Splitin lähialueet

matkasuunnitteilla

Hei! Varasin jo Finnairin suorat edestakaiset lennot ensi kesälle (kesäkuu) Hki -Split. 195e/hlö. Nyt kysyisin neuvoja, mistä alueelta kannatta etsiä hotelli. Netti pursuaa kohteita/hotelleja siinä määrin, että on vaikea valita.
Etsimme perushotellia/asuntoa, jossa on uima-allas ja lähellä rantaa. Kauniista maisemista, jonkinlaiset ostosmahdollisuudet ja ruokapaikkoja. Vinkkiä kaivataan ensikertalaiselle Splitin alueelle..

10

1339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hande1965

      Hei ! Oltiin syyskuussa 5-12.9.2018 Baska Vodassa ja oli aivan huippu paikka, Splitistä kesti reilun tunnin mennä bussilla, mutta maisemat olivat upeat siinä matkalla...suosittelen. Perillä paljon majoitus mahdollisuuksia, hotelleita ja hostelleita...vesi oli Adrianmeressä uskomattoman kirkasta ja lämmintä.Hyvää reissua...P.S ihmiset olivat todella ystävällisiä eikä missään tyrkytetty ostamaan jotain tavaraa..

    • matkasuunnitteilla

      Kiitos vastauksesta. Maisemat on varmaan hienoja. Ehdin jo varata Trogirista yksityismajoituksen Airbnb:n kautta.

    • Riikkiäinen

      Meillä myös varattu lennot ensi kesälle. Ajatuksena majoittua johonkin Splitin lähialueelle. Trogir vaikuttaa hyvältä bussiyhteyksien ja lentokentän sijainnin puolesta. Olisi kuitenkin kiva vielä kuulla kommentteja muista lähialueen pienemmistä paikoista.

      • LoppukesästäKroatiaan

        Trogir on epäilemättä hyvä kohde, mutta kesällä hinnat siellä ovat aivan tapissa. Varteenotettava vaihtoehto on Kastela, n, 15 km:n päässä Splitistä. Lisää aiheesta: http://www.jarih.fi/


    • a-antti

      Hei Riikkiäinen,
      Vastasin juuri toisessa ketjussa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15498130/ensi-kesana-pulaan#comment-95989027

      Siinä on mielestäni sinullekin sopivia kommentteja. Itse en menisi Trogiriin majoittumaan, hankalat liikenneolot - ehkä, katso karttaa. Trogir, siinä kuin moni muukin paikka, on päiväkohde. Itse olen ollut vuokra-auton kannalla jo vuosia, maja voi olla syrjemmässäkin.

      Splitistä pääsee hyvin käymään saaristossakin. Useampikin luonnonpuisto on kohtuullisen matkan päässä jne. Kroatia -ketussa on runsasti Split'iä koskevia kirjoituksia, käytä etsintätyökalua!

      Pieni varoitus: Kroatia on koukuttanut, varo samaa!

    • matkasuunnitteilla

      Taksi Splitin kentältä Trogiriin edestakaisin maksaa n. 60e. Se ei ole mielestäni paha..

      • matkasuunnitteilla

        siis 4 hengeltä..


      • Anonyymi

        No kyllä on alle 10 km matkasta... Turistia taas vedädetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä on alle 10 km matkasta... Turistia taas vedädetty.

        No tuo ei ole muutenkaan mikään halppiskohde, joten rahattoman on turha haikailla sinne. Siellä on kaikki kallista!!


    • Trogir on eri jees!
      Ja yhtälailla iltapaikka (tunnelmaa!) kuin päiväkohdekin.
      Siellä on viehättäviä majoituspaikkoja vaikka kuinka. Jos ei vanhakaupunki asumisen suhteen miellytä, Ciovon saari (johon nykyään myös uuden sillan kautta hyvä yhteys) on täynnä hyviä majoituspaikkoja, ja vuokra-autonkin saa rapun eteen parkkiin.

      Toinen suositeltava kohde on Trogirista luoteeseen, Primosten.
      -S

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe