoitti:
itse olen naispuolisena heterona elänyt koko reilun 60 vuoden ikäni, eikä yksikään nainen ole koskaan yrittänyt ahdistella seksuaalisesti, muutama on suoraan kysynyt seksuaalista suuntautumistani ollessani paikassa missä homoseksuaalit olivat enemmistönä, mutta useampi mies kyllä on tupannut ihan liian liki kyselemättä yhtään mitään muuta kuin p.ll.a
ei homoseksuaalien intresseissä ole ahdistella heteroita, aivan kuin ei heteroakaan kiinnosta lähestyä homoja
mielestäni on hyvä että lesbot ja heterot saavat olla näkyvästi sitä mitä ovat, silloin ei pääse syntymään väärinkäsityksiä ja turhia lähentymisehdotuksia puolin eikä toisin, sillä niitähän varmaan syntyy kaapissaolojen seurauksenaOlen melkein 70 vuotias nainen ja äiti. Minua on lesbo lähennellyt ja koskettikin. Oli niin inhottavaa, etten sitä mielellään muistele. En voinut edes sanoa mitään, Menin kauemmas. Uimahallilla tapahtui. En tiedä, mitä lesbo siellä hortoili lasten altaan luona penkillä. Siinä meitä vanehmpia istui katsomassa lastemme uimakoulua. Lesbo lähti pois, kun menin kauemmas ja käänsin selkäni. Ajattelin ilmoittaa uimahallin valvojille asiasta mutta se jäi. Jonkin aikaa oli inhotunne mielessä enemmän ja aina inhottaa, kun muistan tapauksen. Uimahallilla on katselleet muutaman kerran jotkut naiset omituisesti muttei ole kiinni käyneet. Pitäisi opetella kauhea huuto ja riehuna etukäteen valmiiksi, jos lesbo lähentelee. Siinä tilanteessa ainakin minä olen niin häkeltynyt, etten osaa tehdä mitään muuta kuin poistua.
- taasmeneevelliäpuuroon
Yksikinonliikaa kirjoitti:
Olen melkein 70 vuotias nainen ja äiti. Minua on lesbo lähennellyt ja koskettikin. Oli niin inhottavaa, etten sitä mielellään muistele. En voinut edes sanoa mitään, Menin kauemmas. Uimahallilla tapahtui. En tiedä, mitä lesbo siellä hortoili lasten altaan luona penkillä. Siinä meitä vanehmpia istui katsomassa lastemme uimakoulua. Lesbo lähti pois, kun menin kauemmas ja käänsin selkäni. Ajattelin ilmoittaa uimahallin valvojille asiasta mutta se jäi. Jonkin aikaa oli inhotunne mielessä enemmän ja aina inhottaa, kun muistan tapauksen. Uimahallilla on katselleet muutaman kerran jotkut naiset omituisesti muttei ole kiinni käyneet. Pitäisi opetella kauhea huuto ja riehuna etukäteen valmiiksi, jos lesbo lähentelee. Siinä tilanteessa ainakin minä olen niin häkeltynyt, etten osaa tehdä mitään muuta kuin poistua.
jos sitten olet niin kovasti lesbon näköinen, hiustyyli ja pukeutuminen heidän tavanomaista tyyliään, varsinkin jos miehet eivät ole koskaan tulleet lähentelemään
mistä muuten tiesit että hän oli lesbo, jos vaikka oli muuten sekaisin
omituisesti katseleminen ei ole kyllä mikään merkki lesboudesta, muuten kuin omassa homofobiamielessäsi :))) - Yksikinonliikaa
taasmeneevelliäpuuroon kirjoitti:
jos sitten olet niin kovasti lesbon näköinen, hiustyyli ja pukeutuminen heidän tavanomaista tyyliään, varsinkin jos miehet eivät ole koskaan tulleet lähentelemään
mistä muuten tiesit että hän oli lesbo, jos vaikka oli muuten sekaisin
omituisesti katseleminen ei ole kyllä mikään merkki lesboudesta, muuten kuin omassa homofobiamielessäsi :)))Lesbon näköinen. Selitä mitä selität, pah!
Mies on minulle lapsia tehnyt aivan mieluusti tuli tekemään. Lasten tekeminen on kauneinta ja ihmeellisintä ihmisen elämässä. Siinä on jotain suurta salaisuutta. Rakkaus puhtaana miehellä ja naisella.
- Heteronuoretkärsii
Transu Tässä taannoin kirjoitti ,kuinka hän
oli huijannut hetero miestä sänkyyn kanssansa ja kun hän sitten lopuksi oli saanut
selkäsaunan hän oli vain nauranut ja tuntenut seksuaalista hyvää valehtelusta.Tuo
Hetero mies joutui lähtemään kotiin ikuinen
häpeä koetusta löytää itselle rakas puoliso.
Setä ei halua kiinnittää huomiota valheellisuuteen.- ElletJauhaJaskaa
ja provoile, niin laita linkki kirjoitukseen
- ihmettelvä-hetero
heh, voi vain todeta mielenosituksesta,
ompas suomeenki siitetty sekopäitä hirmu paljon,
mistän syystä nykyyän syntyy noihn hirveesti epä-sikiöitä
eivät raukat tiedä on onko mies vai nainen,
onko tutkittu mitä saasteen aiheuttaa perintötekijöihin,
muuttuuko saasteitten myöstä geenit sekasikiöiksi,
vai on ihmisistä tullu oikeesti mielisairaita,
jos lapsella on pillu se ON tyttölapsi,
ja
jos lapsella on pippeli ja tulukset kaiken järjenmukaan se on poika
miten nämä kaksi eriasiaa voidaan sekottaa keskenään
sitä ei kertakaikkiaan voi ymmärtää,
luulisi ihmisten sen verran olevan biologiasta perillä
etteivät noita asioita sekota keskenään,
vai mitä,- voihanvelli
itse taidat täällä olla vähiten ihmisen biologiasta perillä https://fi.wikipedia.org/wiki/Intersukupuolisuus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3758275Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1622616- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60863- 12850
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725