Paniikkihäiriö

Falkman

Hei löytyiskö kohtalotoveria,joka kärsii kroonisesta paniikkihäiriöstä.Olen taistellut häiriön kanssa 25v.On käyty terapiat lääkkeet eivät auta,nyt alkaa virta loppumaan,ikääkin on jo mittarissa 67v.Olisko kellään vinkkejä millä livittää tuskaa ,tai saada vertaistukea.Lähes toivonsa menettänyt

3

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikku

Lääkkeitä on joka lähtöön. Niiden saanti riippuu monista asioista. Tarviiko ajaa autolla onko muuten sopivaa lääkettä jos on suuri lääketarve muutenkin. Lääkärin pitää ottaa myös mahdolinen muistinalenema ja muut sairaudet huomioon. Asuuko yksin jne. Olen noin ikäisesi. Joskus 1980 luvulla sain Temesta-Suprium yhdistelmästä apua. Suuri riippuvuus tuli. Nykyisin olo helpottunut iän myötä. Käytän Venlafaksiinia 150mg päivässä. Hiukan ehkä alakanttiin mutta pärjään. Se vähentää ahdistusta, tuskaisuutta ja pakoreaktiota. Tiukassa tilanteessa voi kyllä hiki tulla pintaan, mutta kestän sen. Siis lääkkeitä on, mutta lääkäri viimekädessä päättää kuinka suuria annoksia voi kellekin määrätä. Neuvottele lääkärin kanssa, ja jos tuskaisuus on pahin kerro siitä ja muista tuntemuksista tarkkaan. Mieluummin psykologin/psykiatrin kanssa. Kodin ulkopuolista elämää toivon myös.

• Falkman

Hei Kiitos kokemuksesta,yritän vielä kerran mennä psykiatrin puheille.En vielä luovuta,koska löytyy ihmisiä jotka selviää.Pienikin toivonkipinä antaa toivoa.

• Maisamustikka

Mulla on krooninen paniikkihäiriö, ollut koko ikäni ja ikääkin mittarissa jo jonkin verran. Jokainen paniikkihäiriöstä kärsivä kroonikko voisi lähettää minulle sähköpostia, osoite on [email protected]. Tsempataan toinen toistamme, kukaan muu ei ymmärrä yhtä hyvin mitä käymme läpi kuin toinen vertainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      234
      4536
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2954
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2443
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1757
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1419
    6. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      21
      1331
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1232
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      939
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      918
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      884
    Aihe