Paniikkihäiriö

Falkman

Hei löytyiskö kohtalotoveria,joka kärsii kroonisesta paniikkihäiriöstä.Olen taistellut häiriön kanssa 25v.On käyty terapiat lääkkeet eivät auta,nyt alkaa virta loppumaan,ikääkin on jo mittarissa 67v.Olisko kellään vinkkejä millä livittää tuskaa ,tai saada vertaistukea.Lähes toivonsa menettänyt

3

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikku

Lääkkeitä on joka lähtöön. Niiden saanti riippuu monista asioista. Tarviiko ajaa autolla onko muuten sopivaa lääkettä jos on suuri lääketarve muutenkin. Lääkärin pitää ottaa myös mahdolinen muistinalenema ja muut sairaudet huomioon. Asuuko yksin jne. Olen noin ikäisesi. Joskus 1980 luvulla sain Temesta-Suprium yhdistelmästä apua. Suuri riippuvuus tuli. Nykyisin olo helpottunut iän myötä. Käytän Venlafaksiinia 150mg päivässä. Hiukan ehkä alakanttiin mutta pärjään. Se vähentää ahdistusta, tuskaisuutta ja pakoreaktiota. Tiukassa tilanteessa voi kyllä hiki tulla pintaan, mutta kestän sen. Siis lääkkeitä on, mutta lääkäri viimekädessä päättää kuinka suuria annoksia voi kellekin määrätä. Neuvottele lääkärin kanssa, ja jos tuskaisuus on pahin kerro siitä ja muista tuntemuksista tarkkaan. Mieluummin psykologin/psykiatrin kanssa. Kodin ulkopuolista elämää toivon myös.

• Falkman

Hei Kiitos kokemuksesta,yritän vielä kerran mennä psykiatrin puheille.En vielä luovuta,koska löytyy ihmisiä jotka selviää.Pienikin toivonkipinä antaa toivoa.

• Maisamustikka

Mulla on krooninen paniikkihäiriö, ollut koko ikäni ja ikääkin mittarissa jo jonkin verran. Jokainen paniikkihäiriöstä kärsivä kroonikko voisi lähettää minulle sähköpostia, osoite on [email protected]. Tsempataan toinen toistamme, kukaan muu ei ymmärrä yhtä hyvin mitä käymme läpi kuin toinen vertainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe