Huoltokirjassa merkintä korjausehdotukset

Huoltokirja-pilalla

Hei.

Vein tuttuun tapaan 255 tkm ajetun Diesel Seat Alhambrani huoltoon merkkiliikkeeseen josta olin sen ostanutkin.

He olivat laittanet rastin muiden töiden lisäksi kohtaan "Korjausehdotukset". He esittivät myös 4000 Eur edestä noita korjausehdotuksia. Auto meni katsastuksesta läpi 2 kk aikaisemmin tarkastajan maininnalla: "Hyvässä kunnossa". Mielestäni kosjaamo yrittää täyttää kassavajettaan tarjoamalla noita korjauksia ja toivovat että tekisin niistä esim. puolet.

Onko kovin yleistä laittaa rasti tuohon ruutuun huoltokirjassa ja onko se kovinkin paha asia minun kannaltani. Laskeeko auton arvoa tai tekeekö siitä jopa mahdottoman myydä edelleen?

2

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 57_ddw

Kyllä minun autolle niille merkkihuollon korjausehdotuksille on ollut ihan hyvä syy, esim jarrulevyt lopussa tai ruostetta alustassa, ei niitä tyhjästä ole sinne koskaan keksitty. Se on sitten oma päätös haluaako satsata korjauksiin jos auto ei enää niin arvokas. Jarrulevyt vaihdatin halvemmassa paikassa ja alustaan vedin Dinitrolia hidastamaan ruostetta. Huonot jarrulevyt meni kyllä vielä kerran katsastuksesta, mutta oli ne levyt silti tosi huonossa kunnossa.

Omassa merkkihuollossa vikalistan saa erilliselle paperille joten sen voi jättää pois kun myy autoa eteenpäin. Onneksi ei huoltokirjaan merkitä. Varmasti karkottaa ostajia ja heikentää jälleenmyyntiarvoa jos huoltokirjasta näkyy merkkihuollossa löydetyt viat eikä vikoja korjattu.

• 57_ddw

Toisaalta tuo pakottaa sinut olemaan rehellinen kun myyt autoa ja on reilua ostajalle, eli merkkihuolto tavallaan estää sinua vääristelemästä auton kuntoa kun myyt. Ellet sitten "hukkaa" huoltokirjaa. Mutta tuskin kukaan autoa ilman huoltokirjaa nykyään ostaa. Ehkä kannattaa jatkossa pysyä erossa VW tuottesta jos ei halua 4 tonnin vikalistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1569
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      72
      1370
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      219
      1332
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1291
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1019
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      950
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      848
    Aihe