Minulla on ollut jo useita vuosia kuukautishäiriöitä, 10 vuoden ajan ja nyt olen 23-vuotias. Aiemmin en ole ollut huolissani, olen ajatellut että kuuluu nuoruuteen ja tasoittuu ajan kanssa, mutta ei taida nyt niin käydäkkään ja haluaisin ottaa selvää mistä tämä johtuu ja tarvitsenko jotain hoitoa...
Laitan tähän esimerkin minkälaiset menkat mulla oli joulu/tammikuussa ja tälläistä samanlaista tämä on ollut jo useiden vuosien ajan:
Kuukautiset 25.12.2017 - 1.1.2018
15.1 veristä vuotoa alapäästä
16.1 myös veristä vuotoa vähän pyyhkiessä pissaamisen jälkeen
17.1 limaa jonka mukana verta
18.1 limaa ja verta jälleen
22.1 pissalla käynnin jälkeen pyyhkiessä jälleen verta
24.1 pyyhkiessä verta
27.1 alkoi seuraavat kuukautiset
itsetyydyttämisen yhteydessä ja jälkeen tulee usein myös verta.
Kipuja ei muuten ole, paitsi kuukautisten aikaan normaalit kuukautiskivut.
Pahanlaatuista syöpää tai kasvainta minulla tuskin on, koska jos olisi niin en ois pysynyt 10v hengissä?
Minulla kasvaa navan ja alapään välillä tummia pitkiä karvoja, nänneistä muutama pitkä karva, vaaleat viikset ylähuulen päällä, poskissa ja leuassa vähän vaaleaa partaa.. onko normaalia?
Olen kärsinyt 4v ajan myös kaljuuntumisesta, hiukset lähteneet tasaisesti joka puolelta päätä.
Ylipainoa mulla ei pahemmin ole, mitat 163cm/60kg. En ole koskaan harrastanut seksiä.
Virtsaamishäiriöitä myös on, luultavasti kyse yliaktiivisesta rakosta ja virtsa haisee välillä ummehtuneelta. Muita sairauksia jotka minulla on niin ärtynyt suoli ja mielenterveysongelmat. En syö tällä hetkellä mitään lääkitystä, enkä ole koskaan syönyt e-pillereitä.
Ei ole ollut kovin terveelliset elintavat, mutta yritän tehdä parannuksen lisäämällä liikuntaa ja syömällä/juomalla terveellisesti, unirytmi säännölliseksi.
Mistä johtuu tämä?
7
304
Vastaukset
- MarianneJulia
Valkovuoto ja kiihottuessa erittyvä neste on välillä kellertävää ja pilaa alushousut, ei lähde edes pesussa irti...
- MarianneJulia
Tai ehkä paremmin ilmaistuna niin valkovuoto ja kiihottuessa erittyvä neste värjää alushousut ja ei lähde ees pesussa pois. Joten siten voi sanoa että ne on pilalla.
Enkä tiedä kenen luokse mun pitäisi edes mennä, normi lääkärin vai gynen? en oo käynyt gynellä vielä koskaan ja en tiedä miten ees köyhänä toimeentulotuella elävänä sinne pääsisin...
Enkä tiedä edes mikä on ovulaatio ja miten kuukautiskierto lasketaan...- otaselvää
Miksi et mene ehkäisyneuvolaan? Esim. täällä Lahdessa siellä asiointi ei maksa senttiäkään eli on ilmainen. Siellä on terveydenhoitaja ja lääkäri.
- helpointiealoittaa
Eiköhän tuohonkin vaivaan löydy apu terkkarin lääkärin kautta.
- menelääkäriin
Toimeentulotukea saa julkisen terveydenhuollon menoista. Mene hyvä ihminen lääkäriin. Me ei voida sua tällä palstalla tutkia. Ei millään pahalla.
- MarianneJulia
Ajattelin vaan kysäistä että tulisko kellekkään mieleen mistä tämä voisi johtua, kun nää mun ongelmat liittyy tähän aihepiiriin josta tällä palstalla keskustellaan. :)
- Isomyymikki
Oireesi sopivat moneen eri vaihtoen. Liiallinen karvankasvu viittaa estrogeenin puutteeseen ja sen voi korjata lääkkeillä. Myös hiusten harveneminen sopii tähän. Sitten voi olla myös kilpirauhasongelmaa tai anemia. Verikokeissa käynti selventää asian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768