Kilvoittelusta!!!

Uskovan elämä on kilvoittelua!!! Ainakin sen tulisi olla. Vetelä pullamössö-kristillisyys, pelkkään armoon turvaaminen, ei johda pelastukseen. On kilvoiteltava!!!
Ei niin, että tekomme itsessään pelastaisivat, sen tietenkin tekee Jumalan armo Kristuksen kalliin uhrin kautta. Kuitenkin on meidän, jotka sanomme uskovia olevamme ja sydämessämme tiedämme, ettei meissä vilppiä ole, muokattava sielumme maaperää, ja se tapahtuu kilvoituksessa.

Meidän on kilvoiteltava rakkaudesta Kristukseen. Meidän on vuodatettava paitsi hikeämme, myös katumuksemme kyyneleitä. Autuaita ne, jotka marttyyreinä ovat verensä Kristuksen tähden vuodattaneet!!!

Aamen!!!

66

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinseasiaon

      Tottahan tuo yllä sanottu on. Kunhan vaan pidetään visusti huoli siitä ettei ruveta kuvittelemaan että kilvoittelulla ansaitaan armoa ja/tai siunauksia.

      Meidänkristittyjen tulee kilvoitella koska me olemme Jumalan lapsina velvollisia siihen. Ensimmäinen ja ehkä suurin tai vakavin ja vaarallisin lankeemuksen alue nykykristityillä on uusopittomuus tai vetelä ja laiska suhtautuminen opinkysymyksiin. Tässä tulisi ensin tehdä parannus niin kyllä siitä sitten kumpuaa myöskin se elämän parannus kun ensin on huolehdittu siitä ettei olla sameilla vaan kirkkailla lähteillä.

      Vapaat suunnat, yleiskirkollinen liberaalisuus, yhteiskristillisyys (=sekaoppisuus) ja pietismi ovat niitä sameita lähteitä, suoranaista kuravettä on karismaattisuus ja menestysteologiset suuntaukset.

      Kirkasta puhdasta vettä löytyy luterilaisuudesta silloin kun se otetaan vakavissaan. Tästä erotuksena esim. Vantaan, Kallion ja Suur-Helsingin pelleseurakunnat yms.

    • Olet oikeassa, uusopittomuus on suuri pahe hihhulien keskuudessa. Erityisen hakusessa tuntuu olevan (evoluutio) biologia, yleensä kaikki alkeetkin hukassa. Lisäksi hyvä olisi kerrata fysiikkaa.

      • Näinseasiaon

        Siltä varalta että kirjoitit tuon oikeasti tosissasi, niin en kylläkään tarkoittanut opittomuudella aivan tuota.


      • kui2
        Näinseasiaon kirjoitti:

        Siltä varalta että kirjoitit tuon oikeasti tosissasi, niin en kylläkään tarkoittanut opittomuudella aivan tuota.

        Jaaha taas että Sinäkö se sitte tiedät, miten asiat ovat ja..piste! -Kuulostaa vain niin Topakalta toi juttusi tuolla että sinä se tiedät kyllä mikä sitä oikiaa oppia sitte on! Niin..

        :)


      • Näinseasiaon
        kui2 kirjoitti:

        Jaaha taas että Sinäkö se sitte tiedät, miten asiat ovat ja..piste! -Kuulostaa vain niin Topakalta toi juttusi tuolla että sinä se tiedät kyllä mikä sitä oikiaa oppia sitte on! Niin..

        :)

        Kyllä minä tiedän ja moni muukin jo ennen minua on tiennyt. Miksen voisi tietää? Onhan se Raamatussa kirjoitettuna ja luterilaisissa tunnustuskirjoissa tulkittuna/selitettynä!

        Sinäkö sitten et osaa lukea ja siksi luulet ettei kukaan voi tietää mikä oikea oppia ja totuus on? Taidat olla aika hölmö?


      • kui2

        No joku voi tietää Raamatusta toisella tavalla, mutta kuten todettu varmaan sen miljoonan kertaa että kaikki luottavat tottakai siihen omaan tapaansa ja oppiinsa mitä kuuntelee ja minkä on omaksunut sekä ovat varmoja että just mä sen oikean opin ymmärrän eli sinä siinä nyt. :)

        Tuo on asia joka ei vain mene niiden tuhansien oikeiden versioiden kanttajien jakeluun - he vain ovat "varmoja", en käsitä mikä siinä tökkii - ehkä haluttomuus miettiä asian koomisuuttakin

        Kaikki ei voi olla oikein mut just se mun kuuntelemani oppi on eli sun?


    • pulla.mössö

      Määritteletkö miten oma uskonnollisuutesi eroaa mainitsemastasi "Vetelästä pullamössö-kristillisyydestä ja tietenkin Raamatullisesta uskonnollisuudesta?

      • Minä USKON Jumalaan, minä USKON Hänen Pyhän Sanansa, Raamatun, minä ELÄN TODEKSI Hänen käskynsä!!! Katsokaas, Jumala ON, Raamattu ON Hänen Pyhä Tahtonsa, ja se ON OTETTAVA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!


      • mietihäntätähetki
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Minä USKON Jumalaan, minä USKON Hänen Pyhän Sanansa, Raamatun, minä ELÄN TODEKSI Hänen käskynsä!!! Katsokaas, Jumala ON, Raamattu ON Hänen Pyhä Tahtonsa, ja se ON OTETTAVA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        Muuten ihan ok, paitsi ettet sinä elä Hänen käskyjään todeksi vaikka saatat ymmärtämättömyyksissäsi niin kuvitellakin.

        Tutkihan lisää sitä lakia. Se ei vaadi v'hempää kuin täydellistä onnistumista joka kohdassa. Ja sinä et TODELLAKAAN sitä täytä! Sellaista ihmistä ei maailmassa olekaan sillä sama Raamattu todistaa ettei ole yhtään synnitöntä, mutta jos joku täyttää lain täydellisesti, se on synnitön.

        Vain Jeesus eli synnittömän ihmiselämän maan päällä.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Minä USKON Jumalaan, minä USKON Hänen Pyhän Sanansa, Raamatun, minä ELÄN TODEKSI Hänen käskynsä!!! Katsokaas, Jumala ON, Raamattu ON Hänen Pyhä Tahtonsa, ja se ON OTETTAVA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        Evidenssi ei ole väitteidesi puolella. Miksi minun tulisi ottaa väitteitäsi muuten kuin huumorin kannalta?

        "Vain Jeesus eli synnittömän ihmiselämän maan päällä."

        Ei vaan jokainen ihminen on synnitön, sillä synti ei ole millään todennettavalla tavalla reaalimaailman ilmiö. Täten on oikein nastaa olla täysin synnitön. Synneissään rypevät ovat vain ja ainoastaan maagisen ajattelun harjoittajia. Siihen vaivaan auttaa reality check. Siispä voit luopua uskostasi ja tee se heti.


      • kui2
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Minä USKON Jumalaan, minä USKON Hänen Pyhän Sanansa, Raamatun, minä ELÄN TODEKSI Hänen käskynsä!!! Katsokaas, Jumala ON, Raamattu ON Hänen Pyhä Tahtonsa, ja se ON OTETTAVA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        Jaa-a, Irrottanetko kätesikin kun se sinua viettelee - entä myytkö omaisuutesi ja jakelet sen poois..köyhille,, ei millekään seurakunnalle vaan nimenomaan KÖYHILLE?

        "Raamattu ON Hänen Pyhä Tahtonsa, ja se ON OTETTAVA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!"

        Vai mitä kohtia noudatat sanasta sanaa eli "niin kuin se on!!!"


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Minä USKON Jumalaan, minä USKON Hänen Pyhän Sanansa, Raamatun, minä ELÄN TODEKSI Hänen käskynsä!!! Katsokaas, Jumala ON, Raamattu ON Hänen Pyhä Tahtonsa, ja se ON OTETTAVA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        Kyllä NÄIN on!!! 😎😁😁😁😁😂😁


      • Eenokki12
        MrMorden_ kirjoitti:

        Kyllä NÄIN on!!! 😎😁😁😁😁😂😁

        Onnittelut läskipäälle! Olet voittanut matkan helvettiin ansioillasi. Satan loves you.


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Onnittelut läskipäälle! Olet voittanut matkan helvettiin ansioillasi. Satan loves you.

        Mikset kerro asiasta rekatulla nikilläsi?


      • muikunpäälle
        sage8 kirjoitti:

        Mikset kerro asiasta rekatulla nikilläsi?

        Miten asia siitä muuttuisi?


      • pulla.mössö
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Minä USKON Jumalaan, minä USKON Hänen Pyhän Sanansa, Raamatun, minä ELÄN TODEKSI Hänen käskynsä!!! Katsokaas, Jumala ON, Raamattu ON Hänen Pyhä Tahtonsa, ja se ON OTETTAVA KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        Oma mielipiteesi tuli jo harvinaisen hyvin selväksi, miten sinun uskosi siis eroaa toisten Jumalaan uskovien uskosta Raamatullisesti ja sitten käytännössä?


      • pulla.mössö kirjoitti:

        Oma mielipiteesi tuli jo harvinaisen hyvin selväksi, miten sinun uskosi siis eroaa toisten Jumalaan uskovien uskosta Raamatullisesti ja sitten käytännössä?

        Ei minun uskoni eroa mitenkään muiden Jumalaan ja Raamattuun oikein uskovien uskosta!!! Näiden Raamattua, Jumala varjele, omien sairaiden perversioiden puolustamiseen vääristelevien uskosta se taas poikkeaa kuin yö päivästä!!! Vieläkin enemmän poikkeaa pelastus kadotuksesta!!!


      • pulla.mössö
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ei minun uskoni eroa mitenkään muiden Jumalaan ja Raamattuun oikein uskovien uskosta!!! Näiden Raamattua, Jumala varjele, omien sairaiden perversioiden puolustamiseen vääristelevien uskosta se taas poikkeaa kuin yö päivästä!!! Vieläkin enemmän poikkeaa pelastus kadotuksesta!!!

        Maailmassa on miljoonia ihmisiä tunnustaen eri uskontoja ja uskonsuuntauksia, jokainen kertoo olevansa Raamattuun oikein uskova.
        Miten sinun uskosi poikkeaa miljoonien muiden eri tavoin uskovien ihmisten uskosta aivan käytännön tasolla, ilman huutomerkkejä ja tunnepitoisia ilmauksia esitellen.


      • aamiaispuuro
        Eenokki12 kirjoitti:

        Onnittelut läskipäälle! Olet voittanut matkan helvettiin ansioillasi. Satan loves you.

        Esimerkillistä ja aitoa kristillistä kilvoittelua parhaimmillaanko?
        Tähänkö uskonnollisuus on meidät parissa tuhannessa vuodessa johdattanut...
        Vaikea uskoa todeksi...


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ei minun uskoni eroa mitenkään muiden Jumalaan ja Raamattuun oikein uskovien uskosta!!! Näiden Raamattua, Jumala varjele, omien sairaiden perversioiden puolustamiseen vääristelevien uskosta se taas poikkeaa kuin yö päivästä!!! Vieläkin enemmän poikkeaa pelastus kadotuksesta!!!

        ”Ei minun uskoni eroa mitenkään muiden Jumalaan ja Raamattuun oikein uskovien uskosta!!!”

        Kyllä se eroaa, sillä on moniakin eri suutauksia, joissa väitetään juuri uskottavan juuri sillä ”oikealla” tavalla Raamattuun.


      • VapahtajaOletSinä
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ei minun uskoni eroa mitenkään muiden Jumalaan ja Raamattuun oikein uskovien uskosta!!! Näiden Raamattua, Jumala varjele, omien sairaiden perversioiden puolustamiseen vääristelevien uskosta se taas poikkeaa kuin yö päivästä!!! Vieläkin enemmän poikkeaa pelastus kadotuksesta!!!

        Uskoa saat, onhan täällä uskonvapaus. Mutta sitä jumalaa ei sitten vieläkään ole ja sen "poika" oli se tavallinen tarina eli lehtolapsi satunnaisen munamiehen alulle polkemana.
        Itse olen vapaa uskosta eli perustan maailmankuvan tosiasioihin kun ei huvita elää tietoisesti harhassa. Kilvoittelunne on joutavaa kärvistelyä.


    • kui2

      Oletpas sinä - aloittaja - täynnä paatosta, no siitä tullee - hyvä olo..

    • Näinhän se on. Meidän on kynnet verillä kilvoiteltava loppuun asti, koska muutoin voimme pudota tien ojaan emmekä koskaan pääse perille. Meidän on öin ja päivin taisteltava ja oltava joka hetki valppaana, koska milloin tahansa voimme menettää pelastuksen. Meidän on joka hetki tehtävä hyviä töitä, rakastettava, avustettava, evankelioitava, luettava Raamattua ja rukoiltava, hetkeksikään ei saa hellittää, tai pelastus katoaa. Jos emme jaksa/osaa/ole riittävän viisaita, emme saavuta uskon päämäärää. On meidän käsissämme pääsemmekö perille vai menetämmekö tämän kalliin lahjan. Jos emme osaa oikein sitä lahjaa käsitellä, se otetaan meiltä pois ja annetaan jollekin, joka on viisaampi ja ymmärtävämpi, jaksavampi ja taitavampi. Uskon lahja ei ole vätyksiä varten, vain rohkeat ja vahvat saavuttavat maaliviivan....

      Vai millai se oli..
      Kol.2 : 16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
      17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
      18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
      19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
      20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
      21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
      22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
      23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

      • homo.kysyy

        Mitä luulet Jumalan sanovan siitä, että sinä valehtelet homostelun olevan Jumalan tahto?


      • homo.kysyy kirjoitti:

        Mitä luulet Jumalan sanovan siitä, että sinä valehtelet homostelun olevan Jumalan tahto?

        Mitä luulet Jumalan sanovan siitä että sanot väärän todistuksen lähimmäisestä?
        Haluaisitko selittää sanan homostelu merkityksen, se ei ole meille kaikille ihan selvä?


      • homo.kysyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mitä luulet Jumalan sanovan siitä että sanot väärän todistuksen lähimmäisestä?
        Haluaisitko selittää sanan homostelu merkityksen, se ei ole meille kaikille ihan selvä?

        Onko homostelu Jumalan tahto vai ei?


      • homo.kysyy kirjoitti:

        Onko homostelu Jumalan tahto vai ei?

        Kuten sanoin en ymmärrä sanan sisältöä.


      • homo.kysyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuten sanoin en ymmärrä sanan sisältöä.

        Homostelu on sinulle jo tänään selvitetty ja kiitit siitä.
        Nyt voit kertoa oman mielipteesi, onko sinusta homostelu Jumalan tahto vai ei.


      • homo.kysyy kirjoitti:

        Homostelu on sinulle jo tänään selvitetty ja kiitit siitä.
        Nyt voit kertoa oman mielipteesi, onko sinusta homostelu Jumalan tahto vai ei.

        Jumalan nykyisen tahdon tietää vain Jumala, jos on olemassa jossain miljardien galaksien joukossa. Monet ns. jumalantahdot ovat muuttuneet vuosituhansien kuluessa, kuten esim. orjuudessa, naisten asemassa, kivittämisessä ja monessa muussakin.


      • muikunpäälle
        sage8 kirjoitti:

        Jumalan nykyisen tahdon tietää vain Jumala, jos on olemassa jossain miljardien galaksien joukossa. Monet ns. jumalantahdot ovat muuttuneet vuosituhansien kuluessa, kuten esim. orjuudessa, naisten asemassa, kivittämisessä ja monessa muussakin.

        Jumala ei kuule muuta tahtoaan vaikka kuinka haluaisit.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mitä luulet Jumalan sanovan siitä että sanot väärän todistuksen lähimmäisestä?
        Haluaisitko selittää sanan homostelu merkityksen, se ei ole meille kaikille ihan selvä?

        "Haluaisitko selittää sanan homostelu merkityksen, se ei ole meille kaikille ihan selvä? "

        Sitten on palstalla myös niitä, jotka eivät ymmärrä suomen kieltä ylipäätään kuin vaivoin, aina sanojen merkitystä tivaamassa ovat, omaksi tuhokseen viisastelevat!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Haluaisitko selittää sanan homostelu merkityksen, se ei ole meille kaikille ihan selvä? "

        Sitten on palstalla myös niitä, jotka eivät ymmärrä suomen kieltä ylipäätään kuin vaivoin, aina sanojen merkitystä tivaamassa ovat, omaksi tuhokseen viisastelevat!!!

        Täällä luodaan näitä uudissanoja ja on aika vaikea tietää mitä kukakin niillä tarkoittaa. Minusta näyttää siltä, että niillä tarkoitetaan vähän eri asioita riippuen siitä kuka niitä käyttää ja ketä vastaan.
        Sanojen merkitykset ovat aika tärkeitä, jos halutaan puhua samasta asiasta ja välttää väärät tulkinnat, mutta sehän ei ole ollenkaan kaikille yhtä tärkeää. Jotkuthan tietävän joka tapauksessa paremmin kuin alkuperäinen sanoja, joten silloin ei ole mitään merkitystä sillä, mitä on sanottu ja mitä ei, nämä "tietäjät" tietävät aina :)


      • homo.kysyy kirjoitti:

        Homostelu on sinulle jo tänään selvitetty ja kiitit siitä.
        Nyt voit kertoa oman mielipteesi, onko sinusta homostelu Jumalan tahto vai ei.

        Kiitos sinullekin. Jumalan tahtoa voit lueskella sieltä Raamatusta, se on hiukan luotettavampi tapa kuin meidän uskovien selitykset siitä mikä kulloinkin on Jumalan tahto. Me kun emme aina ole ihan yksimielisiä siitä.


      • pst.Gas
        homo.kysyy kirjoitti:

        Onko homostelu Jumalan tahto vai ei?

        Tottamooses ON on


      • vasentuoli
        muikunpäälle kirjoitti:

        Jumala ei kuule muuta tahtoaan vaikka kuinka haluaisit.

        Kukaan ei tiedä Oikeaa Tahtoa, raamattu on juutalaisten tulkintaa..


      • muikunpäälle
        vasentuoli kirjoitti:

        Kukaan ei tiedä Oikeaa Tahtoa, raamattu on juutalaisten tulkintaa..

        Sinäkin voit ihan vapaasti lukea Raamattua.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Täällä luodaan näitä uudissanoja ja on aika vaikea tietää mitä kukakin niillä tarkoittaa. Minusta näyttää siltä, että niillä tarkoitetaan vähän eri asioita riippuen siitä kuka niitä käyttää ja ketä vastaan.
        Sanojen merkitykset ovat aika tärkeitä, jos halutaan puhua samasta asiasta ja välttää väärät tulkinnat, mutta sehän ei ole ollenkaan kaikille yhtä tärkeää. Jotkuthan tietävän joka tapauksessa paremmin kuin alkuperäinen sanoja, joten silloin ei ole mitään merkitystä sillä, mitä on sanottu ja mitä ei, nämä "tietäjät" tietävät aina :)

        ”Täällä luodaan näitä uudissanoja ja on aika vaikea tietää mitä kukakin niillä tarkoittaa. Minusta näyttää siltä, että niillä tarkoitetaan vähän eri asioita riippuen siitä kuka niitä käyttää ja ketä vastaan.”

        Aika hyvä ilmaisu tuo ”uudissaarnat”.

        Olen laittanut merkille, miten moni pyrkii lainaamaan jotain vanhaa retoriikkaa ja pukemaan se omien tarkoitusperien kääreeksi. Komealta kalskahtavaa puhetta, mutta sisältö jää usein tyhjäksi.


    • Jos uskovainen käsittää, että Kristus on Jeesus, niin miksei hän juuri koskaan siteeraa Jeesuksen opetuksia esim. Matteuksen evankeliumista? Tosin nuo Jeesuksen opetukset ovat ovat vähän samansuuntaisia kuin esim. Kungfutse ja monet antiikin ja nykyajankin filosofit ja humanistit ovat esittäneet mutta sen ei luulisi olevan syy, miksi uskovat niitä karttaa.

      • Eivät karta. Kyllä ne ovat monille uskoville ihan sitä peruskauraa. Täällä kuva meistä uskovistakin vääristyy.


      • terkut.vapikseen
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Eivät karta. Kyllä ne ovat monille uskoville ihan sitä peruskauraa. Täällä kuva meistä uskovistakin vääristyy.

        Totta, oiekat uskovat eivät homota kuten te "uskovat".


      • terkut.vapikseen kirjoitti:

        Totta, oiekat uskovat eivät homota kuten te "uskovat".

        Jep...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Eivät karta. Kyllä ne ovat monille uskoville ihan sitä peruskauraa. Täällä kuva meistä uskovistakin vääristyy.

        No eivät kaikki uskovat kartakaan. Palstauskovaisista suurin osa taitaa karttaa, tosin siinä on nämä multinikitkin, jotka vaihtaa nikkiään samassa ketjussakin monesti.


      • muikunpäälle
        sage8 kirjoitti:

        No eivät kaikki uskovat kartakaan. Palstauskovaisista suurin osa taitaa karttaa, tosin siinä on nämä multinikitkin, jotka vaihtaa nikkiään samassa ketjussakin monesti.

        Missä sanotaan, että nikin vaihtaminen on kiellettyä?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Eivät karta. Kyllä ne ovat monille uskoville ihan sitä peruskauraa. Täällä kuva meistä uskovistakin vääristyy.

        Ai TEISTÄ uskovista?!?!?! Uskovat ovat aivan muita, kuin fiilistely-kristilliset!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ai TEISTÄ uskovista?!?!?! Uskovat ovat aivan muita, kuin fiilistely-kristilliset!!!

        Miksi sinä huudat?


      • muikunpäälle kirjoitti:

        Missä sanotaan, että nikin vaihtaminen on kiellettyä?

        Missä sanotaan, että joku olisi sanonut sen olevan kiellettyä?


      • muikunpäälle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Missä sanotaan, että joku olisi sanonut sen olevan kiellettyä?

        Jos se ei ole kiellettyä, miksi muikunpää jankuttaa siitä jatkuvasti?


      • muikunpäälle kirjoitti:

        Jos se ei ole kiellettyä, miksi muikunpää jankuttaa siitä jatkuvasti?

        en tiedä ketä nyt tarkoitat nimitellä, kun en tässä huomaa muita muikkuun viittaavia kun sinä ja itseltäsi voit kysyä ihan suoraan...


      • muikunpäälle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        en tiedä ketä nyt tarkoitat nimitellä, kun en tässä huomaa muita muikkuun viittaavia kun sinä ja itseltäsi voit kysyä ihan suoraan...

        Ihan sitä kenelle virstini osoitin. Onko vaikeuksia ymmärtää vaikka änkesit keskusteluun jossa ei sinulle puhuttu?


      • muikunpäälle kirjoitti:

        Ihan sitä kenelle virstini osoitin. Onko vaikeuksia ymmärtää vaikka änkesit keskusteluun jossa ei sinulle puhuttu?

        muikunpäälle....ei ole vaikea ymmärtää :)
        Jos kovasti kuulet puhetta täällä palstalla ja se häiritsee sinua, ota yhteys terveyskeskukseen.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Eivät karta. Kyllä ne ovat monille uskoville ihan sitä peruskauraa. Täällä kuva meistä uskovistakin vääristyy.

        "Täällä kuva meistä uskovistakin vääristyy. "

        Juuri näin. On tosi ikävää, että näin käy.


      • kui2
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ai TEISTÄ uskovista?!?!?! Uskovat ovat aivan muita, kuin fiilistely-kristilliset!!!

        Mikähän ihme sinä olet sitä uskomista rajaamaan vain tietynlaisille tyypeille, jotka siitä ehkä sinun "korvasyyhyysi" sopivalla tavalla kirjoittelevat-

        P.s. pitääkö olla kärvistely-kristillinen, että kelpaa?

        Kyllä olet toosi pride, mitähän se Jeesuskin tuohon tuumaa että sinä täällä valmiiksihan "erottelet" sujuvasti. ookko oikeasti miettiny ny?


    • evita-ei.kirj

      Minä ajattelen uskon kilvoituksen suhteessa maailmaan. Maailma yrittää kaikin keinoin saada minut luopumaan uskostani, eksyttäen, houkuttaen, uhkaillen ym. mutta haluan pitää kuitenkin siitä kiinni.

      Että sitten kun täältä kerran lähdön hetki koittaa voin sanoa niin kuin Paavali Tiitukselle.
      "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt. "

      • samoilla.linjoilla

        Kilvoitus on maailmaa ja ihmisen lihaa vastaan.


      • letterbox
        samoilla.linjoilla kirjoitti:

        Kilvoitus on maailmaa ja ihmisen lihaa vastaan.

        Muistakaa kilvoITELLA


    • Miten Sinä itse "kilvoittelet"? Kertoisitko käytännön esimerkkejä?

      • kilvoittelen

        Minä kilvoittelen nytkin, etten sanlisi sinua ääliöksi,


      • kilvoittelen kirjoitti:

        Minä kilvoittelen nytkin, etten sanlisi sinua ääliöksi,

        Koeta Rakas Ystävä vältellä kirjoitusvirheitä silloin, kun väheksyt toisten älykkyyttä.


      • kilvoittelen
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Koeta Rakas Ystävä vältellä kirjoitusvirheitä silloin, kun väheksyt toisten älykkyyttä.

        Kilvoitus on niin kova, että näppiksetkin lipsuvat. Mutta olen pystynyt olemaan sanomatta sinua ääliöksi.


      • kilvoittelen kirjoitti:

        Kilvoitus on niin kova, että näppiksetkin lipsuvat. Mutta olen pystynyt olemaan sanomatta sinua ääliöksi.

        Oikein hyvä. Nyt jäivät jo virheet pois. Kun vielä opit sanomaan jotakin järkevää, olet jo TODELLA pitkällä!


      • pysy.vahvana
        kilvoittelen kirjoitti:

        Kilvoitus on niin kova, että näppiksetkin lipsuvat. Mutta olen pystynyt olemaan sanomatta sinua ääliöksi.

        Jatka kilvoitteluasi😉


    • Parhaiten tämän kilovoittelun ovat ortodoksit mieltäneet:

      ”Kilvoitus on pyrkimystä kristillisten arvojen ja opetuksien noudattamiseen pyrkimistä omassa elämässään. ”

      ”Sana on synonyymi sanalle askeesi, jolla tarkoitetaan ehkä hieman tarkempaa ja järjestelmällisempää kilvoittelun harjoittamista. Kilvoittelua harjoitetaan yleensä luostareissa, mutta se on mahdollista toki muuallakin.”

      Jossain määrin siis jokainen voi kilvoitella.

      ”Usein asketismi perustuu käytännöllisiin harjoituksiin (kreikaksi: askesis: harjoittaminen, harjoittelu), joilla pyritään kehittämään itsekuria, halujen ja himojen hallintaa ja hyveiden harjoittamista sekä yleensä myös mietiskelevää elämää. Sanalla viitataan usein pelkästään aineellisesti niukkaan elämäntapaan.”

      Se sisältää siis myös hyveiden harjoittamisen – siihen pyrkimistä siis – sekä niukkaa elämäntapaa.

      ”Kristillisen asketismin pääsisällöksi muodostuivat hengelliset harjoitukset, erityisesti rukoileminen ja mietiskely sekä maailmasta vetäytyminen (omaisuudesta ja arvoasemista sekä yhteiskunnallisista suhteista luopuminen), luopuminen mukavuuksista ja ylellisyydestä (kylpeminen, silkkivaatteet, korut), sekä pidättäytyminen ruuasta (paasto) ja seksuaalisuuden harjoittamisesta (selibaatti).”
      Ortodoksi.net Kilvoitus

      Mitenkä paljon olette muuten kilvoitelleen mm. mukavuuksista sekä ylellisyykistä luopumisen suhteen?

    • Minä ainakaan en jaksa kilvoitella etten vastuistaisi joittenkin ns.uskovien nimittelyä enkä tuomarin rooliin asettumista.

    • Kohti.parempaa

      Uskoontulo tuntuu olevan täyspäivätyö, jonka onnistumisesta ei kuitenkaan ole takeita. Aika riskaabelia.
      Millaista on kilvoittelu? Maallikko ei oikein tajua kilvoittelua uskovaisen jokapäiväisessä elämässä. Ei sitä ainakaan huomaa ulkopuolinen.
      Merkillistä, että uskoontulleilla seksuaalisuus on yksi kilvoittelun kohde. Siitä pitäisi päästä. Monesta muustakin asiasta, ylensyönnistä esimerkiksi. Lihava pois kirkonpenkistä. Hänen ahneutensa näkyy kaikille. Kilvoittelu ei ole onnistunut.
      On tietenkin ihan tyhmää puhua alkoholista. Sitähän on tarjottu kuitenkin Kaanaan häissäkin ja ihan hyväksyttynä juomana pyhissä kirjoituksissa. Sillä alueella voi olla erilaisia kilvoittelun asteita. Todellinen uskovainen ei kiinnitä siihen huomiota.
      Tupakkia ei ole raamatussa poltettu. Niinpä siitä ei ole missään mainintaa, joten ei kannata siihen puuttua.
      Uskoontullutta pitää kohdella eri tavoin kuin maallistunutta lähimmäistä. On varottava sanojaan, turha leikinlasku pois, pukeutumiskoodit tiedossa. Me muut joudumme myös syyniin ja uskovaisella on velvollisuus antaa hyväätarkoittavia neuvoja.
      Parastahan on, että uskovaiset havaitsevat toisten epäonnistuneen vielä enemmän kuin oma porukka, Se antaa uskoa ja pontta jatkaa.

    • Oiuyt

      Voisiko joku käydä kilvoittelemassa meidän kilsikkapuun? On niin pilusti kilvoja.
      Heikko uskonto nojaa hassuihin käsitteisiin.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe