Michelinin syöksykierre jatkuu

pääseeköpohjaasyvemmälle

43

2241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyyh.nyyh

      Missä on vajakki numerosarja ja cruzeideri? Itkupotku raivareissa?

      • Cruzeideri

        Pyynnöstäsi: arvosana tuli huonoimman osatuloksen mukaan. Ei siis keskiarvona tai pisteytyksen kautta. Kyseenalainen tapa pisteyttää mielestäni. Michelinin heikkous oli lumipidossa, muuten oli aikalailla parhaiden tasoa, paitsi kestossa ylivoimainen.

        Vaan, ei tuon testin perusteella ole kovin vahvaa perustetta Crossclimaten ostolle, Nexeniltä halpamerkkinä hyvä tulos.


      • kjhbjkhgjh

        Toinen jo ilmoittautuikin mutta luulenpa että ellei numerosarja ole jo suorittanut seppukua, niin se on peiton alla pimeässä tärisemässä, sikiöasennossa imemässä peukkua ja mumisemassa että "miseliini on kuitenkin paras rengas, miseliini on kuitenkin paras rengas, miseliini on kuitenkin paras rengas".

        Tai miettii päänsä puhki jotakin foliohattuista salaliittoteoriaa selitykseksi minkä vuoksi Michelin jäi viimeiseksi. Kuten vaikka että muut tehtaat tekevät ihan vain piruuttaan ja silkkaa kierouttaan Micheliniä pitävämpiä renkaita.


      • Cruzeideri
        kjhbjkhgjh kirjoitti:

        Toinen jo ilmoittautuikin mutta luulenpa että ellei numerosarja ole jo suorittanut seppukua, niin se on peiton alla pimeässä tärisemässä, sikiöasennossa imemässä peukkua ja mumisemassa että "miseliini on kuitenkin paras rengas, miseliini on kuitenkin paras rengas, miseliini on kuitenkin paras rengas".

        Tai miettii päänsä puhki jotakin foliohattuista salaliittoteoriaa selitykseksi minkä vuoksi Michelin jäi viimeiseksi. Kuten vaikka että muut tehtaat tekevät ihan vain piruuttaan ja silkkaa kierouttaan Micheliniä pitävämpiä renkaita.

        Joo, turhaan nyyhkit, taitaa Michelin olla tämänkin vuoden parhaiten vertailuissa menestynyt merkki. Vaikkei joka testiä voitakaan.


      • kivanähdäettävtuttaa
        Cruzeideri kirjoitti:

        Joo, turhaan nyyhkit, taitaa Michelin olla tämänkin vuoden parhaiten vertailuissa menestynyt merkki. Vaikkei joka testiä voitakaan.

        Viimeinen sija on viimeinen sija vaikka mitä änkytät ja selittelet, surkimus.


      • Nyyh.miselin.nyyh
        Cruzeideri kirjoitti:

        Pyynnöstäsi: arvosana tuli huonoimman osatuloksen mukaan. Ei siis keskiarvona tai pisteytyksen kautta. Kyseenalainen tapa pisteyttää mielestäni. Michelinin heikkous oli lumipidossa, muuten oli aikalailla parhaiden tasoa, paitsi kestossa ylivoimainen.

        Vaan, ei tuon testin perusteella ole kovin vahvaa perustetta Crossclimaten ostolle, Nexeniltä halpamerkkinä hyvä tulos.

        Omalla mielipiteelläsi kyseenalainen tapa pisteyttää mielestäni, ei painoarvoa. Virallinen testi, mutusi ei kelpaa. Niin ei pisteytetä kun vajakki siskokset haluaisi. Viimeiset sijat testeissä ei ole parhaiten menestynyt. Selitykset pois. Myönnä tappio.


    • Pyöreätmustat

      Ympärivuotiset renkaat, no siitä vaan sitten sellaiset hommaamaan...
      Pitkästä aikaa autossa kesämisukat ja parhaat renkaat taas piiiiitkään aikaan, myös kulutuskestävyyden osalta.

    • Vanhassa.vara

      Monenlaisia kumeja on kerennyt olla kalustossa, mutta tähän mennessä ainoat jotka on pitänyt valmistajan edustajan kautta vaihtaa pois ovat olleet michelin x-ice nort xin2. Kävi sälli itekki ajamassa autolla ja väitti että kaikki pyöränlaakerit on rikki. Kumma vaan kun ongelma alkoi välittömästi renkaanvaihdon yhteydessä.. Pantiin michelinin piikkiin continentalin wintervikingit2 alle niin loppui jyrinät ja jollotukset. Oli mulle ne kuuluisat kahdet misukat yhdellä kertaa. Pallp antaa erityis kiitokset edustajalle joka hoiti homman hienosti ja asiallisesti.

    • 345436

      16-tuumaisissa Michelin voitti ympärivuotisrenkaiden testin:

      https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2016_ganzjahresreifen_205_55_r16.aspx?ComponentId=273586&SourcePageId=31821

      Monet mallit 16'' testissä täysin samoja kuin tämän vuoden 14'' testissä, mm Goodyear, Vredestein, Nokian jäivät samoilla malleilla Michelinin taakse kun rengaskoko 16''.

      Mutta aika sama se suomalaisille kun täällä nuo eivät ole ympärivuotiskäytössä.

      Sen voisi huomioida että Michelin tuttuun tapaan selvästi kestävin kaikissa noissa testeissä.

      • 4354634

        Näköjään vielä vanha Crossclimate malli tuossa 14'' testissä. Jos nyt ostat renkaat saat Crossclimate mallin. Testissä ei näy merkintää missään. Uusi malli voi hyvin olla paljon parempi.

        Eli vanha Crossclimate malli oli 2016 paras ja testivoittaja. Nykyisestä mallista emme tiedä kuinka pärjää tämän päivän kilpailijoita vastaan.


      • menisit.töihin

        Siis kaivat jonkin toisen testin ja aivan toisessa rengaskoossa, vuodelta 2016, vakuutellaksesi itsellesi että se misukkasi on kuitenkin paras rengas? Etkö tajua että jos käytät 16" rengasta argumenttina 14" renkaan puolesta, on aivan yhtä validia käyttää 14" renkaan rökäletappiota argumenttina 16" renkaan surkeudesta. Mutta ihan samahan se on mitä venkoilet sillä 2018 testissä Michelinisi oli VIIMEINEN :D

        >>Mutta aika sama se suomalaisille kun täällä nuo eivät ole ympärivuotiskäytössä.<<

        Mistä luulet tietäväsi mitä kenelläkin on ympärivuotiskäytössä? Onko sinulla käytössä kristallipallo? Tällä palstallakin esiintyy eräs "herrasmies" jolla CrossClimate- Lipokkaat ovat ympärivuotiskäytössä.

        >>Uusi malli voi hyvin olla paljon parempi.<<

        Voi, ehkä, tai sitten ei. Tai sitten joku kiinalainen pieksee sen taas. Sinänsä ihastuttavaa tuo uskovaisen kyky panna usko toiveikkaasti tulevan varaan.


      • eh-heh-heh

        "Monet mallit 16'' testissä täysin samoja kuin tämän vuoden 14'' testissä"

        No ei. Rengasmallin ominaisuudet vaihtelevat kokojen puitteissa, ja kaksi vuotta sitten valmistettu tuotenimeltään sama rengas on erilainen kuin nyt valmistettu koska tuotekehitystä tapahtuu koko ajan. Opettele edes perusasiat ennen kuin hourit omiasi julkisesti.

        Ja hätäselityksesihän todistaa enemmänkin michelinin menneen takapakkia kun kaksi vuotta sitten saavutettu voitto on vaihtunut viimeiseksi sijaksi, eli taisit nyt todistella itseäsi nilkkaan.


      • hehhehhehhehheh

        MUAHAHAHA!

        Sä et oikeesti keksi muuta kun kaivaa jonkun vanhan testin ja sössöttää siitä kun tappio tuli TÄNÄ VUONNA?

        RUAHAHAHAA!


    • 34646346
      • 23532532

        Eli Michelin Primacy 3 selvä voittaja ADAC 2018 kesärengastestissä. Lyö vastustajat niin pidossa kuin kestävyydessä.


      • 3434634

        Primacy hakkaa mm Autobild testivoittajan Hankook Ventus Prime 3 jarrutuspidossa. Aika liukkaita näyttää olevan nuo Hankookit.


      • OletJoSäälittävä

        Aika surkeata sönköttää mikä on omasta mielestä oleellisempaa koska aivan yhtä validi sönkötys olisi se että saksalainen testi ei ole oleellinen suomalaisille suomalaisiin testeihin verrattuna johtuen mm. painotuksista jatiestön pinnoite-eroista.


      • 34634634
        OletJoSäälittävä kirjoitti:

        Aika surkeata sönköttää mikä on omasta mielestä oleellisempaa koska aivan yhtä validi sönkötys olisi se että saksalainen testi ei ole oleellinen suomalaisille suomalaisiin testeihin verrattuna johtuen mm. painotuksista jatiestön pinnoite-eroista.

        Toki testi renkaista joita käytetään Suomessa, on meille oleellisempi kuin testi renkaista joita ei käytetä. Ei Suomessa nuo ympärivuotisrenkaat ole ympärivuotiskäytössä, siksi testi ei oleellinen suomalaisille. Jos crossclimate olisi kesärengastestissä, silloin se koskisi suomalaisiakin.

        Kesärenkaiden kohdalla pitää nyt vain hyväksyä että Primacy on ykkönen, päihittää mm Hankookit jne pidossakin.


      • 3456346534
        OletJoSäälittävä kirjoitti:

        Aika surkeata sönköttää mikä on omasta mielestä oleellisempaa koska aivan yhtä validi sönkötys olisi se että saksalainen testi ei ole oleellinen suomalaisille suomalaisiin testeihin verrattuna johtuen mm. painotuksista jatiestön pinnoite-eroista.

        Numero 1. on .1, ei se kuvittelemalla muuksi muutu kuten itse olet todennut. Michelin Primacy on nro 1. Päihittää mm Autobild testivoittajankin koska Primacy ei Autobidin testissä.


      • Hauskaakiusatahölmöjä
        3456346534 kirjoitti:

        Numero 1. on .1, ei se kuvittelemalla muuksi muutu kuten itse olet todennut. Michelin Primacy on nro 1. Päihittää mm Autobild testivoittajankin koska Primacy ei Autobidin testissä.

        Aivan, sijoitus on sijoitus eikä se kuvittelemalla muuksi muutu.Yhden testin onnenkantamoisesi ei poista sitä tosiseikkaa että tämän ketjun aloituksessa mainitussa testissä misukkasi oli VIIMEINEN ja Autobid 2018 testissä hylkyrajalla märkäominaisuuksien ollessa kelvottomat muidenkin turvallisuusominaisuuksien kanssa. Häviö on michelinille sisi enemmän sääntö kuin poikkeus. ja myös talvirengastesteissä misukka on rämpinyt pohjamudissa viime vuodet ja jopa kiinalaiset ovat pyyhkineet misukallasi takapuoltaan.


      • voi.poika.parkaa
        Hauskaakiusatahölmöjä kirjoitti:

        Aivan, sijoitus on sijoitus eikä se kuvittelemalla muuksi muutu.Yhden testin onnenkantamoisesi ei poista sitä tosiseikkaa että tämän ketjun aloituksessa mainitussa testissä misukkasi oli VIIMEINEN ja Autobid 2018 testissä hylkyrajalla märkäominaisuuksien ollessa kelvottomat muidenkin turvallisuusominaisuuksien kanssa. Häviö on michelinille sisi enemmän sääntö kuin poikkeus. ja myös talvirengastesteissä misukka on rämpinyt pohjamudissa viime vuodet ja jopa kiinalaiset ovat pyyhkineet misukallasi takapuoltaan.

        Katsotaanpa kehtaako vedota TM 2018 testiin, koska rengaskoko oli sellainen (17") että kun misukka eräässä toisessa testissä hävisi niin se koko oli kuulemma sellainen jota kukaan ei käytä ja muka nykyäänkin harvinainen (Hah!) eikä testi siksi ollutkaan "oleellinen". Löytyy meinaanse selittely tältä palstalta tarvittaessa.

        Eli kummasti nuo "oleellisuudet" muuttuvat numerosarjalla aina sen mukaan miten fanittamansa brändi pärjää. Kun ei pärjää, kuten yleensä käy, niin jopa pito ja turvallisuus ei ole "oleellista" mutta jos pitoa sattuukin jossakin toisessa testissä löytymään niin jopas onkin "oleellista".

        Ilmeisesti numerosarja on kovin nuori poika, ainakin läpinäkyvästä lapsellisuudestaan päätellen.


      • 34543634
        voi.poika.parkaa kirjoitti:

        Katsotaanpa kehtaako vedota TM 2018 testiin, koska rengaskoko oli sellainen (17") että kun misukka eräässä toisessa testissä hävisi niin se koko oli kuulemma sellainen jota kukaan ei käytä ja muka nykyäänkin harvinainen (Hah!) eikä testi siksi ollutkaan "oleellinen". Löytyy meinaanse selittely tältä palstalta tarvittaessa.

        Eli kummasti nuo "oleellisuudet" muuttuvat numerosarjalla aina sen mukaan miten fanittamansa brändi pärjää. Kun ei pärjää, kuten yleensä käy, niin jopa pito ja turvallisuus ei ole "oleellista" mutta jos pitoa sattuukin jossakin toisessa testissä löytymään niin jopas onkin "oleellista".

        Ilmeisesti numerosarja on kovin nuori poika, ainakin läpinäkyvästä lapsellisuudestaan päätellen.

        Kun nyt mainitset TM 2018 testin niin siinähän Michelinin menestyskierre senkun jatkuu, eli voitot sekä TM että ADAC testeissä tänä vuonna.

        Rengastyypit ei kiinnostavimpia lukijoiden kannalta koska aika harva noita sporttirenkaita ostaa. Kokokaan ei mitenkään edusta enemmistöä liikenteen autoista, enemmistöä edustaa paremmin 15'' ja 16'' renkaat.

        Todistaa tämä silti että Michelin parempi kuin muut vastaavat renkaat, jos nyt jostain syystä arkiautoon haluaa tuollaiset sporttirenkaat. Jos oleellisuudesta puhutaan, niin eihän noiden sporttirenkaiden sijoitukset enemmistöä kiinnosta vaikka Michelin niissäkin paras. Minullekin ihan sama kuinka Pilot Sport pärjää, en minä sellaisia arkiautoon ostaisi.

        Testitulokset julki. Testiauto AUDI A3, Rengaskoko: 225/45 R17 Y.
        1. MICHELIN Pilot Sport 4, 9,2*****
        2. CONTINENTAL PremiumContact 6, 9,1*****
        3. NOKIAN Hakka Black, 9,1*****
        4. FALKEN Azenis FK 510, 9,0*****
        5. BRIDGESTONE Turanza T005, 8,9*****
        6. GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3, 8,9*****
        7. VREDESTEIN Ultra Vorti, 8,9*****
        8. HANKOOK Ventus S1 Evo2, 8,7****
        9. DUNLOP Sport Maxx RT2, 8,6****
        10. KUMHO Ecsta PS71, 8,6****
        11. PIRELLI Cinturato P7, 8,3****
        12. Cooper Zeon CS8, 7,9***
        13. YOKOHAMA Advan Sport V105, 7,8***
        14.NANKANG Sportnex AS-2 , 7,6**
        15. TRIANGLE Sportex TSH11, 7,6**
        16. Gislaved Ultra Speed, 7,1*


      • vai.oikein.sporttirengas
        34543634 kirjoitti:

        Kun nyt mainitset TM 2018 testin niin siinähän Michelinin menestyskierre senkun jatkuu, eli voitot sekä TM että ADAC testeissä tänä vuonna.

        Rengastyypit ei kiinnostavimpia lukijoiden kannalta koska aika harva noita sporttirenkaita ostaa. Kokokaan ei mitenkään edusta enemmistöä liikenteen autoista, enemmistöä edustaa paremmin 15'' ja 16'' renkaat.

        Todistaa tämä silti että Michelin parempi kuin muut vastaavat renkaat, jos nyt jostain syystä arkiautoon haluaa tuollaiset sporttirenkaat. Jos oleellisuudesta puhutaan, niin eihän noiden sporttirenkaiden sijoitukset enemmistöä kiinnosta vaikka Michelin niissäkin paras. Minullekin ihan sama kuinka Pilot Sport pärjää, en minä sellaisia arkiautoon ostaisi.

        Testitulokset julki. Testiauto AUDI A3, Rengaskoko: 225/45 R17 Y.
        1. MICHELIN Pilot Sport 4, 9,2*****
        2. CONTINENTAL PremiumContact 6, 9,1*****
        3. NOKIAN Hakka Black, 9,1*****
        4. FALKEN Azenis FK 510, 9,0*****
        5. BRIDGESTONE Turanza T005, 8,9*****
        6. GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3, 8,9*****
        7. VREDESTEIN Ultra Vorti, 8,9*****
        8. HANKOOK Ventus S1 Evo2, 8,7****
        9. DUNLOP Sport Maxx RT2, 8,6****
        10. KUMHO Ecsta PS71, 8,6****
        11. PIRELLI Cinturato P7, 8,3****
        12. Cooper Zeon CS8, 7,9***
        13. YOKOHAMA Advan Sport V105, 7,8***
        14.NANKANG Sportnex AS-2 , 7,6**
        15. TRIANGLE Sportex TSH11, 7,6**
        16. Gislaved Ultra Speed, 7,1*

        "Menestyskierre" kun kahdessa testissä jo tänä vuonna on tullut yhtälailla turpaan, jääty VIIMEISEKSI ja toisessa testissä TODETTU KESÄRENKAAN PITO-OMINAISUUDET ALA-ARVOISIKSI! MUAHAHA!

        Että sellainen "menestyskierre" uskovaisella...

        17" on sporttirengas korkeintaan joillekin 90- luvun museoikäisillä kotteroilla kottikärrynpyörineen ajaville.


      • 23534523554
        vai.oikein.sporttirengas kirjoitti:

        "Menestyskierre" kun kahdessa testissä jo tänä vuonna on tullut yhtälailla turpaan, jääty VIIMEISEKSI ja toisessa testissä TODETTU KESÄRENKAAN PITO-OMINAISUUDET ALA-ARVOISIKSI! MUAHAHA!

        Että sellainen "menestyskierre" uskovaisella...

        17" on sporttirengas korkeintaan joillekin 90- luvun museoikäisillä kotteroilla kottikärrynpyörineen ajaville.

        Sporttirenkaalla tarkoitan mallia, ei kokoa. Tuohon kokoon saa myös arkiajoon suunniteltuja renkaita eikä vain noita puoliksi ratapäiville tarkoitettuja. Pilot Sportit löytyy vakiona Porscheissa ja vastaavissa autoissa.


    • Misukkamulle

      Jos osaa germaniaa, niin tuo testiselostus on varsin hyödyllistä luettavaa.

      Nokian rengas painottuu hyviin talviominaisuuksiin, Michelin on taas kesäpainotteinen.
      Kumpaako arvostaa? Riippuu mm. missä päin Suomea asuu. Minulle turkulaisena paras olisi tuo Michelin. Täällä on varsinaista lumiajoa hyvin vähän ja niinä päivinä voin auton jättää pihaan. Ylivoimaisesti suurin osa kilometreistäni tulee kesäisissä olosuhteissa, joten renkaan on oltava hyvä silloin.

      Harvoissa lumi/jää -ajoissa voin sitten Misukoilla edetä "sukkasillaan". ( sori, kiireiset takana tulijat..)

      • Cruzeideri

        Ja Misukkahan oli jäällä ihan hyvä verrattuna muihin. Ongelmia aiheutti vain lumi.
        Aidossa ympärivuotiskäytössä kestokin nousee arvokkaammaksi, kun renkaan ehtii aidosti kuluttaa loppuun ennen kuin kovettuu.
        Tosin nyt kun on yksi oikea luminen talvi takana Crosseilla, niin uudestaan en siihen lähde, paitsi ehkä upouusilla ympärivuotisilla. Yhden pitkän kesän ajetut olivat jo menettäneet suuren osan talvipidostaan. Kyllä niillä pärjäsi, mutta mieluummin ensi talveksi lisää pitoa, kiitos.
        Turussa saattaa pärjätä toisenkin talven.

        Kumman kova paikka palstan vakihönöille tuo Michelin :)


      • EiköEdesHävetä
        Cruzeideri kirjoitti:

        Ja Misukkahan oli jäällä ihan hyvä verrattuna muihin. Ongelmia aiheutti vain lumi.
        Aidossa ympärivuotiskäytössä kestokin nousee arvokkaammaksi, kun renkaan ehtii aidosti kuluttaa loppuun ennen kuin kovettuu.
        Tosin nyt kun on yksi oikea luminen talvi takana Crosseilla, niin uudestaan en siihen lähde, paitsi ehkä upouusilla ympärivuotisilla. Yhden pitkän kesän ajetut olivat jo menettäneet suuren osan talvipidostaan. Kyllä niillä pärjäsi, mutta mieluummin ensi talveksi lisää pitoa, kiitos.
        Turussa saattaa pärjätä toisenkin talven.

        Kumman kova paikka palstan vakihönöille tuo Michelin :)

        "Kumman kova paikka palstan vakihönöille tuo Michelin :)"

        Ei, vaan todellisuudessa testit ovat kumman kovia paikkoja michelinille, joka toistuvasti häälyy häntäsijoilla. Niin kovia paikkoja että fanipoikien täytyy selitellä häviöitä voitoiksi :D

        Olette te naurettavia.


      • hohaahohaa

        "Minulle turkulaisena paras olisi tuo Michelin. Täällä on varsinaista lumiajoa hyvin vähän ja niinä päivinä voin auton jättää pihaan. "

        Mitä hemmetin järkeä on ostaa niin huono rengas että auto täytyy jättää pihaan? Ai joo, turkulainen...


      • Cruzeideri
        hohaahohaa kirjoitti:

        "Minulle turkulaisena paras olisi tuo Michelin. Täällä on varsinaista lumiajoa hyvin vähän ja niinä päivinä voin auton jättää pihaan. "

        Mitä hemmetin järkeä on ostaa niin huono rengas että auto täytyy jättää pihaan? Ai joo, turkulainen...

        No ehkäpä sitä, ettei tarvitse ostaa talvirenkaita, eikä jumpata niitä eestaas kaksi kertaa vuodessa.
        Näin pian puolitoistavuotta samoilla painelleena voin sanoa, että mukavalta tuntui syksyllä ja keväällä.

        Ja sitä, että jos vaikka tietyn kuukauden ajoista 98% on kesäkelejä, siis kuivaa ja märkää asfalttia ja 2% talvea, niin haluaako mieluummin kärsiä sen 98% ajasta talvirenkailla vai 2% ympärivuotisilla tai mennä vaikka julkisilla sen 2%?


      • Huutonaurua
        Cruzeideri kirjoitti:

        No ehkäpä sitä, ettei tarvitse ostaa talvirenkaita, eikä jumpata niitä eestaas kaksi kertaa vuodessa.
        Näin pian puolitoistavuotta samoilla painelleena voin sanoa, että mukavalta tuntui syksyllä ja keväällä.

        Ja sitä, että jos vaikka tietyn kuukauden ajoista 98% on kesäkelejä, siis kuivaa ja märkää asfalttia ja 2% talvea, niin haluaako mieluummin kärsiä sen 98% ajasta talvirenkailla vai 2% ympärivuotisilla tai mennä vaikka julkisilla sen 2%?

        No ei varmaan tarvitse ostaa oikeita renkaita vaan voi tyytyä miseliineihin, kun vain jättää auton pihaan!

        Helppoa eikös?


      • Mennäänbussilla
        Huutonaurua kirjoitti:

        No ei varmaan tarvitse ostaa oikeita renkaita vaan voi tyytyä miseliineihin, kun vain jättää auton pihaan!

        Helppoa eikös?

        Michelin-ukoilla ihan arkea.


      • Misukattilattu
        Cruzeideri kirjoitti:

        No ehkäpä sitä, ettei tarvitse ostaa talvirenkaita, eikä jumpata niitä eestaas kaksi kertaa vuodessa.
        Näin pian puolitoistavuotta samoilla painelleena voin sanoa, että mukavalta tuntui syksyllä ja keväällä.

        Ja sitä, että jos vaikka tietyn kuukauden ajoista 98% on kesäkelejä, siis kuivaa ja märkää asfalttia ja 2% talvea, niin haluaako mieluummin kärsiä sen 98% ajasta talvirenkailla vai 2% ympärivuotisilla tai mennä vaikka julkisilla sen 2%?

        Julkisilla en pääse töihin enkä moneen muuhunkaan paikkaan ja on mentävä oli keli mikä tahansa, joten valintani on talvella oikeat talvirenkaat nastoilla.
        Kesärenkaiksi tilasin uudet Primacy 3 kohtuuhintaan, kun alkaa olemaan aiemmat misukat minimipinnoissa (nyt 1,8-2mm) ja niillä on ajettu nyt 60 tkm. Olisi moni muu merkki pitänyt vaihtaa jo 1,5 vuotta sitten.


      • Cruzeideri
        Misukattilattu kirjoitti:

        Julkisilla en pääse töihin enkä moneen muuhunkaan paikkaan ja on mentävä oli keli mikä tahansa, joten valintani on talvella oikeat talvirenkaat nastoilla.
        Kesärenkaiksi tilasin uudet Primacy 3 kohtuuhintaan, kun alkaa olemaan aiemmat misukat minimipinnoissa (nyt 1,8-2mm) ja niillä on ajettu nyt 60 tkm. Olisi moni muu merkki pitänyt vaihtaa jo 1,5 vuotta sitten.

        Joo, ei ympärivuotiset kaikille sovi, se on selvä.

        Näyttää siltä, että saattavat nuo Crossclimatetkin kestää 60tkm.


      • Osa-aikaeläkeläinen

        Onhan Crossclimateissa M S -merkitäkin, joten niillä voi ajaa joulu-helmikuunkin nykyisen lain mukaan, kai. Itse tosin en aja.


    • Anonyymi

      Michelin Pilot Sport meluisimpien joukossa TM kesärengas vertailussa(225/45R17). Maksaa per...sti. Kaukana laaturenkaasta.

    • Anonyymi

      Höm, syksyllä ostin Primacy 4 alle ja tyytyväinen olen renkaisiini ollut, talveksi laitan perinteiset nastarenkaat. Meillä auto liikkuu talvella vain muutaman pikkureissun viikossa ja onkin lähinnä kauppakassi. Täällä länsirannikolla ongelma on ajoittainen jää jossa voi olla vielä vettä päällä. Autolla ajelee vaimo ja tytär ajoittain ja siksi valitsen kunnon nastarenkaat. Jos ajaisin autolla vain itse niin voisin hyvinkin ajaa Crossclimateilla vuoden ympäri. Mutta kesällä tilanne on toinen, mökkimatkaa tulee 100km joka viikonloppu ja muutenkin ajellaan riennoissa ja harrastuksissa runsaasti.
      Haluan että kesärenkaat ovat hiljaiset, turvalliset ja kestävät. Nämä toiveet kun täyttyvät niin olen valmis maksamaan 200€ enemmän rengassarjasta vaikka 3 -4 vuoden välein.
      Kesäkumit laitoin alle 12.4 ja perinteisellä ristikkoavaimella ja pienellä nestetunkilla, aikaa meni 33 minuuttia ja huuhtelin samalla talvikumit. En oikein pidä tuota renkaiden vaihtoa kovana härdellinä :)

      T Aloittelevaviinimaisteri

    • Anonyymi

      Misukat kun pistää alle ei tarvitse muita merkkejä enää ajatella.

      • Anonyymi

        Ei niin, rahat meni keskinkertaisiin misukoihin.


    • Anonyymi

      Päivitelläänpä Michelinin syöksykierteen etenemistä. Tyrereviews kerää listaa eri testeissä, Michelinin sijoitukset tämän vuoden testeissä, joissa se ollut mukana, uusimmasta vanhimpaan:

      2./8
      Jaettu 2./11
      Jaettu 4./11
      1./20
      2./10
      3./16

      Että aika hyvillä mielin voi misukat ostaa jatkossakin. Suuressa osassa testejä ei edes mitata kestoa, mikä Michelin vahvin puoli eli sijoitukset nousisivat edelleen, jos kesto olisi aina mukana pisteytyksessä.

      • Anonyymi

        Vielä kun hintakin olisi mukana, syöksykierre nousisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun hintakin olisi mukana, syöksykierre nousisi.

        Eiköhän se monessa vertailussa olekin. Monissa myös laskettu hinta / km, eikä Michelin koskaan kallein, aika usein keskikastia, joskus jopa halvimpien joukossa. Vaikka tässä ei edes huomioida asennus- ja ostokustannuksia ja vaivaa.
        Kestossa pitäisi hinnan lisäksi antaa arvonsa ympäristölle.


    • Anonyymi

      Öhöm, Misukkani Primacy 4 maksoivat 360€ alle laitto n 100€ = 460
      Jos oletan että ajan noilla ( 45000 km) 5 vuotta, niin kustannus on kymmenessä vuodessa 2 sarjalla 920€ / 92€ per vuosi.

      Jos taasen ostan halvat 50€ renkaat hintaa tulee 200 alle laitto 100€ =300€
      Mutta Misukat ovat testatusti kestävät ja halvemmilla pääsen 30000 km eli joudun ostamaan kolme halpaa sarjaa töineen 10 v aikana joten rahaa kuluu 900€ kymmenessä vuodessa 90 €/vuosi. Tuo 2€ vuosiero tasoittuu varmaan jo ajan säästönä kun yksi ostokerta jää välistä. Ja kokoajan on alla laaturenkaat. Omassa työssäni näen selvästi kuinka parhaat tuotteet tulevat vanhoilta ,isoilta ja tunnetuilta brändeiltä. Ja tähän luotan myös renkaiden osalta.
      Toki jokaisen henkoht käyttö ja tarve ratkaisee myös renkaissa. Tämä nyt tuntui minulle hyvältä ratkaisulta, olisin voinut jonkun muunkin tunnetun brändin renkaat.

      Aloittelevaviinimaisteri

      • Anonyymi

        Ja lehmätkin näkyi lentävän.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe