Uskontoihin liittyvä kysymys

Olen lukenut jonkin verran eri uskontokuntien lehtiä yms, mutta tätä minä en tiedä:

Minkä uskonnon dogmien mukaan taivaspaikka aukeaa sillä, että pitää s24-palstan kärjessä muutamaa va-liikettä mollaavaa ketjua? Muussa tapauksessako joku jumala kuoleman jälkeen kysyisi kumisevalla äänellä "Miksi annoit keskustelun mennä VA-lehden sisältöön ja vapaa-ajattelijoiden lausuntoihin, sinä laiska ja veltto palvelijani?"

13

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkien.

      Jos et usko niin raamatusta löytyy vastaus sivulta 69.

      • Heh. Ainakin yhden kirjoittajan pyhän kirjan liiteosista se tuntuu löytyvän.

        "Nostinpa taas ketjun 'pornovaparit' ylös. Hyvä minä! Kyllä nyt herra minut palkitsee!"


    • Tempo1234

      Olisikohan vaatimus PATin pyhissä opinkappaleissa

      • Ei, kyllä tuo nostelija ainoastaan kaivaa PATin sivulta sen mistä voi haukkua va-liittoa. Viimeksihän tuolla jopa kehuttiin joiltakin osin Vapaa Ajattelijaa.


      • Jruduhehh
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei, kyllä tuo nostelija ainoastaan kaivaa PATin sivulta sen mistä voi haukkua va-liittoa. Viimeksihän tuolla jopa kehuttiin joiltakin osin Vapaa Ajattelijaa.

        Hypoteesini mukaan mustamaalaja on juurikin PATista. On muuten aika outoa, jos molliolli pollaa PATin valheita muutaman tunnin välein aloittaakseen uusia törkyotsikoita. Kimmo Sundström on kaunaisten supersankari.


      • SanonVaan
        Jruduhehh kirjoitti:

        Hypoteesini mukaan mustamaalaja on juurikin PATista. On muuten aika outoa, jos molliolli pollaa PATin valheita muutaman tunnin välein aloittaakseen uusia törkyotsikoita. Kimmo Sundström on kaunaisten supersankari.

        Kaunainen, itse mielestään super, on hääränyt kahdessa muussa ex-jäsenyhdistyksessä.


      • Jruduhehh kirjoitti:

        Hypoteesini mukaan mustamaalaja on juurikin PATista. On muuten aika outoa, jos molliolli pollaa PATin valheita muutaman tunnin välein aloittaakseen uusia törkyotsikoita. Kimmo Sundström on kaunaisten supersankari.

        Samalla vaivalla kai pollaus menee kuin tämän palstankin seuraaminen. Ja www-sivujahan voi seurata automaattisestikin; ainakin aiemmin oli ihan palveluja jotka pistivät sähköpostia jos sivua on muokattu.


      • toi4rj4tw
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Samalla vaivalla kai pollaus menee kuin tämän palstankin seuraaminen. Ja www-sivujahan voi seurata automaattisestikin; ainakin aiemmin oli ihan palveluja jotka pistivät sähköpostia jos sivua on muokattu.

        Jos haisee siltä, että asiallan on PATin Göbbels^WSundström, olisikohan se sitten Göbbels^Sundström?


    • brut33

      Kaikki vapareita arvostelevat tahot eivät välttämättä ole uskovaisia. Kyllä te sen tiedätte.

      Sen sijaan oikeastaan mikä tahansa raamattupohjainen uskonto tuskin katsoo ateistien touhuja hyvällä, sanoohan sen jo Job 34:30:
      ettei pääse hallitsemaan jumalaton ihminen, ei kukaan niistä, jotka ovat kansalle paulana.

      Nyky-Suomessa tosin ateistit hyväksytään ihan normi-ihmisinä, mutta kaikkialla asia ei liene yhtä auvoista.
      Islam ei taida hyväksyä sellaista asiaa kuin ateismi lainkaan. Lieneekö tämä ihan yleistä muissakin uskonnoissa.

      • Ghhfdg

        Jorin kuulaan ei tahdo mennä, että raivokkain vastustaja voi olla kaunainen uskonnoton.


      • Ghhfdg kirjoitti:

        Jorin kuulaan ei tahdo mennä, että raivokkain vastustaja voi olla kaunainen uskonnoton.

        Se on tietysti mahdollista, mutta tuskin kuitenkaan Sundström.

        Aloitukseni oli tietysti pientä irvailua ko. kirjoittajalle, kuka sitten onkaan. Uskonnonkaltainen dogmi tai pakkomielle näyttää hänelle tulleen siitä, että va-liike on väärässä. Surullinen mutta kieltämättä mielenkiintoinen tapaus.


      • ränniremppa
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Se on tietysti mahdollista, mutta tuskin kuitenkaan Sundström.

        Aloitukseni oli tietysti pientä irvailua ko. kirjoittajalle, kuka sitten onkaan. Uskonnonkaltainen dogmi tai pakkomielle näyttää hänelle tulleen siitä, että va-liike on väärässä. Surullinen mutta kieltämättä mielenkiintoinen tapaus.

        tämä aloitus on puhdasta adhominemia ja metaa


      • ränniremppa kirjoitti:

        tämä aloitus on puhdasta adhominemia ja metaa

        Kieltämättä. Toisaalta tähän vastasit -- esimerkiksi mihinkään aloitukseeni VA-lehden jutuista et ole vastannut. Täydellinen lehti, kun ei ole kritisoitavaa...?

        Asia kyllä kiinnostaa ihan aidosti. Mikä motivoi haukkumaan va-liittoa noinkin jatkuvalla tahdilla? Liiton tavoitteista ei sen sijaan saa väittelyä aikaan mitenkään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe