tupakka viina ja kahvi

eikannatahoitaa

eli olen itse kohta 40v ja epäilen että minulla on adhd kaikki oireet sopii noin suurin piirtein,
olen kiinnostunut teidän näkemyksetä kuinka paljon ostsikossa olevat asiat ovat kuuluneet teidän elämään?ja jos sinulla on ollut masennusta kuin paljon se on johtunut sitä että tuntuu että ei oppi mitään,mut on fiksumpia,joka johtaa tietty huonoon itsetuntoon,ja alat miettimään vielä omaa ulkonäköä ja mieti et kaikkilla muilla on asiat paremmin.itse vedän nykysin yli 60tai yli röökiä päivässä että saan sen pienen keskittymis hetken.

4

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikannatahoitaa

jatko kysärri?onko kellään mitään tietoa kuin moni adhd dignosin saaneista on peruskoulun ja ehkä ammattikoulun suorittaneita.koska mitä minä olen saanut päähäni tässä et vain lukion tai korkeakoulun käyneet tuppaa pääsemään nykysin edes testeihin julkisentervespalvelun kautta.koska 90luvun vapaa adhd dignoosit ja lääkitys melkein kaikille niille jotka tajusi sen pyytää koeviikkojen avuksi,johti muoti ilmioon että nyt et pääsee edes jonoon.no vittuako niitä tyhmiä hoitaa kyllä ne ryyppää tai narkkaa ittesä hengiltä,totta mutta myös vahingoittaa monta ihmista siinä prosessissa.

• SympatiatSinne

Tsemppiä sulle! Itsellä adhd-tutkimukset käynnissä, oon 25-v työssä käyvä ja yliopisto-opintoja suorittava mies. Mulla tutkimukset käynnistyi opiskelijaterveydenhuollossa, uskon että julkisella puolella ne on kyllä tosi monen mutkan takana.

Kahvia menee, mutta se on lähinnä tottumus ja en ole kyllä varma piristääkö se mua yhtään..korn aika usein itseni väsyneeksi koska kärsin kausittaisista tosi pahoista univsikeuksista. Tupakkaa en oo ikinä polttanut mutta nuuskannut senkin edestä. Mun mielestä tiivistit hyvin sanomalla "jotta saisin edes sen puenen keskittymishetken". Todellakin, mulla helpottui huomattavasti varsinkin opintoihin liittyvien isompien töiden edistäminen kun löysin nuuskan. Eihän se hyväksi ole terveydelle mutta sen avulla saan huomattavasti paremmin mielen pysymään asiassa. Alkoholia en käytä kuin juhlimismielessä, vaikka tiedän että mulla olisi suuri mahdollisuus jäädä siihen "koukkuun". Oon pyrkinyt harrastamaan paljon liikuntaa ja syömään mahd hyvin, nekin edistää omalta osaltaan arjen pysymistä kasassa.

Voimia sulle arkeen, ymmärrän hyvin tuskasi jos terveydenhuolto ei vaikuta vastaanottavaiselta. Usein näistä ongelmista kärsivät leimataan laiskoiksi ja saamattomiksi vaikka potentiaalia olisi millä mitalla jos sen saisi kanavoitua. Mulla on ollut kanssa toi tunne että olen muita "tyhmempi", muistan asioita huonommin kuin muut ja asiat vie enempi aikaa. Sen vuoksi aloin jossain vaiheessa mahdollisimman palkon seurata uutisia ja aina äkillisten kiinnostisten mukaan inspiraation ja hetkellisen keskittymisen iskiessä yritän mahdollisimman paljon lukea ja oppia maailman asioista liittyi ne mihin vaan. Silloin pystyy paremmin keskustelemaan muiden kanssa ja edittämään perusteltuja mielipiteitä.

Älä jää ton asian kanssa yksin vaan pyri sinnikkäästi saamaan tutkimukset! Voin omasta kokemuksesta sanoa että auttaa tosi paljon jos keksit jonkun mieluisen liikuntaharrastuksen, silloin on helpompi pysyä erossa päihteistä ja liikunta edistää keskittymistäkin.

• eikannatahoitaa

heitän pienen provon,eli kuin paljon ne teidän kakarat syö sokeria/juo coca cola tai energia juomia/kaakaot ja monet muut asiat jotka sisältää kofeiinia.ja sama aikuisille paljon menee teetä/kaakaota/kahvia/sokeria ns valmisruat/halvat mehut/limut/karkit.itse olen aina ollut vähän lääkevastainen,kun sitä joka paikassa tuputettaan ilman kunnon tutkimuksia,mutta turhaan olen kieltäytynyt esim.antibiotti kuureista flunssan hoitoon.mutta te muut olette ne vetäny ja tehnyt antibiotti lääkkeen melkein turhaksi! tehdasliha teollisuus.koska tiedän kuin vaikea on lopettaa tupakointi/kahvin/ja sokerin/alkoholin käyttö olen vähän huolissani jos alle 16v alkaa vetämään lääkkeitä joka asiaan joka päivä.mutta tiedän kyllä että voi olla että ei ole ns muuta vaihtoehtoa koska koulujen luokka koot ja resurssit ei riitä,hoitamaan erillaisuutta.ja vanhemmat ei jaksa.kysytään vielä onko ns adhd lääkkestä apua huomenna?eli jos tänään jaksan opiskella ja keskittyä yhteen asiaan,niin muistako mitään esim.viikon päästä ilman lääkitystä?tippi älä vedä kofeiina/mars patukkaa/muroja jossa on puolet sokeria, aamulla jos haluat olla pirteä,vaan syö kunnon aamupala.jos pystyt itse en pysty/enkä ole koskaan oppinut syömään aamupalaa.olen vetänyt vain kahvia ja tupakkaa,mars patukan jossain vaiheessa päivää ja 12.00 jo helvetin väsynyt.13.00-16.00 ruoka jossain vaihessa ja romahtus,pienet tirsat.jos vedän kahvia 17.00-20.00 aikana niin valvon kello 3.00 melkein aina.ja olen aina ollut ilta/yö virkku.toleranssi kasvaa ajan myötä jos ennen meni alle 10 röökiä, niin nyt 60 jos ennen riitti 6 kaljaa, niin nyt niin paljon kun jaksaa vetää.jos lapsena oli karkki päivä perjantaina,niin nyt melkein joka päivä.jos ennen joi vain yhden pienen kupin aamu kahvia,niin nyt juot jo koko päivän ajan,isoja kuppeja.riippuvuus ruokki tapaa ja toisin päin.

• vaaran_vuodet

Vähän meillä puhutaan siitä, että lasten ja nuorten parissa lisääntynyt neurologinen oirehdinta olisi alunperinkin saanut alkunsa lääkkeistä. Rokotteita on lisätty valtavasti etenkin lapsille ja nuorille, ja näin myös sairaudet ovat muuntuneet yhä erikoislaatuisemmiksi. Erityislasten määrä on huolestuttavasti kasvanut, ja etenkin opettajat ovat toistuvasti tuoneet tämän esille. Toivottavaa olisi, että myös lääkärit kiinnostuisivat aiheesta, sillä kyllähän tämä tosi läheltä nimenomaan lääketiedettä ja terveydenhoitoa liippaa. Niinpä lääketieteen olisi jo korkea aika alkaa korjailla itseään. Ortopedi Teppo Järvinen on oikeutetusti puuttunut jo lääkäreiden korruptioon, masennuslääkekäytäntöön ja moneen muuhunkin epäkohtaan. Lääkäriliitossa tästä on jo ehditty järkyttyäkin, mutta suurempi järkytys tuollakin odottaa, ellei korjaaviin toimenpiteisiin ryhdytä ja pian. Meillä on muutamia rohkeita, aikaansa seuraavia lääkäreitä, ja toivon mukaan heistä osataan ottaa vaarin. Ellei, lääketieteestä tuskin voidaan enää puhua.

Nuoret tuovat usein esiin, että savukkeiden, nuuskan tai jonkun muun käyttö saa heidät pysymään kasassa. Kukin etsii itselleen sopivan keinon, mikä toisi helpotusta. Terveydenhoidossa huumausainepohjaiset lääkkeet ovat tulleet jo jäädäkseen, ja ketkä ovatkaan pääasialliset käyttäjät, lapset ja nuoret.

Keskittymiskyvyttömyys, yleinen levottomuus, allergiat, syömishäiriöt, diabetes jne kuuluvat nykysairauksiin ja jatkuvat niin kauan, kunnes terveydenhoidossa oivalletaan, mikä tähän on johtanut eli juurikin tämä meidän ikioma tieteellispohjainen hoitomme. Onko meillä varaa tällaiseen, ja miksi ainoastaan lapset ja nuoret kantavat tästä vastuun. Eikö tämä onnettomuus ole meidän kaikkien tunnolla. Eihän tällainen kehitys voine jatkua.

Lääkärit ovat hiljaa. Eivät reagoi siihenkään, että nuori ihminen on tatuoitu päästä jalkoihin. Eivät muka ymmärrä liityntää, mistä voisi johtua. Myöhemmin kun piirrelmiä ryhdytään kirurgisesti poistamaan toki toteavat, että kovin hankalaa tuo jälkikäteen on, ihon ennallistaminen.

Terveydenhoidossa on ryhdyttävä tarkkailemaan, mitä tässä maailmassa oikein on meneillään, ja rohjettava ottamaan kantaa, vaikka lunta tupaan tulisikin. Teppo Järvinen lääkärinä varmasti tietää, että vahva täytyy olla, mikäli lauman käypähoitoja aikoo kritisoida.

Kiinalaisessa lääketieteessä energiajuomia on kritisoitu jo aikapäiviä sitten, kun taas näissä länsimaalaisissa hoidoissa asia on nähty lähinnä kofeiiniongelmana. Nuoret kertovat, että energiajuomista saatu lisäpotku auttaa heitä jatkuvasta väsymystilasta selviämiseen. Valitettavasti munuaiset joutuvat tosi koville näistä juomista, minkä vuoksi ne eivät sovellu lainkaan lasten ja nuorten käyttöön. Vaikka kofeiini sekin voi olla hyvin haitallinen joillekin, energiajuomissa on paljosta muustakin kysymys kuin pelkästä kofeiinista, ja länsimaisen lääketieteen olisi jo aika päästä tästäkin selville. Se vaihtoehtoinen nimittäin on jo päässyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe