Practical Hapkidon tiukapipot

Hapkidoin

Olen harjoitellut Hapkidoa yli kaksi vuotta ja nyt muuton vuoksi joutunut jättämään harjoittelemani Hapkido tyylin, koska sitä ei ole uudella paikkaikunnalla. Tiedustelin asiaa Practical Hapkido koulusta voinko jatkaa harjoittelua omalla vyöarvollani , mutta se ei käynyt. Joudun siis aloittamaan Practicalissa peruskurssilta. Muistan kun aiemmin harjoittelin Taekwondoa ja jouduin vastaavaan tilanteeseen, niin sain jatkaa harjoitteluani samalla vyöarvollani. Ymmärrän ettei Taekwondosta voi siirtyä Hapkidoon samalla vyöarvolla, mutta nyt ei edes Hapkidosta toiseen Hapkidoon. Onko tällainen tiukapipoisuus ihan yleinen käytäntö Hapkidossa vai vain Practical Hapkidossa?

7

2381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piällysmies_sensei

      No voi sinnuu raukkaa.

      Mistä mestarille vyö?
      No mutta nyt kun osaat hommat jo valmiiksi, niin osallistut kahteen tai kolmeen vyökokeeseen vaikka samana päivänä. Homma etenee jo mahdollisesti puolessa vuodessa ainakin 1. danin mustaan vyöhön.

      Tai sitten käyt vaan Tokmannilta ostamassa sopivanvärisen ja pituisen vyön.

    • Roopertti

      Tasovaatimukset ovat erilaisia. Siirtymällä suoraan kokeneempien ryhmään odotetaan tiettyä lajiisaamista ja jos sitä ei olekkaan, silloin harjoittelumukavuus/turvallisuus ei toteudu toivotulla tavalla. Hapkidoissa on toki paljon samaa, mutta myös paljon eroavaisuuksia. Se mitä olen hapkidoita nähnyt niin practical eroaa varmasti eniten muista tyylisuunnista, joten peruskurssin kautta on aloitettava. Siihen en ota kantaa mikä on oikeaa hapkidoa jos sellaista edes on, mutta erilaisia ne ovat.

    • Mudokäytöskunniaan

      Practical Hkd on sellainen, ettei ne hyväksy muiden myöntämiä vyöarvoja. Ihan oikein tekivät sinulle. Opit nöyryyttä ja käyttäytymään kun saat vain valkoisen vyön, joka sinulle oikeasti kuuluu :)

    • Psykereliikki

      Diktaattoreita. Ne nöyryyttivät sinua.

    • Hapkidoin

      Pitäkää tunkkinne menen muualle

    • Qbeck

      Rispektit koululle. Sinä itse eväsit pääsysi kouluun asettamalla omia ehtojasi. Ei noin hyvä mies. Nöyrä oppija pääsee elämässään eteenpäin.

    • qwertyas

      Typerää tulla tänne narisemaan. Jos olet asiaa kysynyt suoraan ohjaajalta, silloin olet saanut myös selkeät perustelut ja siihen on tyydyttävä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe