Vikakoodin nollaus katsastukseen

MMK

Auttaakee naista hädässä!
Kottura (V70 -02 2,4 bensa) ei menny katsastuksessa läpi kun oli vikakoodi P0011. Moottorin vikavalo on joskus kuukausia sitten palanut mutta ei tosiaan pitkään aikaan, se taitaa olla Volvon tyyppivika. Kaverilla on joku vikakoodien lukija, voiko tälläsellä nollata koodit ja viedä sit katsastukseen vai tarviiko jonkun järeemmän vehkeen?
Kiitos etukäteen :)

6

6559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantsikysyy

      Kaverin viivakoodin lukijalla voi poistaa koodit, jos on Volvolle sopiva laite. Tarkista joltakin asiasta tietävältä mitä kyseinen koodi tarkoittaa. Kyseinen vikailmoitus toistuu Volvossani pari kertaa vuodessa. Eipä ole katsastuksessa ollut valittamista vaikka kaverini on koodit poistanut.

      • MMK

        Juu on Volvolle sopiva laite. Vikakoodi netin mukaan ehkä liittyy VVT solenoidiin tai nokan asentoanturiin. Kattelin että ihmiset on korjailleet vaikka mitä ja silti valo syttyy silloin tällöin.
        Sitä vaan mietin että jos koodin poistaa laitteella ettei se tule sinne uudestaan sillä välin kun ajaa katsastukseen :D Vai tarviiko se sen vikavalon syttymisen että koodi tulee?


    • MMK

      Kaveri toi koodinlukijan ja katoin ne läpi. Kaikkea siellä olikin ja poistin ne. Kun auton käynnistää ja kattoo koodit niin koodi DDM0049 sinne tulee. Kirjan mukaan joku Control module, mitähän tarkoittaa. Estääköhän tämän tuleminen katsastuksen?

    • kantsikysyy

      Eka kerralla kun valo syttyi niin olin parin päivän päästä lähdössä volvolla ulkomaille. Olin menossa Motonetille, kun merkkivalo syttyi. Liikkeeseen mentäessä ulkona oli motomaatti jossa oli viivakoodin tunnistamis laitteet. Tiedot tuli paperisena josta todettiin jotakin pakokaasuhäiriöitä olevan. Tarkistus maksoi noin 30 euroa. Ajaminen läheiseen merkkiliikkeeseen jossa sain puhuttua tarkastuksen pikaisena, vaikka tarjosivat pitempää aikaa parin viikon päästä. Varttitunnin päästä auto huollosta. vajaa 80 Euroa laskua ja samantyyppinen liuska käteen. Toivottavasti ongelma selviää ja saat autosi katsastettua. Korjaamolla käynnit tulevat kalliiksi vaikka vika saattaa olla hyvinkin pieni.

    • MMK

      Kattelin netistä tota ddm0049 koodia ja on kuskin oven modulin joku häiriö. Ovessa tai ikkunoissa yms ei kyllä ole koskaan ollu mitään vikaa. Miksköhän tollasta nyt sit antaa. Ja voiko toi estää katsastuksen?

    • vulvaton

      Varmaan lukkopaketti kypsynyt kun on sähköinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe