Olisiko järkevää aloittaa roaccutan?

DearAcne

Heippa! Oon tässä jonkin aikaa miettinyt roa kuurin aloittamista. Oon 16-vuotias tyttö ja oon kärsinyt aknesta 1.5v. Ensimmäiset finnit alkoi ilmaantua 7. luokalla (ei mitään pahoja, pientä rykelmää jota nyt ei akneksi oikein voinut kutsuakkaan). 8. luokalla alkoi tulla finnejä enemmän ja nyt sitten 9. luokalla hele alkoi päästä irti: punaisia, kipeitä, pitkäkestoisia ja ihonalaisia finnejä alkoi ilmaantua poskiini (mikä oli erittäin outoa koska 8lk lievästä aknesta huolimatta en saanut IKINÄ finnejä poskiini) Noh sitten alkoi iho mennä niin huonoksi että hyväkun en joka ilta itkeny vaan mun ihon huonon kunnon vuoksi. Vihdoin päätimme sitten varata ajan ihotautilääkärille joka määräsikin 3kk kuurin tetrasykliiniä ja tähän väliin voisin sanoa että lääkäri luokitteli kuitenkin akneni lieväksi/lievän keskivaikeaksi. Long story short söin kuurin, iho oli täydellisessä kunnossa, ehkä 2 pientä finniä tuli kuukaudessa ja sitten n. 3kk päästä kuurin loputtua rakas akneni päättikin tulla takaisin riesakseni :) Oon nyt aloittanut uudestaan tetran syömisen, mutta olisiko järkevintä vain mennä uudestaan lääkäriin ja pyytää roaa jos kerran tiedän että sen 3 finnittömän kuukauden jälkeen akne tulee kuitenkin takaisin?

2

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34543543

Ei antibiootteja kannata montaa kuuria alkaa syömään, ne sopii vain lyhytaikaiseen teiniakneen joka menee nopeasti ohi. Erilaiset voiteetkin auttaa lähinnä jos akne pinnallista eikä finnejä kovin paljon. Oletko mitään voiteita käyttänyt?

Kuvauksesi perusteella Roa kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Itse olen 30 vuotias ja pilasin ihoni lukioikäisenä kun yritin keskivaikeaa aknea hoitaa vain voiteilla, edellen posket täynnä arpia kun voiteet ei auttaneet kunnolla. Vasta paljon myöhemmin lopulta hain Roa reseptin ja sillä akne hävisi lopullisesti, mut arpien kannalta oli myöhäistä. Suosittelen todellakin että jo teini-ikäisenä sösi sen Roa kuurin ettei pilaa naamaa arvilla loppuiäksi.

• DearAcne

Kyllä on kaikenmaailman voiteita käytetty, apteekista ostettuja, normikaupan voiteita ja itsetekoisia seoksia mutta mikään ei pahemmin ole auttanut muutakun differin-geeli joka aijemmin syötyjen antibioottien kanssa määrättiin mutta ei toimi hormoonifinneihin juurikaan. Basironia (joka aijemmin teki taikoja) en uskalla enää käyttää kun kuivattaa liikaa ja saa ihon vaan ärtyisemmäksi. Mutta kiitos, lääkärillä käytiin, testit tehtiin ja mun roa-taival alkaa maanantaina, toivotaan parasta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4245
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      327
      2145
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1994
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1861
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      453
      1754
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      56
      1395
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      467
      1310
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1306
    Aihe