Mistä johtuu....

saatananköröttelijät

Mistä johtuu jatkuva ALINOPEUS?

49

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kippish

      Loma alkanut kosteissa merkeissä?

      • Rela_x

        Ihan selvästi.

        ALINOPEUTTA EI OLE. On olemassa suurin tielle sallittu nopeus. Sitä lujempaa ei saa ajaa. Hiljempaa saa aina liikkua, eikä ole mitään velvollisuutta vähänkään nostaa nopeuttaan jonkun toisen kiireiden vuoksi.

        Jos hermosi eivät kestä hitaammin ajavan perässä liikkumista, jää kotiin tai käytä julkisia. Mikäli kuulut siihen harvinaiseen osaa kulkijoita, jotka osaavat liikkua pikku haitoista huolimatta, jätä ohitellessasi muillekin tilaa. Ja lähde ajoissa liikkeelle. Ajamalla et ikinä saa kiinni liian myöhäisen lähdon aiheuttamaa aikatauluklappia.

        Tapahtumia liikenteessä ei voi valita. Suhtautumisensa niihin voi. Jäitä hattuun!


    • ainaToyotaKärjessä

      Toyotavaarit säästää ja auto on hutera yli 80km/h nopeuksissa, varsinkin tuulella.

      • sulle.neuvo

        Työnnä se Toyota vaikka prrseeseesi.


    • Nela

      Mikä on alinopeus?
      Tieliikennelain lainkohdat ja määritelmät, kiitos.

      • Ei löydy lakikirjasta, vaan se on abstrakti tilastollinen ilmiö, nopeusjakauman alin kolmannes.


      • valitettavastiNiitäOn

        Se tarkoittaa niitä liikenteen haittatekijöitä jotka sotkevat ja tulppaavat sujuvan liikenteen. Ovat vaaraksi itselleen ja muille, mutta säälin vuoksi tulkitaan hyväksytyksi toiminnaksi.


      • piuyt
        Enevpk1 kirjoitti:

        Ei löydy lakikirjasta, vaan se on abstrakti tilastollinen ilmiö, nopeusjakauman alin kolmannes.

        Se on niin abstrakti, ettei sitä edes ole olemassa. Silti se on joillekin ihan käsittämättömän suuri ongelma.

        Tai ehkä se ongelma onkin jossain muualla. Paljon, paljon lähempänä niitä henkilöitä kuin he haluavat myöntää.


      • piuyt kirjoitti:

        Se on niin abstrakti, ettei sitä edes ole olemassa. Silti se on joillekin ihan käsittämättömän suuri ongelma.

        Tai ehkä se ongelma onkin jossain muualla. Paljon, paljon lähempänä niitä henkilöitä kuin he haluavat myöntää.

        Se on abstrakti siksi, että sitä on käytännössä mahdotonta todeta. Ei kukaan muodosta mitään tilastollista jakaumaa hetkellisestä liikennetilanteesta (LAM pisteissä toki tietokone sitä laskee, muta se ei ole julkista tietoa). Mutta nopeusjakauma on aina olemassa, ja sinä on aina se alin kolmannes. Alinopeus on siis aina kanssamme, eikä sillä ole mitään tekemistä ylinopeuden kanssa. Ne ovat toisistaan riippumattomia käsitteitä.


      • dippadaadappadii
        Enevpk1 kirjoitti:

        Se on abstrakti siksi, että sitä on käytännössä mahdotonta todeta. Ei kukaan muodosta mitään tilastollista jakaumaa hetkellisestä liikennetilanteesta (LAM pisteissä toki tietokone sitä laskee, muta se ei ole julkista tietoa). Mutta nopeusjakauma on aina olemassa, ja sinä on aina se alin kolmannes. Alinopeus on siis aina kanssamme, eikä sillä ole mitään tekemistä ylinopeuden kanssa. Ne ovat toisistaan riippumattomia käsitteitä.

        "Alinopeus on siis aina kanssamme, eikä sillä ole mitään tekemistä ylinopeuden kanssa. "
        Alinopeus on siitä vekkulia, että se voi olla samalla myös ylinopeutta. Kun ajat satasen rajoitusalueella kuorma-auton perässä yhdeksääkymppiä , on nopeutesi samalla kertaa alinopeutta ja ylinopeutta.


      • dippadaadappadii kirjoitti:

        "Alinopeus on siis aina kanssamme, eikä sillä ole mitään tekemistä ylinopeuden kanssa. "
        Alinopeus on siitä vekkulia, että se voi olla samalla myös ylinopeutta. Kun ajat satasen rajoitusalueella kuorma-auton perässä yhdeksääkymppiä , on nopeutesi samalla kertaa alinopeutta ja ylinopeutta.

        On LAM pisteitä, joissa talvinopeusrajoitusten aikana yli 80 % ajaa ylinopeutta. Näistä moni siis ajaa samalla alinopeutta.


      • xxxcvv
        Enevpk1 kirjoitti:

        Se on abstrakti siksi, että sitä on käytännössä mahdotonta todeta. Ei kukaan muodosta mitään tilastollista jakaumaa hetkellisestä liikennetilanteesta (LAM pisteissä toki tietokone sitä laskee, muta se ei ole julkista tietoa). Mutta nopeusjakauma on aina olemassa, ja sinä on aina se alin kolmannes. Alinopeus on siis aina kanssamme, eikä sillä ole mitään tekemistä ylinopeuden kanssa. Ne ovat toisistaan riippumattomia käsitteitä.

        Sitten kun joku vielä selittäisi, miten tuo tilastoissa käytettävä abstrakti käsite voi aiheuttaa yhtään mitään liikenteessä. Onko muuten netissä mitään materiaalia, jossa käsitettä käytetään kertomallasi tavalla?


      • xxxcvv kirjoitti:

        Sitten kun joku vielä selittäisi, miten tuo tilastoissa käytettävä abstrakti käsite voi aiheuttaa yhtään mitään liikenteessä. Onko muuten netissä mitään materiaalia, jossa käsitettä käytetään kertomallasi tavalla?

        Ylinopeus on tuotu lakiin, koska nopeusjakauman ylimmän osan on havaittu aiheuttavan haittoja liikenteessä. Suurin sallittu nopeus teoriassa leikkaa pois nopeusjakauman ylimmän osan.

        Kenties siitä jakauman alimmastakin osasta on haittaa muulle liikenteelle, mutta ei liene mitään keinoa sen pois leikkaamiseksi, ennen kuin kaikki autot ovat robotteja, joita isoveli voi komentaa.

        Ja mitä tulee alinopeuden määrittelemiseen nopeusjakauman perusteella, niin se on vain yksi monien muiden määritelmien joukossa. Termihän on puhekieltä, ei tiedettä tai juridiikkaa.


      • xxxcvv
        Enevpk1 kirjoitti:

        Ylinopeus on tuotu lakiin, koska nopeusjakauman ylimmän osan on havaittu aiheuttavan haittoja liikenteessä. Suurin sallittu nopeus teoriassa leikkaa pois nopeusjakauman ylimmän osan.

        Kenties siitä jakauman alimmastakin osasta on haittaa muulle liikenteelle, mutta ei liene mitään keinoa sen pois leikkaamiseksi, ennen kuin kaikki autot ovat robotteja, joita isoveli voi komentaa.

        Ja mitä tulee alinopeuden määrittelemiseen nopeusjakauman perusteella, niin se on vain yksi monien muiden määritelmien joukossa. Termihän on puhekieltä, ei tiedettä tai juridiikkaa.

        Niin siis onko alinopeus termi, jota ihan oikeasti käytetään tilastoinnissa?


      • xxxcvv kirjoitti:

        Niin siis onko alinopeus termi, jota ihan oikeasti käytetään tilastoinnissa?

        Aika monta asiaa voi tarkastella myös tilastollisesti. Ihan vapaasti.


      • xxxcvv
        Enevpk1 kirjoitti:

        Aika monta asiaa voi tarkastella myös tilastollisesti. Ihan vapaasti.

        Eli siis toisin sanoen keksit omasta päästäsi kaiken, mitä olet asiasta kirjoittanut.


      • xxxcvv kirjoitti:

        Eli siis toisin sanoen keksit omasta päästäsi kaiken, mitä olet asiasta kirjoittanut.

        No ei, en keksinyt tilastollista jakaumaa. Ei kesinyt Gaussikaan, vaikka hänen nimensä usein mainitaan tässä yhteydessä.


      • xxxcvv
        Enevpk1 kirjoitti:

        No ei, en keksinyt tilastollista jakaumaa. Ei kesinyt Gaussikaan, vaikka hänen nimensä usein mainitaan tässä yhteydessä.

        Melkoista kiemurtelua. Toistan kysymyksen, johon toivon sinun vastaavan asiallisesti mikäli sinulla sellainen vastaus antaa on: Niin siis onko alinopeus termi, jota ihan oikeasti käytetään tilastoinnissa?

        Minulla on vahva näkemys siitä, onko sinulla sellainen vai ei.


      • Palataanpa Nelan oikein hyvään kysymykseen.

        > Mikä on alinopeus?

        Alinopeus on suurimman sallitun nopeuden alle ajamista. Useimmiten pienestä alinopeudesta ei ole pahemmin haittaa. Tänään ohituskaistalla ajeli henkilö X noin 20 km/h alle rajoituksen. Tämä aiheutti pienen jarrutuksen, mutta parikymmentä sekuntia myöhemmin tuo pääsi rekan ohi ja palasi oikealle. Ei merkittävää haittaa. Toinen tapaus ajoi noin 40 km/h 60 km/h alueella. Se aiheutti huomattavasti enemmän haittaa, kun koko jono joka oli juuri liikennevaloista päässyt kiihdyttämään joutuikin jarruttamaan. Tuostakin pääsi onneksi ohi, kun oli useampikaistainen tieosuus.

        > Tieliikennelain lainkohdat ja määritelmät, kiitos.

        Kuten ylinopeuskaan, alinopeutta ei ole määritelty TLL:ssa. Erikseen on toki rangaistavaa muita häiritsevä, tarpeeton hitaasti ajaminen.


      • xxxcvv kirjoitti:

        Melkoista kiemurtelua. Toistan kysymyksen, johon toivon sinun vastaavan asiallisesti mikäli sinulla sellainen vastaus antaa on: Niin siis onko alinopeus termi, jota ihan oikeasti käytetään tilastoinnissa?

        Minulla on vahva näkemys siitä, onko sinulla sellainen vai ei.

        Liikennevirasto on eräs taho Suomessa, joka suorittaa liikennetilastointia ja julkaisee niitä sekä liikenteeseen liittyvää avointa dataa. Heidän aineistoitaan en ole löytänyt koko alinepeus-termiä. Tästä voisi päätellä, että alinopeutta ei juurikaan kannata tutkia. Rajallisilla tutkimusresurssella on parempaakin käyttöä. Mutta näissä mätäkuun keskusteluaiheissa se on ihan kelpo tavaraa.

        Kerropa nyt se oma vahva näkemyksesi.


      • xxxcvv
        Enevpk1 kirjoitti:

        Liikennevirasto on eräs taho Suomessa, joka suorittaa liikennetilastointia ja julkaisee niitä sekä liikenteeseen liittyvää avointa dataa. Heidän aineistoitaan en ole löytänyt koko alinepeus-termiä. Tästä voisi päätellä, että alinopeutta ei juurikaan kannata tutkia. Rajallisilla tutkimusresurssella on parempaakin käyttöä. Mutta näissä mätäkuun keskusteluaiheissa se on ihan kelpo tavaraa.

        Kerropa nyt se oma vahva näkemyksesi.

        Oma vahva näkemykseni on, että keksit määritelmän, yritit selitellä sen olemassa olemista, väistelit kiusallisia kysymyksiä hämmentävän huonosti, etkä kyennyt myöntämään tätä vaikka tiesit, että olet jäänyt nalkkiin. Jatka toki! Se on aina viihdyttävää luettavaa, kun joku tyhjänpuhuja yrittää esiintyä fiksuna keskustelijana.


      • Elä_kehtaa
        TheRat kirjoitti:

        Palataanpa Nelan oikein hyvään kysymykseen.

        > Mikä on alinopeus?

        Alinopeus on suurimman sallitun nopeuden alle ajamista. Useimmiten pienestä alinopeudesta ei ole pahemmin haittaa. Tänään ohituskaistalla ajeli henkilö X noin 20 km/h alle rajoituksen. Tämä aiheutti pienen jarrutuksen, mutta parikymmentä sekuntia myöhemmin tuo pääsi rekan ohi ja palasi oikealle. Ei merkittävää haittaa. Toinen tapaus ajoi noin 40 km/h 60 km/h alueella. Se aiheutti huomattavasti enemmän haittaa, kun koko jono joka oli juuri liikennevaloista päässyt kiihdyttämään joutuikin jarruttamaan. Tuostakin pääsi onneksi ohi, kun oli useampikaistainen tieosuus.

        > Tieliikennelain lainkohdat ja määritelmät, kiitos.

        Kuten ylinopeuskaan, alinopeutta ei ole määritelty TLL:ssa. Erikseen on toki rangaistavaa muita häiritsevä, tarpeeton hitaasti ajaminen.

        Älä ala Rotan kanssa väittelemään, taatusti väsyt ensin.

        Alinopeus ei ole määritelty käsite, vaan arkitermi harmittavasti juuri tuossa minun edessäni harmittavasti juuri vähän vähemmän lujaa ajavan käyttäytymiselle. Sen synty liittyy siihen mielentilaan, jossa kukaan (muu kuin minä) ei osaa käyttäytyä liikenteessä.

        Liikennevirasto kerää dataa liikenteestä, mutta se ei ota kantaa yksittäisiin liikennetilanteisiin tai liikkujiin. Se on poliisin tehtävä. Tilastoista taas vastaa Tilastokeskus, joka sekään ei ota kantaa sisältöihin.

        Ylinopeus on kyllä määritelty laissa. ja siitä tuleva rangaistus (TLL 103§. viittaa rikoslakiin ja rikesakkolakiin). Se on tielle määrätyn suurimman nopeuden ylittäminen ja siitä saa sakkoa. Rangaistusvaatimuksessa lukee "Tielle merkityn nopeusrajoituksen noudattamatta jättäminen".


      • xxxcvv kirjoitti:

        Oma vahva näkemykseni on, että keksit määritelmän, yritit selitellä sen olemassa olemista, väistelit kiusallisia kysymyksiä hämmentävän huonosti, etkä kyennyt myöntämään tätä vaikka tiesit, että olet jäänyt nalkkiin. Jatka toki! Se on aina viihdyttävää luettavaa, kun joku tyhjänpuhuja yrittää esiintyä fiksuna keskustelijana.

        OK, tämä tuli nyt selväksi. Onko sinulla yhtä briljantti näkemys ketjussa puheena olevasta alinopeus-käsitteestä. Tai aloittajan käyttämästä "jatkuva alinopeus"?


      • Elä_kehtaa kirjoitti:

        Älä ala Rotan kanssa väittelemään, taatusti väsyt ensin.

        Alinopeus ei ole määritelty käsite, vaan arkitermi harmittavasti juuri tuossa minun edessäni harmittavasti juuri vähän vähemmän lujaa ajavan käyttäytymiselle. Sen synty liittyy siihen mielentilaan, jossa kukaan (muu kuin minä) ei osaa käyttäytyä liikenteessä.

        Liikennevirasto kerää dataa liikenteestä, mutta se ei ota kantaa yksittäisiin liikennetilanteisiin tai liikkujiin. Se on poliisin tehtävä. Tilastoista taas vastaa Tilastokeskus, joka sekään ei ota kantaa sisältöihin.

        Ylinopeus on kyllä määritelty laissa. ja siitä tuleva rangaistus (TLL 103§. viittaa rikoslakiin ja rikesakkolakiin). Se on tielle määrätyn suurimman nopeuden ylittäminen ja siitä saa sakkoa. Rangaistusvaatimuksessa lukee "Tielle merkityn nopeusrajoituksen noudattamatta jättäminen".

        Tämäkö sinusta on ylinopeuden määritelmä?
        > Liikennerikkomus
        >
        > Joka tahallaan tai huolimattomuudesta muuten kuin 98–102 tai 105 a §:ssä
        > mainitulla tavalla rikkoo tätä lakia tai sen nojalla annettuja säännöksiä tai
        > määräyksiä, on tuomittava liikennerikkomuksesta sakkoon. (28.12.2012/1082)
        >
        > Rikesakosta eräiden liikennerikkomusten ainoana rangaistuksena säädetään
        > rikesakkorikkomuksista annetussa laissa (986/2016). (18.11.2016/991)

        Koko sanaa ylinopeus ei löydy TLL:stä, eikä sitä siten ole määritelty. Kuten ei alinopeuttakaan.


      • xxxcvv
        Enevpk1 kirjoitti:

        OK, tämä tuli nyt selväksi. Onko sinulla yhtä briljantti näkemys ketjussa puheena olevasta alinopeus-käsitteestä. Tai aloittajan käyttämästä "jatkuva alinopeus"?

        Mielestäni käsite on määritelty tänne 9.7.2018 11:39 kirjoitetussa viestissä oikein hyvin.


    • oikeanopeus

      Minä ajan täydellistä nopeutta.

    • Miksi et ohita? Surkea autoko?

    • Eihötkyillä

      Aikasemmin lähdin joka paikkaan viime tipassa. Stressaantuneena liikenteessä että kerkiänkö.
      Nykyään varaan aikaa vähän enemmän, 30 km työmatkalle riittää kun lähtee 5 min aiemmin. Nyt ei stressiä, vaikka ois tietöitä, alinopeuksilla ajavia tms. edessäni. Nautin matkoistanikin enemmän. Jos vaikka joku ajelee alinopeutta jonossa edellä, jätän vaan enemmän väliä edellä ajavaan. Nykyään on tehokkaampi autokin kuin aiemmin, mutta turha ohitella jos ei ole kiirettä.

      • kunOnLuovuttanut

        Luovuttaja. Noin ne letkat syntyy kun näitä teiden ritareita ja luovuttajia on matelemassa teillämme. Ei minulla ole kiire ja siksi minä minä minä matelen ja muut kärsiköön. Ilmeisesti liikenne on ainoa paikka jossa pääset päättämään edes jostain asiasta, tietenkin vain jos se ylipainoinen päättäjä ei ole kyydissä.


    • hahhahhahhahhhaaa

      Alinopeus on tyhmien kotterikuskien keksintö ja näille on yhteistä se etteivät he osaa ohittaa hitaammin kulkevaa ajoneuvoa muualla kun moottoritiellä. Havaintoja tehty ympäri pohjoismaita. Ja näitä riittää.

    • pakumies671

      Aloittaja. Huomasit varmaan että kun keskustelun aihe ei joitain miellytä, he esittävät vieläkin tyhmempää kun ovat eivätkä muka ymmärrä mitä jollain yleisesti puhekielessä käytetyllä termillä tarkoitetaan.

      Alinopeus, eli ajaminen alle suurimman sallitun nopeuden suomen muutenkin alimitoitetuilla rajoituksilla johtuu lähes poikkeuksetta päihtyneenä, tai päihtyneen tasoisessa kunnossa ajamisesta.

      • Höpönlöpöä

        Tuo väitteesi alinopeuden johtumisesta päihteistä on kyllä älyllisesti ihan kestämätön.
        Joten älä anna arvioita muiden älykkyydestä.

        Muistaakseni päihtyneet tapaavat ajaa ylinopetta arvostelukyvyn heikennyttyä.


      • uivanakki

        Näkemyksessäsi on looginen virhe, joka kumoaa itse näkemyksen sisällön. Huomaatko sen itse?


    • pakumies671

      Kyllä rattijuoppo nimenomaan kiinnijäämisen pelossa ajaa ylivarovaisesti. Ne harvat rattijuopot jotka ajaa ylinopeutta, huomataan helpommin eli ne jää useammin kiinni.
      Samoin ajoterveydeltään rattijuopon tasolle taantuneet ajaa alinopeutta.

    • Mistä_johtuu

      Entäpä jatkuva YLINOPEUS? Mistä se johtuu?

      • sormipoisnenästä

        Siitä, että nykyautot on melko hyviä ajaa ja niissä on turvallisuusvarusteita auttamassa kuljettajaa.
        Toiseksi teiden yleisen kunnon takia monet nopeusrajoitukset on liian alhaiset.
        Liikenne suunnitellaan alisuorittajien mukaan, vähän niin kuin Cooperin testin hyväksytty suoritus olisi 150m, siihen pääsee suurin osa yrittäjstä.

        Ylinopeus-termin sijaan voisi käyttää "väärin määritellyn tiekohtaisen nopeusrajoituksen ylitys"


      • ohikulkija-

        Minä ajan usein ylinopeutta siksi, etten ole aloittajan kaltaisten huippukuskien jaloissa.


      • Just_joo

        Kyllä ajonopeus johtuu edelleen kuljettajan toiminnasta.

        Yksikään auto ei itsekseen aja tiellä. Jos ajaisikin, sillä pitäisi Suomen lain mukaan olla kuljettaja jossain. Kuljettaja vastaa meillä myös automaattisesti ajavan ajoneuvon liikkeistä. Tämä on vähän huterasti määritelty nykyisessä tieliikennelaissa. Sen voi sieltä kuitenkin lukea. Jokainen sääntö koskee _kuljettajan_ käyttäytymistä tilanteessa, ei _auton_ käyttäytymistä. (Tämä tullaan korjaamaan uudessa tieliikennelaissa)

        Tästä näemme myös aukottomasti sen, että nopeusrajoitukset eivät ole syy ylinopeuksiin. Oikeastaan teiden kunnon vuoksi nopeusrajoituksia pitäisi enemmäkin laskea kuin nostaa...


    • Malttia.liikenteeseen

      Alinopeus johtuu monestakin syystä. Jos rajoitus on vaikkapa 100 ja takana tulee autoja, aina seuraavan auton nopeus putoaa väkisinkin. Saatko ohittaa ensimmäisen sataa ajavan auton vauhdikkaasti niin että mittari nousee yli 100, usein paljonkin?! Näitä vauhdikkaita ohituksia on kuoleman kolareihin asti kun kiire ja huonot hermot ovat siellä ratin takana, vaikka minnekään ei kiire olisikaan.
      Toinen syy, traktorin ja hitaimpien ajoneuvojen kuljettajat, joilla ei ole ymmärrystä päästää jonoa ohi ja mennä tien poskeen hetkeksi että jono hajoaa ja nopeammat kulkuneuvot pääsee ohi.
      Kolmanneksi, tiellä liikkuu myös vanhempia ihmisiä kuskeina joiden huomiokyky ei ole enää niin kuin nuorella.
      Neljänneksi, siellä on myös rajoitteisia ihmisiä liikenteessä ym. ym. Tiestikin varmaan. Nuorille malttia ja jos kaasujalka kutiaa, raapikaa sitä ennen kuin kaasun pohjaan lykkäätte.

      • pakumies671

        Nuo kolmos ja neloskohdan syyt mainitsin jo aiemmin, eli rattijuopot ja muut samalle tasolle taantuneet vastuuttomat kuskit.


    • Knausillamatkaa

      Itse tulee ajettua alinopeutta custom-moottoripyörällä.

      Siinä on niin leveät sarvet, että jo todellisen satasen nopeus on aika nopeasti väsyttävää tuulenpaineen vuoksi.
      Prätkästä pääsee tosin helposti ohi, paitsi ehkä silloin kun ollaan isossa porukassa.

      Sitten on vielä tuo matkailuautomme, jonka suurin sallittu nopeus on 80 km/t. Se tosiaan onkin ruuhkaisella kantatiellä sellainen iso lehmä, että pakumiehen takana on paras viiltää ranteensa auki.

      Juuri tänään lähden muuten kotvan päästä Knausilla matkaan. Hymyillään kun tavataan, toivoo karavaanari!

      • pakumies671

        Kun puhun suurimman sallitun nopeuden ajamisen puolesta, tarkoitan myös sitä. Suurin sallittu voi rajoittua nopeusrajoitukseen tai ajoneuvokohtaiseen nopeusrajoitukseen. Itse tosin peräkärryä vetäessäni en nauti jos 100- rajoitusalueella kertyy jono perääni, ja siksi ajan usen sivuun. Pakkohan sitä ei ole tehdä, mutta satun nyt olemaan sitä mieltä että se on hyvä tapa. Olen siis keskiverto karavaanaria parempi tyyppi, enkä minä minä mies. Minulla ei ole mielestäni oikeutta hidastaa sujuvaa liikennettä enempää kuin on välttämätöntä, muttei ole kellään muullakaan. Ammatikseen nopeusrajoitetuilla ajoneuvoilla ajavat ei tietenkään sivuun ajele eikä kuulukaan ellei sitten traktorilla ole maantielle tullut.


    • Ylityksistä

      Ylinopeudelle voi joskus mennä kun alamäki yllättää. Siellä voi yllättää myös se asennossa seisova "peltipoliisi", ja odottaa saalistaaan. Eikä turhaan.

      Entä ne keltaisen viivan, viivojen ylittäjät? Voisi kuvitella, että siellä penkin ja ratin välissä voi olla se varsinainen "pommi", vaikka niistä kovin vähän kerrotaan. Paljon vaarallisempi, kuin pieni ohjeellisen nopeuden ylitys.

      • Riippuu keltaisesta viivasta. Useimmiten se on liikenneturvallisuuteen liittyvistä syistä, mutta viime aikoina olen huomannut muutaman peltipoliisin kohdalle ilmestyneen viivaa. Ilmeisesti tarkoitus on kasvattaa taas poliisin tuloja. Nyt rikkoo jo kahta merkityksetöntä lakia, jos turvallisesti vetäisee tulpasta ohi tuossa kohtaa (yleensä hyvä kohta, kun 90@100 ajava varmuuden vuoksi vielä jarruttaa vähän).


    • BemmiKuski

      Mulla on bemmi jolla ajan tolppaan....on niin kivaa kun likkakaveri vieressä jää vajokiksi...

    • ajatelkaa

      Ajan aina hiemen alle sallitun nopeuden.Psykiatritkin saavat asiakkaita heistä jotka taakseni jumittuvat.

    • Madonreikä

      Nopeutta joko on tai sitä ei ole. Nopeutta voi olla 0 tai sitten nykytiedon mukaan maksimissaan valonnopeus. Alle nolla-nopeuden ei mikään voi, nykytiedon mukaan sekin, liikkua. Nolla-nopeuden alittaminen tietäisi ajassa liikkumista, siis aikajatkumossa taaksepäin menneisyyteen ja sekin on nyky-ymmärryksen mukaan mahdotonta.
      Moni kylläkin ajaa alle sen nopeuden minkä jokainen muu katsoo olevan kyseiselle tielle se "oikea" nopeus ja sehän muita ärsyttää.

    • Tientukot_hengenvaara

      Tyhmyydestä/kehitysvammasta/k-päisyydestä/ajokortittomuudesta...

    • VikaaPäässä

      Ehkä siitä, ettei sellaista kuin ALINOPEUS ole olemassakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe