Liukastuminen piha alueella ,korvaus

Huominen200

Tietääkö kukaan miten menetellä, hakiessa taloyhtiöltä korvauksia liukastumisesta . mitä asiakirjoja miten , saada korvaus , olisiko tietoa kuluttajasuojasta mitkä oikeuDet on kaatujalla ja mitkä taloyhtiön oikeudet korvata.
mitä tehdä .... apua pyytää huominen 200.

59

2331

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

Miten helvetissä tää kuuluu kuluttajansuojaan? Oletko sä ostanut tuon kaatumisen taloyhtiöltä vai?

• Anonyymi00039

Kuuluu se

Kuluttaja asuu yhtiössä ja kuluttaa sitä

• Anonyymi00047

Maksoin yhtiölle ja nyt se maksaa minulle

• näin menee

Piirrät kartan kaatumispaikasta ja todistat, että se ei ollut hiekoitettu, sitten liität mukaan lääkärintodistuksen ja muut sinulle aiheutuneet kulut.

• olikop?

Kai kyseessä oli oman taloyhtiösi piha tai taloyhtiön hoidettavana oleva yleinen katu? Nimittäin jos menee kaatumaan toisten yksityispihoilla, niin omapa on vikansa

• Anonyymi00048

Käytin Google Earth yms

• Anonyymi00052

Laitoin riistakameran

• Anonyymi00061

Teen drooni ajon kerran per VRK

• hoitaa

Vaikkapa hiekanmurunen siellä suntäällä, vaikea saada taloyhtiötä vastuuseen, muistaisin niin, tarkistelen asiaa huomenna.
      Ainakin lääkärintodistus pitää olla vammoista, tuliko niitä ?
      Todistajia ettei pihaa ole hoidettu. Saattavat olla vaikeita juttuja todistaa mutta hyvillä todistajilla kyllä pärjää noissa tapauksissa.
      Tuli viikolla kuluttajaliiton lasku, pitäs nää asiat paremmin muistaa, yritän siis onkia lisää tietoa, jos joku muu ei vastaa aiemmin.

• Anonyymi00041

Annoin suklaata naapureille ja he todistivat

• Anonyymi00053

Annan joka viikko flindan niin pysyy porukat omalla puolellla

• idiootti

mene oikeuteen häviä ja maksa kulut

• Anonyymi00034

Menin ja voitin

Eläköön paska viini jne

• maaka

En tiedä ikääsi enkä liioin sukupuoltasi. Mutta sinua nyt ainakin vaivaa keski-ikäisten akkojen tauti. Ämmät kompuroivat pitkin katuja ja pihoja ja syy on aina jonku muun eikä missään nimessä on kampuraisten jalkojen.

Ja korvauksia pitää tietenkin saada - kuinkas muutenkaan..? ;)

Mitäpäs jos vaan katsoisit mihin kävelet, etkä syyttelisi vahingosta muita..? Onneksi elämme Suomessa eikä jenkkilän malli ainakaan ihan vielä ole täysin tänne pesiytynyt. Eli et voi ainakaan vielä haastaa ketä tahansa korvaamaan omia töppöilyjäsi.

• Tänk på det

Sinustakin tulee vanha eivätkä jalkasi silloin ole kuin luistelijalla. Kyllä se kuuluu elämään elimien jäykistyminen ja sen takia teitä hoidetaan ja hiekoitetaan - siis pitäisi. Käsittämätöntä empaattisuuden puutetta ja jopa tietämättömyyttä. Ei siis ole töppöilyä ottaa lippoja.

Toivon, että muistat tämän kirjoituksen kun tulet vanhaksi. Toivottavasti sen verran viskaa sinuakin.

Niistä nenäs, nosta housut ja ole kuin muutkin miehet!

• maaka
        Tänk på det kirjoitti:

Sinustakin tulee vanha eivätkä jalkasi silloin ole kuin luistelijalla. Kyllä se kuuluu elämään elimien jäykistyminen ja sen takia teitä hoidetaan ja hiekoitetaan - siis pitäisi. Käsittämätöntä empaattisuuden puutetta ja jopa tietämättömyyttä. Ei siis ole töppöilyä ottaa lippoja.

Toivon, että muistat tämän kirjoituksen kun tulet vanhaksi. Toivottavasti sen verran viskaa sinuakin.

- tänkte, menar ja.

Eli liukastuminenkin kuuluu elämään. Mutta minkä helvetin takia syyllinen pitää olla jossain muualla kuin omissa jaloissa...?

Miksi jonkun muun pitäisi maksaa viulut, jos ei vain itse pysy pystyssä????!!

• kokemuksella

vai että ämmien tauti se kaatuminen ja kompurointi liukkauden tähden. Olen itse ollut kiinteistönhoitoalalla n. 20 v ja joutunut käsittelemään monia liukastumistilanteita. Valitettavan usein on ollut laiminlyöntejä kiinteistönhuoltoyhtiön puolelta. Sopimukseen nimittäin kuuluu piha-alueiden hiekottaminen ellei ole erikseen mainittu sen olevan sopimukseen kuulumaton. Kaatujia on kaikista ikäryhmistä mm. nuoria alle 20-vuotiaita. Pahimmillaan kaatuminen on johtanut sen seurauksena tulleiden vammojen kautta kuolemaan, esim. erään 18-vuotiaan nuoren tapauksessa.
        Silloin, kun tilanne sattuu omalle kohdalle, on suoranaista järjen köyhyyttä ajatella kaiken aina olevan vain omaa varomattomuutta. Huoltoyhtiöillä on vastuu ja niiden tulisi toimia vastuun mukaisesti. Eri asia on sitten todistaa kaatumisen johtuvan huoltoyhtiön laiminlyönnistä.
        Sanon itse tämän 50 vuoden kokemuksella ja yhä kiinteistöhuoltoalan ammattilaisena...että silleen

• Tiina

Juu, voi wittu mua ärsyttää ne keski-ikäiset tädit jotka omaa tyhmyyttään kaatuilee ja vaatii niitä korvauksia. Tossa talvikuukausina jouduin sairaalaan ja odotin päivystyspolilla omaa vuoroani pitkään sängyssä makoillen ja kuuntelin kuinka kaksi mammaa puhuu aamustaan: Juu, ja sitte mie liukastuin ja nyt mie oon sitte täällä vaikka ei minul oo muuta vikaa ku vähän selkä on jäykkänä mutku ei saa korvauksia, jos ei ole lääkärintodistusta! Mihin helvettiin niitä korvauksia tarvitaan jos ei ole tullut mitään pidempiaikaista vammaa?? Jos olisin ollut paremmassa kunnossa niin olisin sanonut mielipiteeni asiasta.. :D

• Anonyymi00021

Ämmät?

MeToo

Kun ämmä kaatuu sun yhtiön pihassa ja viinipullot menee rikki ja selkä niin sinä maksat🍷

• Anonyymi00022
        maaka kirjoitti:

- tänkte, menar ja.

Eli liukastuminenkin kuuluu elämään. Mutta minkä helvetin takia syyllinen pitää olla jossain muualla kuin omissa jaloissa...?

Miksi jonkun muun pitäisi maksaa viulut, jos ei vain itse pysy pystyssä????!!

Yhtiö on yhtiö

• Anonyymi00023
        kokemuksella kirjoitti:

vai että ämmien tauti se kaatuminen ja kompurointi liukkauden tähden. Olen itse ollut kiinteistönhoitoalalla n. 20 v ja joutunut käsittelemään monia liukastumistilanteita. Valitettavan usein on ollut laiminlyöntejä kiinteistönhuoltoyhtiön puolelta. Sopimukseen nimittäin kuuluu piha-alueiden hiekottaminen ellei ole erikseen mainittu sen olevan sopimukseen kuulumaton. Kaatujia on kaikista ikäryhmistä mm. nuoria alle 20-vuotiaita. Pahimmillaan kaatuminen on johtanut sen seurauksena tulleiden vammojen kautta kuolemaan, esim. erään 18-vuotiaan nuoren tapauksessa.
        Silloin, kun tilanne sattuu omalle kohdalle, on suoranaista järjen köyhyyttä ajatella kaiken aina olevan vain omaa varomattomuutta. Huoltoyhtiöillä on vastuu ja niiden tulisi toimia vastuun mukaisesti. Eri asia on sitten todistaa kaatumisen johtuvan huoltoyhtiön laiminlyönnistä.
        Sanon itse tämän 50 vuoden kokemuksella ja yhä kiinteistöhuoltoalan ammattilaisena...että silleen

Kyllä ja myös vastuu viinistä

• Anonyymi00035
        Tänk på det kirjoitti:

Kyllä!

Ylpeästi otan lipat vaikka kurat housussa

Empatiaa rakkaat yhtiön asukkaat

• Anonyymi00042
        Tänk på det kirjoitti:

Miksi housut olisivat maassa?

• Anonyymi00043
        Tänk på det kirjoitti:

Ja miksi painottaa sanaa jäykistynyt ELIN?

• Anonyymi00049
        Tänk på det kirjoitti:

Vanhuus ja lääkkeet rules

• Anonyymi00054

Trump rules🇺🇲🇺🇲🇺🇲

• Anonyymi00063

Onneksi elämme Suomessa?

WTF

• Anonyymi00064

Kampurat jalat?

WTF

• Milla

Jos onnettomuus sattui työmatkallasi ja liukastuit omassa pihassasi tai missä vaan matkalla, mene heti lääkäriin (muistaakseni mentävä 3 päivän sisällä). Työnantajasi toimittaa, kun ilmoitat sinne, vakuutustodistuksen lääkärikeskukseen, jossa kävit ja kulut heitetään sieltä työnantajan vakuutusyhtiöön.

En tiedä setvitäänkö vakuutusyhtiössä tässä tapauksessa edes pihan liukkautta, mutta jos, käsittääkseni vakuutusyhtiöt hoitaa ne keskenään.

Jos kaaduit vapaa-ajalla eikä sinulla ole mitään vakuutusta, käsittääkseni sinun pitää ottaa yhteyttä taloyhtiön hallitukseen tai isännöitsijään. Sieltä antavat kyllä lisätietoa. Jos sinulla on jokin vakuutus, sieltä kertovat, mitä pitää tehdä. Jos kävit jossain lääkärissä, nekin kyllä tietävät usein mistä alkaa purkaa. Käsittääkseni taloyhtiöillä on vakuutus tapaturmien varalle. Myös vakuutusyhtiöt tietää, miten pitää toimia.

Yleensä pitää toimia vikkelästi. Esim. työtapaturmassa vakuutustodistus pitää toimittaa lääk.keskukseen viikon sisällä, muuten maksat laskut ekaks itse.

• Anonyymi00024

112 heti

• Anonyymi00036

Itse kävin ottamassa ennen ja jälkeen kuvat ihan varmuuden vuoksi jos sattuu jotain

Ja sitten paska osui tuulettimen

Kuvat oli kullan arvoisia

• hallituksen pj

On se kumma, että näissä keskusteluissa jotkut
      aukovat päätään ymmärtämättä asioista mitään.

Tässä kuitenkin hiukan faktaa liukastumistapauk-
      sia varten.
      Kiinteistön omistajalla on korostettu huolelli-
      suusvelvoite talvikunnossapidon suhteen. Tämän
      lisäksi näissä asioissa on käänteinen todistus-
      velvollisuus. Tämä tarkoittaa sitä, että pihat
      on hoidettava hyvin ja jos joku kaatuu, niin
      kiiteistön omistajan on kyettävä näyttämään
      toteen, että on toimittu huolellisesti. Kaatujan
      ei siis tarvitse todistaa laiminlyötiä.
      Toki aina helpottaa, jos tapauksella on todistajia. Ei muuta kuin yhteys isännöitsijään
      tai kiinteistön omistajaan ja taloyhtiö tai omistaja korvaa (tai hänen vakuutusyhtiönsä).
      Ei muuten auta yhtään vaikka kyseessä olisi
      yksityinen kiinteistö ja piha-alue. Jos omakoti-
      talon piha on hiekoittamatta ja kutsumatta saapu-
      va imurikauppias liukastuu, niin talon omistaja
      on korvausvelvollinen!
      Niin että pihat ja katualueet kuntoon!

• zaii

Jos sä liukastut, niin se on sun syys vitun pallero ja älä syytä siitä muita jos sulla on niin paskat kengänpohjat.

• Anonyymi00017
        zaii kirjoitti:

Jos sä liukastut, niin se on sun syys vitun pallero ja älä syytä siitä muita jos sulla on niin paskat kengänpohjat.

Lihavuus on sairaus eikä oma valinta.

Eikä köyhällä ole varaa kalliisiin kenkiin.

Jos läski pyörii pitkin pihaa niin se on koko taloyhtiön asia.

Jalsuhalit!

• Anonyymi00018
        zaii kirjoitti:

Vitun pallero pyörii ja pyörii mutta sinäkin maksat siitä.

Koko talo maksaa.

Ja pallero saa olla kännissä jos haluaa.

• Anonyymi00025

Kyllä rikas possu maksaa

Myös viinit

• Anonyymi

Virtuaali kirjoitti pakko ajattelua jalan asento

Emme kaadu enää lääkäri Nivala likaus piha saa kissoineen jäädä huomiotta kirjoita Virtuaali huolehdi likaisen torjunta

• Anonyymi00015

Kaaduin humalassa ja kassillinen keppadaa särkyi?

Kuka vastaa?

• Anonyymi00016

Itse kaaduin portaissa ja kiljuympäri kaatui rappusiin.

Käytiin 3 vuotta rosiksessa kuka maksaa siivouksen ja kuka kiljun.

Päättyi tasapeliin.

Kusin rappusiin silti että pääsin niskan päälle henkisesti.

• Anonyymi00019

Minulla särkyi pari ponttoonia ja mäyräkoiraa yhtiön saunassa.

Tuli suru puseroon

Onneksi minulla oli virallinen yhtiön saunavuoro

Kaikki korvattiin

Koska lattia oli liukas

• Anonyymi00045
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Minulla särkyi pari ponttoonia ja mäyräkoiraa yhtiön saunassa.

Tuli suru puseroon

Onneksi minulla oli virallinen yhtiön saunavuoro

Kaikki korvattiin

Koska lattia oli liukas

Joo sama kokemus meni survival pack rikki ja tuli kova jano

Korvattiin

• Anonyymi00020

Kerron oman tarinani.

Yöllä särkyi Carillo pullo yhtiön pihaan.

Aamulla yhtiön PJ käveli siihen jäätyneeseen kohtaan ja kaatui.

Meni tappi perseeseen.

Haki ja sai korvauksen yhtiöltä.

Tarinan opetus?

Osta juomaa joka ei jäädy

• Anonyymi00026

Laitan oman lusikan soppaan

Meillä oli linkkien tapaus meidän taloyhtiössä

En ehtinyt autosta asuntoon vaan ripulipaska pääsi portaikkoon

Naapurin lapset kaatuivat paskaan ja liukuivat alas portaita

Ei vahinkoja mutta yhtiö vaati kuivapesua

Palkkasin juristin ja sain asian sovittua

Perhe pesi paskan itse

Yhtiö on meidän kaikkien etu

• Anonyymi00028

Lehdessä oli kiinnostava tapaus

Asukas ei korjannut koiran paskaa pois yhtiön pihalta ja yksi asukas liukastui siihen

Oikeus ei löytynyt ratkaisua siihen kuka oli vastuussa

Paska pihassa ei ole aina yksinkertaista

Koiran tai ihmisten

• Anonyymi00032

Kyllä on niin kiinnostavaa että 3 kertaa ei riitä.

Paska pihassa on yhteinen asia

• Anonyymi00033

Täällä on paljon puhetta paskasta yhtiön alueella.

Miksi unohtaa se toinen erite?

Ei se sanonta kusiluikkarit tyhjästä tullut

Iso riski yhtiölle

• Anonyymi00037

Onko invalidi skootterilla oikeus ajaa sisään omaan asuntoon?

Siis polttomoottori

• Anonyymi00044

Jos on lääkärintodistus tai eläkeläisten kortti niin saa ajaa hissiin ja asuntoon

Ei sen kummempaa kuin eläimet asunnossa ja yhtiön tiloissa

• Anonyymi00059

Saa jos Invalidiliiton jäsen

Eiku hanaa!

• Anonyymi00038

Tämä tarina on tosi

Alakerran naapurin emäntä kaatui pihassa ja menin auttamaan

Sitten tuli puhelu että meillä on suhde

Tilanne kärjistyi ja nyt siellä.om ero ja huoltajuusriita

Jätetty osapuoli haastoi taloyhtiön oikeuteen erosta ja elatusmaksuista

Tilanne on yhä auki

Joku tosin kaatoi soraa ja koiran kakkaa minun postilaatikosta eilen

• Anonyymi00046

Yhtiö korvaa myös ne kuraantuneet housut

• Anonyymi00050

Ajoin skootterin hissiin koska olen Invalidiliiton jäsen

Joku kaatui öljyyn joka oli vuotanut hissiin.

Taloyhtiö korvaa.

• Anonyymi00051

Sama😇

• Anonyymi00058
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Sama😇

Invalidiliiton jäsenet rulettia😇

• Anonyymi00055

Itse ajoin skootterin rappuset ylös

Sudin ja.poltin kumia

Yhtiö arvosti pitoa

• Anonyymi00056

Yhtiön pihan grillissä oli rasvaa valunut laatoille. Tuli pienessä sievässä makkara kädessä ja vedin lipat tupakki suussa. Yhtiö korvasi makkaran ja tupakin.

• Anonyymi00057

Sama😇

• Anonyymi00060

Tietää

Kuvaa

Kuvaa

Kuvaa

Ja hanki todistukset ja todistajat

• Anonyymi00062

Pakko kertoa oma karmea tarina.

Tulin aamuyöllä kotiin ja menin hissillä yläkerrokseen.

Seuraavana aamuna heräsin siihen että joku kiroili hississä.

Olin oksentanut hissiin ja joku oli aamulla kaatunut hissin lattialle puku päällä ja kuuma kahvi kädessään .

Tapaus on yhä auki ja hissi pesemättä.

Aion muuttaa pois.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      251
      2933
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27