Siinä lapsuusajan pihamaalla, tallin edessä. Isällä oli jo ikää. Hän alkoi väsymään. Vain puukoin, ei miekoilla.
Lopuksi isän pää vaan irtosi nurmikolle. Tunsin mielihyvää että voitin vihapäisen ja kiivaan taisteluni.
Olin ehkä unessa 16 vuoden ikäinen. Istuttiin aamiaiselle tietysti samaan aikaan perheen kanssa. Olen ihan varma, että isä tiesi unestani.
Sitten myöhemmin aikuisena luin klassisesta isänmurha-riitistä. Ei se Eino taida ihan turha ollakaan; uskoin isän silloin ajatelleen.
Tappelin isäni kanssa teräaseilla unessa
einomies.66
2
236
Vastaukset
- voisko.olla
Tulee mieleen kasvu-uni.
Yritys lohkoa jotain pois itsestä, Pää edustanee joitain arvoja ja ajattelua, joka liittyy isääsi.
Kuin veitsellä leikaten nuo hänen edustamansa, ehkä väkisin ajamansa, arvot ja ajattelu pois itsestä.- mies.näen.paljon.unia
Luulen että myös psykiatrit näkisivät tuon isän ja pojan taistelun myönteistä pojan kasvamista aikuisuuteen.
Psykoanalyysin kehittäjä ja varsinkin oppilaansa C.C Jung pitivät unia hyvin merkityksellisinä ihmisten kehityskaaressa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1666006Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido923354Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1112009Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain1091422- 931300
- 1291227
- 151154
- 651048
Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?172915Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27905