Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
Room.12:9-21
Terveisiä Paavalilta
4
198
Vastaukset
- ÄläLuuleLuutaLihax
Niinpä niin. Siinä on Paavalilta paljon asiaa kristityille. On kuitenkin olemassa kaksi eri maailmaa.
1. Teoria siitä kuinka pitäisi toimia.
2. Ja todellisuus jossa toimitaan, niin kuin toimitaan.
Moni on mennyt harhaan Kristuksesta, yrittäessään toimia ohjeiden mukaan ja uskotellessaan itselleen toimivansa ohjeiden mukaan. Näistä luulevaisista on sitten kasvanut se "terve" kansa, SÄÄNTÖKUNTA joka ei tarvitse parantajaa. Valkoinen piru on ovela ja kamala.Paavalin sanelemaa , Tertiliuksen kirjoittamaa !
-
Paavalin teksti on uutta kuin aamulehti.
-
- JeesusOnTieElämään
Mutta ... he jotka armahdettuina syntisinä RIIPPUVAT KIINNI KRISTUKSESSA, RIIPPUVAT SIINÄ ARMOSSA, JONKA JUMALALTA OVAT LAHJAKSI SAANEET. Heillä on rehellinen kuva itsestään ja puutteistaan, he ovat myös elävässä yhteydessä Kristukseen, rukoillen häneltä voimaa ja viisautta kunkin päivän haasteisiin, jotka eteen tulevat.
- Kirjakääröt
Room.7:21 Biblia (1776) Niin minä löydän itsestäni lain, joka tahtoo hyvää tehdä, että minussa pahuus riippuu kiini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854052
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353121Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1002285Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312108Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell811866Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271821- 311810
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271557Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91527- 281501