Riikan sataman suosio kasvaa, milloin Suomesta?

Laivalla.Riikaan

Ensimmäisen vuosipuoliskon aikana Riikan satamaan saapui 395 492 matkustajaa, kasvua edellisvuoden vastaavasta ajankohdasta 8,6 prosenttia. Tallinkhan ajaa Riikaan Tukholmasta Isabellellä ja Romantikalla. Milloinkohan nähdään säännöllisen liikenteen alkaminen Suomesta? Kysyntää kyllä olisi.

63

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RIIKAASEEN

      KIrjoitetaan RIIAN satamaan. RIIASSA.
      Mikäli oikeinkirjoitus on noin hakusessa kannattaa jatkaa niitä mielikuvitusmatkoja Tallinnaaseen ja Thaimaaseen.

      • herrasoikoon

        Miltä tuntui kun pääsit pätemään oikeinkirjoituksella?


      • naaseen

        ...Tallinnaan ja Thaimaahan!


      • Asia-selkeästi
        naaseen kirjoitti:

        ...Tallinnaan ja Thaimaahan!

        Mitähän mahdat koettaa ajaa takaa?
        Opettele selvää ilmaisua.


    • kannattavuudesta-kyse

      Kunhan se on kannattavaa liikennöidä suomesta,
      nyt se valitettavasti tallinnan kautta edullisempaa ja kustannus tehokkaampaa kuljetus liikkeille

    • Ei-kannata

      Alkoholin tuonti vähentyy koko ajan. Viime vuosina viidenneksellä. Eli alkon takia sinne ei kannata ajaa.

      Mitä muuta Riialla olisi tarjota? Siksi kai varustamoiden päätös onkin ollut, että reitin avaamista ei edes harkita.

      • Ruotsi.kannattaa

        Miksi Tukholmasta kannattaa sitten ajaa peräti kahdella laivalla? Eivät ruotsalaiset niin paljoa suomalaisia vauraampia ole.

        Enemmän ihmettelen jotain Hanko-Paldiski linjaa. Luulisi ettei siinä ole mitään järkeä.


      • miksi-tukholmasta
        Ruotsi.kannattaa kirjoitti:

        Miksi Tukholmasta kannattaa sitten ajaa peräti kahdella laivalla? Eivät ruotsalaiset niin paljoa suomalaisia vauraampia ole.

        Enemmän ihmettelen jotain Hanko-Paldiski linjaa. Luulisi ettei siinä ole mitään järkeä.

        rahti lahden yli on se kannattava, muutoin tuo matkustajamääräsi aloituksesessasi ei olisi riittävää kannattavuuden kannalta
        vrt, vaikka HeL/TkU-TUK linjan määriin


      • Rahti-ei-kannata
        Ruotsi.kannattaa kirjoitti:

        Miksi Tukholmasta kannattaa sitten ajaa peräti kahdella laivalla? Eivät ruotsalaiset niin paljoa suomalaisia vauraampia ole.

        Enemmän ihmettelen jotain Hanko-Paldiski linjaa. Luulisi ettei siinä ole mitään järkeä.

        Tukholma on ollut osa Suomea silloin, kun Suomi oli osa Ruotsia. Sinne mennään kuin naapuriin. Osataan jopa paikallista murrettakin.

        Niin, rahti tuo autolaitoille nykyisin viidenneksen tuloista. Mutta Hanko-Paldiski on kokonaan toinen juttu. Se on rahtilinja, johon myydään myös matkustajapaikkoja. Samaan tapaan kuin Finnlinesille.


      • Noin-kannattavaa
        miksi-tukholmasta kirjoitti:

        rahti lahden yli on se kannattava, muutoin tuo matkustajamääräsi aloituksesessasi ei olisi riittävää kannattavuuden kannalta
        vrt, vaikka HeL/TkU-TUK linjan määriin

        Rahtiliikenne on niin kannattavaa, että ilman valtion mittavia tukitoimia Suomessa ei olisi enää yhtäkään rahtilaivaa.


      • miksi-tukholmasta
        Rahti-ei-kannata kirjoitti:

        Tukholma on ollut osa Suomea silloin, kun Suomi oli osa Ruotsia. Sinne mennään kuin naapuriin. Osataan jopa paikallista murrettakin.

        Niin, rahti tuo autolaitoille nykyisin viidenneksen tuloista. Mutta Hanko-Paldiski on kokonaan toinen juttu. Se on rahtilinja, johon myydään myös matkustajapaikkoja. Samaan tapaan kuin Finnlinesille.

        se "viidennes" on jo iso tuloerä ...


      • mietihän
        Rahti-ei-kannata kirjoitti:

        Tukholma on ollut osa Suomea silloin, kun Suomi oli osa Ruotsia. Sinne mennään kuin naapuriin. Osataan jopa paikallista murrettakin.

        Niin, rahti tuo autolaitoille nykyisin viidenneksen tuloista. Mutta Hanko-Paldiski on kokonaan toinen juttu. Se on rahtilinja, johon myydään myös matkustajapaikkoja. Samaan tapaan kuin Finnlinesille.

        mietihän jos vitosen viikkorahastasi vähennettäisiin viidennes,
        vaikuttaisiko se mitenkään rahankäyttöösi


      • Vissi-ero
        mietihän kirjoitti:

        mietihän jos vitosen viikkorahastasi vähennettäisiin viidennes,
        vaikuttaisiko se mitenkään rahankäyttöösi

        Jos se viidennes tuloista tippuu, toiminta on vaikeuksissa, mutta se voi jatkua.

        Jos neljä viidennestä tuloista tippuu, toiminta loppuu.


      • mietihän-tuota
        Vissi-ero kirjoitti:

        Jos se viidennes tuloista tippuu, toiminta on vaikeuksissa, mutta se voi jatkua.

        Jos neljä viidennestä tuloista tippuu, toiminta loppuu.

        kuvitelmasi on ettei rahti kannata, tässä sulle miettimistä vielä piiitkäään ...
        uusissa aluksissa on kasvanut vain autokansien, rahdinkuljetus, koko nytkin uuteen vikingin alukseen on tulossa n. 0,5 km lisätilaa autokansille ja matkustakapasiteetti pysyy samana.
        eikö tuossa ole jotakin otoa kuvilmasi tueksi etteikö rahti olisi se joka noilla matkustajalautoilla on kannattavaa.

        taitaisi toimintasi loppua kokonaan,
        jos vanhenpasi vähentäisivät viikkorahoistasi sen viidenneksen


      • dippadaadappadii
        Rahti-ei-kannata kirjoitti:

        Tukholma on ollut osa Suomea silloin, kun Suomi oli osa Ruotsia. Sinne mennään kuin naapuriin. Osataan jopa paikallista murrettakin.

        Niin, rahti tuo autolaitoille nykyisin viidenneksen tuloista. Mutta Hanko-Paldiski on kokonaan toinen juttu. Se on rahtilinja, johon myydään myös matkustajapaikkoja. Samaan tapaan kuin Finnlinesille.

        Viking Linen vuosikertomus tosin väittää, että rahtitoiminnan tuotot olivat noin 9%.
        Matkustajatoiminnan tuotot olivat 476 M€, rahtitoiminnan 44 M€. Tiedä sitten.


      • Yli-laidan-vaan
        dippadaadappadii kirjoitti:

        Viking Linen vuosikertomus tosin väittää, että rahtitoiminnan tuotot olivat noin 9%.
        Matkustajatoiminnan tuotot olivat 476 M€, rahtitoiminnan 44 M€. Tiedä sitten.

        Elikkä se rahti voitaisiin heittää yli laidan koska tahansa.


      • Sivusta_hymyillen
        Yli-laidan-vaan kirjoitti:

        Elikkä se rahti voitaisiin heittää yli laidan koska tahansa.

        järjenköyhä saattaisikin heittää kymmeneksen tuloistaan pois,
        kaikki vain eivät ajattele kuten sinä, pitää ottaa jostain takaisin myös se pois heitetty kyymmenys, mistäs ajattelit ottaa sen siivun takaisin tulokseesi

        siinäpä sinulla taas miettimistä, elikkä mites toimisit menetysten takaisin saamiseksi


      • Lisää-merinautintoa
        Sivusta_hymyillen kirjoitti:

        järjenköyhä saattaisikin heittää kymmeneksen tuloistaan pois,
        kaikki vain eivät ajattele kuten sinä, pitää ottaa jostain takaisin myös se pois heitetty kyymmenys, mistäs ajattelit ottaa sen siivun takaisin tulokseesi

        siinäpä sinulla taas miettimistä, elikkä mites toimisit menetysten takaisin saamiseksi

        Matkustusmukavuuden lisääntymisestä ollaan valmiita maksamaan.

        Et kai sinä ole niin naiivi, että oletat kaiken muun pysyvän vakiona!


      • sivussa-hymyiltynä
        Lisää-merinautintoa kirjoitti:

        Matkustusmukavuuden lisääntymisestä ollaan valmiita maksamaan.

        Et kai sinä ole niin naiivi, että oletat kaiken muun pysyvän vakiona!

        En ole,
        kysyin vaan mistä otat tuon kymmenyksen menetyksen takaisin, tuskin omia selittelemäälä kuten nyt

        miten se matkustusmukavuutesi paranisi rahdin poisjättämisellä, kerrohan tuokin,
        nykyäänkään kun et edes huomaa rahdin siirtoa satamissa , rahti kun ei kulje matkustajaterminaalien kautta


        olisiko sinulla edes varaa "hinnannoususi" jälkeiseen laivamatkailuun,
        nytkin kun ilmeisesti käyttänet kepulikonsteja maksattaen matkasi muilla mitä juttujasi(kehumisiasi) saa täällä lukea


      • Siinä-vastausta
        sivussa-hymyiltynä kirjoitti:

        En ole,
        kysyin vaan mistä otat tuon kymmenyksen menetyksen takaisin, tuskin omia selittelemäälä kuten nyt

        miten se matkustusmukavuutesi paranisi rahdin poisjättämisellä, kerrohan tuokin,
        nykyäänkään kun et edes huomaa rahdin siirtoa satamissa , rahti kun ei kulje matkustajaterminaalien kautta


        olisiko sinulla edes varaa "hinnannoususi" jälkeiseen laivamatkailuun,
        nytkin kun ilmeisesti käyttänet kepulikonsteja maksattaen matkasi muilla mitä juttujasi(kehumisiasi) saa täällä lukea

        Katso yhtiötä nimeltä Birka. Se ei kuljeta mitään roskaa, vain ihmiseä. Ja menestyy.


      • jätän-katsomatta
        Siinä-vastausta kirjoitti:

        Katso yhtiötä nimeltä Birka. Se ei kuljeta mitään roskaa, vain ihmiseä. Ja menestyy.

        Onhan se, kun m/s Finlandia tahkoo euroja varustamolle tallinnan liikenteessä.
        Ethän unohtanut Birkan olevan osa eckerö linjaa

        päivitähän nuo varustamotietosi ajantasalle, ei tarvi miettiä roskia, ja ilmankin menestyt


      • Pitihän-arvata
        jätän-katsomatta kirjoitti:

        Onhan se, kun m/s Finlandia tahkoo euroja varustamolle tallinnan liikenteessä.
        Ethän unohtanut Birkan olevan osa eckerö linjaa

        päivitähän nuo varustamotietosi ajantasalle, ei tarvi miettiä roskia, ja ilmankin menestyt

        Siis et ole tutustunut Birkan tuloslaskelmaan ja taseeseen.

        Sinussa tuon näkee: mitä vähemmän tietää, sitä varmempi on luuloistaan.


      • senkus-arvailet
        Pitihän-arvata kirjoitti:

        Siis et ole tutustunut Birkan tuloslaskelmaan ja taseeseen.

        Sinussa tuon näkee: mitä vähemmän tietää, sitä varmempi on luuloistaan.

        Birka on yhtä kuin eckerö

        tosin mulle on laivamatkailu edellä näsäviisaan tuloslaskelmia,
        ei ole tarvetta tuloslaskelmille laivalle rentoutumaan lähtiessä
        ehkä 24/7:n keskustelupalstalla päivystävälle sillä saattaa olla merkitystä


      • Etkö-tiedä-mitään
        senkus-arvailet kirjoitti:

        Birka on yhtä kuin eckerö

        tosin mulle on laivamatkailu edellä näsäviisaan tuloslaskelmia,
        ei ole tarvetta tuloslaskelmille laivalle rentoutumaan lähtiessä
        ehkä 24/7:n keskustelupalstalla päivystävälle sillä saattaa olla merkitystä

        Etkös sä onneton tiedä yhtään mitään!

        Birka Line on Eckerö Linenn omistama yhtiö, mutta se ei ole sama kuin Eckerö.

        Tutustuisit edes konsernitilinpäätökseen. Vähänkin järkeä käyttävälle sieltä voisi selvitä, kuinka kannattava Birka Line on.

        Huomaa myös, että Birka Line on julkinen osakeyhtiö eli oyj, kun taas Enkerö line "vain" osakeyhtiö eli oy. Eckerö Linen emoyhtiö on taasen Rederiaktiebolaget Eckerö. Älä sotke selviä asioita!


      • turskanpyytäjä
        Etkö-tiedä-mitään kirjoitti:

        Etkös sä onneton tiedä yhtään mitään!

        Birka Line on Eckerö Linenn omistama yhtiö, mutta se ei ole sama kuin Eckerö.

        Tutustuisit edes konsernitilinpäätökseen. Vähänkin järkeä käyttävälle sieltä voisi selvitä, kuinka kannattava Birka Line on.

        Huomaa myös, että Birka Line on julkinen osakeyhtiö eli oyj, kun taas Enkerö line "vain" osakeyhtiö eli oy. Eckerö Linen emoyhtiö on taasen Rederiaktiebolaget Eckerö. Älä sotke selviä asioita!

        Mistähän noita Birka Linen osakkeita voi tavallinen risteilijä ostaa? Osinkotuloilla pääsisi risteilylle.


      • Mene-pankkiin
        turskanpyytäjä kirjoitti:

        Mistähän noita Birka Linen osakkeita voi tavallinen risteilijä ostaa? Osinkotuloilla pääsisi risteilylle.

        Jos et tiedä, että osakkeita ostetaan ja myydään pörssissä, niin anna olla. Mielikuvituksella et todellista risteilyä saa.


      • se.laiva.meni.jo
        turskanpyytäjä kirjoitti:

        Mistähän noita Birka Linen osakkeita voi tavallinen risteilijä ostaa? Osinkotuloilla pääsisi risteilylle.

        Ei mistään, koska sellaista yritystä ei ole enää olemassa.

        Birka Line Ab
        Y-tunnus tullut voimaan 15.03.1978
        Yrityksen tila: lakannut


    • pooopo

      Lentäminen on halvempaa sinne. Neljän sadan euron paikkeilla oli hinnat kun jossain vaiheessa katselin europan erikoisristeilyä sinne. Jos tuolla tasolla olisi hinnat tuskin matkustajamäärät olisi korkeat.

      • jouset.pohjassa

        Lentämällä on vähän hankala tuoda täyttä viinalastia.


      • Pysy-edes-aiheessa
        jouset.pohjassa kirjoitti:

        Lentämällä on vähän hankala tuoda täyttä viinalastia.

        Ei puhe ole lastin tuomisesta. Kyse on matkailusta.


      • ihme-uskovaiset
        Pysy-edes-aiheessa kirjoitti:

        Ei puhe ole lastin tuomisesta. Kyse on matkailusta.

        Mitään syytä lähteä johonkin Riikaan, jos ei tuo mukana viinalastia? Matkailla voi kotimaassakin, jos tarkoitus on hihhuloida absolutistina.


      • Aika-rajoittunutta
        ihme-uskovaiset kirjoitti:

        Mitään syytä lähteä johonkin Riikaan, jos ei tuo mukana viinalastia? Matkailla voi kotimaassakin, jos tarkoitus on hihhuloida absolutistina.

        Missä kohden tämän foorumin kuvauksessa luet foorumin käsittelevän viinan tuontia?


      • BaaristaPihalleLentäjät
        Aika-rajoittunutta kirjoitti:

        Missä kohden tämän foorumin kuvauksessa luet foorumin käsittelevän viinan tuontia?

        Viina kuuluu olennaisena osana laivamatkailuun. En ole sellaista laivaa nähnyt jossa ei viinaa myytäisi. Ja kuka täällä alkoi jo lentelemään? Lentopalstat ovat erikseen.


      • Loistoidea
        BaaristaPihalleLentäjät kirjoitti:

        Viina kuuluu olennaisena osana laivamatkailuun. En ole sellaista laivaa nähnyt jossa ei viinaa myytäisi. Ja kuka täällä alkoi jo lentelemään? Lentopalstat ovat erikseen.

        Keskustele laivamatkoista ja risteilyistä.
        Ei siis viinan tuontia.

        Mutta ideasi on mainio. Kielletään viinan tuonti maista laivalle. Aivan erinomainen ajatus!


      • alkoholistin-mietteille
        BaaristaPihalleLentäjät kirjoitti:

        Viina kuuluu olennaisena osana laivamatkailuun. En ole sellaista laivaa nähnyt jossa ei viinaa myytäisi. Ja kuka täällä alkoi jo lentelemään? Lentopalstat ovat erikseen.

        En ole ainakaan havainnut tuollaista ongelmaa laivamatkailussani, merellä kun on paljon muutakin nähtävää kuin se drinksulasisi tai oluttuopposesi, ongelmaisena onneksi kuulut siihen vähemmistöön joka yleensä osaa pilata sen suuremman osan matkustavista nautinnon matkan teosta, harmillista tosin jotta kaltaisiasi eksyy aina mukaan tehdessäni laivamatkan


      • vaavaa
        jouset.pohjassa kirjoitti:

        Lentämällä on vähän hankala tuoda täyttä viinalastia.

        Itseä ihmetyttää miten aikuiset ihmiset jaksaa höyrytä kännipäissä ja päälle vielä kantaa sylikaupalla viinaa sen sijaan että lähtee nauttimaan merelläolosta. Sitten nämä känniääliöt huutelevat kaikenlaista.

        Laivoilla näkee paljon ulkomaalaisia matkustajia erityisesti japanilaisia on joka kerta käydessäni paljon enkä kyllä muista että olisi heidän nähny känniääliöivän. Heillä kamerat räpsyvät saaristoa kuvatessa ja ihaillessa.


      • PahatJapsit
        vaavaa kirjoitti:

        Itseä ihmetyttää miten aikuiset ihmiset jaksaa höyrytä kännipäissä ja päälle vielä kantaa sylikaupalla viinaa sen sijaan että lähtee nauttimaan merelläolosta. Sitten nämä känniääliöt huutelevat kaikenlaista.

        Laivoilla näkee paljon ulkomaalaisia matkustajia erityisesti japanilaisia on joka kerta käydessäni paljon enkä kyllä muista että olisi heidän nähny känniääliöivän. Heillä kamerat räpsyvät saaristoa kuvatessa ja ihaillessa.

        Japanilaiset syövät omia eväitä ja makailevat pöydillä. Heistä ei ole taloudellisesti varustamoille kuin haittaa. Tallinnan laivoille pitäisi sallia pääsy vain Schengen-maiden kansalaisille, jotka tietävät kuinka laivoilla kuuluu käyttäytyä.


      • 0-toleranssi
        alkoholistin-mietteille kirjoitti:

        En ole ainakaan havainnut tuollaista ongelmaa laivamatkailussani, merellä kun on paljon muutakin nähtävää kuin se drinksulasisi tai oluttuopposesi, ongelmaisena onneksi kuulut siihen vähemmistöön joka yleensä osaa pilata sen suuremman osan matkustavista nautinnon matkan teosta, harmillista tosin jotta kaltaisiasi eksyy aina mukaan tehdessäni laivamatkan

        En juo pisaraakaan alkoholia laivamatkoilla, koska olen aina liikkeellä auton kanssa. Autolla kurvataan maihin, jossa aletaan sitten juopottelemaan. Reissun lopuksi auto lastataan täyteen viinaksia ja palataan Suomeen.


      • puhallus.on.paha
        0-toleranssi kirjoitti:

        En juo pisaraakaan alkoholia laivamatkoilla, koska olen aina liikkeellä auton kanssa. Autolla kurvataan maihin, jossa aletaan sitten juopottelemaan. Reissun lopuksi auto lastataan täyteen viinaksia ja palataan Suomeen.

        ... eikä ihan selvin päin.


      • kiertokulku
        puhallus.on.paha kirjoitti:

        ... eikä ihan selvin päin.

        Kyllä auto tuodaan laivalla takaisinkin. Autolla ajetaan aina selvin päin. Sitten kun juodaan kuukausi-pari tuliaisviinoja ollaan enemmän tai vähemmän tuiskeessa. Juomien loputtua tehdään uusi viinanhakumatka. Säästöä tulee ja varustamo kiittää.


      • justnäinseomn
        Aika-rajoittunutta kirjoitti:

        Missä kohden tämän foorumin kuvauksessa luet foorumin käsittelevän viinan tuontia?

        Missä kohden tämän foorumin kuvauksessa luet foorumin käsittelevän viinan tuontia josta siis itse kirjoitat eli tämähän on laivaristeily palsta joten viinasta puhuminen menee aiheesta ohi.


      • Järkeä-valintaan
        justnäinseomn kirjoitti:

        Missä kohden tämän foorumin kuvauksessa luet foorumin käsittelevän viinan tuontia josta siis itse kirjoitat eli tämähän on laivaristeily palsta joten viinasta puhuminen menee aiheesta ohi.

        Etenkin kun se ostetaan maista. Silloinhan se kuuluu kyseisen maan foorumille.

        Palstaluotsit hoitelemaan nämä häiriköt!


      • rewewrwe
        PahatJapsit kirjoitti:

        Japanilaiset syövät omia eväitä ja makailevat pöydillä. Heistä ei ole taloudellisesti varustamoille kuin haittaa. Tallinnan laivoille pitäisi sallia pääsy vain Schengen-maiden kansalaisille, jotka tietävät kuinka laivoilla kuuluu käyttäytyä.

        No eiköhän paremmissa hyteissä matkustavat tuo hyvät rahat kuin juoppolallit jotka matkaavat sikaosaston hyteissä jotka maksavat muutaman kympin. heillä on varaa ostaa laivalla tuliaisia.


      • missäköhän.hyteissä
        rewewrwe kirjoitti:

        No eiköhän paremmissa hyteissä matkustavat tuo hyvät rahat kuin juoppolallit jotka matkaavat sikaosaston hyteissä jotka maksavat muutaman kympin. heillä on varaa ostaa laivalla tuliaisia.

        Ei ne missään hyteissä matkusta, vaan notkuvat yleisissä tiloissa. Viimeksikin japsiakka tuli ukkonsa kanssa Burger Kingiin ja kaivoi käsilaukustaan omenan (lienee varastettu sekin). Söi omenan ja asetti päänsä Burger Kingin pöydälle. Ukko vaan tuijotti apaattisesti eteen päin. Muutenkin ne japsit näytti makailevan missä sattuu. Yhdenkään ei nähnyt ostavat laivalta mitään. Olen pitänyt saksalaisia nuukina, mutta japsit kyllä lyövät sakemannit 2-0.


      • poropekka.Takahikiältä
        missäköhän.hyteissä kirjoitti:

        Ei ne missään hyteissä matkusta, vaan notkuvat yleisissä tiloissa. Viimeksikin japsiakka tuli ukkonsa kanssa Burger Kingiin ja kaivoi käsilaukustaan omenan (lienee varastettu sekin). Söi omenan ja asetti päänsä Burger Kingin pöydälle. Ukko vaan tuijotti apaattisesti eteen päin. Muutenkin ne japsit näytti makailevan missä sattuu. Yhdenkään ei nähnyt ostavat laivalta mitään. Olen pitänyt saksalaisia nuukina, mutta japsit kyllä lyövät sakemannit 2-0.

        Oksentaminen näillä palstoilla saa aina mielen iloiseksi.


      • Rantasipi

        400€ on hytin hinta, eli 100€/ turpa. Europan Riian matkat on nimenomaan risteilyjä, eikä reittimatkoja. Voit verrata päivä Tukholmassa risteilyyn.


      • SiljaEuropaRiika
        Rantasipi kirjoitti:

        400€ on hytin hinta, eli 100€/ turpa. Europan Riian matkat on nimenomaan risteilyjä, eikä reittimatkoja. Voit verrata päivä Tukholmassa risteilyyn.

        Siis Silja Europan Riikan matkat ...
        Europahan oli punakylkinen alkujaan ennen kuin siita tuli valkokylkinen silja europa

        eikä silja europalla tarvitse riiata matkalla riikaan


      • värit-vaihtuvat
        SiljaEuropaRiika kirjoitti:

        Siis Silja Europan Riikan matkat ...
        Europahan oli punakylkinen alkujaan ennen kuin siita tuli valkokylkinen silja europa

        eikä silja europalla tarvitse riiata matkalla riikaan

        Viking Fasterkin oli valkoinen ennen kuin siitä tuli punakylkinen Viking Line. Finnlinesin Finnjet oli puolestaan maalattu alunperin alaosastaan siniseksi. Sitten siitä tehtiin Silja Line ja valkoiseen kylkeen maalattiin Harri-hylje.


      • ei-auennut
        värit-vaihtuvat kirjoitti:

        Viking Fasterkin oli valkoinen ennen kuin siitä tuli punakylkinen Viking Line. Finnlinesin Finnjet oli puolestaan maalattu alunperin alaosastaan siniseksi. Sitten siitä tehtiin Silja Line ja valkoiseen kylkeen maalattiin Harri-hylje.

        mithän kommentillasi halusit kertoa
        kenelleköhän mahdoit kommentoida

        viking faster = viking fstr:kö
        finjetistä tehtiin silja line

        miten tuo sopii silja europan riikan matkoihin, silja euroalla riiamatta matkalla riikaan

        aikas utopiaa kirjoitit, ilmeisesti itse saatat arvailla mitä saatoit kirjoittaa, jos edes itsekään ...

        ehkäpä sun kannattais jatkossa yrittää ymmärtää lukemasi teksti ennen sen kommentoimista,
        olisi muillekin helpompi seurata keskustelua ... nyt kirjoituksessasi ei ollut päätä eikä häntää, tyvärr


      • Brändin-voimaa
        värit-vaihtuvat kirjoitti:

        Viking Fasterkin oli valkoinen ennen kuin siitä tuli punakylkinen Viking Line. Finnlinesin Finnjet oli puolestaan maalattu alunperin alaosastaan siniseksi. Sitten siitä tehtiin Silja Line ja valkoiseen kylkeen maalattiin Harri-hylje.

        Hauskana pikku juttuna. Finnjetin kylkeen maalattiin isolla Silja Line sen norpan pään lisäksi. Ei kelvannut saksalaisille. Piti maalata uudestaan Finnjet. Norppa sai jäädä.


      • re-paint
        Brändin-voimaa kirjoitti:

        Hauskana pikku juttuna. Finnjetin kylkeen maalattiin isolla Silja Line sen norpan pään lisäksi. Ei kelvannut saksalaisille. Piti maalata uudestaan Finnjet. Norppa sai jäädä.

        Muistaako kukaan minä vuonna norppa kiipesi korsteeniin?


    • whenhellfreeze

      " Milloinkohan nähdään säännöllisen liikenteen alkaminen Suomesta? Kysyntää kyllä olisi."
      Et kai ihan tosissasi kuvittele että varustamot ei olisi asiaa selvittänyt ?
      Heti kun selviää että ko.linja on kannattava, aloittaa ainakin yksi varustamo liikennöinnin.

    • Werxu

      TallinkSilja ajaa sinne Suomesta säännölisesti.

      • lpent

        Säännöllisesti kerran kesässä ?


      • Kiertää-sieltä
        lpent kirjoitti:

        Säännöllisesti kerran kesässä ?

        Ei vaan Tukholman kautta.


      • näsviisaalle
        Kiertää-sieltä kirjoitti:

        Ei vaan Tukholman kautta.

        kerro vielä mikä tuo alus on
        Tallinkhan toimii tukholma riika välillä, tallink silja taas suomen ja ruotsin välin liikennettä
        mikä on siis tuo alus joka kiertää suomesta ruotsin kautta latviaan,ilman mitään laivojen vaihtopakkoa tukholmassa.

        kivaa tuo provoilu, mutta minnes nyt se soprmi laitetaankaan (suukkuunko, kun tutti hukassa)


      • Werxu

        Säännöllisesti kerran vuodessa Jouluristeily, on tehty eri laivoilla.
        Mutta se on säännöllistä.


      • Pieni-kiinnostus
        näsviisaalle kirjoitti:

        kerro vielä mikä tuo alus on
        Tallinkhan toimii tukholma riika välillä, tallink silja taas suomen ja ruotsin välin liikennettä
        mikä on siis tuo alus joka kiertää suomesta ruotsin kautta latviaan,ilman mitään laivojen vaihtopakkoa tukholmassa.

        kivaa tuo provoilu, mutta minnes nyt se soprmi laitetaankaan (suukkuunko, kun tutti hukassa)

        Siljalla Suomesta Tukholmaan ja Tallinkilla Tukholmasta Riikaan.
        Pistät vaan sanat yhteen.

        Mutta tässä tänä yhden hehkuttama reitti nähdään. Vain aniharva on halukas matkaamaan laivalla Riikaan. Ei edes viimeisin Silja Europan matka ollut täynnä.


      • näsviisaalle
        Werxu kirjoitti:

        Säännöllisesti kerran vuodessa Jouluristeily, on tehty eri laivoilla.
        Mutta se on säännöllistä.

        niin juu, olinpas ajattelematon, onhan se silloin säännöllistä. Tässä taitaa olla nii asianomaiaen eli minun on laitettava se sormi suuhun, sori.


      • tradittiovainen
        Werxu kirjoitti:

        Säännöllisesti kerran vuodessa Jouluristeily, on tehty eri laivoilla.
        Mutta se on säännöllistä.

        Kyse on lähinnä vain tradittiosta, vuosittainen tapa
        vuosittainen jouluristeily ei oikein vielä täytä säännöllistä merkityksessään ,
        ehkä mielikuvituksessa mahdollista

        tradittio ja säännöllisyys ovat eri termejä


      • silloin.ei.käy
        Pieni-kiinnostus kirjoitti:

        Siljalla Suomesta Tukholmaan ja Tallinkilla Tukholmasta Riikaan.
        Pistät vaan sanat yhteen.

        Mutta tässä tänä yhden hehkuttama reitti nähdään. Vain aniharva on halukas matkaamaan laivalla Riikaan. Ei edes viimeisin Silja Europan matka ollut täynnä.

        No eihän kerran vuodessa tapahtuvaa risteilyä voi koskaan saadakaan täyteen, koska harvojen aikataulu siihen taipuu. Kyllä aluksen pitää olla säännöllisessä liikenteessä, ja matkustajat käyttävät reittiä silloin kuin tarvitsevat.


    • Ei-siis-eliaikanasi

      Sitten kun
      - matka maksaa euron
      - banaaneissa on vetoketju
      - sorsat käyttää perämoottoria
      - sinulle kasvaa järkeä.

    • Anonyymi

      Mikä estää sinua matkustamasta sinne. Laivatkin tiedät.
      Vai pitääkö aina narista?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe