Tietääkö kukaan miten menetellä, hakiessa taloyhtiöltä korvauksia liukastumisesta . mitä asiakirjoja miten , saada korvaus , olisiko tietoa kuluttajasuojasta mitkä oikeuDet on kaatujalla ja mitkä taloyhtiön oikeudet korvata.
mitä tehdä .... apua pyytää huominen 200.
Liukastuminen piha alueella ,korvaus
13
1987
Vastaukset
- ..............................
Miten helvetissä tää kuuluu kuluttajansuojaan? Oletko sä ostanut tuon kaatumisen taloyhtiöltä vai?
- näin menee
Piirrät kartan kaatumispaikasta ja todistat, että se ei ollut hiekoitettu, sitten liität mukaan lääkärintodistuksen ja muut sinulle aiheutuneet kulut.
- olikop?
Kai kyseessä oli oman taloyhtiösi piha tai taloyhtiön hoidettavana oleva yleinen katu? Nimittäin jos menee kaatumaan toisten yksityispihoilla, niin omapa on vikansa
- hoitaa
Vaikkapa hiekanmurunen siellä suntäällä, vaikea saada taloyhtiötä vastuuseen, muistaisin niin, tarkistelen asiaa huomenna.
Ainakin lääkärintodistus pitää olla vammoista, tuliko niitä ?
Todistajia ettei pihaa ole hoidettu. Saattavat olla vaikeita juttuja todistaa mutta hyvillä todistajilla kyllä pärjää noissa tapauksissa.
Tuli viikolla kuluttajaliiton lasku, pitäs nää asiat paremmin muistaa, yritän siis onkia lisää tietoa, jos joku muu ei vastaa aiemmin. - idiootti
mene oikeuteen häviä ja maksa kulut
- maaka
En tiedä ikääsi enkä liioin sukupuoltasi. Mutta sinua nyt ainakin vaivaa keski-ikäisten akkojen tauti. Ämmät kompuroivat pitkin katuja ja pihoja ja syy on aina jonku muun eikä missään nimessä on kampuraisten jalkojen.
Ja korvauksia pitää tietenkin saada - kuinkas muutenkaan..? ;)
Mitäpäs jos vaan katsoisit mihin kävelet, etkä syyttelisi vahingosta muita..? Onneksi elämme Suomessa eikä jenkkilän malli ainakaan ihan vielä ole täysin tänne pesiytynyt. Eli et voi ainakaan vielä haastaa ketä tahansa korvaamaan omia töppöilyjäsi.- Tänk på det
Sinustakin tulee vanha eivätkä jalkasi silloin ole kuin luistelijalla. Kyllä se kuuluu elämään elimien jäykistyminen ja sen takia teitä hoidetaan ja hiekoitetaan - siis pitäisi. Käsittämätöntä empaattisuuden puutetta ja jopa tietämättömyyttä. Ei siis ole töppöilyä ottaa lippoja.
Toivon, että muistat tämän kirjoituksen kun tulet vanhaksi. Toivottavasti sen verran viskaa sinuakin.
Niistä nenäs, nosta housut ja ole kuin muutkin miehet! - maaka
Tänk på det kirjoitti:
Sinustakin tulee vanha eivätkä jalkasi silloin ole kuin luistelijalla. Kyllä se kuuluu elämään elimien jäykistyminen ja sen takia teitä hoidetaan ja hiekoitetaan - siis pitäisi. Käsittämätöntä empaattisuuden puutetta ja jopa tietämättömyyttä. Ei siis ole töppöilyä ottaa lippoja.
Toivon, että muistat tämän kirjoituksen kun tulet vanhaksi. Toivottavasti sen verran viskaa sinuakin.
Niistä nenäs, nosta housut ja ole kuin muutkin miehet!- tänkte, menar ja.
Eli liukastuminenkin kuuluu elämään. Mutta minkä helvetin takia syyllinen pitää olla jossain muualla kuin omissa jaloissa...?
Miksi jonkun muun pitäisi maksaa viulut, jos ei vain itse pysy pystyssä????!! - kokemuksella
vai että ämmien tauti se kaatuminen ja kompurointi liukkauden tähden. Olen itse ollut kiinteistönhoitoalalla n. 20 v ja joutunut käsittelemään monia liukastumistilanteita. Valitettavan usein on ollut laiminlyöntejä kiinteistönhuoltoyhtiön puolelta. Sopimukseen nimittäin kuuluu piha-alueiden hiekottaminen ellei ole erikseen mainittu sen olevan sopimukseen kuulumaton. Kaatujia on kaikista ikäryhmistä mm. nuoria alle 20-vuotiaita. Pahimmillaan kaatuminen on johtanut sen seurauksena tulleiden vammojen kautta kuolemaan, esim. erään 18-vuotiaan nuoren tapauksessa.
Silloin, kun tilanne sattuu omalle kohdalle, on suoranaista järjen köyhyyttä ajatella kaiken aina olevan vain omaa varomattomuutta. Huoltoyhtiöillä on vastuu ja niiden tulisi toimia vastuun mukaisesti. Eri asia on sitten todistaa kaatumisen johtuvan huoltoyhtiön laiminlyönnistä.
Sanon itse tämän 50 vuoden kokemuksella ja yhä kiinteistöhuoltoalan ammattilaisena...että silleen - Tiina
Juu, voi wittu mua ärsyttää ne keski-ikäiset tädit jotka omaa tyhmyyttään kaatuilee ja vaatii niitä korvauksia. Tossa talvikuukausina jouduin sairaalaan ja odotin päivystyspolilla omaa vuoroani pitkään sängyssä makoillen ja kuuntelin kuinka kaksi mammaa puhuu aamustaan: Juu, ja sitte mie liukastuin ja nyt mie oon sitte täällä vaikka ei minul oo muuta vikaa ku vähän selkä on jäykkänä mutku ei saa korvauksia, jos ei ole lääkärintodistusta! Mihin helvettiin niitä korvauksia tarvitaan jos ei ole tullut mitään pidempiaikaista vammaa?? Jos olisin ollut paremmassa kunnossa niin olisin sanonut mielipiteeni asiasta.. :D
- Milla
Jos onnettomuus sattui työmatkallasi ja liukastuit omassa pihassasi tai missä vaan matkalla, mene heti lääkäriin (muistaakseni mentävä 3 päivän sisällä). Työnantajasi toimittaa, kun ilmoitat sinne, vakuutustodistuksen lääkärikeskukseen, jossa kävit ja kulut heitetään sieltä työnantajan vakuutusyhtiöön.
En tiedä setvitäänkö vakuutusyhtiössä tässä tapauksessa edes pihan liukkautta, mutta jos, käsittääkseni vakuutusyhtiöt hoitaa ne keskenään.
Jos kaaduit vapaa-ajalla eikä sinulla ole mitään vakuutusta, käsittääkseni sinun pitää ottaa yhteyttä taloyhtiön hallitukseen tai isännöitsijään. Sieltä antavat kyllä lisätietoa. Jos sinulla on jokin vakuutus, sieltä kertovat, mitä pitää tehdä. Jos kävit jossain lääkärissä, nekin kyllä tietävät usein mistä alkaa purkaa. Käsittääkseni taloyhtiöillä on vakuutus tapaturmien varalle. Myös vakuutusyhtiöt tietää, miten pitää toimia.
Yleensä pitää toimia vikkelästi. Esim. työtapaturmassa vakuutustodistus pitää toimittaa lääk.keskukseen viikon sisällä, muuten maksat laskut ekaks itse. - hallituksen pj
On se kumma, että näissä keskusteluissa jotkut
aukovat päätään ymmärtämättä asioista mitään.
Tässä kuitenkin hiukan faktaa liukastumistapauk-
sia varten.
Kiinteistön omistajalla on korostettu huolelli-
suusvelvoite talvikunnossapidon suhteen. Tämän
lisäksi näissä asioissa on käänteinen todistus-
velvollisuus. Tämä tarkoittaa sitä, että pihat
on hoidettava hyvin ja jos joku kaatuu, niin
kiiteistön omistajan on kyettävä näyttämään
toteen, että on toimittu huolellisesti. Kaatujan
ei siis tarvitse todistaa laiminlyötiä.
Toki aina helpottaa, jos tapauksella on todistajia. Ei muuta kuin yhteys isännöitsijään
tai kiinteistön omistajaan ja taloyhtiö tai omistaja korvaa (tai hänen vakuutusyhtiönsä).
Ei muuten auta yhtään vaikka kyseessä olisi
yksityinen kiinteistö ja piha-alue. Jos omakoti-
talon piha on hiekoittamatta ja kutsumatta saapu-
va imurikauppias liukastuu, niin talon omistaja
on korvausvelvollinen!
Niin että pihat ja katualueet kuntoon!- zaii
Jos sä liukastut, niin se on sun syys vitun pallero ja älä syytä siitä muita jos sulla on niin paskat kengänpohjat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829