Huoltokirjassa merkintä korjausehdotukset

Huoltokirja-pilalla

Hei.

Vein tuttuun tapaan 255 tkm ajetun Diesel Seat Alhambrani huoltoon merkkiliikkeeseen josta olin sen ostanutkin.

He olivat laittanet rastin muiden töiden lisäksi kohtaan "Korjausehdotukset". He esittivät myös 4000 Eur edestä noita korjausehdotuksia. Auto meni katsastuksesta läpi 2 kk aikaisemmin tarkastajan maininnalla: "Hyvässä kunnossa". Mielestäni kosjaamo yrittää täyttää kassavajettaan tarjoamalla noita korjauksia ja toivovat että tekisin niistä esim. puolet.

Onko kovin yleistä laittaa rasti tuohon ruutuun huoltokirjassa ja onko se kovinkin paha asia minun kannaltani. Laskeeko auton arvoa tai tekeekö siitä jopa mahdottoman myydä edelleen?

2

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 57_ddw

      Kyllä minun autolle niille merkkihuollon korjausehdotuksille on ollut ihan hyvä syy, esim jarrulevyt lopussa tai ruostetta alustassa, ei niitä tyhjästä ole sinne koskaan keksitty. Se on sitten oma päätös haluaako satsata korjauksiin jos auto ei enää niin arvokas. Jarrulevyt vaihdatin halvemmassa paikassa ja alustaan vedin Dinitrolia hidastamaan ruostetta. Huonot jarrulevyt meni kyllä vielä kerran katsastuksesta, mutta oli ne levyt silti tosi huonossa kunnossa.

      Omassa merkkihuollossa vikalistan saa erilliselle paperille joten sen voi jättää pois kun myy autoa eteenpäin. Onneksi ei huoltokirjaan merkitä. Varmasti karkottaa ostajia ja heikentää jälleenmyyntiarvoa jos huoltokirjasta näkyy merkkihuollossa löydetyt viat eikä vikoja korjattu.

    • 57_ddw

      Toisaalta tuo pakottaa sinut olemaan rehellinen kun myyt autoa ja on reilua ostajalle, eli merkkihuolto tavallaan estää sinua vääristelemästä auton kuntoa kun myyt. Ellet sitten "hukkaa" huoltokirjaa. Mutta tuskin kukaan autoa ilman huoltokirjaa nykyään ostaa. Ehkä kannattaa jatkossa pysyä erossa VW tuottesta jos ei halua 4 tonnin vikalistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe