UBER näköjään tuli kaupunkikuvaan ja vei asiakkaat

zhätzhätzhätzhää

Taksilaki muutos avasi markkinat koko maassa.
UBER käytti tilanteen hyväkseen. Kaikki negatiiviset media spektaakkelit ennen lakimuutosta UBERia kohtaan ovat nyt johtaneet siihen, että koko kansa jokaiseen jopa viimeiseen savuun tietää ja tuntee UBER sovelluksen.

Perinteiset taksit renkineen ovat menettäneet asiakkaitaan ja kyytejään UBER sovelluksen omaaville kuljettajille.

Perinteisten taksien ajamat kilometrit vähenevät vauhdilla, samalla kun kilometrikohtainen veloitus pienenee.

Markkinatalous on saapunut viimein jopa taksimarkkinoille.

Kahden vuoden kuluttua voidaan jakaa palkinto sille, jolla on asiakasystävällisin applikaatio käytössä.

Perinteinen puhelintilaaminen sekä käteismaksu takseissa on historiaa, täysin kuten kävi aikoinaan puhelinkopeille. Koko kansa valitti siitä että perinteiset puhelinkopit poistetaan käytöstä.
Tänäpäivänä jos aiottaisiin rakentaa uudelleen puhelinkoppiverkosto, juuri nämä jotka olivat aikoinaan niiden purkamista vastaan, olisivatkin tänä päivänä vastaan uusien uudelleen käyttöön ottamista.

NÄin se vain lakimuutos ja applikaatiot muuttavat koko kansan elämää ja asenteita.

kjäh kjäh kjäh
näin se vain on

ja minä nautin

33

1061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiinpäsNiin

      Idiootti!

      • Jupe55

        Taas kitkerä kommentti taksimafian vanhalta jäärältä. Tässä odotellaan vesi kielellä milloin Taxify lanseeraa palvelun Suomessa ja saadaan lyötyä viimeinen naula lähitaksi ja taksi helsingin apinoiden arkkuun.


      • qrew

        Mittsrilla on menty niinkuin aina ennenkin, firmalla kova asiakaspohka, kaikki samaa mieltä köyhät ajakoon halpamakkaroilla, onkin jäänyt känniset pois kokonaan, ei ole kuin palvelua haluavat varakkaat asiakkaat ja niitä piisaa. Jee


    • zhätzhätzhätzähh

      juu käytän itse taxify palvelua aina virossa ollessani, se on vähintäinkin yhtä hyvä kuin UBER sovellus, molemmilla sekä tilataan, reitataan että maksetaan ja mikä parasta hinta näkyy jo ennen tilausta, ei tartte tolpalla kusella, eikun kysellä hintoja rengeiltä ja huudattaa, pääsee heti tilaamaan ja taksi itseasiassa tulee eteesi minne sen tilaatkin.

      Perinteiset taksit pitää joko tilata jostain ihme kalliista palvelunrosta, eivätkä edes osaa sanoa koska taksi tulee kohdallesi, lisäksi räpellät taksissa jonkun luottokortin tai ruttuisen rahan kanssa ja odottelet kuittia jne jne.

      Kaikki nämä tapahtuu yhdellä hipaisulla sekä UBER että TAXIFY sovelluksessa.

      Perinteinen taximafia kutistuu ja kuolee itseensä ehkäpä jo ensommäisen vuoden aikana.

      kjäh kjäh kjä h
      näin se vain on

      ja minä nautin

      PS. perinteisten taksien rengit siirtyvätkin sitten ilmaistöihin kjäh

      • Kysynpähän.Vain

        Paljonko uber veloittaa kyydinvälityksestä kuskeilta? Osaatko vastata kysymykseen trollailultasi?


      • Kyselenpähän.Vain

        Paljonko maksaa uberautoon ammattimainen liikenne/kasko/keskeytysvakuutus?


      • Kyselenpähän.Vain

        Joutuuko uberkuskit hakemaan itselleen y-tunnuksen ja maksamaan ALV ja veroennakkomaksut?


      • Kyselenpähän.Vain

        Ilmoittaako Uber taksansa ikkunatarralla, kuten laki vaatii?


      • Kyselenpähän.Vain

        Saako Uberautot käyttää taksikaistaa, vaikka laki vaatii taksikuvun käyttöä taksikaistatoilla, Uberhan ei salli taksikuvun käyttöä?


      • Kyselenpähän.Vain

        Ajaako Uber yhteiskunnallisia ajoja, kuten kela, sosiaaliset matkat, kouluajot ym. ?


      • Kyselenpähän.Vain

        Näkyykö Uberin kuitissa ALV eriteltynä ja näkyykö autoilijan y-tunnus, nämä on oltava esim. firmojen kirjanpitoon?


      • BMWf11
        Kysynpähän.Vain kirjoitti:

        Paljonko uber veloittaa kyydinvälityksestä kuskeilta? Osaatko vastata kysymykseen trollailultasi?

        25%


      • Ettäsellasta
        Kyselenpähän.Vain kirjoitti:

        Näkyykö Uberin kuitissa ALV eriteltynä ja näkyykö autoilijan y-tunnus, nämä on oltava esim. firmojen kirjanpitoon?

        Uber kuitissa tuskin näkyy ALV, vaikka ei kai sen pidäkkään näkyä jos ns kuljettajapartneri ei ole ALV velvollinen. Yllättävää on, että Uberilla tehty matka on halvimmillaankin "normitaksia" kalliimpi sellaiselle matkustajalle, joka saisi ALV:n vähennettyä. Eilen Lauttasaari-Lentoasema (kehä 1 kautta) taksilla 52,30 eur, Uber X 47-63 eur ,Uber Black 65-79 eur. Taksi alaovella 5 min. tilauksesta, Uber X arvioitu aika 17 min, Uber Black "ei autoja saatavilla".


      • BMWf11
        Kyselenpähän.Vain kirjoitti:

        Paljonko maksaa uberautoon ammattimainen liikenne/kasko/keskeytysvakuutus?

        Esim BMW 520d vm 2011, 1800€/v, eli 150€/kk


      • BMWf11
        Kyselenpähän.Vain kirjoitti:

        Joutuuko uberkuskit hakemaan itselleen y-tunnuksen ja maksamaan ALV ja veroennakkomaksut?

        Ihan normaalia yritystoimintaa, kaikki samat maksut kuin millä tahansa yrittäjällä.


      • Ubertyyttyväinen
        Kyselenpähän.Vain kirjoitti:

        Ilmoittaako Uber taksansa ikkunatarralla, kuten laki vaatii?

        Uber kyydin hinta näkyy omassa kännykässä ja sitten voit vahvistaa kyydin jos katsot että saapumisaika ja hinta on ok. Sovelluksen kartassa näet missä itse seisot uberia odottamassa ja samalla näet auton joka on tulossa kyytia hoitamaan. Helppoa ja edullista.


      • JepulisJes

        Unohdit mainita että siivouslasku tulee perässä 80-150€.

        Tarkkuutta näihin Uuperin kuluihin.

        Tuonkin vois lisätä taksataulukkoon, joka löytyy auton ikkunasta. Sori, unohdin, Uuperillahan ei ole mitään taksataulukkoja. Varmaan Perneri ja Sipiläinen antanut vapautuksen tuohon ja Mikkis komppas vieressä kitaran kanssa.


    • zhätzhätzhätzhää

      UBER on applikaatio, sen käyttö edellyttää UBER koulutusta ja hyväksyntää.
      Tarkoitus on ajaa applikaation kautta tilattuja ajoja.

      Suomalaiset eivät käytä eivätkä tunne koko applikaation käyttöä, mutta ulkomailla se on jo pitkään ollut hyvinkin tavallista.

      Suomen valtio on tekemässä UBERin kanssa samanlaista sopimusta kuin Viro teki ensimmäisenä maana maailmassa, UBER toimittaa veroviranomaisille vuosittain kuljettaja listat heidän ansioineen ja näin verottaja tulee saamaan omansa.

      Tähän toki vielä menee noin vuosi kunnes ollaan niin pitkällä.

      Mitä tulee bussikaistan käyttöön, uskon että niin asiakkaat, kuin kuljettajat vähät välittävät siitä.

      Bussikaistan käyttö sallittiin silloin kun kalliit kilometri ja odotushinnat perinteisillä takseilla olisivat vaarantaneet asiakaskadon. Silloin sallittiin taksien käyttää nopeampia kaistoja, muuten taksat olisivat nousseet kohtuuttomiksi asiakkaille maksettaviksi.

      UBER tilataan suoraan applikaation kautta, ei jonkun ylihinnoitellun taksikeskuksen kautta josta ei edes pystytä sanomaan milloin taksi tulee paikalle.

      UBER applikaation toimiin tilauksen tekemiseen, taksin saapumisen seurantaan, määrätyn taksireitin ajoon navigoiden sekä matkan maksamiseen, lisäksi sovellus lähettää automaattisesti kuitin sähköpostiin kirjanpitoon laitettavaksi.

      Älykästä eikö totta??

      Kahden vuoden kuluttua ei juurikaan perinteisiä tolppatakseja enää ole, rengit tekevät suurelta osin ilmaistöitä meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi.

      kjäh kjäh kjäh
      näin se vain on

      ja minä nautin

      • serpaaaa

        Sinunlaisia kyyditsevät vain paska-autot.Nykyään mahdollista ja minä nautin.Nöf,nöf.


      • Kyselenpähän.Vain

        Jospa nauttisit vielä vähän lisää totuuden puhumisesta ja vastaisit KAIKKIIN muihinkin esittämiini kysymyksiin, ole hyvä.


      • JulkisenLiikenteenKaista

        ” Bussikaistan käyttö sallittiin silloin kun kalliit kilometri ja odotushinnat perinteisillä takseilla olisivat vaarantaneet asiakaskadon. Silloin sallittiin taksien käyttää nopeampia kaistoja, muuten taksat olisivat nousseet kohtuuttomiksi asiakkaille maksettaviksi. ”

        Sinä Pelle et ollut edes syntynyt silloin, kun ”bussikaistat”, eli oikeammin julkisen liikenteen kaistat tulivat käyttöön. Silloin, kun ne tulivat, saivat myös taksit niitä käyttää ja ensimmäiset sellaiset perustettiin Helsingin itäväylälle ja tämä oli aikaa ennen metroa.
        Mahdoitko olla olemassakaan aikana ennen Helsingin metroa? 😎

        Että kaikenlaisia Pellejä tänne ilmaantuukin provoilemaan ja juttujaan kertomaan, joilla ei ole totuuden siementäkään. Pelkkää provoilua! Olet täydellinen idiootti ja kirjoitus toisensa perään sen hyvin todistaa.

        Pelle Idiootti olet pelkästään...


      • Tieto.on.valtaa
        Kyselenpähän.Vain kirjoitti:

        Jospa nauttisit vielä vähän lisää totuuden puhumisesta ja vastaisit KAIKKIIN muihinkin esittämiini kysymyksiin, ole hyvä.

        Mitäs vttua tälläisen kyselyikäisen apinan kysymyksiin vastaamaan. Kaikki tietää että tolppa apinoiden aika on ohi, jopa nämä apinat itsekin sen tietävät


    • zhätzhätzhää

      UBERin ei tarvitse ajaa mitään kela ajoja, niihin vaaditaan joku ihme mittari joka maksaa asennuksineen € 5´000, täysin hullu investointi kun saman asian voisi hoitaa UBERmaisella kela applikaatiolla, joku rahastaa aika pahasti tuossa hommassa.

      Kaikki kuljetukset, jotka millään tavalla maksetaan tai tuotetaan yhteiskunnan ja viranomaisten toimesta, näpit irti niistä, niistä ei koskaan tule taloudellisesti ENÄÄ kannattavia.

      Ennen taksi uudistusta ne kyllä olivat, ajoivathan rengit tyhjänä yksin laulaskellen kelan maksamia kilometrejä, mutta nyt nekin näyttää olevan sitten loppu, ikäänkuin rengit kusivat omiin muroihinsa.

      UBER on täysin puhdas sovellus kuljetuksiin yksityisille, ei millekään julkiselle kuten kelalle. sormet pois niistä tulee tappiota, se on ainoa varma asia.

      kjäh kjäh kjäh
      näin se vain on

      ja minä nautin

      • Kyselenpähän.Vain

        Sitten vastauksia vielä muihinkin kysymyksiini. Miksi niitä pitää lypsää, mikset vastaa kaikkiin heti?


      • Uber.laajenee

        No voihan vttu. Tämähän oli tapahtunut ulkomailla joka taitaa olla pikkuisen eri asia kuin hikinen pikku suomi. Uber tulee valtaamaan taksimarkkinat ja vanhanliiton möhömahataksarit lähtee kortistoon


    • zhätzhätzhätt

      UBER tuli ja vie perinteisten taksien asiakkaat.
      Lisäksi lähes poikkauksetta kaikki ulkomaiset turistit käyttävät maahan tullessaan yleensä UBERia.
      Saman teen minäkin, ensimmäisenä maahan tullessa kulloinkan avaan UBER applikaation josta nopeasti näkee taksien määrän läheisyydessä, sikäli mikäli UBER on käytössä kyseisessä maassa.

      Ei puhelin tilauksia, ei kortti tai käteismaksamista, aina arvostellaan ja siksi hyvä palvelu, kuititn automaattisesti spostiin.

      näitä mitään ei ole perinteisellä tolppataksilla tarjota, ollaan kuin neuvostoliitossa konsanaan ja haistaan tupakalta.

      kjäh kjäh kjäh
      näin se vain on

      ja minä nautin

      • JAUHATPASKAA

        Höpö höpö juttuja, Ubereita ei edes ole ajossa muutamaa yksittäistä lukuunottamatta.

        JAUHAT PASKAA!


    • Taksikeisari

      Kenellä on aikaa odotella uberia puoli tuntia? Eikä sinne kelpaa edes käteinen. Nuorisolla älytöntä säätöä maksujen kanssa, kun täytyy siirrellä nettipankissa rahoja, että saa jonkun leffamatkan maksettua neljällä maksajalla.

    • Tyoton

      Minä olen oberglas on hieno asiat sinne eikä käy rahanweyn maksetaan kortilla tulee kaikki verot maksettua kitketään harmaata taloutta pois tämä on hieno asia Minä tykkään siitä Minä ajan rubella minulla hyvin keikkaa kaikille hyvää hyvää kesää kuljettajat Morjensta kun nähdään toisiamme on kiva jutella teidän kanssa

    • keikkaapukkaa

      Vielä kun tämä Uber hemmo muistaisi nauttia lääkkeensä.
      Näin se vain on kjäh kjäh kjäh

    • Tyoton

      Minä olen ottanut omat lääkkeeni energiajuomaa nyt minä taas Lähden ajamaan Minulla paljon asiakkaita soittoja Tulee kokoajan Minun ei tarvitse olla tolpalla ja minä menen sitten välillä aina uimaan kun minulla on kuuma minä tehdä paljon töitä minusta Öberg on kaikista paras jos tarvitset Soittakaa minä palvelen teitä minulla puhdas auto Minä käynyt pesulappu täältä asiakkaat sitä mieli

    • 897i

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe