Mistä johtuu tämä?

MarianneJulia

Minulla on ollut jo useita vuosia kuukautishäiriöitä, 10 vuoden ajan ja nyt olen 23-vuotias. Aiemmin en ole ollut huolissani, olen ajatellut että kuuluu nuoruuteen ja tasoittuu ajan kanssa, mutta ei taida nyt niin käydäkkään ja haluaisin ottaa selvää mistä tämä johtuu ja tarvitsenko jotain hoitoa...

Laitan tähän esimerkin minkälaiset menkat mulla oli joulu/tammikuussa ja tälläistä samanlaista tämä on ollut jo useiden vuosien ajan:

Kuukautiset 25.12.2017 - 1.1.2018
15.1 veristä vuotoa alapäästä
16.1 myös veristä vuotoa vähän pyyhkiessä pissaamisen jälkeen
17.1 limaa jonka mukana verta
18.1 limaa ja verta jälleen
22.1 pissalla käynnin jälkeen pyyhkiessä jälleen verta
24.1 pyyhkiessä verta

27.1 alkoi seuraavat kuukautiset

itsetyydyttämisen yhteydessä ja jälkeen tulee usein myös verta.

Kipuja ei muuten ole, paitsi kuukautisten aikaan normaalit kuukautiskivut.

Pahanlaatuista syöpää tai kasvainta minulla tuskin on, koska jos olisi niin en ois pysynyt 10v hengissä?

Minulla kasvaa navan ja alapään välillä tummia pitkiä karvoja, nänneistä muutama pitkä karva, vaaleat viikset ylähuulen päällä, poskissa ja leuassa vähän vaaleaa partaa.. onko normaalia?

Olen kärsinyt 4v ajan myös kaljuuntumisesta, hiukset lähteneet tasaisesti joka puolelta päätä.

Ylipainoa mulla ei pahemmin ole, mitat 163cm/60kg. En ole koskaan harrastanut seksiä.

Virtsaamishäiriöitä myös on, luultavasti kyse yliaktiivisesta rakosta ja virtsa haisee välillä ummehtuneelta. Muita sairauksia jotka minulla on niin ärtynyt suoli ja mielenterveysongelmat. En syö tällä hetkellä mitään lääkitystä, enkä ole koskaan syönyt e-pillereitä.

Ei ole ollut kovin terveelliset elintavat, mutta yritän tehdä parannuksen lisäämällä liikuntaa ja syömällä/juomalla terveellisesti, unirytmi säännölliseksi.

7

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarianneJulia

Valkovuoto ja kiihottuessa erittyvä neste on välillä kellertävää ja pilaa alushousut, ei lähde edes pesussa irti...

• MarianneJulia

Tai ehkä paremmin ilmaistuna niin valkovuoto ja kiihottuessa erittyvä neste värjää alushousut ja ei lähde ees pesussa pois. Joten siten voi sanoa että ne on pilalla.

Enkä tiedä kenen luokse mun pitäisi edes mennä, normi lääkärin vai gynen? en oo käynyt gynellä vielä koskaan ja en tiedä miten ees köyhänä toimeentulotuella elävänä sinne pääsisin...

Enkä tiedä edes mikä on ovulaatio ja miten kuukautiskierto lasketaan...

• otaselvää

Miksi et mene ehkäisyneuvolaan? Esim. täällä Lahdessa siellä asiointi ei maksa senttiäkään eli on ilmainen. Siellä on terveydenhoitaja ja lääkäri.

• helpointiealoittaa

Eiköhän tuohonkin vaivaan löydy apu terkkarin lääkärin kautta.

• menelääkäriin

Toimeentulotukea saa julkisen terveydenhuollon menoista. Mene hyvä ihminen lääkäriin. Me ei voida sua tällä palstalla tutkia. Ei millään pahalla.

• MarianneJulia

Ajattelin vaan kysäistä että tulisko kellekkään mieleen mistä tämä voisi johtua, kun nää mun ongelmat liittyy tähän aihepiiriin josta tällä palstalla keskustellaan. :)

• Isomyymikki

Oireesi sopivat moneen eri vaihtoen. Liiallinen karvankasvu viittaa estrogeenin puutteeseen ja sen voi korjata lääkkeillä. Myös hiusten harveneminen sopii tähän. Sitten voi olla myös kilpirauhasongelmaa tai anemia. Verikokeissa käynti selventää asian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      101
      2120
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      292
      1907
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1741
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1594
    5. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      102
      1593
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      32
      1301
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1123
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      67
      1079
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1047
    10. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      1038
    Aihe