"Viikon kestäneen koeajon aikana järjestelmän kanssa oli vaikea päästä sinuiksi: koska ohjauksen kokonaisvälitys muuttuu jatkuvasti nelipyöräohjauksen ja muuttuvan ohjausvälityksen tehdssä taikojaan, ei A7:n ratissa oikein koskaan tiedä, kuinka paljon juuri tässä vauhdissa tähän mutkaan pitäisi ohjausta kääntää....Ohjaus kärsii myös melkoisesta tunnottomuudesta, mutta onneksi ohjausvoimat sentään muuttuvat luonnollisesti."
"Toinen päämoite Audi A7:ssa liittyy voimalinjaan. Täydessä pauhussa 50 TDI -tunnuksen alta löytyvän 3-litraisen turbodieselin kulku on upeaa, mutta erityisesti taajama-ajossa moottoria vaivaavat tuskastuttavat viiveet. Kaasun pohjaan painamista seuraa voimavarat huomioon ottaen melkoinen tauko, kunnes auto vihdoin ryntää eteenpäin."
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-audi-a7-sportback-50-tdi-quattro-kosketusnaytto-kunnossa-mutta-dieselia-pitaa-odotella/
Ohjaus Renaultista ja turboviiveet 70-80-luvulta??? Miten meni niinku omasta mielestä?
Uusi Audi A7 Sportback
7
230
Vastaukset
- 4G8
A1-A4 eivät varsinaisesti ole Audeja laisinkaan, joten niille Moottorin toimittajan viikon koeajon aikana havaitsemat puutteet olisivat olleet ymmärrettäviä.
A7 on jo Audin mittakaavassa lähellä top-endiä, joten epämääräinen ohjausvälitys, ohjauksen tunnottomuus ja voimapaketin viiveet ovat kyllä melkoisia deal-breikkereitä.
Pitää odotella muiden automedioiden havaintoja ja hakea omat kokemukset koeajolta. - A7S
Rekisterinumeron perusteella samainen Audi on jo koeajettu TM:n toimesta.
"Ajettavuuteen eniten vaikuttavat lisävarusteet ovat ilmajousitus (1 475 €) ja nelipyöräohjaus (3 255 €). Molempia voi suositella."
"Dynamic-ajotila säätää alustan haluttaessa urheilullisen tiukaksi, ja nelipyöräohjaus toimii juuri niin kuin pitääkin. Sitä ei oikeastaan huomaa ennen parkkipaikkaa, missä auto kääntyy samassa tilassa kuin pieni perheauto."
Näyttäisi menevän toimittajien kokemukset vähän ristiin tuon (nelipyörä)ohjauksen suhteen. Ohjauksen tunnottomuudesta TM:n toimittaja ei kirjoita.
"Pysähtelevässä taajama-ajossa voimalinja ei kuitenkaan ole parhaimmillaan. Lähdöissä automaattivaihteisto antaa paljon luistoa, eikä 2 000 r/min kiertävän ison dieselin ääni ole järin kaunis."
Jotain hämärää noissa liikkellelähdöissä taitanee olla, kun molempien lehtien toimittajat siitä erikseen mainitsevat. Tuo moottorin ääni myös vähän yllättää, kyllä tuon luokan autolla liikkeellelähdöt kuuluisi lähteä ns. sukkasillaan ilman mainittavampia moottorin ääniä. - Jopasjotaki
Audin epämääräinen, tunnoton ohjaus ja voimantuoton hitaus tiputtavat sen BMW:n ja Mercedeksen kelkasta.
Audin omituisuudet jotenkin hyväksyttävissä halvoissa bulkki-tuotteissa, premium-luokassa eivät missään nimessa hyväksyttäviä. - 55tfsi
Varmaan joutuneet alavääntöä(palolämpötiloja) laskemaan, että saavat päästömittauksista läpi. Nuo ohjaukset on aina vähän makuasioita, toki jos toimittaja ei viikossa pääse sinuiksi niin kannattaa ostajana koeajolla paneutua vähän paremmin.
- Kusipäiden-suosiossa
Öljysheikit juhlii kun pölvästit ostelee näitä huijarikonsernin ylihintaisia öljypolttimia. Audin toimarikin on päässyt tutustumaan poliisin vierastiloihin huijausskandaalin myötä.
- UusiA6
Samainen viive uudessa Audi A6:ssa, ei jatkoon.
- Pettynyt111111
Itse olen koeajanut a7, huomasin viiveen ennen jutun lukemista. S7 tai bensa on oma suositus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2454402Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232859Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412612Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?861585Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161508- 491229
- 851164
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En1921030- 45996
- 59993