Amstaffi söi kasvot, uhri kertoo

touholiin1

11

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harvoillesopii

      Rotua ei sovi käsiin joista se pääsee karkaamaan.Harvalla on kädet joissa rotu pysyy, ja vahinkoja käy.Monet ei edes tajua, et vaikka koira on omalle perheelle kiltti, se ei siedä muita koiria.Ja on silloin niille ja niiden omistajille hengenvaarallinen.
      Pitääkö sitten ottaa koira, joka on niin haastava, että on muille vaaraksi? Miksi? Ajatellaanko siinä vain itseä, ja sitä tietoisuutta että on koira, joka kykenee vahingoittamaan muita?
      Miksi on otettava niin vaarallinen, ja haastava rotu?

      • touholiin1

        Samaa mieltä nimim harvoillesopii! Kuten tuokin purtu tyyppi, joka itsekin on koiranomistaja.

        Olen yksi näistä, joita palstalla leimataan koiravihaajiksi (kyllä, meitä on monta täällä), mutten minä koiria vihaa, vaan ällistelen monien koiraihmisten käytöstä ja asenteita, joista tämä tapaus on hyvä esimerkki. Miksi tappajakoiria pitää hankkia ja miksi ne ovat Suomessa sallittuja, miksi niidwen vaarallisuutta vähätellään.


      • tyhmiäköovat
        touholiin1 kirjoitti:

        Samaa mieltä nimim harvoillesopii! Kuten tuokin purtu tyyppi, joka itsekin on koiranomistaja.

        Olen yksi näistä, joita palstalla leimataan koiravihaajiksi (kyllä, meitä on monta täällä), mutten minä koiria vihaa, vaan ällistelen monien koiraihmisten käytöstä ja asenteita, joista tämä tapaus on hyvä esimerkki. Miksi tappajakoiria pitää hankkia ja miksi ne ovat Suomessa sallittuja, miksi niidwen vaarallisuutta vähätellään.

        Mua ihmetyttää myös, et miksi koiria.Jotka rodultaankin tiedetään haastaviksi, ja muille koirille vaarallisiksi.Pidetään IRTI vieraiden metsissä, pelloilla ja hiekkakuopilla?
        Monesti tulee turhia likipititilanteita, kun joku rotikka, dopperi, tai taistelutyyppinen koira on irti.Kun itse kuljen tietysti aina koira kytkettynä.
        Eikö niillä aivot toimi, vai miksi pitää tarkoituksella ottaa vaativa rotu.Ja päästää se luvattomasti vapaaksi.Vaarantamaan muut ihmiset ja koirat.Sitten ovat itsekkin ihan kauhuissaan, ja pidellään sitä petoa kynsin hampain kiinni.Parikertaa olen juuri kerennyt omalle autolle, ennenkun raivoava koira kerkiää luo.Omistaja sitten viiveellä ilmestyy juosten paikalle, ja on itsekkin silmin nähden kauhistunut.
        Miksi, vaarallinen ,muita koiria vihaava koira pidetään irti? Ja tietoisesti otetaan riski, et se hylkkää jonkun päälle?

        Eikö olis parasta, kuonokopattaa ja hihnoittaa.Ettei nyt vaan kellekkään sattuis mitään.
        Ei ole ihme, et uutisissa noista on jatkuvasti Kun ei omistajat tajua, et koira on oltava kytkettynä.Agressiivinen tietysti kopatettuna lisäksi.


      • doghater
        tyhmiäköovat kirjoitti:

        Mua ihmetyttää myös, et miksi koiria.Jotka rodultaankin tiedetään haastaviksi, ja muille koirille vaarallisiksi.Pidetään IRTI vieraiden metsissä, pelloilla ja hiekkakuopilla?
        Monesti tulee turhia likipititilanteita, kun joku rotikka, dopperi, tai taistelutyyppinen koira on irti.Kun itse kuljen tietysti aina koira kytkettynä.
        Eikö niillä aivot toimi, vai miksi pitää tarkoituksella ottaa vaativa rotu.Ja päästää se luvattomasti vapaaksi.Vaarantamaan muut ihmiset ja koirat.Sitten ovat itsekkin ihan kauhuissaan, ja pidellään sitä petoa kynsin hampain kiinni.Parikertaa olen juuri kerennyt omalle autolle, ennenkun raivoava koira kerkiää luo.Omistaja sitten viiveellä ilmestyy juosten paikalle, ja on itsekkin silmin nähden kauhistunut.
        Miksi, vaarallinen ,muita koiria vihaava koira pidetään irti? Ja tietoisesti otetaan riski, et se hylkkää jonkun päälle?

        Eikö olis parasta, kuonokopattaa ja hihnoittaa.Ettei nyt vaan kellekkään sattuis mitään.
        Ei ole ihme, et uutisissa noista on jatkuvasti Kun ei omistajat tajua, et koira on oltava kytkettynä.Agressiivinen tietysti kopatettuna lisäksi.

        Ei voi pistää kuonooppaa, koska silloin koira ei voisi purra. Nämä koirathan hankitaan aseeksi ja pelotteeksi.


    • 3542354234

      Ehkä joku palstalainen osaa vastata näihin kysymyksiin? Vakiovastaushan on, että se 2-vuotias lapsi menetti silmänsä, koska provosoi koiraa (esim hymyili tai taputti).

    • Valitettavasti yleinen välinpitämättömyys senkun kasvaa ja sitä kautta myöskin otetaan koiria liian heppoisasti.
      Yhtä juttua vaan en ymmärrä tässä tapauksessa. Kun on kokenut koira-ihminen, niin miksi ihmeessä on suostunut tuohon ihme tekstiviestijärjestelyyn. Eli tietää, että koira on aggressiivinen, eikä hallinnassa. Onhan selvä asia, että käämejä voi sattua. Myöskin se, että miksi ei ole tehnyt asiaa selväksi, että ko.koiraa ei voi pitää vapaana tai kun ulkoilutetaan, niin kunnon varustein. Jos itse näkisin, tai tietäisin, että joku pitää tuollaista koiraa auki, niin välittömästi ilmoisin poliisille.
      Jossain kuvassa aikoinaan oli myös ko.perheen aita. Se oli aivan surkea, mistä nyt olis päässyt koira kuin koira läpi...
      Jos itse tietäisin jossain olevan tuollaisessa tilassa vapaana koira, nin en kuuna päivänä lenkkeilisi sieltä koirieni kanssa.
      Valitettava tapaus todellakin. Jokaiseen tapaukseen pitäisi heti puuttua, ainakin yrittää, jos touhu näyttää holtittomalta.

    • Valitettavasti yleinen välinpitämättömyys senkun kasvaa ja sitä kautta myöskin otetaan koiria liian heppoisasti.
      Yhtä juttua vaan en ymmärrä tässä tapauksessa. Kun on kokenut koira-ihminen, niin miksi ihmeessä on suostunut tuohon ihme tekstiviestijärjestelyyn. Eli tietää, että koira on aggressiivinen, eikä hallinnassa. Onhan selvä asia, että käämejä voi sattua. Myöskin se, että miksi ei ole tehnyt asiaa selväksi, että ko.koiraa ei voi pitää vapaana tai kun ulkoilutetaan, niin kunnon varustein. Jos itse näkisin, tai tietäisin, että joku pitää tuollaista koiraa auki, niin välittömästi ilmoisin poliisille.
      Jossain kuvassa aikoinaan oli myös ko.perheen aita. Se oli aivan surkea, mistä nyt olis päässyt koira kuin koira läpi...
      Jos itse tietäisin jossain olevan tuollaisessa tilassa vapaana koira, nin en kuuna päivänä lenkkeilisi sieltä koirieni kanssa.
      Valitettava tapaus todellakin. Jokaiseen tapaukseen pitäisi heti puuttua, ainakin yrittää, jos touhu näyttää holtittomalta.

    • ihanathauvulit

      Kyllä kunnon koiraihmisen täytyy sen verran koissuleita suvaita, ettei heti tee oikeusjuttua ja lehtijuttua jos vähän saa hampulia koirulilta. Kunnon koiraihmisen on ymmärrettävä ja siedettävä koiran lajinmukaista käyttäytymistä. Koska koirien omistajat ovat vuosikausia pystyneet järjestelemään tekstiviesteillä vuorottaiset ulkoiluajat, pystyvät he kunnon koiraihmisinä varmasti myös sopimaan että kukaan ei korvaa kenellekään mitään ja eilua koirakaveruutta jatketaan kuin mitään ei olisi sattunutkaan. Kyllä koiran omistaminen kasvattaa ihmistä sen verran sopuisaksi, ettei jokaisesta pikku näykkäisystä tehdä numeroa lehtien palstoille.

      • kaveriaeipetetä

        Tällalailla niin! Ja vaikka joskus hermostuksissaan tuleekin tehtyä muutamia ilmoituksia poliisille, kun tädin ja sedän kennelin tappajakoirat ovat taas lähteneet karkuteille, niin ei se ainakaan Itä-Uudenmaan poliisia kiinnosta pätkääkään, kun poliisitäti kuuluu samaan koirakerhoonkin!


    • ViallinenRotu

      Sekin oli hankittu taas tietysti"laatukennelistä" jonka toiminta on virheetöntä...

    • doghater

      Laurahan itsekin valmistautui suojelukoirien MM-kisoihin Malinoisillaan, joka kuuluu kans näihin puremisviettisiin koiriin. Tämähän nyt oli sitten mitä parasta treeniä Lauralle ja koiralle! Väittää vielä että tuon rotuisen EI KOSKAAN tulisi kohdistaa aggressiotaan ihmiseen. No on ainakin SATHYn propaganda mennyt hyvin läpi rakkiloverille. Laura myös pitää itseään onnekkaana kun on vielä hengissä, kun jollekin toiselle tulee esim. syöpä.

      Lauraa pelottaa nykyään irtokoirien kohtaaminen. Niin, kuka niitä koiria nyt irti pitää, lainvastaisesti, joku koiraharrastajako. Joka kenties inhimillistää koiria, onhan se kauheaa jos hihnassa joutuu kulkemaan. Miettikää miltä se teistä itsestänne tuntuisi!!

      Rangaistusta vaaditaan eläimen vartioimatta jättämisestä ja vammantuottamuksesta. Miksi ei törkeästä pahoinpitelystä. Eipä Suomen oikeuslaitokseen kyllä juuri aiemminkaan ollut luottoa.

      Huvittavinta kuitenkin on, että koira oli ns. ongelmakoirana hankittu taloon.. Eikö ois voinut viedä suoraan piikille, kun sinne ne joka tapauksessa joutuu, niin ei ois lauraa tarvinnut eka raadella. Sääli poikaystävääkin kun arpinaaman kaa joutuu seurustelemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4683
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4542
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      615
      4141
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3097
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2661
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      213
      2130
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1755
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1492
    Aihe