Apua oireiden tunnistamiseen!

huolestunut

Asiallisia vastauksia, kiitos. Elikkäs, minkälaisia näköhäiriöitä, jos on ollut, teillä on ollut uupumuksen yhteydessä? Kaikki muut tutkittu melkein, niin en enää keksi mitään kuin, että liittyy uupumiseen.
Univaikeuksien yhteydessä valo saattoi jäädä silmiini pitkäksi aika, väriläiskiä siitä näkökentässä, valkoinen ei läheltä aina valkoista vaan vilinää, kaikenlaisia "visual snow" oireita. Floatereita.

Optikolla kävin, ei silmien pohjissa tai paineissa mitään erikoista ainakaan. Ja ainakin suurin osa oireista lievenee kun on levännyt ja jos vähän rasittaa itseään tai jää lepuuttamaan silmiään pitkäksi aikaa, ne tulevat.

5

314

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poola

Minulla on ollut migreeniin kuuluvia sahalaitoja näkökentässä jotka haittaavat näkemistä. Migreeniä minulla ei ole koskaan ollut, sahalaitaa vain. Tulevat joskus kun silmät väsyvät. Jälkikuvat ovat normaaleja jos katsoo valoon. Auringosta jää musta jälkikuva. Älkää kokeilko.
      Tarkista näyttöpäätteesi virkistystaajuus (vilkunta).

• silmälääkäri

Mitä silmälääkäri sanoo?

• t.ap

kävin floatereiden ilmestyttyä silmälääkärilläkin 2 v sitten, ei hälyyttävää. en tiedä onko nytten, kun ei olisi varaa saati jaksamista käydä uudelleen.

• hurlum_ja_hei

Ainakin akkomodaatiospasmia. Itselläni se kyllä alkoi fyysisestä syystä, eli uusien silmälasien määrämisen jälkeen. Sama juttu oli 10 vuotta sitten. Nyt olen käynyt viime kesänä silmälääkärissä (oireilu alkoi sen ja uusien lasien jälkeen), joten en todellakaan mene uudestaan. Tosin näön tarkkuuden vaihtelutkin voivat liittyä esim. diabetekseen.

Jos tarkoitat niitä näkökentän hahtuvia, niin nehän liittyvät lasiaisen irtoamiseen, eli ilmiö tulee lähes kaikille iän myötä. Itselleni voimakkaan likitaitteisena jo alle 20-vuotiaana.

Olen psyyk. syillä kuntoutustuella. Välillä olen menettänyt lyhyeksi aikaa syvyysnäön. Joskus en tunnista näkemääni (ja sehän ei voi liittyä silmiin, vaan aivoihiin). Nyt uusien aurinkolasien jälkeen olen alkanut nähdä välillä vaaleanpunertavana kohteita, jotka eivät sitä varmasti ole (sininen taivas ja vaalet koirat ym). Eli aivot voivat tehdä vaikka minkälaisia temppuja.

Jos sukurasitusta on, tai ikää, tai silmälääkäri on niin suositellut, niin silmälääkärillä kannattaa käydä riittävän tiheästi. Silmälääkäri on lääkäri, ja ainoana lääkärinä hän näkee suoraan verisuonten kunnon. Silmistä siis näkyy moni muukin sairaus kuin vain silmäsairaudet.

• t.ap

Kiitos! Ikää on vasta 22, ja nämä oireet alkoivat 2 vuotta sitten.. Toivon sydämestäni, että oireet ovat "vain" noita, mistä puhut. Jos ne jatkuvat runsaina vielä lepoloman jälkeen, niin täytynee vaatia lisätutkimuksia. Jotkin lievät lukulasit sain optikolta myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      355
      1491
    2. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      114
      1216
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      117
      1097
    4. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      116
      861
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      847
    6. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      822
    7. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      18
      470
    8. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      40
      468
    9. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      93
      451
    10. Nainen, tää meidän juttu ei ole ohitse

Ennen kuin lihava nainen on laulanut.
      Ikävä
      36
      423
    Aihe