Ekumenia perustuu valheelle

KavahtakaaEkumeniaa

Ekumenia vaeltaa pimeydessä. Jeesus on valkeudessa.Ekumenia on liitossa helvetin kanssa.

15

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep. Asiat olivat paremmin 30-vuotisen sodan aikoina! Ei ekumenialle!

      • korprniiiiinisto

        uksuskonto, uksjohtaja, uksraha, helppoa siis ekumeniiak, anttiristos, ja eurikollari


    • VähänRiippuu

      Riippuu siitä mitä ekumenialla tarkoitetaan. Kaikkien uskontojen ekumenia on todellakin saatanasta.

      • Ekumenia tarkoittaa kylläkin nimenomaan vain kristillisten kirkkojen välisen yhteyden vahvistamista.

        Olisi hyvä tarkistaa käsitteiden merkitys, että ei tulisi nolattua itseään...


      • VähänRiippuu
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ekumenia tarkoittaa kylläkin nimenomaan vain kristillisten kirkkojen välisen yhteyden vahvistamista.

        Olisi hyvä tarkistaa käsitteiden merkitys, että ei tulisi nolattua itseään...

        Olen eri mieltä. Esim. Paavi tarkoittaa sillä kaikkien uskontojen ekumeniaa.
        Kun puhutaan kristillisestä ekumeniasta silloin manitaan kristillinen ekumenia.


      • GiljotiiniSuostuttelu
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ekumenia tarkoittaa kylläkin nimenomaan vain kristillisten kirkkojen välisen yhteyden vahvistamista.

        Olisi hyvä tarkistaa käsitteiden merkitys, että ei tulisi nolattua itseään...

        Kyllä kyseessä on kaikkien uskontojen yhdistäminen sillä valheella että ihan millä epäjumalaan uskomisella pelastuu. Paavi on tehnyt työtä kaikkien maailman eri uskontojen yhdistämistä yhdeksi uskonnoksi.Myös sinun ateismiuskomuksesi on mukana yhdistämisessä tai sen yrittämisessä.Kristinuskosta eivät monet luovu. Jotkut sanovat ettei luovu.Raamattu sanoo että moniaat luopuvat uskosta.


      • GiljotiiniSuostuttelu kirjoitti:

        Kyllä kyseessä on kaikkien uskontojen yhdistäminen sillä valheella että ihan millä epäjumalaan uskomisella pelastuu. Paavi on tehnyt työtä kaikkien maailman eri uskontojen yhdistämistä yhdeksi uskonnoksi.Myös sinun ateismiuskomuksesi on mukana yhdistämisessä tai sen yrittämisessä.Kristinuskosta eivät monet luovu. Jotkut sanovat ettei luovu.Raamattu sanoo että moniaat luopuvat uskosta.

        Oletko ystävällinen ja laitat esimerkkejä määritelmistä, joissa ekumenia määritellään noin. Kiitos jo etukäteen.


      • GiljotiiniSuostuttelu kirjoitti:

        Kyllä kyseessä on kaikkien uskontojen yhdistäminen sillä valheella että ihan millä epäjumalaan uskomisella pelastuu. Paavi on tehnyt työtä kaikkien maailman eri uskontojen yhdistämistä yhdeksi uskonnoksi.Myös sinun ateismiuskomuksesi on mukana yhdistämisessä tai sen yrittämisessä.Kristinuskosta eivät monet luovu. Jotkut sanovat ettei luovu.Raamattu sanoo että moniaat luopuvat uskosta.

        Kuulostaako tällainen "uskontojen yhdistäminen" sinusta aivan oikeasti realistiselta? Kritillisiä kirkkokuntia kun on tuhansittain, ja jos pelkästään tätä palstaa lukemalla huomaa, että uskovaiset löytävät keskinäisiä riidanaiheita mitä olemattomimmista aidanseipäistä.

        Jeesus sen sijaan rukoili, että "he (uskovat) yhtä olisivat". Hän ei halua meidän keskittyvän omaan "oikeaoppisuuteemme" ja turhaan kiistelyyn, vaan evankeliumin ilosanoman levittämiseen yhdessä muiden uskovien kanssa. "Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." (Joh. 13:35)


      • SokeudellaLyödytVäärät
        Tipale kirjoitti:

        Kuulostaako tällainen "uskontojen yhdistäminen" sinusta aivan oikeasti realistiselta? Kritillisiä kirkkokuntia kun on tuhansittain, ja jos pelkästään tätä palstaa lukemalla huomaa, että uskovaiset löytävät keskinäisiä riidanaiheita mitä olemattomimmista aidanseipäistä.

        Jeesus sen sijaan rukoili, että "he (uskovat) yhtä olisivat". Hän ei halua meidän keskittyvän omaan "oikeaoppisuuteemme" ja turhaan kiistelyyn, vaan evankeliumin ilosanoman levittämiseen yhdessä muiden uskovien kanssa. "Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." (Joh. 13:35)

        Huomaatkohan kirjoittamasi ristiriidan Raamatussa lukevan opetuksen suhteen evankeliumin puhtaudesta.

        Väärästä opetuksesta varoittaminen ei ole turhaa riitaa. Porton yksi osa on luopioseurakunta?


    • Tosiasiat

      Miesten keskinäistä verkostumista!

      • niinkö

        Ja sinä olet feministi?


    • kui2

      Vai niin.

    • Minulle ei ole oikein avautunut se, että mikä on se ekumenia, joka on valhetta ja pimeyttä? Kristittyjen pyskimys yhdessä palvella Jumalaa ei voi olla pimeyttä, koska siihen meidän Herramme meitä kehoittaa.

      • Obadja151cm

        Paneutuminen tutkimukseen auttaa ymmärtämään.Kaikki on tutkittava ja koeteltava.

        https://www.youtube.com/watch?v=q7XpM1Gwbg0&t=17s


      • Obadja151cm kirjoitti:

        Paneutuminen tutkimukseen auttaa ymmärtämään.Kaikki on tutkittava ja koeteltava.

        https://www.youtube.com/watch?v=q7XpM1Gwbg0&t=17s

        Tarkoitatko, että Petri Paavolan opetus on tutkittava ja koeteltava? Se on ihan totta, jokainen opettaja on tutkittava ja koeteltava.

        Vai tarkoitatko, että tutkimista ja koettelemista on nielaista Petri Paavolan opetus oikeana totuutena vaikka ekumeniasta?

        Hyviä puhujia ja opettajia kannattaa kuunnella, kannattaa kuunnella niitä ei niin hyviäkin ja ottaa niistä opetuksista se mikä on hyvää ja hylätä loput.
        Aina voi myös ajatella niin, että me emme ole suojasa ja meitä uhkaa koko ajan vaikka mikä, joka syö meidät , jos emme kaiken aikaa tarkkaile epäluuloisina maailmaa ympärillämme. Jos emme ole riittävän viisaita ja jos emme tutki kaiken päivää alkukieliä emme voi saavuttaa Jumalan valtakuntaa, vaan jäämme matkalle. Jos oleilemme tuon tai tuon ryhmän kanssa, meihin tarttuu vieraita vaikutteita ja niin jäämme taas taipaleelle emmekä koskaan saavuta uskomme päämäärää.
        Niinkin voi elämäänsä elää, minä vain en jakssaisi sellaista elämää ja toisaalta luotan Jumalan sanaan, että Hän on oikeasti kykenevä varjelemaan minut kaikelta miltä pitääkin varjella ihan riippumatta siitä kuinka viisas ja oppinut minä olen ja missä minä liikun. Siksi minä en pelkää ekumeniaa tai vieraita vaikutteita tai vieraita ihmisiä...no vieraita ihmisiä pelkään koska olen ujo...mutta en siis siinä mielessä , että he voisivat minut tien oheen suistaa ja Jumala ei minua löytäisi.
        Eikö se paavalikin jotain kirjoittanut siitä, että kun Jumala on puolellamme kuka voi olla meitä vastaan ja mikä tai kuka on se, joka voi meidät erottaa Jumalan rakkaudesta, eikö vastaus ollut, .....jaa mutta minäpä laitan tähän sen kohdan
        Room.8 : 31. Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
        32. Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
        33. Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
        34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
        35. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
        36. Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
        37. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Aika tavalla turvassa olemme kaikkialla missö liikumme, näin ainakin itse uskon ja siksi toinen ihminen, vaikka eri tavalla uskova tai vallan uskomaton, ei ole minulle uhka siinä mielessä, että hän riistäisi minulta Jumalan ja uskoni, jonka olen Jumalalta lahjaksi saanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      17
      2353
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2185
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      81
      1422
    4. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1413
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1347
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      92
      1182
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1053
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      1023
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1019
    Aihe