Stressiä ja jäykkyyttä vai jotain muuta?

Esa1995

Elikkäs mulla ollut pienestä pitäen (nyt 22v) ahdistusta ja paniikkikohtauksia. Yleensä mennyt ohi muutamassa kuukaudessa. Nyt on ollut yli puoli vuotta.
Nyt on pari päivää ollut hengenahdistusta ja puristusta alavatsasta rintaan. Lihakset on ollu n. 3kk ihan jumissa (selkä, niska, rinta, kylki ja vatsa). Keuhkoja ei tunnu saavan täyteen. Myöskin turvotusta ja ilmavaivoja on kokoajan.

Eniten häiritsee nopeat puristuksen tunteet vasemmalla ja keskellä, pallean korkeudella. Myös joskus ylempääkin. Olen käynyt talvella sydänfilmissä ja käynyt psykologilla muutaman kerran jne.
Silti ei saa päähän, että olisi vaaratonta.
Onko muilla kokemuksia tällästä. Ja varmasti on mutta minkälaisia kikkoja teillä on miten voisi päästä ohi?

2

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi
      Mulla helpottaa ahdistukseen se yleinen: syvä pallea hengitys varsinkin ulkosalla mukavan tuulen vireessä ja raikkaassa ilmastossa, tai kuulokkeet korville ja lenkille. Myös jos on kynnys puhua ahdistuksesta jollekin, jopa läheisimmälle henkilölle ja teet sen pelosta/ahdistuksesta huolimatta niin sen jälkeen tulee voittaja fiilis.
      Jos ahdistavat ajatukset pelottavat niin kääntää sen suruksi ja itkee ne ahistavat ajatukset pois, sillä pärjää jo monta päivää. Myös kun tulee vaikka tänne lueskelemaan myönteisiä ja positiivisia juttuja niin siitäkin tulee kiva fiilis esim just nyt jos tätä luet niin et oo siellä yksinäs ahdistuksies kans,

      Aloin myös kuukausi sitten kirjottaa päiväkirjaan kaikki mun ajatukset, tuntemukset ja fiilikset. Aina silloin kun ahdistus on pahimmillaan, eikä uskalla avautua niin alan kirjoittamaan ja rohkaisen itseäni.
      Myös jollain palstalla oli hyvä konsti: kun ahdistuksen rinnan puristukset ja sydämmen tykytykset on tulossa, niin toteaa ääneen agressiivisen hassusti : "anna tulla paska, saatana ala hakkaa sydän. Purista vaa nii kovaa ku lähtee, ei se mua lannista".
      Voi kuulostaa hassulta ja typerältä ja ei välttämättä tunnu omalta itseltään, mutta ei siitä sekoa tai muuta ja se jopa jeesaa:)

    • Artsi5786

      Ahdistuksessa ihminen menee ikäänkuin kasaan. Lihakset ja hermot kiristyvät, jolloin tulee kaikenlaisia oireita. Syy on stressi jostakin. Jos tietää mistä stressi johtuu ja pystyy vaikuttamaan siihen, niin se on tottakai paras keino paranemiseen.

      Hengitys- ja rentoutusharjoitukset helpottavat myös. Ja muistakaa, kaikilla ihmisillä on jossain elämäntilanteessa ahdistusta. Ahdistus on tosi yleistä nykymaailmassa, mutta siitä selviää kyllä kun laittaa asioita vähän eri järjestykseen. Apuakin on saatavilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1066
    Aihe