kallis öljynvaihto

Toyota_Hybrid1

vw korjaamolla alkaneet tehdä Forte moottorinpesuja 30tkm välein, syynä LL öljynvaihtovälit. moottorit täynnä pikeä ja öljysihdit tukossa. eikä puhdistus maksa kuin 150€ ja siihen lisäksi öljynvaihto. google haulla löytyy paljon tapauksia nimellä öljysihti tukossa. tuntuu olevan iso ongelma vw konsernin rotteloissa. joku vissiin luulee säästävänsä pitkillä öljynvaihto väleillä mutta totuus on tarua todellisempaa, kalliiksi tulee. toyotissa öljynvaihto alle 50€ suodattimineen eikä mitään puhdistus hoitoja tarvitse tehdä.

97

3530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tota.noin

      Joopa,joo. Mun vw:ssäni vasta 150 tonnin huolto tulossa ja yhtään kertaa ei ole fortea ehdotettu. Saa nähdä mitä nyt ehdottavat. Käy ja kukkuu anyway.

    • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

      mulla 5 vuotta vanha fabia ja moottori ja vaihteisto särkyi juhannus aattona, vetokoukku tipahti tielle koska runkopalkit aivan lahot, no se nyt oli tiedossakin koska skodissa se tuo ruostevika on enemmän sääntö kuin poikkeus. no viikonloppuna purin moottorin niin aivan järkyttävät määrät kovaa öljysakkaa moottori täynnä ja öljysihti aivan totaalisen tukossa. ajettu 60 000km ja oikeanlaiset öljyt vaihdettu 18 000km välein.

    • ölkpöälklöpåölk

      Nyt on kova helle ja jenkemin imppaaminen sekoittanut taas holistin pääkopan. Kirjoitaa totaalipotaskaa.

    • HolistinAivopieruja

      Fortea ehdotellaan monellakin merkillä, se on näet lisämyyntiä. Minulle on kaupattu Fordilla ja Volvolla.
      Holisti se keksii vaikka mitä ihmeitä ilman mitään näyttöä, on se sen verran tänäänkin saanut selkäänsä näillä palstoilla.

      • Pentille

        Mitä sinä Pentti olet Fordin ja Volvon huolloissa venkoillut. Ei ne siellä mielellään sinun vanhaan parin tonnin ruosteiseen Mersuun puutu. Jakomielitautisen löpinää kaikki juttusi.


    • Toyota_äijä

      Kuka käski ostaa Sokota.Ost sääkii auto.

    • TSI2012

      Fortea vastaavilla aineilla tehty käsittely öljyn lisäksi polttoaineeseen maksoi marmorilla muistaakseni 80- 90 €.

      Kandee tehdä ennakkoon. Nissanissa oli pakko laittaa polttoaineeseen ruiskun putsaria jo ennen 100 tkm. Pakko. Ja turbo tykkää kun öljy kiertää.Vapari "Isolohko" 1,6-litraisessa Tojossa toki kierrätetään ihan turbo-vapaaasti 5956 rpm kellossa.

      Tojo-kuski on hyvä vaan ja vaihtaa niitä viidenkympin öljyjä ja suodattimia. On varmasti laatutavaraa... 😉

      • Marmorirahastusta

        Mobil 1 maksaa 40€ ja suodatin 10€. Siinä se on. Ei suositella jakopääongelmallisiin saksalaisiin kansanautoihin koska silloin ongelmien valmistaja ei vastaa omista suunnitteluvirheistäänkään vaikka ei sillä ole niihin mitään vaikutusta.


      • TSI2012
        Marmorirahastusta kirjoitti:

        Mobil 1 maksaa 40€ ja suodatin 10€. Siinä se on. Ei suositella jakopääongelmallisiin saksalaisiin kansanautoihin koska silloin ongelmien valmistaja ei vastaa omista suunnitteluvirheistäänkään vaikka ei sillä ole niihin mitään vaikutusta.

        Ostin minäkin Mazdaan joskus Mobilin "ykköstä" kannun kerrallaan ja vaihdoin öljyt kaksi kertaa vuodessa. Se oli 1990-luvulla se. Toyota ON edelleen 1990-luvulla? Toki.


      • sataviisikymppiätunti
        TSI2012 kirjoitti:

        Ostin minäkin Mazdaan joskus Mobilin "ykköstä" kannun kerrallaan ja vaihdoin öljyt kaksi kertaa vuodessa. Se oli 1990-luvulla se. Toyota ON edelleen 1990-luvulla? Toki.

        "On se vaan niin tyhmää maksaa liikaa" ja maksaa ryöstöhintaa jostain yksinkertaisesta öljynvaihdosta.


      • TSI2012
        sataviisikymppiätunti kirjoitti:

        "On se vaan niin tyhmää maksaa liikaa" ja maksaa ryöstöhintaa jostain yksinkertaisesta öljynvaihdosta.

        En minä vaihda itse autooni öljyjä, oli sen merkki mikä tahansa.

        Tämä on varmaan vaikeata ymmärtää, jos asuu rasvamontussa. Tämä on palveluyhteiskunta.


      • Kolmekakaraajarakki
        sataviisikymppiätunti kirjoitti:

        "On se vaan niin tyhmää maksaa liikaa" ja maksaa ryöstöhintaa jostain yksinkertaisesta öljynvaihdosta.

        Kaikki on suhteellista. Hae öljyt ja suodattimet, tunge ittes auton alle,( harvalla kuitenkaan on nosturia tai monttua) roudaa jäteöljyt jonnekin jne. Jos asut kerrostalossa tee se ny si kadun varres😶. Se satkun minkä säästää ei maksa vaivaa, uudemmassa autossa myös huoltokirjan leima merkkaa jotain. Mie teen nykyään huollot pääsääntöisesti ite mut minulla on autotalli ja pihalla rasvamonttu.


      • TSI2012
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        Kaikki on suhteellista. Hae öljyt ja suodattimet, tunge ittes auton alle,( harvalla kuitenkaan on nosturia tai monttua) roudaa jäteöljyt jonnekin jne. Jos asut kerrostalossa tee se ny si kadun varres😶. Se satkun minkä säästää ei maksa vaivaa, uudemmassa autossa myös huoltokirjan leima merkkaa jotain. Mie teen nykyään huollot pääsääntöisesti ite mut minulla on autotalli ja pihalla rasvamonttu.

        Amen. Näin se on.


    • KQLMEKAKARAAJARAKKIseorg

      Škodan (tdi, pdf) long life Normihuollot -200€, marmorilla vajaan satkun enemmän, itse tehtynä n. satkun. Ei paha😊
      Ainoa kalliimpi oli 210tkm, reilu 800,- jakopää, moniurahihna iso huolto.

      • Kolmekakaraajarakki

        Ja Fabialla on ajettu 300tkm > eli auton mahdollinen vaihtoarvo ei juurikaan kiinnosta.


    • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto

      Forte-huolto tehtiin 90.000 km määräaikaishuollon yhteydessä. Ei se montaa kymppiä lisännyt laskuun. Huoltokirjaan siitä saa erikoishuoltoleiman. Kannattaa tarkistaa käytettyä ostaessa.

      • Kolmekakaraajarakki

        Ilmeisesti ihan ok jos autolla ajetaan paljon pätkäajoa? Autoissani en ole kokenut tarpeelliseksi koska ajo pitkää siivua ja kilometrejä tulee paljon. Konepyörä taasen saattaa seisoa useamman viikon, sen olen hoitanut tiuhalla öljynvaitovälillä, joskus jopa alle tuhannen.


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        Ilmeisesti ihan ok jos autolla ajetaan paljon pätkäajoa? Autoissani en ole kokenut tarpeelliseksi koska ajo pitkää siivua ja kilometrejä tulee paljon. Konepyörä taasen saattaa seisoa useamman viikon, sen olen hoitanut tiuhalla öljynvaitovälillä, joskus jopa alle tuhannen.

        Itsellä tulee arkipäivisin työmatkoilla pääkaupunkiseudulla noin 40 km mittariin. Kesälomalla vähän enemmän, kun tulee tehtyä näitä mökkimatkoja. Hyviä lomailmoja pitelee. Terveisiä täältä eteläisestä Kanta-Hämeestä.


      • TSI2012
        Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Itsellä tulee arkipäivisin työmatkoilla pääkaupunkiseudulla noin 40 km mittariin. Kesälomalla vähän enemmän, kun tulee tehtyä näitä mökkimatkoja. Hyviä lomailmoja pitelee. Terveisiä täältä eteläisestä Kanta-Hämeestä.

        Oma työmatka edestakaisin on max 10 km. LL-huoltoväli lyhenee nopeasti pätkäajossa , ellei tule paljon lisäajoa. Tähän mennessä sellainen 10 - 15 tkm/vuosi ja vähenemään on ollut suunta. Mutta huolto kerran vuodessa/max 15 tkm on ollut tapana. Minulle tuo putsaus myytiin 54 tkm kohdalla ja kun olen sen jälkeen yli kaksi vuotta autoa pitänyt ja sillä edelleen jatkan, hyöty tulee omaan käyttöön. Kuten muukin "ylimääräinen" kunnossapito. Kahden kolmen vuoden ja 60 tkm:n jälkeen autoa vaihtavat tuskin ovat näistä lisäkuluista kiinnostuneita ja miksi olisivat...


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
        TSI2012 kirjoitti:

        Oma työmatka edestakaisin on max 10 km. LL-huoltoväli lyhenee nopeasti pätkäajossa , ellei tule paljon lisäajoa. Tähän mennessä sellainen 10 - 15 tkm/vuosi ja vähenemään on ollut suunta. Mutta huolto kerran vuodessa/max 15 tkm on ollut tapana. Minulle tuo putsaus myytiin 54 tkm kohdalla ja kun olen sen jälkeen yli kaksi vuotta autoa pitänyt ja sillä edelleen jatkan, hyöty tulee omaan käyttöön. Kuten muukin "ylimääräinen" kunnossapito. Kahden kolmen vuoden ja 60 tkm:n jälkeen autoa vaihtavat tuskin ovat näistä lisäkuluista kiinnostuneita ja miksi olisivat...

        Kerran vuodessa tulee kiintoavaimen kuva info-näyttöön. Vuosittain ajelen noin 17.000 km. Se on siis öljynvaihtoväli. Castrolit koneeseen, ja litran öljypurkki toki aina mukana. Litran verran pitää lisäillä tuolla välillä, mutta ei paljon paina.


      • Kolmekakaraajarakki
        TSI2012 kirjoitti:

        Oma työmatka edestakaisin on max 10 km. LL-huoltoväli lyhenee nopeasti pätkäajossa , ellei tule paljon lisäajoa. Tähän mennessä sellainen 10 - 15 tkm/vuosi ja vähenemään on ollut suunta. Mutta huolto kerran vuodessa/max 15 tkm on ollut tapana. Minulle tuo putsaus myytiin 54 tkm kohdalla ja kun olen sen jälkeen yli kaksi vuotta autoa pitänyt ja sillä edelleen jatkan, hyöty tulee omaan käyttöön. Kuten muukin "ylimääräinen" kunnossapito. Kahden kolmen vuoden ja 60 tkm:n jälkeen autoa vaihtavat tuskin ovat näistä lisäkuluista kiinnostuneita ja miksi olisivat...

        Työmatka 90km/sivu, sillointällöin pitkiä vetoja(500-1500km)hyvin vähän pätkäajoa. Kolmenkympin huoltovälillä mentiin 260.000, pari viimeistä huoltoa kahenkympin raolla kun aloin huoltamaan itse. Hyvin tuo kolmekannunen on menny, ei o öljyä tarvinnu lisäillä.
        Tietokoneen mukaan keskinopeus pyörii 70> joka kertoo ajon luonteen.


      • Evvk

        Miksi pitäisi tarkistaa, kun ei kiinnosta ?


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
        Evvk kirjoitti:

        Miksi pitäisi tarkistaa, kun ei kiinnosta ?

        Mikä sinua sitten kiinnostaa, kun kuitenkin kirjoittelet tälle palstalle?


    • peacemaker

      octavia ajettu 86tkm ja kone porsi, täys koneremontti. mekaanikko kutsui henkilökohtaisesti käymään katsomassa mitä 30tkm longlife öljynvaihto tekee auton moottorille, sen kauhistuksen nähtyäni vaihdan tästä lähtien 10tkm välein öljyt!!! älkää ajako millään autolla missään olosuhteissa 30tkm samoilla öljyillä, 10tkm välein öljynvaihto, muuten on kone täynnä puuroa!!!!!

      • Kolmekakaraajarakki

        Sitä odotellessa😁
        300tkm menty, 11 huoltoa.
        Jos vaikka vaihtaisit sen virtuaaliauton ihan oikeaan Škodaan 😏


      • Skodasakke

        Holisti toki laittaa rypsiöljyä koneeseen. Sitten se ihmettelee, miksi takuu ei korvaa. Holistin omat lujuuslaskelmatkaan eivät auta, kun politrukki sanoo .net.


      • TSI2012

        Nämä hyviä. Porsivat kuin possut, nuo moottorit 30 tonnin vaihtovälillä, vaan mitä se porsiminen tarkoittaa, täys koneremontti? Varmaan puolimoottori vaihdettiin täydessä koneremontissa, kun porsii. 😀

        Joku moppikauppias taas joka ajaa pitkää siivua samoilla öljyillä, eikä ilmekään värähdä koska on luvattu 30 tkm/2v LL.


    • cgm

      Minulle ehdotettiin Kent Engine Flush 60 tkm huollossa. Maksoi 25 €, joten mielestäni kannatti tehdä.

    • Ocuwomen

      kannattaa tehdä itse dieselillä tai polttoöljyllä tuo moottorin huuhtelu longlife moottoreihin 15tkm välein. tehokkaampaa kuin noi kaupalliset kerosiinit ja pööö maksaa euron litra. hyviä kokemuksia saaneet volkkareissa öljynvaihto välin puolittamisessa, ei mene moottorit, öljykanavat ja imusihdit tukkoon. itse voi ja saa tehdä öljynvaihdon 10tkm välein vaikka takuun aikana eikä maksa öljynvaihto paljon mitään itse tehtynä.

      • Skodablondie

        Joo, onkos sulla nainen, joka tekee tuon mielellään?


    • Öljyäpalaavwaudiskoda

      Onko se jokin öljynsyönti tsi ja tfsi paniikki.
      Jokos omistajat on ryhmäkannetta suunnitellu.
      Tm totesi suunnitteluvirjeen olevan kyseessä.
      Huhu kertoo että usassa moottorit vaihtoi tehdas?

      • HolistinAivopierut

        Holisti, olet jälleen liikkeellä vanhentuneilla jutuilla. Nuo on jo korjattu ja muutettu vuosia sitten.
        Toisin on Toyotan ruostuminen joka vaan pahenee uusien säästötoimien vuoksi, ei hyvältä näytä.


    • Kansa.tietää

      "Tämä on varmaan vaikeata ymmärtää, jos asuu rasvamontussa. Tämä on palveluyhteiskunta."

      Pitää muistaa että huoltokirjassa on kaikki leimat täsmällisesti kohillaan jotta saisi niitä mahtavia vastaantuloja kun se jakopää kilahtaa tai aletaan mäntiä vaihtamaan uudenkarheassa autossa suunnitteluvirheiden seurauksena, jonka päästöissäkin jo on hyväuskoisia viilattu linssiin koko rahalla. Kerrostaloasukkaat on avainasiakkaita pärnäselle. Ei kai kukaan nyt parkkipaikalla, kun ei omista tallia,huoltopaikasta puhumattakaan. Vilppikonserni on löytänyt markkinaraon ja kohderyhmän, mainostamalla piiitkääää huoltoväliä, mutta joka ammattilehdenkin mukaan vaan pahentaa ongelmaa. Olisiko ketunhäntä kainalossa? Lähihistoriasta vaan jotenkin tuli mieleen. Ai mitäkö ongelmaa? Linkitänkö?

      • Kolmekakaraajarakki

        Niin, autoa pitää huoltaa huolto-ohjelman mukaan jos haluaa takuun/tuotevastuun pysyvän voimassa, ongelma?
        Tuo allekirjoittaneen Fabia on liikkunut >300tkm piiitkällä huoltovälillä eikä ongelmia ole vieläkään🙂
        Toki remonttia odotettavissa, ei toi ny mualimantappiin voi kestää.


      • Kolmekakaraajarakki

        Pyöränlaakerit ovat kestäneet yllättävän kauan kuten myös alustan nivelet, kompura? Iskarit? Turbo?


      • TSI2012

        Voi kuule se "piiitkä" LL-huoltoväli on ihan riippuvainen auton käytöstä. Katkoajo lyhentää sen helposti johonkin max 20000 tkm /1, 5 vuotta kohdalle. Viimeksi tein huollon 13 kk:n jälkeen ja ajallisesti olisi ollut enintään 4 kk:n jäljellä seuraavaan. Tuostakin sen olisi kevään kaupunkipyörityksessä entisestään kutistunut.

        Ja kyllä, minä olen se TSI2012, jolla on oikeasti Skoda, mutta en saa peukutusta hajonneesta itäkippasesta, kuten se nickin-nylkyttäjä... :D


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
        TSI2012 kirjoitti:

        Voi kuule se "piiitkä" LL-huoltoväli on ihan riippuvainen auton käytöstä. Katkoajo lyhentää sen helposti johonkin max 20000 tkm /1, 5 vuotta kohdalle. Viimeksi tein huollon 13 kk:n jälkeen ja ajallisesti olisi ollut enintään 4 kk:n jäljellä seuraavaan. Tuostakin sen olisi kevään kaupunkipyörityksessä entisestään kutistunut.

        Ja kyllä, minä olen se TSI2012, jolla on oikeasti Skoda, mutta en saa peukutusta hajonneesta itäkippasesta, kuten se nickin-nylkyttäjä... :D

        Vuosimallin 2013 Octavian määräaikaishuolto pitää tehdä vuoden välein. Ajotietokone ilmoittaakin huollosta ajoissa kiintoavaimen kuvalla info-näytössä. Lisäksi siinä on max. jäljellä olevat päivät ja kilometrit seuraavaan huoltoon. Viimeksi 105.000 km määräaikaishuollossa kysyttiin, että vaihdetaanko öljyt. Vuoden aikana olin ajanut n. 15.000 km. Tietenkin vaihdatin öljyt määräaikaishuollossa, vaikka olenkin aika tarkka rahan suhteen.


      • TSI2012
        Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Vuosimallin 2013 Octavian määräaikaishuolto pitää tehdä vuoden välein. Ajotietokone ilmoittaakin huollosta ajoissa kiintoavaimen kuvalla info-näytössä. Lisäksi siinä on max. jäljellä olevat päivät ja kilometrit seuraavaan huoltoon. Viimeksi 105.000 km määräaikaishuollossa kysyttiin, että vaihdetaanko öljyt. Vuoden aikana olin ajanut n. 15.000 km. Tietenkin vaihdatin öljyt määräaikaishuollossa, vaikka olenkin aika tarkka rahan suhteen.

        Näin. Tuo tarkastus-huolto on uutta III Ocuun. Siinä voi teettää vaikka jarrunesteen vaihdot ja muut lisätyöt. Ja toki öljynvaihdon...


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
        TSI2012 kirjoitti:

        Näin. Tuo tarkastus-huolto on uutta III Ocuun. Siinä voi teettää vaikka jarrunesteen vaihdot ja muut lisätyöt. Ja toki öljynvaihdon...

        Vaihtoivat lisätöinä jarrunesteen ja raitisilmasuodattimen. Nykyään katsastuksessa tarkastetaan jarrunesteen kunto.


      • TSI2012
        Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        Vaihtoivat lisätöinä jarrunesteen ja raitisilmasuodattimen. Nykyään katsastuksessa tarkastetaan jarrunesteen kunto.

        Ja kun katsastusväli muuttui kahteen vuoteen, se on se sama jarrunesteen vaihtoväli... :)

        Niin tai näin, ainakin öljynvaihto on Suomen oloissa asiallista tehdä kerran vuodessa. Kahta talvea en samoilla öljyillä viitsisi ajella. Jos autoa vaihtaa viimeistään kolmen vuoden jälkeen uuteen, ei nämä varmaankaan kiinnosta. Mutta 100 tkm ajettuna voi LL-välit tappiin ajetun auton moottori olla jo aika "tukossa"...


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
        TSI2012 kirjoitti:

        Ja kun katsastusväli muuttui kahteen vuoteen, se on se sama jarrunesteen vaihtoväli... :)

        Niin tai näin, ainakin öljynvaihto on Suomen oloissa asiallista tehdä kerran vuodessa. Kahta talvea en samoilla öljyillä viitsisi ajella. Jos autoa vaihtaa viimeistään kolmen vuoden jälkeen uuteen, ei nämä varmaankaan kiinnosta. Mutta 100 tkm ajettuna voi LL-välit tappiin ajetun auton moottori olla jo aika "tukossa"...

        Ostin vuosimallin 2010 Skoda Octavia 1.8 TSI:n vuonna 2012. Siinä oli EA-888 moottori. Sillä oli ajettu parissa vuodessa 150.000 km. Ostin sen, kun sain edullisesti päällisin puolin aivan uudenveroisen auton. Huoltokirja oli kunnossa. Öljyt vaihdettu LL-ohjelman mukaan 30.000 km:n välein. Forte-käsittely tehty 120.000 km:n huollossa. Ajelin sillä kolme vuotta ilman ongelmia. Vaihdatin öljyt vuosittain n. 15.000 km:n välein. Vuoden aikana piti lisäillä moottoriöljyä 3-4 litraa, mutta ei sekään hirveästi käynyt kukkaron päälle. Myöhemmin selvisi, että tässä Audin suunnittelemassa EA-888 -moottorissa on männänrenkaiden suunnittelussa tapahtunut moka. Hyvä, kun syy liialliseen öljynkulutukseen selvisi. Laitoin tuon Skodan vaihtoon, kun mittarissa alkoi olla jo lähemmäs 200.000 km.


    • HolistinToyotaRuostuu

      Ei LL-huoltosysteemissä mitään ongelmia ole jos niitä noudattaa ja käyttää oikeita öljyjä. Suurin syy ongelmiin tulee kun omistaja alkaa säästämään ja laistamaan huoltoja ja käyttää vääriä öljyjä, eikä taatusti myönnä sitä suomalaiseen tyyliin. Tuota LL-huoltoa on käytetty jo niin kauan monen merkin toimesta, että se on taatusti jo havauttu toimivaksi, eikä siitä ole tingitty. Kyllä autotehtaa otaa joskus takapakkia huoltosysteemissään jos aihetta ilmaantuu, kuten esim. Ford lyhensi jakopään hihnan vaihtoväliä huomattavasti jne....

      • Kolmekakaraajarakki

        Näinpä.
        Olen ajanut autoilla joiden oljynvaihtoväli oli 2500km. Männät/putket vaihdettiin satkussa, kampi kesti saman, jos kesti🤨


    • hajhaj

      Tojo öljynvaihdossa puretaan KOKO moottori ja vaihdetaan osat ;)))

      • Kolmekakaraajarakki

        No jos sen saa viidelkympillä, ei paha.


      • faktaONfaktaa
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        No jos sen saa viidelkympillä, ei paha.

        Kun ostaa Tojoon viidelläkympillä öljyt ja suodattimen, saa vaihtomoottorin kaupanpäälle. Niinhän joku Tojo-kuski täällä kertoi viidenkympin öljynvaihdosta.


    • LauriVäänänen

      Yhden tuttavan uudessa Golfissa hävis tyhjennysaukon tulppa jonnekin motarille. Aika pian syttyi öljyvalo. Mut niinhän se volsussa aina.
      Omassa paskatissa tehtiin kaikkien aikojen fortepesut, kun jäähdytysneste karkasi voiteluöljyn sekaan! Ei toiminut voiteluöljynä tuokaan sekoitus. Mikä onni, että takuu ei enää ollut voimassa. Varmaan sen johdosta korkkasivat kuoharin marmoritiskin takana.

      • HolistiPaskimmatJutut

        Holiti toivon parempia satuja, nuo vaan ei mene läpi kun niissä ei ole totuuden siementäkään.


    • viisas.neuvo

      vaihtakaa/vaihdattakaa VAG merkkeihin moottoriöljy 10 000km välein, ei saa ajaa yhtään enempää. niin paljon olen purkanut noita moottoreita että tiedän mistä puhun, 50tkm ajetut moottorit käytännössä aivan tukossa siitä mömmöstä jos ajettu 30tkm samoilla öljyillä, se sakka ei tule moottorista enää ulos 30tkm öljynvaihto huollossa.

      • HolistinAivopierut

        Nytkö olet alkanut availemaan VW:n moottoreitakin, olet Holisti kyllä melkoinen monitoimimies, hehee!


    • Parasta.sekundaa

      Niin mutta kun se suunnittelu ja materiaalivikainen jakopää venyttää ketjunsa ja pahimmillaan johtaa koko moottorin hajoamiseen sekundavitjan alkaessa hyppimään yli hampaiden, itsepähän silloin joudut valmistajan paskalaadun maksajaksi. Laatuvaikutelmalla myyty ei tarkoita laatua ja valmistajan vastuuta. Ainoastaan leima pätee niinkuin vanhassa Neuvostoliitossa jotta pääsisit vastaantulosta nauttimaan.

      • anal-logiaa

        Venäjällä näin v. 2018 ? Uskon.

        PS. Laatuvaikutelma on sitä Premiumia, jota Skoda ei täältä lukemani mukaan ole. Skodan Laatu riittää... ;)


      • Kolmekakaraajarakki

        Muttakunmuttakun😏
        Auto pitää huollattaa huolto-ohjelman mukaisesti muuten takuu/tuotevastuu loppuu, kaikissa merkeissä.
        Škoda ovat jo vuosia olleet hihnakoneella, kaikki.
        Viimeisetkin ketjukoneet ovat jo vanhoja, onhan Škodalla ollut tappikonekkin, kuten myös lättäpää.
        Kaikki Škodan dieselit(h. auto) ovat olleet remmikoneita, ratasjakopäätä löytyy yli kymmenlitraisista edelleen.


      • TSI2012
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        Muttakunmuttakun😏
        Auto pitää huollattaa huolto-ohjelman mukaisesti muuten takuu/tuotevastuu loppuu, kaikissa merkeissä.
        Škoda ovat jo vuosia olleet hihnakoneella, kaikki.
        Viimeisetkin ketjukoneet ovat jo vanhoja, onhan Škodalla ollut tappikonekkin, kuten myös lättäpää.
        Kaikki Škodan dieselit(h. auto) ovat olleet remmikoneita, ratasjakopäätä löytyy yli kymmenlitraisista edelleen.

        Onhan tuota ketju-konetta ollut II Ocun jälkeen vielä esim. Yetissä ja Rapidissa. Enää ei kuitenkaan. Mutta eipä meikäläisen Ocussakaan ole ketjun kanssa ollut ongelmia "kun se suunnittelu ja materiaalivikainen jakopää" on jo ennen vm. 2012 korvattu paremmalla ketjulla ja toimivammalla kiristimellä & ohjaimella.


      • Kolmekakaraajarakki
        TSI2012 kirjoitti:

        Onhan tuota ketju-konetta ollut II Ocun jälkeen vielä esim. Yetissä ja Rapidissa. Enää ei kuitenkaan. Mutta eipä meikäläisen Ocussakaan ole ketjun kanssa ollut ongelmia "kun se suunnittelu ja materiaalivikainen jakopää" on jo ennen vm. 2012 korvattu paremmalla ketjulla ja toimivammalla kiristimellä & ohjaimella.

        Viimeiset ketjukoneet ovat helevetin lujia, jos tarkkoja ollaan kyseessä lienee se huoltovapaa rakenne, kestänee sen puolen miljoonaa.
        Ei toi nykyinen remmikään huono o, vaihtoväli 210.000


      • Kolmekakaraajarakki
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        Viimeiset ketjukoneet ovat helevetin lujia, jos tarkkoja ollaan kyseessä lienee se huoltovapaa rakenne, kestänee sen puolen miljoonaa.
        Ei toi nykyinen remmikään huono o, vaihtoväli 210.000

        Suzukin ketju oli vaihtokuntoon venynyt alle seittemässäkymmenessä tonnissa.


      • Laadukasjakestävä

        Eikö ole liikenteessä enää 2012 ennen valmistettuja sokolootia? Ovatko jo paalissa? Kaikki muut ovat päässeet jo jakoremmeistä eroon. Kuka haluaisi paluuta katkeileviin remmeihin? No, tietysti ne jotka eivät ketjujakopäitä osanneet valmistaa. En ole kuullutkaan että yhdessäkään toyotassa olisi mitään jakopääongelmaa. Öljyjä olen vaihtanut jo vuosikymmeniä itse ilman pienintäkään ongelmaa. Eikä mikään ihme,en ole sortunut moniongelmaiseen tsi-murheeseen. "Näin helppoa se on ja on se vaan tyhmää maksaa liikaa"


      • TSI2012
        Laadukasjakestävä kirjoitti:

        Eikö ole liikenteessä enää 2012 ennen valmistettuja sokolootia? Ovatko jo paalissa? Kaikki muut ovat päässeet jo jakoremmeistä eroon. Kuka haluaisi paluuta katkeileviin remmeihin? No, tietysti ne jotka eivät ketjujakopäitä osanneet valmistaa. En ole kuullutkaan että yhdessäkään toyotassa olisi mitään jakopääongelmaa. Öljyjä olen vaihtanut jo vuosikymmeniä itse ilman pienintäkään ongelmaa. Eikä mikään ihme,en ole sortunut moniongelmaiseen tsi-murheeseen. "Näin helppoa se on ja on se vaan tyhmää maksaa liikaa"

        Voit jatkaa kaikessa rauhassa omatoimista öljynvaihtoa omiin (Toyota?) autoihisi. Sinulla ei kuitenkaan ole juurikaan annettavaa tähän moderneja ja uutena tai vähän ajettuna ostettuja autoja koskevaan huoltokeskusteluun.

        En näe mitenkään, että Toyotan ostaminen saisi minut ryhtymään kaupunkiolosuhteissa TSI-mieheksi. Sori, oli pakko. Siis Tee Se Itse... :)


    • Kansa.tietää

      Olen kyllä uutena ostanut Toyotani ja takuuaikana huollattanut vuosittain ohjelman mukaan. Eikä mitään takuunaikaisia murheita ole ilmaantunut takuuaikan eikä sen jälkeen niinkuin VW :ssa näkyy ja kuuluu olevan. Mutta ei tulisi mieleenkään kantaa rahaa marmorille öljynvaihdosta ja jostain tarkistuksista jotka pystyy yhdellä vilkaisulla itsekin toteamaan, onko jarrunesteen taso oikea ja onko pissapojassa pesuainetta. Akuthan jo on nykyisin tehty huoltovapaiksi ja lyhytikäisiksi. VW- laatuisten kanssa vaan joutuu olemaan tarkkana ja varuillaan kun niissä sitä vikaa ja murhetta on riittänyt ja vastuun pakoilua. Pitää vaan ymmärtää pysyä erossa ettei tarvitse katua. Näin kuluttajan näkökulmasta viisaasti katsottuna. Vaihdon hetkelläkin kukkaro kiittää.
      Pärnänen saa ja voi olla eri mieltä jos siltä tuntuu. Ei haittaa ollenkaan,

      • Kolmekakaraajarakki

        "vaihdon hetkelläkin kukkaro kiittää"
        Kiittää mistä? Ihan aikuisten oikeesti luulet vajaan huoltohistorian nostavan auton jälleenmyyntiarvoa?
        Ei siinä, hyvin itse huollettu on MINUN silmissäni ok mutta merkkihuollon täyttämä, varsinkin jos on koko historia samasta paikasta, uskottavampi.


      • TSI2012

        Sulla toimii Toyota, mulla toimii Skoda. Missä ongelma? Jos joku haluaa huoltaa Skodanda itse, miksi ei. Mutta en minä huoltanut Nissaniakaan itse. Jos ostan Toyotan, en sitäkään.

        "Jotain tarkistuksia" pitää jokaisen autostaan huolehtivan tehdä itse. Polttimot, pyyhkimensulat, pesunesteet jne. hoidan itse, ellei auton rakenne edellytä erikoisempia työtapoja. Jarrunesteet ja jarrujen putsauksen jätän huollolle. Ei niitä ole mitään mieltä amatöörin ruveta tekemään ilman tallia ulkona, vai mitä luulet?

        En minä voi tietää ja vastata, mitä kaikkea VW:stä "kuuluu". Minä tunnen vain oman autoni. Niitä "kuulijoita" riittää ainakin Tojo-ringissä...


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto

        Skodan alkuperäisakku ei todellakaan ole lyhytikäinen. Start&Stop-järjestelmä vaatii vahvan AGM-akun. Viisi vuotta vanha akku testattiin määräaikaishuollon yhteydessä merkkikorjaamolla. Täydessä iskussa se on vielä.


    • korjaamosetä

      lukekaapa VAG-areenalta miten paljon ongelmia on vag ajoneuvoissa juurikin tuon longlife öljynvaihtovälin kanssa. moottorit aivan tukossa! vaihtakaa öljyt 10tkm välein niin ei tule tuommoisia ongelmia. eihän öljykään kierrä kun jokapaikka aivan tukossa öljysihtiä ja öljykanavia myöten.

      • Kolmekakaraajarakki

        Noh, kun omakohtainen kokemus merkkaa, kaksi autoa, melkein 800.000km.


      • TSI2012

        Joopa joo. Lue sinä välillä mitä tuossa edellä on kirjoitettu öljynvaihdoista Suomen olosuhteissa.


      • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto

        VAG-areenallakin on trolleja. Tosin vähän fiksumpia kuin tämän palstan vastaavat, mutta sielläkin ne on tunnistettavissa.


      • vikaaenitenVWtuotteet
        Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:

        VAG-areenallakin on trolleja. Tosin vähän fiksumpia kuin tämän palstan vastaavat, mutta sielläkin ne on tunnistettavissa.

        Vai polttaako VW mainoslasit päässä?


    • audia4

      omakohtainen kokemus uudehkosta audista, 24tkm ajettu. käynnistyksen jälkeen ei enää öljynpaineen merkkivalo sammunut. hinurilla korjaamoon ja öljypohja auki, öljysihti aivan tukossa. 2 päivän remontti siitä tuli.

      • TSI2012

        Tuliko selvitystä, miksi näin? Entä jatkossa?


      • audia4
        TSI2012 kirjoitti:

        Tuliko selvitystä, miksi näin? Entä jatkossa?

        nykyiset öljyt, jotka tosin voitelevatkin hyvin, ovat runsaasti lisäaineistettuja "muovi" öljyjä. kuumassa moottorissa lisäinepartikkelit "puuroutuvat" ja alkavat tukkia paikkoja. huoltokirjaan tuli merkintä "öljynvaihtoväli puolitettava".


      • TSI2012
        audia4 kirjoitti:

        nykyiset öljyt, jotka tosin voitelevatkin hyvin, ovat runsaasti lisäaineistettuja "muovi" öljyjä. kuumassa moottorissa lisäinepartikkelit "puuroutuvat" ja alkavat tukkia paikkoja. huoltokirjaan tuli merkintä "öljynvaihtoväli puolitettava".

        Ahaa, ensimmäinen öljynvaihto tapahtui 24 tkm kohdalla remontissa. Itse tein kyllä jo uuteen autoon "ylimääräisen", kesä oli ajettu...


      • skodajokke
        audia4 kirjoitti:

        nykyiset öljyt, jotka tosin voitelevatkin hyvin, ovat runsaasti lisäaineistettuja "muovi" öljyjä. kuumassa moottorissa lisäinepartikkelit "puuroutuvat" ja alkavat tukkia paikkoja. huoltokirjaan tuli merkintä "öljynvaihtoväli puolitettava".

        Muoviöljyt on suunniteltu käytettäviksi kylmissä moottoreissa. Etkö lukenut käyttöohjetta?


    • Teetä.samalla

      Samalla reissulla kannattaa teettää DGSn öljynhuuhtelu ja -vaihto, tuokin on huoltovapaa vain autolehden kuluvertailuissa, menee sitten samalla sijaisautokuluilla, vaikka hintaa kertyykin näille öljyjen läträyksille.

    • Huuhtasenjormaa

      onko kellään kokemusta Bilteman huuhteluöljystä? uskaltaako uudehkoon autoon tehdä polttoöljy huuhtelua moottorille? itsellä skoda octavia 2017 ja 34tonnia ajettu, öljynvaihdon jälkeen öljyt meni mustaksi heti, bensakone kuitenkin.

    • kaikkimätäni

      kuka idiootti ajaa 30 tonnia samoilla öljyillä!? ootteko ihan köyhiä hei!!! työttömätkin pystyy vaihtamaan öljyt 5 tonnin välein.

      • Simply.Clever

        no täällä näitä köyhiä riittää, luulevat hölmöt että jollain 30tkm öljynvaihto välillä jotain säästää, kalliimmaksi tulee kun moottori kuluu nopeasti ja kaikenmaailman moottorin huuhteluita joutuu tekemään 30tkm välein, toi forte moottorin huuhtelu suoritetaan aina liikkeessä/korjaamolla ja maksaa 150€ ja siihen uudet öljyt vielä.. no kalliiksi tulee.


    • mustaöljyVW
    • Tervaeiolehyväksi

      joo, tuli tänään vaihdettua öljyt itse 31tkm ajettuun octaviaan vaikka juuri huollossa öljyt vaihtoivat, tein tuon polttoöljykäsittelyn ja voi juutas että uudet öljyt muuttui mustaksi tervaksi!!! käyntiääni muuttui paljon pehmeämmäksi käsittelyn jälkeen. suosittelen muillekkin puhdistamaan moottorin aina polttoöljyllä jos ajatte 30tkm samoilla öljyillä. itse vaihdan tästä lähtien 15tkm välein itse öljyt eli puolessa välissä, öljynvaihtoväliksi tulee siis tuo 15tkm.

    • mävaan_

      mitä järkee skodaa on sitten ostaa? eikös sitä luvattu halpoja huoltoja ja nyt huollot maksavatkin 5 kertaisesti muihin merkkeihin mm. toyotaan verrattuna.

      • TSI.2012

        Toyotaan ei ole koskaan luvattu halpoja ja harvoja huoltoja. 50 eurolla itse vaihdetut öljyt eivät ole vertailukelpoinen merkkihuollon LL-huoltoon. Ei ole. Usko nyt.


      • tuulipukujenharhat
        TSI.2012 kirjoitti:

        Toyotaan ei ole koskaan luvattu halpoja ja harvoja huoltoja. 50 eurolla itse vaihdetut öljyt eivät ole vertailukelpoinen merkkihuollon LL-huoltoon. Ei ole. Usko nyt.

        LL-huollossa ilmeisesti taiotaan jotain sinne koneen sisään jotain kertakaikkisen maagista?

        Ei nyt on kyllä jotain vedetty (taas) marmorilla höplästä.


      • TI-supermies
        TSI.2012 kirjoitti:

        Toyotaan ei ole koskaan luvattu halpoja ja harvoja huoltoja. 50 eurolla itse vaihdetut öljyt eivät ole vertailukelpoinen merkkihuollon LL-huoltoon. Ei ole. Usko nyt.

        No tasan varmasti ei ole taloudellisesti sama, vaihtaako itse öljyt vai maksaako itsensä kipeäksi merkkihuollon tekemänä. Samalla voi vilkaista jäädytys- ja jarrunesteiden tasot sekä lisätä lasinpesunestettä. Ei siellä huollossakaan juuri muuta tehdä. Jarrut voi katsoa myös itse renkaidenvaihdon yhteydessä syksyisin ja keväisin.


    • Rampe-

      aika hölmöä touhua volkkarilta, 30tkm öljynvaihtoa puolustivat edullisemmaksi tulevalla öljynvaihdolla, nyt käyttävät 30tkm välein 150€ maksavan forte käsittelyn, tulee siinä öljynvaihdolle hintaa. toyotaan vaihtaa 3 kertaa öljyt sillä hinnalla eikä moottori pääse kulumaan koska ei ajeta 30tkm ajetuilla öljyillä. öljy ei käytännössä voitele enää mitään 20tkm jälkeen.

      • taasTyhmäPoikaIhmeissään

        Ei fortea tarvita, mutta tokihan liikkeet sellaisia tarjoavat, koska se on lisämyyntiä. Toyotallakin tarjotaan jarrujen herkistelyä ja katsastushuoltoja ym..??


    • toyota_nro1

      Olen vaihtanut corollaan 5tkm välein öljyt ja jarrunesteen 2500km välein. Varmuudelta kaikki alustan osat 30tkm välein, jarrut 15tkm välein. Lisäksi öljyän pohjan ja kotelot 2krt/v. Vaihteistoöljyt syksyisin. En aja 5 alle 80km/h, pappani neuvoi minua. Edellinen autoni oli diesel, siitä meni kone uusiksi 50tkm. Oli Avensis. Lisäksi siitä joutui korjaamaan manuaalivaihteistoa. Huollossa sanoi samaa kun pappani aina, eli ainoastaan toyota kestää. En ole elämäni aikana edes istunut minkään muun merkkisen kyydissä, saatikka ajanut niitä

      • vikaaenitenVWtuotteet

        Pappa oli väärässä


      • TestaaSkoda
        vikaaenitenVWtuotteet kirjoitti:

        Pappa oli väärässä

        Niin, ei Toyota kestä.


    • mielenrauhaaa

      Oli niin tai näin, Volkkariin pitää vaihtaa öljyt pärnäsellä jos mielii päästä nauttimaan "mahtavista" vastaantuloista kun se kone alkaa joka tapauksessa suunnitteluvikaisena öljyä hörppimään tai dsg laatikko porsii kun on aikansa pätkinyt ja arponut. Toyotassa ei tällaisia ongelmia ole , kaikki toimii kuin junan vessa aina ja kaikkialla!

    • Merkkiä_vaihtanut

      Ostin uuden VW Golf Variantin vuonna 2008 ja speksasin siihen LL-huolto-ohjelman. Noin 15 tkm:n kohdalla kyselin valtuutetusta VW-huollosta, olisiko minun syytä vaihdattaa ainakin öljyt ennen aikojaan, ainakin ennakoidun ensimmäisen huoltovälin puolivälin paikkeilla. Ihmeekseni sieltä vastattiin, että heille kyllä raha kelpaisi, mutta minulle tuollainen ylimääräinen öljynvaihto on aivan turha rahanreikä: öljyjä ei turhaan luokitella LL-öljyiksi, elleivät ne luvattua vaihtoväliä kestä!

      No, ajelin tuolla Golfilla vajaassa 7 vuodessa 100 tkm täyteen. Huollot ja öljynvaihdot tehtiin noin 30, 60 ja 90 tkm:n kohdalla eli vain silloin, kun auton ajotietokone kehotti. Mistään pitkistä öljynvaihtoväleistä johtuvista ongelmista ei esiintynyt koko aikana merkkiäkään.

      Toista vuotta sen jälkeen kun olin luopunut tuosta kulkineesta, tunnistin sen kerran liikenteessä ja pääsin juttusille sen uuden omistajan kanssa. Oli tyytyväinen, ei ongelmia. Km-laskurin lukemaa en tullut kysyneeksi.

      Toisten mahdollisiin ongelmiin en ota kantaa, edellä kerron vain omista kokemuksistani. Minulla ei ole omaa lehmää ojassa ja autonikin on vaihtunut VW-konsernin ulkopuoliseen merkkiin. En pettynyt Volkkariin, mutta houkutus muulta taholta kävi ylivoimaiseksi.

      • kehujanroolitVWaudi

        VW kehujamainostaja vauhdissa!


      • vaihtoon_ajoissa

        Ihan sama juttu Fordin koneissa. Bensakoneellakin ajaa helposti sen 400tkm ilman suurempia remontteja 20tkm/v huoltovälillä. En tiedä, paljonko autolla pitäisi päästä jos täytyis sen takia vaihtaa öljyt esim. 10tkm/v? 300tkm:kin on aivan tarpeeksi ja paaliin. Kulutustavaraa noi autot


    • karsta-kari

      Määräaikaishuolto ainakin suositteli näitä polttoainepuolen ja öljytilan puhdistuksia

    • VeryLong
    • tsitfsiöljyjakopäätuho
      • LLhuoltopilaatsitdiTFSIT

        Onko liisari VW autoissa myös LL huolto?
        ei kestä moottorit suomen oloissa


      • oikeuteenTMhuijaaVW

        TM kertoo ihan muuta suunnitteluvirheen lisäksi
        vedätkö ammattilaiset oikeuteen?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      26
      5153
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3765
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3177
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      46
      2719
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1298
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      281
      1267
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      59
      1165
    8. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1129
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      394
      1106
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      208
      1029
    Aihe