Jo nyt on per...le! Edes omaa ei saa korjata...

ammattiaatu

"Omaan omaisuuteen panostetut työtunnitkin johtavat työttömyyskorvauksen menetykseen. Esimerkiksi talon rakentamista voidaan pitää työnä, jos rakentajalla on alan koulutus."

Vastaus kun kysyin saanko työttömänä rempata pihasaunan. Tuli mieleen kun olin kuullut huhuja... ja pitävät paikkansa!

Ilmeisesti sittebn en saa jatkossa vaihtaa autooni enää renkaitakaan kun on korjaamoalan koulutus... Ja tietokoneenkin sammutan nyt. On nimittäin IT-alan kolutuskin käytynnä papereiden kera... En tiedä miten hoiidan tuo aktiivisuumallin sitten koneetta? No, jää nähtäväksi...

On myös hoiva-alan koulutus. Sekin papereilla.... Eli en voi per...täkään pyyhkiä enää itse. On soitettava apuun alan ammattilainen...

Kyllä ju...liste meni nyt vaikeaksi tämä elämä!

13

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrittäjä2010

      No on se kumma kun rakennusalan ihminen ei saa olla työttömänä ja rakentaa taloa myyntikuntoon ja nostaa siitä työttömyyskorvausta. Sääntö-Suomi taas!!!

    • lolaaw

      Työtön ei saa tehdä kotihommia esim. korjata, remotoida omaa kotia minä kävin aikoinaan tietokoneiden koulutusta maksoin kulut itse ei työvoimakoulutus, oli 90 lukua ei päivällä saannut opiskella iltaisin rajoitetusti klo 17.00 jälkeen te-toimiston lunkku kiinni ei ole työmarkkinoiden käytettävissä vaikka yhtään työpaikkaa ei ilmestynyt. marjojen poiminen vaikka omaa tarpeesee on koko päivän keräämässä metsästä marjoja tai ilmoittaa sossuakalle marjoista saadut myyntitulot avoimesti voi vaikuttaa työttömyysturvaa ja toimeentulotukeen. edes omaa polkupyörää tai vaatteita ei suositella mielellään korjata. työttömiä kyllä kytätään seurataa mitä ne tekevät päivisin minäkin vaihdoin suuntaa että en ole näkyvissä minne se menee

    • ehehhehhehe

      Olen töissä kun asun Helsingissä työttömänä.

    • kantapää

      Vielä kerran te- toimistoon ja kelaan ei kannata sanoa edes mitä söi aamiaiseksi.

      • 167-176

        Varsinkaan paskalla käynnistä ei pidä kertoa eikä siitäkään jos sattuu pieraisemaan, karenssia tulee jos liikkuu ja varsinkin sitten jos ei liiku.


    • iippoisopiippo

      Työttömän on maattava sohvalla vetämässä kaljaa ja odottamassa ainutlaatuista tilaisuutta elämänhallinnan parantamiseen ja työllistymisen edistämiseen kuntouttavassa työtoiminnassa.

      Kaikki muu aktiivisuus johtaa vähintäänkin tukien katkaisuun ja selvityspyyntöön tai parhaassa tapauksessa karenssiin.

      • noin.on

        Joku edes keksi miks ei oikein ole aktiivinen. Vuokra rahojaan ei kukaan kauaa odottele. Tohon sohvalla makoiluunkin vaan kyllästyy pitemmän päälle. varmaan itse kukin.


    • Just-a-singer-in-a-rocke

      Minua eivät voi syyttää sohvalla makaamisesta kun minulla ei ole sohvaa. Mutta varmaankin sohvattomille kehitetään sängyssä makaamisen ongelma kun ei sillä ole sohvaa.

      • kemskjao

        minä olen aktiivinen keräilen tyhjiä tölkkejä/pulloja liikunnan takia myös etsin ruokaa dyykkaamalla löytyy käyttökelpoista ruokaa esim. tomaatteja, leipää näitä kannattaa hyödyntää työmarkkinatuki/peruspäiväraha/toimeentulotuki on pieniä joka houkuttaa oma aloitteisesti aktiivileikkuri iski. sillä kuittautuu toisesta päästä otetaan niin käyn etsimässä ruokaa yöllä sohvalla ei ole pakko makailla tai olla leipäjonossa omatoimisuutta tarvitaan tässäkin kerrostalojen biojäteastioista löytyy ruokaa ja voi löytyä käyttökelpoista syötävää. tölkeejä ja ruokaa olen etsinyt yli 20 vuotta eli 1995 alkaen kun ansiosidonnainen loppui eikä saannut työllistämisehtoa täytetyksi sen jälkeen työmarkkinatuella ja kuntouttavassa työtoiminassa en ole työrajoitteien vielä jaksaa liikkua vaikka ikää on mittarissa yli 60


    • sagfgfgssa3

      Moni unohtaa selvityspyynnöissä että työkkärin näkökulmasta oleellista on se käytetty aika eli koskaan ei saa sanoa esim. että nikkaroin taloani päivät toitä odotellessa vaan pitää sanoa että päivät haen kokopäiväisesti työtä ja illalla käytän aikaa 1-2 tuntia siihen "sivuhommaan" niin näin on työkkärin näkökumasta KOKOAIKAISEEN työsuhteeseen valmis työntekijä..

      Hölmöä, joo mutta se on näin se systeemi ja se pitää osata pelata oikein ja ei saa lörpötellä sivu suunsa.

    • mopsipakka

      Kuntouttavassa työtoiminnassa ollut ei saa työsuhteista paikkaa minä hain mansikanmyyntiin kesäksi paikkaa en saannut nuori pääsi myymään mansikoita. työnantaja katsoi naamaa millainen pärstäkerroin kun ei ole ollut työsuhteita. työnantaja ei ottanut kuntouttavassa työssä ollutta mansikan myyntiin rahan käsittely pitää hallita ja osata myydä asikkaiden kanssa täytyy tulla toimeen eli aktiivimalli leikkuri rankaisee siitä huolimatta ikää yli 60 ei työrajoitteita vielä vaan lekottelen kotona peukaloita pyöritellen ikääntyneitä rangaistaan

      • yuyuuy

        No eihän saa nuoremmatkaan sitä paikkaa. Jos on toimeentulotuki mahdollisuus niin sitä hakemaan vaan. Paikkaa se tuon leikkurin ainakin niin tyhmältä kun se kuulostaakin.


    • eikainyttommottisvoiolla

      Eihän tuommonen voi pitää paikkaansa. Yhteiskuntako vaatisi tekemään jotkin hommaa alle trihintojen ja ns. osallistumaan erilaisiin mielivaltaisiin toimiin ja sitten ihmisen pitäisi muutoin passivoitua eikä saisi olla aktiivinen eikä ihminen saisi päättää itse akstiviteeteistaan.Eihän tämä nyt mikään auktoriteettinen valvontayhteikunta ole jossa ihmisen itsemääräämis oikeus viedään? Tuohan olisi suoranaista diktatuurista ihmisten mielivalla hallitsemista.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe