Kierto littymät mielipitet.

Innokasti

Suomessa innokasti rakennetan kierto littymiä ja kyllä nistä on hyötyä ei minä sittä kiistä.

Kuiteskin kahdessa pointissa nittä hieman vastustan esim kun nittä lian innokasti rakennetan vanha hieno maisema tuhoutu.

Esim vaasa ja seinäjoki on aivan eri näköisiä kun ennen 30 vuotta sitten ja esim vanha sepänkylän tie ei ole yhtä idyllinen enä kun sinä on 4-5 kpl kierto littymä.

Eli se oli sellainen mutkikas kaunis idyllinen pätkä.

Toinen pointti on se että nidden rakentamisen mene paljon raha ja sittä raha vois käyttä järkevämmin esim tieden kunnossa piton.

Esim siellä missä asun paljon rikkaitta johtajia tiet ovat huippu kunnossa esim muurame kinkoranta jyväskylän vieressä niin siellä tiet ovat huippu kunnossa.

Mutta esim suolahti tai pyhäsalmi missä aasu köyhiä ne teke vain hätä paikkauksia eli laitavat pällystettä ohuesti ajo urin.

Eli ne rahat mitä mene kierto littymien rakentamisen vois käyttä teiden kunnossa piton koska kun nittä niin paljon rakentan niin jos se raha käytetäisin teiden kunnossa piton niin meillä olis paljon parempi kuntoiset tiet.

Tämä ilmiö että maisema pilantu ja teiden kunnossa piton ei rittä raha kun ollan niin vauhti sokeitta kun rakennetan niin innokasti ja paljon kierto littymiä johto sittä että pättäjät omistavat yritykset jotka rakentavat nämä kierto littymät ja tienavat sillä raha.

Niin sitten tule tällainen ilmiö että ollan niin innokaita että maisema pilantu ja teiden kunnossa piton ei rittä raha.

11

790

Vastaukset

  • Rekoista kulahtaa kumia melko runsaasti jos joutuu kieputtaa useasti.

  • En ole mikän rekka asian tuntija en tiedä kunika noi vaikutta sihen miten renkat kuulu.

    Mutta tiedän sen että kun ollan lian innokaita maisema pilantu ja sitten noi tieden hätä paikkaukset kun laittetan ohut kerros pällystettä ajo urin.

    Niin sen minä tiedän että jos nittä ei niin innokasti rakenettaisin niin rahat voi voi käyttä järkevämmin teiden kunnossa piton.

    Niin ja sekin on aivan luonnolista että ne aluet missä pättäjät aasu on hyvä kuntoiset tiet.

    Ja ne aluet missä köyhät aasu on hätä paikkauksia.

    Ja sen tiedän että pättäjät omista noi firmat mitä nittä rakenta ja tiena nillä raha.

    Niin se on ohan luonnolista että nittä innokasti rakennetan olla vauhti sokeitta.

    Ja jos ollan vauhti sokeitta unohtu toi että maisema pilantu ja teiden kunnossa piton ei ritttä raha koska pättäjät katsovat noi asiat sormien läpi.

  • Meijärin liittymään elyn pallinaamat ovat saaneet upeat tötteröt?

  • Tarkoitatko liikenneympyrää? Tieliikennelaki ei tunne termiä kiertoliittymä, vaan ainoastaan termin liikenneympyrä. Virallisesti se on siis liikenneympyrä.

    • Joku viisas 70 luvulla luuli ettei erikokoisista ympyröistä voi puhua vaihtamatta nimeä siksi se insinöörityyppi keksi koko höpön


    • No ei kun se on nimenomaan kiertoliittmä eikä liikenneympyrä


  • Saisko edelliset kommentit käännettynä suomen kielelle. Jos piirtäisitte vaikka kuvan tekstin sijaan ?

  • Minä en elä menneisyydessä vaan tulevassa.
    On kiva olla ajan tasalla, historin varassa oelävät kunnatkin painuu alaspäin-

  • Tieliikennelaki ei tunnen kiertoliittymä termiä. Oikeampi termi on liikenneympyrä.

  • Erittäin fiksu risteysmalli on tuo liikenneympyrä. Saa näppärästi pois vauhdin ja sujuvoittaa liikennettä jos ja kun siellä osataan toimia oikein. Toki ei se välttämättä ihan kaikkialle sovi mutta useaan paikkaan kylläkin. Tiheä liikennemäärä vaatii isomman ympyrän jotta liikenne olisi sujuvaa.

    • Kyllä.
      Oikein rakennettu ympyrä on hyvä ratkaisu moneen paikkaan
      mutta
      ongelmia syntyy jos ympyrässä ei ajeta oikein.
      Miten sinä ajat ympyrässä.?


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.