Hei! Toivoisin, että joku joka on sairastanut anoreksian tai on parantumaan päin siitä niin kertoisi jotain vinkkejä miten siitä parannutaan? Olen 2 vuotta kamppailut tämän sairauden kanssa ja nyt vasta pystyn ekan kerran myöntämään että minulla on ongelma. Käyn punnituksissa, ravitsemusterapeutilla ja syömishäiriö polilla. Kaikki käynnit on ihan turhaan, huijaan punnituksissa, koska painoni on jo mennyt ostastolle joutumiseni rajan alle. Mittani ovat 164cm/41kg ja painoni ei olisi saanut laskea alle 45. Puhuminen on vaikeaa, koska kaikki ovat aina vaan, että ”syö, syö, syö niin paranet” ei se ole niin helppoa. Ensin tavoite painoni oli 44kg ja toivoin, että se pysyisi siinä, mutta ainakun se laskee niin minua ahdistaa, jos se nousee takaisin siihen 44 vaikka se oli vähän aikaa sitten mun tavoite paino. Syön 3-4 krt päivässä, aamupala: 1 leipää, kinkulla & kurkulla, lounas: ravitsemusterapeutin ohjeen mukaan ja sitten syön vielä illemmalla leivän ja jogurtin ja ennen nukkumaan menoa syön ehkä vielä hedelmiä, eli n.800-1000 kaloria ja paino silti vaan laskee?? Ravintosuunnotelmassani minun pitäisi syödä 2400kcal päivässä, mutta se on vaikeaa! En edes liiku koska en jaksa, muutakuin sillon jos vaan tuntuu et on ihan pakko! Haluun tästä eroon, mutta mulla ei oo aikaa mennä osastolle, mulla alkaa opiskelut jotka vie aikaa ja haluan menestyä. Pelkään laihtuvani lisää ja pelkään myös painonnousua. Kertokaa vinkkejä miten pystyn unohtamaan painoni ja tilanteeni edes hetkeksi ja antakaa minulle voimaa ja neuvoa kuinka noudattaa minulle suunnattua ravintosuunnitelmaa. Kaverini ovat hylänneet minut ja kaikki haukkuu anorektikoks. Haluun olla terve ja onnellinen, haluun takas ne kaverit ja elämänilon, haluun ees joskus pystyä syömään herkkuja ja harrastamaan urheilua, haluisin joskus tästä asiasta eroon. Mulla ei oo ketään luotettavaa kelle puhua, siks mä kirjotanki tänne, että auttakaa mua!
Vinkkejä anoreksiasta parantumiseen
16v
2
259
Vastaukset
- Kaikentämänkokenut
Osastohoito. Jos ei itse pysty muutokseen. Puhu rehellisesti sun hoitajille ja lopeta tankkaaminen. Se on hengenvaarallista.
- Ap1
Pystyn kyllä, haluan vaan väärän ajattelumaailman ruokaa kohtaan pois itsestäni. Mitenniin vesitankkaus on vaarallista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458550Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472429Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272241- 361932
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211332Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081143Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015